![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Indien de ideologie van de Vlaams-Nationalisten zo gegeerd is bij de meerderheid der Vlamingen, indien de splitsing van België een alom gevraagd gegeven is, waarom moet de NVA dan spartelen om de 5 % te halen?
Aan gekendheid ontbreekt het haar niet, in tegendeel, met tal van stunts (Van Keer, BV's) halen ze steeds weer het nieuws, maw: gratis reclame!! Als ik de fora moet geloven, is het op 19 mei rond 09.00 u in de ochtend gedaan met België en hebben we de Vlaamse Republiek met president Geert óf Filip.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dit klopt niet. D'r zijn veel mensen die de NVA niet kennen. Ze herinneren zich wel Geert Bourgeois op T.V. gezien te hebben, maar dat zijn partij NVA heet, weten velen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Laat mij dit nu eens omdraaien naar de BUB! Op 19/05/2003 leven we dus terug in een unitair België? Want de BUB zal dan de absolute meerderheid gehaald hebben!
![]() Volgens jullie zijn er immers zoveel Belgicisten, hoe komt het dan dat jullie zeker die kiesdrempel van 5% niet gaan halen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet alle flaminganten stemmen op de N-VA! helaas
![]() Flaminganten zitten zowel bij de N-VA als bij CD&V als VLD... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dezelfde vraag durf ik stellen over Geert Bourgeois, 90% zal antwoorden: onafhankelijk Vlaanderen. De mensen weten echt wel wat NVA is, en waar ze voor staan hoor. De mensen weten ook dat er buiten NVA en Vlaams Blok - dat voor dé Vlaams-Nationalistische partij bij uitstek toch ook niet zo veel scoort - geen enkele partij is die écht een Vlaamse onafhankelijkheid wil.
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hehehe, die zit!!! ![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Vlaamse frontvorming zoals in de VVB vind ik aldus fantastisch, omdat het de enge grenzen van het opportunisme dat partijpolitiek met zich meebrengt teniet doet.
![]() |
![]() |
#12 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volksunie bestond echter geruime tijd, evenals Vlaams Blok al geruime tijd bestaat, en geen van beiden is er tot op heden in geslaagd een meerderheid te veroveren. Onder Martens VIII zat schiltz zelfs in de regering, maar nog steeds geen onafhankelijk Vlaanderen. Ook hier hebben jullie een goede uitleg voor, daar twijfel ik geen moment aan. Dat BUB de kiesdrempel niet haalt, tja, dat merken we wel na de verkiezingen, maar zal NVA hem halen?
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu is de toekomst van ons land, tegen de wil van de bevolking, in gevaar aan het komen. Dit krijgen de burgers stillaan meer en meer door, en ze zullen ook inzien wat de rol van hun 'traditionele' partij daarvan is. Voor de Vlaamsgezinde partijen ligt dit echter anders: het is iets anders als België, dus moeten de Vlaamsgezinden er wel voor stemmen. Laat ons het Vlaams Blok even buiten houden, want vele van haar stemmers willen geen Vlaamse Republiek, maar zijn boos op de andere partijen. Om dan te kijken hoeveel mensen een onafhankelijk Vlaanderen wensen, denk ik dat we moeten kijken naar de score die NVA zal halen. Ik had ovirgens nog een goede uitleg verwacht ivm Martens VIII...
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Schitterend!!! De BUB geeft toe dat ze een overbodige partij zijn!!!
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
greetz, Johan PS. Bedankt voor het snoepje N-VA!! ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik heb dus geschreven: . Nu is de toekomst van ons land, tegen de wil van de bevolking, in gevaar aan het komen. Dit krijgen de burgers stillaan meer en meer door, en ze zullen ook inzien wat de rol van hun 'traditionele' partij daarvan is. MAW: er is dringend nood aan een Belgisch Gezinde partij
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() de onnuttige partijen daarintegen zijn de Vlaams Gezinden, aangezien deze al geruime tijd bestaan, en nog nooit hun doeleinden hebben kunnen uitvoeren.
---- Er zijn inderdaad mensen die NVA niet kennen, er zijn er zelfs die niet weten wat Vlaams Blok of SP is, maar deze zijn in een minderheid hoor...
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het verstand komt met de jaren zegt men wel eens. Hopelijk moeten we niet eens zo lang wachten...
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() A propos... Ik ben eigenlijk wel blij met het bestaan van een Belgisch-nationalistische partij zoals de BUB... Dus ik hoop dat ze niet zal verdwijnen, maar exact zoals ik al zei na 18 mei enkel nog extremisten en taalracisten herbergen.
Dan zal altijd de polarisatie tussen Vlaams-nationalisme en Belgisch-nationalisme duidelijk blijven, en dat is in het voordeel van de eersten.