![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Abou-garah gaat eraan
CARLISLE (reuters) - Tijdens zijn Irak-toespraak maandagavond vermeldde de Amerikaanse president George W. Bush drie keer de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad, waar Iraakse gevangenen werden mishandeld door Amerikaanse soldaten. Hij versprak zich drie keer. Hij had nochtans twee keer geoefend. De naam van de gevangenis, die volgens Bush zal worden afgebroken zodra een nieuwe is gebouwd, wordt in het Engels normaal uitgesproken als ,,abu-grabe''. Volgens medewerkers van het Witte Huis had Bush de speech, die op voorhand was omschreven als zeer belangrijk, tweemaal luidop ingeoefend voor hij in de helikopter stapte die hem naar het US Army College in Carlisle in de staat Pennsylvania bracht. Na een korte stilte die blijkbaar als aanloop moest dienen, sprak Bush de eerste keer de naam uit als ,,abougah-raïp''. In de passage over de nakende ontmanteling van de gevangenis, klonk er iets als ,,abou-garon''. De derde en laatste keer had Bush, die al vaker opviel door versprekingen, het over ,,abou-garah''. 26/05/2004 ------------------------- Zo'n gek is dan president! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() [size=6]President BLUSH[/size]
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In tegenstelling tot u, heb ik de toespraak vanmorgen gehoord. Ik vond het helemaal geen schande dat iemand zich eens verspreeks op een Arabische naam.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hoe Bush het uitspreekt is bijzaak. Hij hoeft geen Arabisch te kennen.
Dat Bush er zijn zeg over heeft, dat is wat telt.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Al eens een Franse politicus Engelse woorden horen uitspreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bijna alle Amerikanen lezen hun toespraken op dergelijke borden... maar Bush weet alleen niet wat hij leest omdat hij niet goed begrijpend kan lezen... normale Amerikanen kunnen dat ook zonder dat je het merkt... Bush niet... een Belgisch schoolkind zou met dergelijke stuntelige oefeningen een onvoldoende krijgen voor begrijpend lezen...
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Een paar suggesties voor Bush's speech over Irak volgende week :
8. "For those who are vehemently opposed to the war in Iraq, I have this to say to them: I will kill you and your family." 7. "It wasn't like Iraq was going to invade itself." 6. "That mean man Saddam tried to kill my daddy, so I got him good!" 5. "France was really opposed to us invading Iraq, so you know some good would have to come of it." 4. "I assure you that Iraq will become a full-fledged democracy instead of a quasi-dictatorship like Canada." 3. "The war has actually been going very well; we just didn't realize that Iraq would be so damn full of Iraqis." 2. "As for my opinion on Abu Grahib, I never looked at the pictures because I'm not a pervert. Why? Did you look at them?" 1. "I was only doing what Cheney and Halliburton was telling me to do; go talk to them." ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Hoe oud zijn jullie? Inderdaad, geef dan maar een Belgische Verhofstad die honderde moeilijke woorden perfect plaatst en uitspreek maar eigenlijk op een uur tijd geen reet gezegt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het absoluut niet erg dat een Westerling die Arabische gevangenisnaam niet goed kan uitspreken. Of is dat ook al een eis van de moslims : om President van Amerika te worden moet je Arabische namen goed kunnen uitspreken.
![]() Afijn, het enige wat over zijn speach kan worden bekritiseerd is inderdaad die verkeerd uitgesproken Arabische naam. Want voor de rest was zijn betoog inhoudelijk heel sterk en buitengewoon pertinent. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Komt erop neer dat het muggengezift over de naam gewoonweg klein kind gezaag is om niets. Indien Kerry ofzo net hetzelfde had gezegt was er geen woord over gesproken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles is goed om de amerikanen op te pakken hé? Kinderachtig en kortzichtig. Hoeveel schrijven er hier wel geen fouten in hun teksten? Ook Mustapha, en nochtans zal ik hem daar nooit op "pakken". Met een vals gevoel van intellectuele superioriteit kom je nergens.
Deze discussie typeert in feite heel goed wat ik zo dikwijls zeg: In Amerika zijn diploma's kwasi van geen tel. Wat je presteert, wat je doet en de resultaten die je werk afleveren zijn van belang. Je mag daar 20 diploma's voorleggen en denken "de man te zijn", het speelt nagenoeg niet mee en is niet relevant. Dat noem ik gelijke kansen. Dat werkt een echt "wij-gevoel" in de hand, en het werpt sneller resultaten af. Ik vind dit een zeer fair systeem. Ik ben zelf licentiaat en heb jaren meegedraaid in het amerikaans bedrijfsleven, en ik heb in 1 team gewerkt met zowel rocket scientists als met loopjongens zonder diploma, die zichzelf opgewerkt hebben en evenveel betaald werden. Nooit was er arrogantie van universitairen naar niet gediplomeerden. Men zou nooit lachen met iets kinderachtigs als een verkeerde uitspraak van een woord uit een totaal vreemde taal. Dat is nu één van die miniskule verschilletjes tussen amerikanen en de rest van de wereld, wat hen zo succesvol maakt op zovele terreinen. Enkel "bottom line" en resultaten tellen. Al de rest is intellectuele masturbatie. Europeanen maken die fout m.i. ook veel te veel.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die op Harvard of Yale gezeten heeft. Die mannen zouden dat liefst op hun voorhoofd laten tatoueren. Ik ken er zo een en die gebruikt dat echt te pas en te onpas en wie kan het hem kwalijk nemen? Diploma's zijn wel degelijk van tel maar dan veeleer als entry-ticket tot bepaalde "kringen" die voor de gewone loopjongen zonder diploma echt wel onbereikbaar zijn. Je moet bvb. maar eens kijken naar wat zo'n jaartje in Harvard kost..... Gelijke kansen???? Je kan goed argumenteren Straddle maar dit is toch een tikkeltje naief. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar ja,lachen is niet verboden en eerlijk gezegd kan het me ook niet veel schelen als bepaalde mensen het grappig vinden dat andere mensen fouten maken. Ze doen maar......
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het dan ook geleend van een amerikaanse neocon website en ik vond het wel grappig. Trouwens wanneer heeft de USA oorlog gevoerd in Chili? Mis ik hier iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het wordt anders hoog tijd dat Syrië en Iran worden aangepakt. ![]() |
|
![]() |
![]() |