![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100505_003
Citaat:
Staat natuurlijk niet in het artikel, doch werd deze morgen wel gezegd tijdens het radiojournaal van 08h00 uur... Diegenen die deze verrijking naar onze badstad brengen waren "Noord-Afrikanen"! Die verkochten dus hun heroïne aan hun vriendjes die uit Frankrijk kwamen! Er zou voor 200.000 euro van dat spul in beslag zijn genomen. Oostende was tot hiertoe redelijk "rustig" op gebied van verrijking. Niet dat er niets aan de hand was: sukkelaars die blijven rondhangen tot ze op een vrachtwagen of whatever naar Engeland konden, die moeten ook eten en stelen is dus vanzelfsprekend, bijna noodzakelijk... Bepaalde wijken staan bekend voor hun Oostblokkers, en die zitten hier ook niet om van de zon te genieten maar om bvb het "uitgaanskwartier" en zo onder controle te krijgen enz enz Maar drugsdealers die naar hier hun activiteiten komen verleggen, ter vervanging van Antwerpen, dat hoefde er echt niet meer bij... Voor wanneer de eerste messengevechten en moorden wegens probleempjes met de "financiële kant" van de zaak? Straks meer "toeristen" van dat soort? De "verrijking" is zich inderdaad mooi aan het verspreiden in het land... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat iedereen die een beetje "mee" is eronder verstaat?
Er staan genoeg voorbeelden bij de commentaar om zonder moeite het verband te leggen, dacht ik. Eén van de nieuwe woordjes van de "multiculspeak". Wat dacht jij dat het was? Laatst gewijzigd door andev : 5 mei 2010 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hem zal waarschijnlijk een grote voorstander zijn van heroinegebruik in onze maatschappij.
Nu, een tiental jaar geleden een tijdje straathoekwerk gelopen in oostende en toen was heroïne ook reeds de drug aldaar. Dus zoooo plotseling is dit ook weer niet.
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog meer verrijking: http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/52/2500/52K2500002.pdf
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw probleem, nostalgie ? Ah, man toch, pak een zeegeuze rechtover den artist. Je weet wel. en voor de rest, denk niet dat je de tijd zal terugdraaien. Oostende ziet er niet meer uit zoals ik dertig jaar geleden in in olv-college rechtover de mercator heb moeten doorbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Had ge daar dat nieuws van 8:00 voor nodig?
Oostende is dan ook voor het gepeupel, in Knokke ga je dat niet zien
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vaststelling dat bepaalde "veranderingen" in de maatschappij niet zomaar moeten aanvaard worden als was dat vanzelfsprekend... Zelf, op mijn eentje, zal ik zeker de tijd niet terugdraaien. Dat belet me niet te hopen dat er nog lieden zijn die daar wel iets zouden kunnen aan doen en daar eens mochten aan beginnen... Indien zoiets "onmogelijk" zou zijn... ziet de toekomst er niet zo rooskleurig uit want het blijft maar in dezelfde richting uitgaan. Op te lossen met het dagelijks drinken van veel "zeegeuzen" natuurlijk. Schol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Knokke wordt dan ook bevolkt door zware criminelen, Oostende door gemiddelde werkmensen.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik heb ooit eens drie jaar constant zat door Oostende gelopen toen ik daar zogezegd studeerde.
Dat was een hele verrijking, toen ik uit de Langestraat verdween. |
![]() |
![]() |