![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Een duidelijk standpunt. ![]() In een reactie aan De Standaard liet de minister van Buitenlandse Zaken en sterke man bij de MR, Louis Michel, weten dat hij niet onder de indruk is. ,,Een splitsing is onaanvaardbaar, ik onderhandel daar niet over.'' Ook een duidelijk standpunt. De Vlaamse politiek staat dus lijnrecht tegenover de Waalse politiek. De breuklijn die Belgie in 2 verdeelt was nog nooit zo duidelijk. Ik vraag me af wat er nu zal gebeuren, immers, als men langs beide kanten van de taalgrens voet bij stuk houdt (om geen gezichtsverlies te lijden) stevenen we regelrecht af op een zware politieke crisis. Brussel-Halle-Vilvoorde zou wel eens het dossier kunnen worden waardoor Belgie definitief in 2 stukken uit elkaar valt. Wordt vervolgd. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat de Walen ook wel op tijd zullen inzien dat, indien de Vlamingen voet bij stuk houden tenminste, ze het "Vlaamse gevoel" een stuk harder zullen aanwakkeren en dus een verdere federalisering of zelfs onafhankelijkheid alleen maar in de hand werken.
Ik hoop dat we nu eens eindelijk duidelijk naar voor kunnen komen als een groot front tegen deze ongrondwettelijke toestanden en kunnen claimen waar we recht op hebben, zonder daarvoor een prijs te moeten betalen. Tenslotte valt "een prijs betalen voor iets dat eigenlijk niets mag kosten" principieel toch onder afpersing, nee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben benieuwd voor wie de SPa en VLD gaat kiezen : voor de Vlaamse kiezer of de waalse zusterpartij
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens kijken wat onze 'Vlaamse' politici voor één keer zullen DOEN.
Als we ons baseren op hun gedrag door de Belgische geschiedenis heen nadat we hun stoere taal hoorden... VOOR de verkiezingen... Eens even afwachten wat Louis Michel met een betoging van 700, hoofzakelijk franstalige 'democraten', in Brussel méér bereikt dan 13.000 Vlaamsgezinden in de Brusselse randgemeenten. Ze mogen dan al de Belgische grondwet de uitspraak van het arbitragehof, en de...ahum....Vlaamse democratie aan hun kant hebben.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ook maar enigszins mogelijk toch. Van wie mocht 'da joenk' ook weer Belgisch premiertje spelen? En wie begon zopas 'toevallig' Nederlands te leren?
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan me bijna niet voorstellen dat die niet gesplitst gaat worden nu. Maar ik zou beter moeten weten natuurlijk
![]() Persoonlijk denk ik dat de splitsing er zal komen, maar dat er een (waarschijnlijk stilgezwegen) prijs voor zal betaald worden waarna elio en louis voor de franstalige pers weer eens over de grond gaan rollen van het lachen ![]() En wie weet is met een veroordeling en verbieden van het VB al een prijs gevonden en betaald... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou idd beter moeten weten.
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaamse beweging: genoeg gezeverd en gekreet. Jullie hebben misschien gelijk maar wat maakt dat uit als jullie geen gelijk KRIJGEN? Dus: gebruik je kapitaal en macht in de strijd tegen de verfransing van Vlaams-brabant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse Beweging gaat niet samen met kapitaal en macht.
Die laatste twee zijn immers typisch Belgisch. Vandaar dat de Vlaamse Beweging zelfs geen gelijk krijgt met het grootste gelijk van de wereld. Je hoeft er maar op na te slaan wat de adelgezinde belgicisten vertellen om dat te weten.
![]() |
#10 |
|
![]() Ik ben ervan overtuigd dat een doelgerichte politiek beter is dan nu te staan roepen...
Probleem: teveel franstaligen in de faciliteitengemeenten. Wat hebben we nodig? 1. Vlamingen die er komen wonen. 2. Franstaligen duidelijk maken dat ze zich moeten aanpassen. enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=7]Waar is de gelijkheid van elke Belg ? Als de Vlaming niet op een Vlaamse partij kan stemmen in franstalig belgie
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De VVB had groot gelijk toen ze de mensen vroeg zich als dienstweigeraar in te schrijven. Kijk, zo hoort het. Géén toegevingen, géén buigingen, keihard op onze strepen staan tot de regering desnoods valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Twerd tijd dat de Vlaming terug haar op zijn tanden krijgt.
We zijn op het goeie pad!
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wie de regels van dat spel kent weet dat zolang je niet met een geloofwaardig dreigement komt - een dreigement met een maatregel die écht pijn doet - verandert er niets. Of het niet splitsen nu wel of niet grondwettelijk is. - Demonstreren doet géén pijn. - Geldkraan dichtdraaien doet wél pijn. - Doorbreking van het 'cordon' nog veel en veel meer. Zo'n CD&V/NV-A moet dus gewoon zeggen "als jullie niet splitsen vormen wij met het VB de vlaamse regering." Moet je eens opletten hoe snel dán die splitsing geregeld is..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne... welke Belgische politicus denk je dat zo verstandig gaat zijn?
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Waarom willen de regeringspartijen dat zonodig na de verkiezingen regelen ?
- ofwel valt de regering en dan is het nog niet geregeld voor de volgende federale verkiezing, iets wat volgens het arbitragehof moest gebeuren. - ofwel valt ze niet, maar is de druk weg om het te doen tot voor de nieuwe verkiezingen. Het wordt dan weer een uitnodiging aan de Franstaligen om tegenprestaties te eisen. Komen de regeringspartijen hun beloftes dan na ? Neen, maar indien de splitsing vóór de verkiezing er zou komen met compensaties, dan had dat voor de kiezer meteen duidelijk geweest.
![]() |
#18 |
|
![]() Oplossing van Lionel VDBerghe (in zijn pre-collaboratieperiode) : "Waalse vrienden , laat ons scheiden". Splitsing van België. Houden we meteen 10.000.000.000 euro in onze eigen zakken. Voldoende om de wachtlijsten, rusthuisproblemen, pensioenuitkeringen en nog veel meer op te lossen in 1 keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden er compensaties moeten gegeven worden? Op welke basis heeft Wallonië indertijd de mogelijkheid gekregen om Franse lijsten in die kieskring in te dienen? In welke Waalse kieskringen bestaat de mogelijkheid om Vlaamse lijsten in te dienen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |