![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of niet soms?
ze weten wat ze nodig hebben, hebben geen twijfels en er zijn altijd anderen die gratis hun belangen verdedigen en weten wat er mis loopt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 14 mei 2010 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik was gelukkiger als bediende. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2010 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Ik vermoed het eerste.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik werkte vijftien jaar als bediende en vijf jaar als arbeider en zeven jaar als huisman en dertien jaar niet.
En ik was het gelukkigst als... mag je raden. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2010 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Arbeider is iemand die zijn arbeid verkoopt. Arbeider "zijn" is dus je arbeid moeten verkopen (geen andere mogelijkheden). Iedereen kan "als arbeider" werken. Denk maar aan studentenjobs. Ik gok op huisman.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als huisman werd ik ook afgedankt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() Arbeiders worden meestal als eerste ontslagen ivm faillisementen -hebben zwaarder fysieke arbeid -worden benadeeld -er zijn amper doorgroeimogelijkheden voor arbeiders in bedrijven -bedienden kijken neer op de arbeiders en vinden hen te min |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als werkloze kon ik niet meer ontslagen worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge gaat erop vooruit.
Ik zit ongeveer in het zelfde schuitje. Bij mij heet dat benoemde ambtenaar, geen man die mij buiten krijgt.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er als werkloze op vooruit gegaan van 21000bf naar 35000bf op vijftien jaar tijd. Dat is vijf procent loonsverhoging per jaar. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2010 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mag een huisman tijdens de werkuren in de tuin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hmmm bedienden gelukkiger dan arbeiders?? - bedienden hebben zwaarder denkwerk - staan onder meer druk - beginnen aan een lager loon en zien dat maar traagjes stijgen, ze kunnen ook rekenen op minder premies en extra's - arbeiders bezien ze als omhooggevallen hielenlikkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Ik kan mij perfect voorstellen dat arbeiders gelukkiger zijn dan bedienden.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Arbeiders in België of in de rest van de wereld, want bijvoorbeeld in China denk ik dat de arbeider niet altijd even gelukkig is. En is het geen pure evidentie dat de arbeider het goed moet hebben en gelukkig mag zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of op het eind van het jaar als ze zien dat er meer dan de helft van hun nieuwjaarspree "geschonken" wordt aan de bedienden van de openbare administratie die voor de rest liever in de arbeiders hun ogen spugen dan merci te zeggen. En niet te vergeten de vele werklozen ...die vaak bv liever ganse dagen in een bib zichzelf zitten te beklagen en dergelijke.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 mei 2010 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het nettoloon voor een fulltime job bij arbeiders en bedienden lager op de ladder zit tussen de 1000 en 1600 euro per maand. Het is die groep die we hier meestal de gewone man noemen. Is deze groep gelukkiger als rijkere mensen? neen, want we leven in een zeer materialistische samenleving en de druk om financieel gezond te slagen is erg groot. - een eigen mooi huis met mooie tuin - 2 auto's - pc laptop, digitale lcd televisiie - moderne kledij, voor onze kinderen liefst nog merk kledij - liefst nog 2 hobby's - .... het zijn maar een paar zaken uit velen wat we allemaal nodig hebben om sociaal aanvaard te worden momenteel De financiele druk bij deze groep is zodanig groot en zorgt voor de nodige stress en relationele problemen maar ook inzake medisch aspect zal deze groep minder rap naar de dokter gaan of tandarts of deze zaken op zijn minst zolang probeert uit te stellen met eventuele latere gezondheids problemen maar ook diegen die fysieke arbeid leveren en inbepaalde omstandigheden moeten werken kan later gezondheidsproblemen op leveren Deze groep heeft wel minder last van verantwoordelijkheden en de daarbij komende stress, ook heeft deze groep vrij veel tijd over voor gezin en hobby's maar dit weegt niet op tegen de financiele stress zoals besproken en bijgevolg zal deze groep een grotere risico factor hebben om ongelukkig te zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Klinkt mss raar maar ik voelde mij het best toen ik enkele jaren geleden gewoon als interimmer werkte wanneer ik wou ik waar ik wou. Was gewoon a la carte werken en zodra ik geld had trok ik de wereld rond. Mijn gevoel van vrijheid was zeer groot! Heb er vaak spijt van dat ik vast werk heb dat voelt echt aan als een gevang!
|
![]() |
![]() |