![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() "In verschillende grote steden in ons land beginnen langzaam maar zeker meer allochtonen te wonen dan ‘echte' autochtone Belgen. "
bron: de Standaard * dat is mijn zorg. Lees de rest hier "Dit is de nieuwe werkelijkheid, die we al jaren niet onder ogen willen zien. Op het platteland merk je er vandaag nog niet zoveel van, maar vanuit de steden zal de stem van de allochtonen almaar luider gaan klinken." "Of dat daarom slecht is? Het zal onze cultuur hoe dan ook verrijken, meent Hertogen. ‘Meer zelfs: kijk gewoon naar de cijfers en je moet concluderen dat België al lang een arme, uitstervende natie zou geweest zijn zonder al die allochtonen. En voor zij die het ergste vrezen: onze steak-friet zal nooit verdwijnen. We zullen er alleen maar specialiteiten zoals couscous bij krijgen." Als ik het nog een 50-tal jaren kon rekken dan kon ik zien hoe was... Laatst gewijzigd door Tejokus : 14 mei 2010 om 02:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De ondergang van het avondland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Inderdaad , de ondergang van een volk is een feit, in onze grootsteden is het al zover dankzij het politiek correcte denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De anomische samenleving en de ondergang van de westerse ziel. Ik vrees dat ik het nog zal meemaken. Zou er nog een laatste strijd gestreden worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() De anomische samenleving en de ondergang van de westerse ziel. Ik vrees dat ik het nog zal meemaken. Zou er nog een laatste strijd gestreden worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() En wie beweerde nu weer dat zulke zaken complete onzin en doemspreken was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onlangs hoorde ik een turkse vrouw die haar zoontje aan het berispen was er een welgemeend 'godvrr' tussengooien...
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie is volgens deze studie een autochtone Belg, en wie niet?
Ik vind dat niet direct terug, maar dacht dat men als allochtoon beschouwde: iedereen waarvan een van de voorouders tot de derde generatie niet-Belg is. Dat lijkt me zéér ruim. In mijn gemeente is méér dan 1/5e allochtoon. Daarvan zijn meer dan de helft Nederlanders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep, we worden overspoeld door buitenlanders, in de eerste plaats door.....
Nederlanders! ik ken er een paar hier die nu al angstdromen krijgen!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens DS:
Citaat:
Daar men drie generaties terug gaat zullen mijn kleinkinderen nog altijd als allochtonen beschouwd worden, ook al trouwen mijn kinderen met "echte" Vlamingen of Belgen.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik ben in Vlaanderen geboren, en mijn ouders ook.
Daar men sinds 1830 Vlaanderen uitbuit zullen mijn kleinkinderen nog steeds als 2e rangburgers beschouwd worden door la belgique. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik eis een premie om te expatriëren.
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2010 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Nog iets opvallends.
Lanaken: 44,5% allochtonen, waarvan 38,7% (Rijke) Nederlanders die de immobilliënprijzen sterk de hoogte ingejaagd hebben. Bierbeek: 4,7% allochtonen. Maar voor Bierbeek geldt de wet: "Wonen in eigen streek". Voor Lanaken niet. Dit houdt in dat die jonge Vlaming uit Lanaken die door gerbek aan werk en de hoge immoprijzen noodgedwongen zijn eigen streek moet verlaten geconfronteerd zal worden met zeer hoge immoprijzen in Bierbeek, Leuven enz. en andere gemeentes uit de Vlaamse ruit. Terwijl die Vlaming uit de Vlaamse ruit dicht bij huis kan blijven werken aan veel beterkope immoprijzen. Dit staaft mijn stelling dat die wet enkel dient ter persoonlijke financiële bescherming van een zeer beperkt aantal Vlamingen. Laatst gewijzigd door pajoske : 15 mei 2010 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een deel van mijn overgrootouders waren buitenlanders en een deel van mijn grootouders is nog in het buitenland geboren, maar hebben bij geboorte de Belgische nationaliteit gekregen. En zijn zelfs mijn kinderen nog voor een deel allochtonen, want de ene grootvader en de andere grootmoeder van hun moeder waren buitenlanders. Volgens dit onderzoek kan ik zelfs stellen dat ik in een gemeente woon, waar slechts een maximum van 10% autochtone Belgen zijn. Al de rest heeft buitenslands bloed in de aderen stromen. Het zal trouwens heel moeilijk worden voor onze kinderen om echte Vlamingen en/of Belgen te vinden als partner volgens dit onderzoek, want als je de zaken grondig onderzoekt, kom je vaak tot de vaststelling dat er bijna altijd wel een voorvader/moeder uit de derde generatie uit het buitenland afkomstig is. 1 op de 7 inwoners van dit land is namelijk van buitenlandse afkomst en dit was in het verleden ook reeds zo. En je hebt 8 overgrootouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() tja, het heeft mijns inziens alles met cultuurverschil en daaruitvolgend integratie te maken. De grootste buitenlandersgroep in ons land waren(weetnie of 't nu nog zo is) de Italianen. Nu heb ik alleszins nog nooit gehoord dat de derde generatie Italianen nog altijd hun partner in Italië zou gaan zoeken, of gebrekkig Nederlands spreekt. Zij lijken perfect geïntegreerd, ook hoor je niet dat Italianen bijzonder hoog vertegenwoordigd zouden zijn in de criminaliteitsstatistieken.
Samengevat: liever wonen met 80% Italianen in mijn straat, dan met 40% Noord-Afrikanen in mijn straat.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 16 mei 2010 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken ook wel enige Marrokkaanse scheldwoorden, ben ik nu een allochtoon geworden, en moslim ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die van andere continenten komen niet, of anders toch zéér verre familie. Want natuurlijk, als je de dingen op de spits drijft, zijn wij allemaal broeders natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |