![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Nuja, elders heb ik al verteld dat ik een profiteur ben. Het vb slaat iedereen om de oren met eigen volk eerst. Ik heb de vraag al eerder gesteld maar wat bedoelen ze daar nu mee? Vreemdelingen, bepaald als vreemdelingen door het vb krijgen alle steun die ze nodig hebben. Dat wordt gehekeld door die partij maar wat doen die partij voor de "vlaming"? Ze krijgen of kregen via hun dotaties wel geld van de vlamingen maar wat kregen we ervoor. Veelkleurenfolders die de vlaming aanzetten om ruzie te maken met de allochtone buur, die onverdraagzaamheid t.o.v. van spelende kinderen acceptabel maakte. Het is, was natuurlijk eigen aan die partij om stemmen te halen bij elke mens die ergens ontevreden over was. Ontevredenheid over allochtone buren bracht hen al een eind op weg maar om nog te groeien diende zich meer onverdraagzaamheid aan.
Nu goed, ieder doet wat ie moet doen in eigen belang. De vb-er moet er niet voor onder doen t.o.v. de cd&v-er, spa-er,.... De andere partijen krijgen echter wel steevast het verwijt van VB dat ze allerhande vzw's oprichten om volgens hen criminelen te ondersteunen. Ik ben het dan wel niet eens met het vb dat elke allochtoon een crimineel is, heb dus ook geen probleem met de hulp die ze krijgen maar wat ik betreur, en dat geld voor alle partijen, is dat enige hulp voor "vlamingen" minder vanzelfsprekend is. Ten alle tijden zal enige discriminatie bestrijden, ook ten aanzien van mezelf. Met al het geld dat u ontvangen hebt had u net zo goed een vzw 'tje kunnen oprichten. Een vzw-je ten voordele van ook vlamingen maar in tegenstelling tot andere partijen die hier en daar nog iets aan de gewone mens gunnen houd u het geld voor uzelf. U gaat er prat op dat u de stem bent van de vlaming maar count me out. U heeft nooit iets gedaan voor de vlaming ook al kon u dat. U stak de dotaties liever in eigen zak. De andere partijen, al is het maar voor de schijn doen tenminste een poging.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat precies wil je nu eigenlijk wel eens weten?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat ik eigenlijk wel eens wil weten is wat ik moet doen om hulp te krijgen. Ik krijg wel hulp in de zin dat ik onder schuldbemiddeling kan vallen maar dat is een regeling van alles of niets. Ik moet aan een minimuminkomen van €1500 blijven voldoen ondanks mijn ziekte. Het is alles of niets. Ik krijg via schuldbemiddeling €890/maand waarvan ik €75/week "krijg". Men heeft me bewust €60/maand teveel toegestaan zodat ik niet teveel kan profiteren van enige voordelen als verminderde tarieven voor openbaar vervoer of verhoogde teruggaven van de ziekenkas. Ik krijg dus wel iets van hulp. Ik heb echter wel een probleem met het alles of niets karakter ervan. Na de schuldbemiddelingperiode kan ik rekenen op de 10 duizenden die in reserve zijn om een nieuwe start te maken. Als ik het einde niet haal, moeten mijn nabestaanden uit eigen zak mijn begrafenis betalen.Ik haal wellicht het einde niet en zal het moeten blijven stellen met wat me toegewezen word. Natuurlijk hebben de schuldeisers hun recht maar ik had toch graag gezien dat ik bij leven ook iets had gezien van m'n "extra" inkomsten.
Maar goed, wat ik nodig had om als zelfstandige m'n boterham te verdienen werd gestolen, ook dat ik mijn vriendin en haar kinderen "geholpen" heb doet niet ter zake. Ik heb de administratie verwaarloosd, heb m'n bijdrage aan de staat onvoldoende betaald en daarom zit ik nu in de huidige situatie. Wat me echter vooral stoort, meer nog dan dat ik ik niets zie t.o.v. mijn inzet, is dat de provincie de schuldbemidding (toch een juridisch akkoord) naast zich neerlegt. Dat de provincie de stopzetting van mijn zelfstandige via de kruispuntbank negeert en me blijft vervolgen. De provincie levert vooral de inkomsten van de partijen dus op veel begrip reken ik hier niet maar wat kan ik doen om in m'n laatste jaren toch iets te zien van mijn inzet? Waarom is zelfs een indexaanpassing me niet gegund? Ik ben terug in loondienst gaan werken, betaal naast de schuldbemiddeling 75% aan belastingen maar een menswaardig eind van m'n leven is me niet gegund. Ik ben heus niet afgunstig t.o.v. andere steuntrekkers maar ik hekel het wel dat mijn inspanningen om en volwaardige job te behouden, navenant belastingen te betalen op geen enkele wijze gewaardeerd wordt en dat terwijl, vanwege mijn ziekte, het me alle energie kost. Mijn vraag is dus waarom ik "minder" heb. Waarom moet ik ,als ik dan al minder heb, de provincie (partijen) betalen die alles negeren en het laatste willen afpakken. Waarom heb ik minder? Waarom minder dan eerder welke steuntrekker terwijl ik alles doe 3om m'n bijdragen veilig te stellen. 3 jaar chemo en allerhande andere behandelingen en toch full time blijven werken wordt op geen enkele wijze gewaardeerd. Mensen die dat doen worden zelfs gestraft. Maar das dan weer de politiek.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als ik beter af zou zijn door me te laten ontslaan wegens gezondheidsredenen zou ik niet twijfelen. Er zijn genoeg gezonde mensen die thuis hun broek zitten te verslijten. Natuurlijk kan dat een ongewenst effect hebben op je ziekte, namelijk dat je ophoudt te vechten. Dat moet je voor jezelf uit maken of dat zo aanvoelt of niet. Maar het zou zeker niet mogen dat je financieel slechter af bent door te blijven werken. Zulke perverse effecten zitten er precies wel wat veel in onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |