![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Met Siegfried Bracke haalde N-VA een Vlaamse Reus binnen, maar dat betekent niet dat de jacht op witte konijnen voorbij is. Vooral bij CD&V gonst het van de geruchten rond de 'BV-plaats' op de Senaatslijst, volgens insiders de tweede of derde plaats. Na Marianne Thyssen - en mogelijk ook na Steven Vanackere - wordt er blijkbaar een zeer verkiesbaar plaatsje gereserveerd voor een BV.
In de CD&V-fracties valt hier en daar de naam van kerkjurist Rik Torfs, wiens overstap naar de politiek al een paar keer is aangekondigd. Hallo Rik Torfs? Onderhandelt u over een plaats op de CD&V-Senaatslijst? 'Ik kan u zeggen wat ik vandaag gedaan heb. Ik heb een paar commentaren geschreven voor kranten, ik heb voor Fedis gesproken. Vanmorgen ben ik uit mijn bed gebeld voor het loon van Vangheluwe. En vanavond ga ik voor een basketvereniging in Leuven spreken.' Het lijkt bijna campagne. (lacht) 'Ik ga gewoon graag spreken.' Kunt u zeggen dat u bij deze verkiezingen niet op een lijst zal staan? 'Ik heb al vaker gezegd dat ik ooit op een lijst zou staan. Maar vandaag is het nog niet zover.' Morgen misschien wel? 'Op dit moment ben ik niet met CD&V aan het spreken.' Nadat N-VA de komst van Bracke formeel ontkende en daarmee de waarheid behoorlijk wat geweld aandeed, zijn formele ontkenningen niet meer in de mode. Ook bij de CD&V-woordvoerder niet. 'Bij elke verkiezing wordt er over Torfs gepraat.' Maar kan hij bevestigen of ontkennen? 'Geen commentaar.' Rookgordijn of spielerei? Uitsluitsel ten laatste volgende dinsdag. http://www.nieuwsblad.be/article/det...&kanaalid=1535
#2 |
Minister-President
|
![]() Een katholiek bij de cd&v? hehe... zou wel dé grap zijn mocht er iets van waar zijn, maar ik geloof er niks van.
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De cd&b
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Voil�* het is nu zeker, Rik Torfs zal op de tweede plaats staan van de senaatslijst van CD&V, juist na madame Thysen.
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Haha, door hem af te breken is Dewever populair geworden in Vlaanderen. Dat belooft.
#8 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Albrecht : 6 mei 2010 om 20:41. |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat alleszins niet zo'n lange draad worden als die van het Vlaams Strikje.
Verschillen: Torfs is echt groot geworden met spellekes en zotternijen, zeker niet met zijn vakgebied; het Vlaams Strikje is een beest van een politiek joernalist. Torfs is wat mij betreft geen wit konijn, hoogstens een wit muizeke. Het Vlaams Strikske is al evenmin een konijn; minstens een arend.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() alsof die D zo juist is.
Vandaag weer zitten zagen om minder verkiezingen. Muttens.
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot voor een paar dagen was het een linkse logebroeder, idioot, nar, bobo, kwal en wat weet ik niet nog allemaal maar geen beest van een politiek journalist. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds ie aanpapt met zijn minderjarige neefjes.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't iI niet omdat jij hem zo noemt, of zij, dat ik hem ook zo moet noemen hé ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() "Vader, vergeef het hen, want ze weten niet wat ze doen"
![]() Een beetje humor in de politiek ... moet kunnen. |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik blijf dat gewoon de CVP noemen, ze zijn geen haar veranderd.
#19 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() een echte aanwinst voor de CD&V, die gaat dat daar geweldig goed doen !
daar gaan we nog veel belangrijke dingen van horen ! |
![]() |