Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2010, 23:19   #1
den dinges
Banneling

Standaard E.U. Voordelen en nadelen ?

Wat zijn eigenlijk de voordelen van de E.U. ? En welk zijn de nadelen ? Er is al meermaals gedroomd over een groot en verenigd Europa, sinds duizenden jaren reeds, maar steeds is dat over kop gegaan. Hoe zou dat komen ?
Eén voordeel volgens mij is al dat we geen oorlog meer met elkaar voeren, maar gaat dat blijven duren ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:05   #2
den dinges
Banneling

Standaard

Iets wat ook zo raar is : De U.K. is in de E.U., doch zij gebruiken nog steeds ponden inplaats van Euros, ook hebben ze besloten om Griekenland niet financiël te steunen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:08   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Den Dinges - Daar kon je op wachten. De UK zal de eerste zijn die de EU verlaat - ongedwongen, dus vrijwillig. Ze zijn er al mee bezig. het niet onderschrijven van Schengen wees daar al op.

Ik durf te voorspellen dat het lidmaatschap van de UK nog dit jaar, uiterlijk 2011 ten einde zal lopen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 9 mei 2010 om 14:09.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:54   #4
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

En laten we hopen dat d'n Ollanders zo slim zijn om dan gauw het voorbeeld van de UK te volgen! Dat hele EU-project wordt langzamerhand zwaar klote! Het tast steeds verder onze soevereiniteit aan.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 22:54   #5
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Den Dinges - Daar kon je op wachten. De UK zal de eerste zijn die de EU verlaat - ongedwongen, dus vrijwillig. Ze zijn er al mee bezig. het niet onderschrijven van Schengen wees daar al op.

Ik durf te voorspellen dat het lidmaatschap van de UK nog dit jaar, uiterlijk 2011 ten einde zal lopen.
Het Verdrag van Lissabon bevat een artikel dat dit zogezegd mogelijk moet maken, maar dat in werkelijkheid onvervulbare voorwaarden stelt. Niemand kan meer weg uit wat steeds meer op de nieuwe "gevangenis der volkeren" begint te lijken.
Oud 10 mei 2010, 00:01   #6
D'ARTOIS

Standaard

@ Kodo Kodo

Mag ik hierin van mening verschillen? Heb jij GB (VK) ooit kunnen betrappen op enige compassie met de EU?
Geen Eurozone en geen Schengen. Een immigranten implosie met factor 10 van Nederland. Mensen zonder enige productiviteit en 0 vooruitzichten. Steden die in afschuwelijke ghetto's veranderen daaraan toegevoegd de uiterst slechte werkomstandigheden en hopeloze werkeloosheid omdat ook Engeland nagenoeg alle industrie politiek weggezuiverd heeft, een beleid om en nabij identiek aan dat van de PvdA in NL.
Als ik het mis heb hoor ik dit gaarne.
Oud 10 mei 2010, 00:39   #7
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Kodo Kodo

Mag ik hierin van mening verschillen? Heb jij GB (VK) ooit kunnen betrappen op enige compassie met de EU?
Geen Eurozone en geen Schengen. Een immigranten implosie met factor 10 van Nederland. Mensen zonder enige productiviteit en 0 vooruitzichten. Steden die in afschuwelijke ghetto's veranderen daaraan toegevoegd de uiterst slechte werkomstandigheden en hopeloze werkeloosheid omdat ook Engeland nagenoeg alle industrie politiek weggezuiverd heeft, een beleid om en nabij identiek aan dat van de PvdA in NL.
Als ik het mis heb hoor ik dit gaarne.
Wat je schrijft strookt met wat ik meen te weten. Maar waarom denk je dat we van mening verschillen? We hebben het toch niet over hetzelfde?
Oud 10 mei 2010, 06:41   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat zijn eigenlijk de voordelen van de E.U. ? En welk zijn de nadelen ? Er is al meermaals gedroomd over een groot en verenigd Europa, sinds duizenden jaren reeds, maar steeds is dat over kop gegaan. Hoe zou dat komen ?
Eén voordeel volgens mij is al dat we geen oorlog meer met elkaar voeren, maar gaat dat blijven duren ?
Nu, Europa als unie is steeds over kop gegaan omdat er steeds mensen zijn geweest die over soevereiniteit zitten te lullen.
Mensen die vinden dat zij het recht moeten hebben om te beslissen of er soldaten in het buitenland worden ingezet of niet;
Mensen die vinden dat zij moeten kunnen beslissen of andere mogen omkomen van honger of niet.
Maar die soevereiniteit stopt als andere die willen toepassen.
Want dan telt die soevereiniteit plots niet meer.
Dat is dat plots iets dat gelijk staat met racisme en schendig van hun rechten.

Ik wil de vele Nederlanders die staan te roepen dat Nederland uit de EU moet stappen want de EU schend hun soevereiniteit wel eens zien en horen, als ze plots meer dan 4 en zelfs 8 uur moeten aanschuiven aan elke grensovergang en als ze plots eerst een hele berg papieren aan iedere grens moeten laten invullen voor ze er met vrachtwagens of caravans over mogen.
Ik wil die Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots te horen krijgen dat ze met hun bedrijven niet meer buiten hun landsgrenzen mogen werken.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots aan de grenzen alles uit hun wagens moeten laden en taksen worden geheven op alle goederen die ze mee op vakantie sleuren.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots met hun auto aan de grenzen uren in de files staan, omdat vrachtwagens eerst moeten gedeclareerd worden en dus dagen moeten staan aanschuiven voor ze de grens over geraken.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots aan de grenzen te horen krijgen dat ze die niet over mogen, omdat ze deze of gene stempel niet in hun reispas hebben staan.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, ze plots te horen krijgen dat ze een EU-lidstaat moeten verlaten, omdat hun visum verlopen is.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots in het buitenland niet enkel een boete krijgen voor een verkeersovertreding, maar al hun bezittingen verbeurd verklaard zien en zelfs in de gevangenis vliegen, tot alle kosten van die verkeersovertreding betaald zijn.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots te horen krijgen dat ze geen eigendommen kunnen kopen in het buitenland.

De meeste mensen uit de Benelux hebben zelfs geen besef over hoeveel en welke voordelen zij hebben aan de EU, men vindt ze heel normaal en staat er gewoon niet bij stil.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 08:11   #9
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste mensen uit de Benelux hebben zelfs geen besef over hoeveel en welke voordelen zij hebben aan de EU, men vindt ze heel normaal en staat er gewoon niet bij stil.
Dit vind ik het belangrijkste stukje uit je hele post. Dat klopt, ik denk dat de meeste mensen niet weten wat europa doet en waar het voor staat.

De fout daarin is slechte communicatie naar het volk toe. Het is nu allemaal wat te abstract en te ver van mijn bed show voor de meesten. Maar ook het feit dat als europa goede wetten heeft dat de locale ministers met de eer gaan lopen. Geeft europa slechte wetten, dan wordt dat gecommuniceerd als, we moeten van europa.

Verder is europa een te log apparaat geworden. Veel landen zijn onwillig om macht af te staan en een degelijk bestuur te maken. Het duurt veel te lang eer dat er een beslissing wordt genomen. En ik denk dat vooral dat de doodsteek van europa als orgaan zal worden als het niet snel wordt aangepakt.

Laatst gewijzigd door Tick : 10 mei 2010 om 08:12.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 08:54   #10
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Throw them Britishers out !
Oud 10 mei 2010, 09:16   #11
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
ik denk dat de meeste mensen niet weten wat europa doet en waar het voor staat.

De fout daarin is slechte communicatie naar het volk toe.
Het EU-apparaat mist geen enkele kans om zichzelf in de bloemetjes te zetten, maar het verhaal is niet erg boeiend. De Pravda was in de USSR ook niet erg boeiend. Iedere levenservaren en nuchtere burger voelt op zijn klompen dat de EU liegt.

Geef ons goede communicatie over waar de EU werkelijk mee bezig is, en de uren van het apparaat zijn geteld. Als die goede communicatie er mocht komen, had de EU niet één van de wereldwijd efficiëntste doofpotmechanismen in haar ambtenarenstatuut opgenomen, in het besef dat vrijwel geen enkele EU-burger eens een maand vakantie zal nemen om zich in zijn studeerkamertje op te sluiten en erachter te komen wat die sluwe zwijgplicht/spreekrechtregeling eigenlijk inhoudt.

Wie niet tot in de hoogste regionen van het apparaat is doorgedrongen en aan den lijve heeft ondervonden wat daar gaande is, zou over de EU zijn mond moeten houden. De gewone burger weet nul komma niets. En ik word er ziek van, niet dat de bevolking niets weet, maar wel dat er steeds weer betweters opduiken die denken dat ze iets weten.

Typerend voor het totalitaire denken is dat de critici verantwoordelijk worden gesteld voor het slechte imago van de machthebbers, en niet het slechte gedrag van de machthebbers zelf, en dat de enige fout die dezen bereid zijn toe te geven erin bestaat dat ze hun o zo goede beleid onvoldoende aan de bevolking hebben uitgelegd. Dat heet "slechte communicatie". Bedoeld wordt: er is meer propaganda nodig.

Als Europa werkelijk goed bezig was, had het er allang voor gezorgd dat het door zijn burgers wordt begrepen. Het zou er alle belang bij hebben, een overzichtelijke structuur en transparante instellingen en rechtsvoorschriften te creëren. Al wat de EU nu doet, is haar water troebel maken om het dieper te doen lijken. Als de economie aan de grond zit, zal misschien eens iemand gaan nadenken over het vaarwater waarin de eurocratenmaffia ons heeft geloodst.

En voor mijn part mag de crisis heel hard toeslaan, want anders raakt die bende nooit uit haar onrechtmatige macht ontzet.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 mei 2010 om 09:28.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:57   #12
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Dit vind ik het belangrijkste stukje uit je hele post. Dat klopt, ik denk dat de meeste mensen niet weten wat europa doet en waar het voor staat.

De fout daarin is slechte communicatie naar het volk toe. Het is nu allemaal wat te abstract en te ver van mijn bed show voor de meesten. Maar ook het feit dat als europa goede wetten heeft dat de locale ministers met de eer gaan lopen. Geeft europa slechte wetten, dan wordt dat gecommuniceerd als, we moeten van europa.

.
Een bijkomende reden waarom europa in heel wat landen niet erg populair is ligt aan het feit dat regeringen hun onpopulaire maatregelen dikwils op de rug van Brussel schuiven, zelfs al heeft de unie niets met die maatregel te maken. Omgekeerd worden europese maatregelen die gunstig zijn voor de bevolking dikwijls door diezelfde politici aan hen toegeschreven. In de ogen van de Europeanen doet Europa zo nooit iets goeds.
Wedden dat het niet lang zal duren vooraleer de Griekse politici de harde besparingsmaatregelen naar de bevolking toe zullen trachten te verkopen door te zeggen " wij zijn niet schuldig aan deze toestand, het zijn de boosaards van Europa en het IMF die jullie dit aandoen.
En wedden dat binnen zeer korte tijd diezelfde bevolking dat ook gaat geloven.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 13:07   #13
D'ARTOIS

Standaard

@ Kodo Kodo - X2
Oud 12 mei 2010, 21:59   #14
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, Europa als unie is steeds over kop gegaan omdat er steeds mensen zijn geweest die over soevereiniteit zitten te lullen.
Mensen die vinden dat zij het recht moeten hebben om te beslissen of er soldaten in het buitenland worden ingezet of niet;
Mensen die vinden dat zij moeten kunnen beslissen of andere mogen omkomen van honger of niet.
Maar die soevereiniteit stopt als andere die willen toepassen.
Want dan telt die soevereiniteit plots niet meer.
Dat is dat plots iets dat gelijk staat met racisme en schendig van hun rechten.

Ik wil de vele Nederlanders die staan te roepen dat Nederland uit de EU moet stappen want de EU schend hun soevereiniteit wel eens zien en horen, als ze plots meer dan 4 en zelfs 8 uur moeten aanschuiven aan elke grensovergang en als ze plots eerst een hele berg papieren aan iedere grens moeten laten invullen voor ze er met vrachtwagens of caravans over mogen.
Ik wil die Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots te horen krijgen dat ze met hun bedrijven niet meer buiten hun landsgrenzen mogen werken.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots aan de grenzen alles uit hun wagens moeten laden en taksen worden geheven op alle goederen die ze mee op vakantie sleuren.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots met hun auto aan de grenzen uren in de files staan, omdat vrachtwagens eerst moeten gedeclareerd worden en dus dagen moeten staan aanschuiven voor ze de grens over geraken.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots aan de grenzen te horen krijgen dat ze die niet over mogen, omdat ze deze of gene stempel niet in hun reispas hebben staan.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, ze plots te horen krijgen dat ze een EU-lidstaat moeten verlaten, omdat hun visum verlopen is.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots in het buitenland niet enkel een boete krijgen voor een verkeersovertreding, maar al hun bezittingen verbeurd verklaard zien en zelfs in de gevangenis vliegen, tot alle kosten van die verkeersovertreding betaald zijn.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots te horen krijgen dat ze geen eigendommen kunnen kopen in het buitenland.

Wat zit jij nou te mekkeren. Je moet het juist promoten. De Nederlanders uit de EU is al een samenwerkingsverbandje tussen Belgiën en haar boze bovenbuur minder voor jou....je moet HALLELUJAH roepen als de Nederlanders d'r uit willen! Jullie ultieme natte droom!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 23:48   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

De nadelen zijn vooral dat ze ons regels opleggen die we niet willen en dat ze ons massas geld kosten.

het voordeel, hmm misschien de steun die ze kunnen bieden aan bepaalde landen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 11:36   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Wat zit jij nou te mekkeren. Je moet het juist promoten. De Nederlanders uit de EU is al een samenwerkingsverbandje tussen Belgiën en haar boze bovenbuur minder voor jou....je moet HALLELUJAH roepen als de Nederlanders d'r uit willen! Jullie ultieme natte droom!
Je begrijpt dus totaal niets van Europa en mijn stelling over Holland.
Je begrijpt blijkbaar nog minder over mijn stelling tot wat Europa moet worden.

En geen enkele Belg heeft iets tegen samenwerkingsverbanden tussen België, Vlaanderen, Wallonië en Nederland.
In tegendeel zelfs, de meeste Belgen en Vlamingen zijn voor.

Waar de meeste Vlamingen wel tegen zijn is om onder Orange te moeten gaan dienen.
Vanaf 1825 tot 1830 hebben wij Belgen en Vlamingen zeer duidelijk gemaakt aan Orange dat als ze niet wijzer worden wij hen weg wilden en dat ze mochten terugkomen eens ze verstand hebben gekregen.

Wel nu, Orange heeft nog steeds geen verstand gekregen en is dus nog steeds niet gewenst in Vlaanderen.
Oud 13 mei 2010, 11:45   #17
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vanaf 1825 tot 1830 hebben wij Belgen en Vlamingen zeer duidelijk gemaakt aan Orange dat als ze niet wijzer worden wij hen weg wilden en dat ze mochten terugkomen eens ze verstand hebben gekregen.
Ik wil niet betwisten dat jij erbij was in 1830, Jantje, maar je mag toch niet uit mijn naam spreken. Ik was liever Nederlander gebleven en bovendien nog véél véél te klein om mee te vechten in die Franse annexatiepoging van 1830. Ik kon toen niemand iets duidelijk maken, en nu ik eindelijk een grote jongen ben, zou ik graag hebben dat jij zelf doet wat je de Nederlanders aanraadt: hier pas terugkomen als je eenmaal je, nou ja, je kunt het hierboven lezen.
Oud 13 mei 2010, 11:54   #18
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het EU-apparaat mist geen enkele kans om zichzelf in de bloemetjes te zetten, maar het verhaal is niet erg boeiend. De Pravda was in de USSR ook niet erg boeiend. Iedere levenservaren en nuchtere burger voelt op zijn klompen dat de EU liegt.

Geef ons goede communicatie over waar de EU werkelijk mee bezig is, en de uren van het apparaat zijn geteld. Als die goede communicatie er mocht komen, had de EU niet één van de wereldwijd efficiëntste doofpotmechanismen in haar ambtenarenstatuut opgenomen, in het besef dat vrijwel geen enkele EU-burger eens een maand vakantie zal nemen om zich in zijn studeerkamertje op te sluiten en erachter te komen wat die sluwe zwijgplicht/spreekrechtregeling eigenlijk inhoudt.

Wie niet tot in de hoogste regionen van het apparaat is doorgedrongen en aan den lijve heeft ondervonden wat daar gaande is, zou over de EU zijn mond moeten houden. De gewone burger weet nul komma niets. En ik word er ziek van, niet dat de bevolking niets weet, maar wel dat er steeds weer betweters opduiken die denken dat ze iets weten.
complottheorie nr... ja, hoeveel eigenlijk?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 11:55   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Een bijkomende reden waarom europa in heel wat landen niet erg populair is ligt aan het feit dat regeringen hun onpopulaire maatregelen dikwils op de rug van Brussel schuiven, zelfs al heeft de unie niets met die maatregel te maken. Omgekeerd worden europese maatregelen die gunstig zijn voor de bevolking dikwijls door diezelfde politici aan hen toegeschreven. In de ogen van de Europeanen doet Europa zo nooit iets goeds.
Wedden dat het niet lang zal duren vooraleer de Griekse politici de harde besparingsmaatregelen naar de bevolking toe zullen trachten te verkopen door te zeggen " wij zijn niet schuldig aan deze toestand, het zijn de boosaards van Europa en het IMF die jullie dit aandoen.
En wedden dat binnen zeer korte tijd diezelfde bevolking dat ook gaat geloven.
Europa word inderdaad gebruikt als de boeman door de landelijke politici.

Maar zo hoor je nergens door de landelijke politici vertellen, dat de transport economie in Nederland en België juist een groei heeft gekend dankzij het feit dat Europa voor open grenzen voor goederen heeft gezorgd

Nergens hoor je vertellen dat Europa er juist heeft voor gezorgd dat China en India slechts beperkt goederen mogen invoeren en op die manier de Europese economie hebben beschermd.

Nergens hoor je vertellen dat Europa de dumping van zwaar gesubsidieerde landbouwproducten vanuit de USA en Canada op de Europese markt heeft afgeblokt.

Nergens hoor je vertellen dat juist Europa een einde aan het maken is aan de roof van voedselgewassen in onderontwikkelde landen en een einde aan het maken is aan de dumping van gestolen gewassen op de Europese markt.

Nergens hoor je vertellen dat Europa regels en wetten heeft ingevoerd om de burger te beschermen tegen ziektes die via ongezonde voedingsproducten van buiten Europa in onze voedselketen komen.

Nergens hoor je vertellen dat onze gepensioneerden juist dankzij Europa zonder problemen in warmere landen kunnen verblijven.

Nergens hoor je vertellen dat het Europa is geweest die heeft gezorgd dat iedereen binnen Europa overal aan zijn geld kan geraken zonder daar eerst weken of maanden op te moeten wachten.

Nergens hoor je vertellen dat de Belg en Nederlander zonder problemen in het buitenland kan gaan werken of zelfs een eigen bedrijf kan beginnen.

Je hoort enkel vertellen dat de burgers uit andere EU-lidstaten vrij hier mogen komen werken en leven, maar men vergeet er bij te vertellen, dat de Belgen en Nederlanders hetzelfde mogen doen in de andere EU-lidstaten.

Men staat te roepen dat bedrijven vanuit de Oostbloklanden hier de markt komen verzieken, maar men vergeet erbij te vertellen dat die bedrijven eigen bedrijven zijn die zich daar hebben gevestigd en van daaruit goedkoper kunnen werken, gewoon omdat de belastingdruk op arbeid veel lager is.
Oud 13 mei 2010, 12:04   #20
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zo gaat het meestal niet.

De gewone gang van zaken is: nationale ministers kunnen een onpopulair wetsvoorstel niet door het eigen parlement goedgekeurd krijgen of vrezen tegenkanting tegen een maatregel in de eigen regering, komen met hun collega's in de EU-Raad overeen er een verordening van te maken die rechtstreeks en onverkort geldig is in alle lidstaten, of desnoods een richtlijn waarin het nationale parlement noch wat komma's mag zetten en plaatjes inkleuren. Ze negéren de volkswil en doen dat via de omweg "EU". Daarna geven ze als het echt moet de EU ook de schuld. Terecht, want de EU zou hun geen macht mogen geven en doet dat wel. Het EU-parlement kan niets zonder de Raad en bijna niets zonder de Commissie, is dus helemaal geen parlement, want met handen en voeten gebonden aan de uitvoerende machten: die van de lidstaten (Raad) en die van de Unie (Commissie).

Maar als uit het kiezerskorps in het thuisland geen protest opstijgt, zal onze volksbedrieger geen onvertogen woord over de EU spreken, want de EU is zijn hiernamaals, het ondemocratische paradijs waar hij naartoe kan als zijn kiezers hem niet meer lusten. Wil hij dat zijn zitje voor hem warm gehouden wordt, dan mag hij natuurlijk voorheen niet bij het antidemocratische EU-apparaat in ongenade zijn gevallen. Dit is één van de redenen waarom de EU zich het slechtst denkbare beleid kan veroorloven zonder te hoeven vrezen dat er in de politiek of media een haan naar kraait en zonder dat 99% van de burgers ook maar het flauwste vermoeden heeft van de extreme graad van wanbeleid daar op de bovenste etage van Europa.

Bovendien zorgt dit gedrag van de EU-maffia ervoor dat de lidstaten steeds minder democratisch functioneren, en daar door het volk op worden afgerekend, terwijl de eigenlijke schuldige, de EU, door de nationale en EU-politici uit de wind wordt gezet.

Er is maar één haan die wel kraait: driemaal, viermaal, honderdduizendmaal, en wel telkens als de Europese droom en de democratische Europese idealen door het EU-apparaat en zijn handlangers in de nationale regeringen worden verraden. Maar zijn stem wordt nog niet gevreesd of gehoord. Nog wat meer crisis eerst, nog veel meer. De ogen zullen open gaan als we met onze eurobiljetten hooguit onze bips nog kunnen afvegen.

Het is dus precies het omgekeerde van wat jij je hebt laten wijsmaken door de propaganda van degenen die uit de EU-ruif eten of hopen te eten. En ze heten legioen, want ze zijn met velen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 13 mei 2010 om 12:10.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be