Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 13:25   #1
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

De belastingsopbrengsten zijn 330 miljoen hoger dan geraamd voor de eerste drie maanden. Op jaarbasis zelfs 1,1 miljoard euro. Hip hip hoera voor de regering ! (?)
Wat blijkt nu ? Het heeft weining te maken met de economie die beter zou draaien. Er werd minder belastingen terug gestort, de bedrijven moesten bij betalen en de accijnsen lager hoger. Tel daar waarschijnlijk nog zo'n 200 miljoen aan superboetes en we komen er wel.

Is dat goed ? Het is uiteraard niet goed een begrotingstekort te hebben, maar het is duidelijk dat de belastinginkomsten hoger liggen, omdat de belastingen zelf verhoogd werden (op een sluikse manier). Wanneer krijgen we een overheid die fier komt zeggen dat er onverwacht een overschot is omdat de overheidsuitgaven gedaald zijn en we met zijn allen recht hebben op (reeele !) belastingsvermindering ? Met 1.1 miljard aan vermindering van de loonbelasting zouden er veel mensen terug aan werk geraken, op voorwaarde dat dit niet ergens anders terug afgenomen wordt.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:27   #2
giserke
Banneling

Standaard

hoe we betalen toch minder belastingen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:32   #3
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Wel ik heb vandaag mijn pensioen gekregen en wat zie ik mijn vacantiegeld is er ook bij,MAAR daar houden ze ineens 50% af.
Belasting vermindering,waar is dat in jakkemaka zeker
prutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:41   #4
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Citaat:
Wel ik heb vandaag mijn pensioen gekregen en wat zie ik mijn vacantiegeld is er ook bij,MAAR daar houden ze ineens 50% af.
Belasting vermindering,waar is dat in jakkemaka zeker
Ik denk dat dat niks nieuws is, de staat blaast eens over uw loon en het stof dat wegvliegt is voor U.
Op 13 juni kunt U een knuppel in het hoenderhok gooien. Zowat het enige wat U nog rest.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:50   #5
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik heb nochthans 590 euro belastingen teruggekregen ...

Eens zien wat het rekeningnummer van de N-VA is
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:52   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

kzal u de mijn geven alst voor het zelfde is
Oud 13 mei 2004, 13:59   #7
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

kzal u de mijn geven alst voor het zelfde is
Gij verdient al goed genoeg
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 13 mei 2004, 14:03   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dit relevant? Dan ben je gewoon meer afgehouden dan moest.
Vraag misschien dat ze U nog meer automatisch inhouden op uw loon, dan kunt U nog euforischer roepen als je het terugkrijgt?

Zolang U denkt dat U zelf slim bezig bent!
Oud 13 mei 2004, 14:04   #9
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:

Vraag misschien dat ze U nog meer automatisch inhouden op uw loon, dan kunt U nog euforischer roepen als je het terugkrijgt?
I know ... 't is mijn eerste keer ... en eerlijk weet ik niet hoeveel ik zou moeten terugkrijgen ...dringend eens mijn papieren in orde brengen en bijstuderen.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 13 mei 2004, 14:10   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

I know ... 't is mijn eerste keer ... en eerlijk weet ik niet hoeveel ik zou moeten terugkrijgen ...dringend eens mijn papieren in orde brengen en bijstuderen.
Ik heb één keer teruggekregen, het tweede jaar dat ik werkte (11 jaar gewerkt), en vorig jaar werd de automatische inhouding verhoogd zodat ik nu veel minder moet 'bijpassen', namelijk 12000 ipv 40000.
Mijn netto maandloon is ook navenant lager.
Oud 13 mei 2004, 14:15   #11
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vorig jaar mijn belastingsaangifte online ingediend. Daar kon je het direkt laten uitrekenen. Wat blijkt: bij de terugbetaling 150€ minder ontvangen dan dat ZIJZELF uitgerekend hadden. Maw. er zal ergens wel een verdoken belastingske bijgekomen zijn.
150€ op zich is niet véél, maar vermenigvuldigd met het aantal werkende Vlamingen kan het tellen.

EN DAT HIJ MET AL DAT GELD VERDOMME NOG NIET EENS DE MOEITE DOET OM EEN TREFFELIJKE TANDARTS TE RAADPLEGEN OM EEN STIMOROLLEKE IN DIE SPLEET TE PLEUREN, DAT MAAKT ME KWAAD!!!!!!!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 14:18   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:

Vorig jaar mijn belastingsaangifte online ingediend. Daar kon je het direkt laten uitrekenen. Wat blijkt: bij de terugbetaling 150€ minder ontvangen dan dat ZIJZELF uitgerekend hadden. Maw. er zal ergens wel een verdoken belastingske bijgekomen zijn.
150€ op zich is niet véél, maar vermenigvuldigd met het aantal werkende Vlamingen kan het tellen.

EN DAT HIJ MET AL DAT GELD VERDOMME NOG NIET EENS DE MOEITE DOET OM EEN TREFFELIJKE TANDARTS TE RAADPLEGEN OM EEN STIMOROLLEKE IN DIE SPLEET TE PLEUREN, DAT MAAKT ME KWAAD!!!!!!!
kalm Pope, leg er een koel compreske op en neem uw koorts
Oud 13 mei 2004, 14:27   #13
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

is dit normaal,heb in 2002 3 maanden een part time jobken gehad en over die 3 maand 600€ verdient,nu moet ik 650.40 € betalen aan de belastingen voor dat jaar.als dat belasting vermindering is,dag jan.ik ben gepensioneerd en heb ook mijn vakantiegeld bij mijn pensioen gekregen deze maand en inderdaad daar is de helft vanaf,is dat om die oplichters te betalen?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 14:32   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Blijft de zaak wel dat ze de belastingsdruk maar blijven opvoeren.
Tegen dat er nog 200000 werkenden overblijven zullen er toch enkele generaties politici en meeprofiterende rijkaards met een vette spaarpot zitten. Das alles wat telt he.
Oud 13 mei 2004, 15:06   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja, met mijn belastingen mag ik weer een maand voor niks gaan werken. 2002 was een jaar dat effectief 997.74€ per maand op de plank bracht.
Moet ik daarvoor direct zwavelzuur, beer en rioolwater,fluorwaterstofkiezelzuur, vloeibare zwavel, kokend salpeterzuur,LPG en variantes, en nog vele andere dingen werken?
De verantwoordelijkheid dragen dat 1 fout 1000'den mensen kon doden,een uur langer stilliggen een bedrijf economisch hard pijn kon doen.

Tja, da's niet alleen de "staat" hun schuld,maar ook van een werkgever die perfect wist hoe weinig ie moest betalen om iemand net aan de slag te houden.

Maar dan nog, 11972.12 effectief in de handen, van een totaal van 22317.23. Da's bijna 50% voor de staat. Ik dacht dat dat een belastingsschaal was voor grootverdieners?Belastingen verminderd?Kan wel zijn, maar niet hier.
Oud 13 mei 2004, 17:59   #16
carlos
Banneling

Standaard

Beste, U bent niet de enige ! Dat is natuurlijk geen troost Wat betreft heeft de belastingontvanger beslag gelegd op mijn pensioen, voor zekerheid en betaling van zogezegde achterstallige belastingen van 1992/93 en 95 ( intresten inbegrepen ). De R.V.P. heeft, in mei 2004,
een deel van mijn pznsioen achtergehouden + mijn verlofgeld ! Er is niettegenstaande discussie over verjaring, enz.
Het is dus veel gemakkelijk oud gepensioneerden te vervolgen dan fiscale fraudeurs, waarvan men de achtergehoouden belastingen ouder dan 5 jaar laat verjaren. Daar, is er geen discussie over !
Schandalig nietwaar, zoveel te meer als uw pensioen U enig bron is van inkomsten. En wat dan gezegd van de recente fiscale amnestiewet !
Dank U, Mijnheer Reynders ! Wat denken de sp.a. en de Ps hiervan ! Ik zal er nota van nemen bij de eerstvolgende verkiezingen van 13 juni.
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:01   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Beste, U bent niet de enige ! Dat is natuurlijk geen troost Wat betreft heeft de belastingontvanger beslag gelegd op mijn pensioen, voor zekerheid en betaling van zogezegde achterstallige belastingen van 1992/93 en 95 ( intresten inbegrepen ). De R.V.P. heeft, in mei 2004,
een deel van mijn pznsioen achtergehouden + mijn verlofgeld ! Er is niettegenstaande discussie over verjaring, enz.
Het is dus veel gemakkelijk oud gepensioneerden te vervolgen dan fiscale fraudeurs, waarvan men de achtergehoouden belastingen ouder dan 5 jaar laat verjaren. Daar, is er geen discussie over !
Schandalig nietwaar, zoveel te meer als uw pensioen U enig bron is van inkomsten. En wat dan gezegd van de recente fiscale amnestiewet !
Dank U, Mijnheer Reynders ! Wat denken de sp.a. en de Ps hiervan ! Ik zal er nota van nemen bij de eerstvolgende verkiezingen van 13 juni.
Dank U (als medeburger).
Oud 13 mei 2004, 18:46   #18
Bolter
Gouverneur

Standaard

Bizar...

Zoveel meer belastingen betaald.
En ze voorspellen nog tekorten voor dit jaar...

Wat gebeurd er eigenlijk allemaal met ons geld....

Gratis weggegeven zeker...
Ik vraag me af aan wie.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:15   #19
carlos
Banneling

Standaard

Wat denkt de CD&V ! oud gepensioneerden vervolgen, fiscale fraudeurs begunstigen.
Vermindering van belastingen ! Een grove leugen ten minste voor de kleine mens en in het bizonder voor de oudere van jaren.. De levensduurte is opgeslagen van 15 %, de pensioenen van maxima 2 �* 3%, en dan nog onze pensioenen zijn niet behouden van beslag, al zijn ze ons enig middel van inkomsten.
Van uw antwoord en eventuele hulp, zullen-wij de nodige conclusies trekken op 13 juni e.k. Rekent daar maar op !
Ik stel mijn een vraag : ik ben 81 jaar oud. Hoe na het beslag gelegd door de belastingcontroleur, wegens belastingen daterend van 1992-93 en 95, zal ik mij kunnen verzorgen ( ik lijd aan een zeer kostelijke ziekte ) en verder mijn veplichtingen (huishuur, electrabel, enz. ) volbrengen. Mag ik dan niet meer leven ....
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:46   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof als gewone "man", arbeider met normaal inkomen is het ook onmogelijk om tegen de belastingen in te gaan.
En ze weten beter dan jezelf hoe weinig je verdient hebt.

En zoals alles en altijd met de belastingen eerst betalen, dan misschien terugkrijgen.Probeer maar eens een advocaat te betalen als net al je spaarcentjes opgerookt zijn door een vergissing vanuit zo'n kantoor.

Zo waren mijn ouders bij de gelukkigen die een aanslagbiljet binnen kregen, uitgerekend in BEF'jes, maar te betalen in Euro's.
Krijg het maar op je boterham, de vrolijke €2800, en dan zijn ze nog bij de gelukkigen.De belastingen hebben er maar 7 maand over gedaan om het geld terug te storten.

In alle geval, ik heb geen problemen met het concept belastingen, indien de fondsen daardoor verworven eens nuttig gebruikt zouden worden, in plaats van een myrade aan nutteloze papierverschuivende ambtenaren te betalen, nutteloze prestigeprojecten te sponsoren of een ouboullige monarchie mee in stand te houden.
Jezus vermenigvuldigde broden en vissen.Hier in België ministers zichzelf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be