Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2010, 16:24   #1
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard Debat (VBJ): Solidarisme vs Liberalisme

De Vlaams Belang Jongeren van Antwerpen organiseren een debat tussen het solidarisme en het liberalisme. Hoeveel jaar is het geleden dat vanuit het Vlaams Belang zelf zulk initiatief kwam? Een positieve evolutie, een teken aan de wand of gewoon een interessante avond?

Wie geeft allemaal present? Hier alvast het Facebook-gedoe over dit debat.

Laatst gewijzigd door Metternich : 28 april 2010 om 16:29.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 15:53   #2
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Nu heb ik geen faceboekskes of wat dan ook maar het lijkt me wel interessant. Goed initiatief vanuit de partij in ieder geval. Goede moderator ook.
Oud 29 april 2010, 15:54   #3
dominatrix
Minister-President

Standaard

25-03-2010 Actualiteit
De Vlaming verdedigen

Vlaams Belang start een campagne om erop te wijzen dat onze partij als enige de Vlamingen verdedigt.

Ik ben blij dat we nu duidelijk zeggen dat LDD géén alternatief is en dat de N-VA niets realiseert, alle postjes in kabinetten ten spijt. En ik ben blij dat we ons eindelijk ook sociaal-economisch beginnen te profileren, en ons bv. uitspreken tegen de valse concurrentie door China.

De liberalen van de VLD en de ultraliberalen van LDD beweren dat het in het belang van een klein land als Vlaanderen is om de grenzen zonder beperkingen open te zetten voor grootmachten. Maar het gevolg is dat die grootmachten ons onder de voet lopen, zoals gebleken is in bv. de energiesector. Lokale verankering is in sleutelsectoren van je economie absoluut nodig, zeker tegenover wrede dictaturen die geen mensenrechten kennen...

Links van zijn kant krijst dat Europa in de klimaathysterie zichzelf moet klemrijden met waanzinnige belastingen tegen CO2-uitstoot. Maar zolang China daar feestelijk zijn voeten aan veegt, betekent dat gewoon het wegdrijven van alle industriële productie uit Europa. De enige oplossing is dus China verplichten normen aan te nemen, en desnoods sancties te nemen.

Franrkijk is een aangenaam vakantieland, maar Vlaanderen heeft met de overname van Fortis door BNP Paribas opnieuw geleerd dat een land ook economisch op zijn eigen belangen moet letten. En wat geldt voor 59 miljoen Fransen, geldt bij uitstek tegenover 1300 miljoen Chinezen...

http://wimverreycken.skynetblogs.be/

Laatst gewijzigd door dominatrix : 29 april 2010 om 15:55.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 15:59   #4
Zyklon B
Banneling

Standaard

Liberalisme is paradoxaal.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 17:24   #5
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B Bekijk bericht
Liberalisme is paradoxaal.
Leg uit...
Oud 29 april 2010, 21:44   #6
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

De Vlaams Belang Jongeren van Antwerpen organiseren een debat tussen het solidarisme en het liberalisme. Hoeveel jaar is het geleden dat vanuit het Vlaams Belang zelf zulk initiatief kwam? Een positieve evolutie, een teken aan de wand of gewoon een interessante avond?

Wie geeft allemaal present? Hier alvast het Facebook-gedoe over dit debat.
Wat voor soort solidarisme zal daar verdedigd worden, toch niet weer dat ouderwets gezaag dat inhoudelijk niets voorstelt of eindelijk eens iets dat in de richting van NSA gaat? Want ik heb destijds veel van die zelfverklaarde solidaristen beziggehoord en uiteindelijk stellen ze niets voor.

Dat initiatief verandert niks aan het feit dat het VB geen solidaristische partij is en ook nooit zal worden. Dergelijke debatjes zijn louter om de gemoederen wat te sussen, iedereen tevreden te stellen. Het VB is rechts-liberaal, een pro-bazenpartij die aan de lopende band zaagt over werknemersrechten en werknemers een loer wil draaien inzake flexibiliteit, sociale rechten, sociale zekerheid.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 21:47   #7
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
25-03-2010 Actualiteit
De Vlaming verdedigen

Vlaams Belang start een campagne om erop te wijzen dat onze partij als enige de Vlamingen verdedigt.

Ik ben blij dat we nu duidelijk zeggen dat LDD géén alternatief is en dat de N-VA niets realiseert, alle postjes in kabinetten ten spijt. En ik ben blij dat we ons eindelijk ook sociaal-economisch beginnen te profileren, en ons bv. uitspreken tegen de valse concurrentie door China.

De liberalen van de VLD en de ultraliberalen van LDD beweren dat het in het belang van een klein land als Vlaanderen is om de grenzen zonder beperkingen open te zetten voor grootmachten. Maar het gevolg is dat die grootmachten ons onder de voet lopen, zoals gebleken is in bv. de energiesector. Lokale verankering is in sleutelsectoren van je economie absoluut nodig, zeker tegenover wrede dictaturen die geen mensenrechten kennen...

Links van zijn kant krijst dat Europa in de klimaathysterie zichzelf moet klemrijden met waanzinnige belastingen tegen CO2-uitstoot. Maar zolang China daar feestelijk zijn voeten aan veegt, betekent dat gewoon het wegdrijven van alle industriële productie uit Europa. De enige oplossing is dus China verplichten normen aan te nemen, en desnoods sancties te nemen.

Franrkijk is een aangenaam vakantieland, maar Vlaanderen heeft met de overname van Fortis door BNP Paribas opnieuw geleerd dat een land ook economisch op zijn eigen belangen moet letten. En wat geldt voor 59 miljoen Fransen, geldt bij uitstek tegenover 1300 miljoen Chinezen...

http://wimverreycken.skynetblogs.be/
NSA heeft het al lang treffend verwoord! Het VB loeit soms in sociale richting maar blijft zure patronaatsmelk afleveren.
Waar staat dat het VBee het kapitalisme aan banden wil leggen? NERGENS! Integendeel, hun voorzitter verklaart zelfs dat hij de globalisering van de kapitalisten best wel te pruimen vindt.
Oud 30 april 2010, 15:06   #8
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Wat voor soort solidarisme zal daar verdedigd worden, toch niet weer dat ouderwets gezaag dat inhoudelijk niets voorstelt of eindelijk eens iets dat in de richting van NSA gaat? Want ik heb destijds veel van die zelfverklaarde solidaristen beziggehoord en uiteindelijk stellen ze niets voor.

Dat initiatief verandert niks aan het feit dat het VB geen solidaristische partij is en ook nooit zal worden. Dergelijke debatjes zijn louter om de gemoederen wat te sussen, iedereen tevreden te stellen. Het VB is rechts-liberaal, een pro-bazenpartij die aan de lopende band zaagt over werknemersrechten en werknemers een loer wil draaien inzake flexibiliteit, sociale rechten, sociale zekerheid.
Blablabla, ga kijken en dan weet ge ons hier Uw mening neer te pennen.
Oud 30 april 2010, 15:26   #9
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wilde net hetzelfde posten.
Oud 30 april 2010, 17:36   #10
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik denk er niet aan ooit ook nog maar 1 stap binnen te zetten in een VB-lokaal. Te hoge concentratie aan bedriegers bijeen.

Het VB programma staat online. Daar zie ik felle pro-bazenpraat en zeer weinig pro Vlaams werkvolk. Woordjes van individuele personen die niet eens in naam van de partij VB spreken wegen daar niet tegen op.

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 30 april 2010 om 17:38.
Oud 30 april 2010, 19:17   #11
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk er niet aan ooit ook nog maar 1 stap binnen te zetten in een VB-lokaal. Te hoge concentratie aan bedriegers bijeen.

Het VB programma staat online. Daar zie ik felle pro-bazenpraat en zeer weinig pro Vlaams werkvolk. Woordjes van individuele personen die niet eens in naam van de partij VB spreken wegen daar niet tegen op.
Goed, het zou U sieren dan ook niet meer te oordelen over een debat waar je niet eens de moeite over wil doen om erheen te gaan.

En nu vooruit, terug naar het Wallonië van 60 jaar geleden, want morgen is er de jaarlijkse 1 mei strijd tegen Uw bazen.
Oud 1 mei 2010, 22:35   #12
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goed, het zou U sieren dan ook niet meer te oordelen over een debat waar je niet eens de moeite over wil doen om erheen te gaan.

En nu vooruit, terug naar het Wallonië van 60 jaar geleden, want morgen is er de jaarlijkse 1 mei strijd tegen Uw bazen.
Waarom zou ik niet mogen oordelen over zever die nu al 30 jaar verteld wordt in VB, Voorpost en nevensoorten maar waar uiteindelijk daar geen mens in gelooft ofwel niet in staat is ook maar één enkel feitelijk voorstel te doen over wat dat inhoudt???? Het zijn precies Jehova-getuigen die altijd maar weer zeveren over het einde van de wereld, maar het komt er nooit van.

Het Belang heeft een pro-patronaatsprogramma, dat kan niet ontkend worden. Goed, maar hou dan op te beweren dat je een volkspartij bent die opkomt voor de kleine man, hou dan op met 1-mei manifestaties, hou dan op met te zeveren over solidarisme (geen mens in het VB die weet wat dat is).

Net daarom dat ik enige sympathie heb voor NSA, want die koppelen daar tenminste voorstellen en inhoud aan die wel duidelijk pro eenvoudige werkmensen is en in het nadeel van de kapitalisten. Bij VB, Voorpost kunnen of willen ze dat niet. Het grappige toeval wil dat ik vanavond in Brugge een NSA'er heb gezien (die ik trouwens vrij regelmatig zie) die al met die Pernet gedebatteerd heeft, bleek dat'm uiteindelijk vrijwel voor 95% hetzelfde zei als NSA, iets dat compleet in tegenstrijd is met het VB-programma en die toen zelfs niet gepland was omdat die Pernet toen aangekondigd was als een spreker die klassiek solidarisme zou uitleggen wat niet hetzelfde is als dat NSA-solidarisme. Dus jah....

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 1 mei 2010 om 22:41.
Oud 1 mei 2010, 23:14   #13
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het grappige toeval wil dat ik vanavond in Brugge een NSA'er heb gezien (die ik trouwens vrij regelmatig zie) die al met die Pernet gedebatteerd heeft,
Doe hem de groeten van mij volgende keer.
Citaat:
bleek dat'm uiteindelijk vrijwel voor 95% hetzelfde zei als NSA, iets dat compleet in tegenstrijd is met het VB-programma en die toen zelfs niet gepland was omdat die Pernet toen aangekondigd was als een spreker die klassiek solidarisme zou uitleggen wat niet hetzelfde is als dat NSA-solidarisme. Dus jah....
Je weet toch dat met dit te stellen heel je kritiek op Voorpost/NSV! teniet wordt gedaan?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 08:57   #14
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:

Stevig overdreven.Soms is het VB teveel rechtspopulistisch maar propatronaat is niet juist.Linkse zever overnemen,dient tot niets.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 08:59   #15
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:

Een nationalistische partij mag er niet zijn voor een bepaald deel van de vlaamse bevolking.Dus noch voor patronaat noch voor het zoganaamde werkvolk.
Oud 2 mei 2010, 13:01   #16
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Doe hem de groeten van mij volgende keer.
Zal ik doen, in de veronderstelling dat hij "metternich van politics.be" zal kennen......

Citaat:
Je weet toch dat met dit te stellen heel je kritiek op Voorpost/NSV! teniet wordt gedaan?

Welnee, juist niet, men past gewoon het verhaaltje aan aan het publiek. Maar concrete inhoudelijke zaken worden niet voorgesteld. Dat solidarisme bij VB en co gaat niet verder dan promoten van klassenverzoening zonder er een prijs voor te willen betalen. Als er dan een NSAer met hun wel ingevuld programma afkomt, wordt die gewoon naar de mond gepraat of genegeerd.
Oud 2 mei 2010, 13:06   #17
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Stevig overdreven.Soms is het VB teveel rechtspopulistisch maar propatronaat is niet juist.Linkse zever overnemen,dient tot niets.
Moa jongentje toch, lees eens wat het VB allemaal zegt en schrijft! lees eens hun economisch programma, het staat op internet. De bazenpoepers van OpenVLD hadden het niet beter kunnen zeggen! Het VB praatte vroeger al het VEV voortdurend naar de mond en nu Voka! Patronaatsorganisaties dus, ze gebruiken zelfs studies van hen, en dat terwijl ze voortdurend zitten te zagen en te kankeren over de vakbonden. het VB heeft partij gekozen, namelijk voor de kapitalisten en tegen het Vlaamse werkvolk. Dus is het tijd dat het Vlaamse werkvolk ook partij kiest: anti-VB! Gelukkig begint bij velen het lichtje te branden, zeker dankzij die kwast van een voorzitter die neerkijkt op de gewone man. Veel werkmensen laat zich nog bedriegen door die vetzakken van het VB, maar het tij is aan het keren. Ik merk het ook bij ons op de werkvloer, waar naast mezelf zeker drie ex-VB'ers zijn die zich nu (in de laatste twee jaar) openlijk afkeren van die partij.
Oud 4 mei 2010, 18:33   #18
Bill Clinton
Vreemdeling

Standaard

en de moderator is Rob Klop....zoon van Wim, een bejaarde fascist die in de gemeenteraad van Antwerpen voorstelde om straten te noemen naar Duitse "oorlogshelden" en die 's avond in z'n blote flikker brandoffers aanricht voor de Germaanse goden Wodan en Donar...

daar kunnen de Planckaerts en de Pfaffs niet tegenop

Laatst gewijzigd door Bill Clinton : 4 mei 2010 om 18:49.
Bill Clinton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 15:39   #19
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Liberalen en solidaristen samen in één partij kan natuurlijk niet !
Een van de twee fracties dient op te krassen.
Oud 5 mei 2010, 18:15   #20
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik niet mogen oordelen over zever die nu al 30 jaar verteld wordt in VB, Voorpost en nevensoorten maar waar uiteindelijk daar geen mens in gelooft ofwel niet in staat is ook maar één enkel feitelijk voorstel te doen over wat dat inhoudt???? Het zijn precies Jehova-getuigen die altijd maar weer zeveren over het einde van de wereld, maar het komt er nooit van.

Het Belang heeft een pro-patronaatsprogramma, dat kan niet ontkend worden. Goed, maar hou dan op te beweren dat je een volkspartij bent die opkomt voor de kleine man, hou dan op met 1-mei manifestaties, hou dan op met te zeveren over solidarisme (geen mens in het VB die weet wat dat is).

Net daarom dat ik enige sympathie heb voor NSA, want die koppelen daar tenminste voorstellen en inhoud aan die wel duidelijk pro eenvoudige werkmensen is en in het nadeel van de kapitalisten. Bij VB, Voorpost kunnen of willen ze dat niet. Het grappige toeval wil dat ik vanavond in Brugge een NSA'er heb gezien (die ik trouwens vrij regelmatig zie) die al met die Pernet gedebatteerd heeft, bleek dat'm uiteindelijk vrijwel voor 95% hetzelfde zei als NSA, iets dat compleet in tegenstrijd is met het VB-programma en die toen zelfs niet gepland was omdat die Pernet toen aangekondigd was als een spreker die klassiek solidarisme zou uitleggen wat niet hetzelfde is als dat NSA-solidarisme. Dus jah....
Verkeerde voorstelling van zaken.Het gaat niet om pro patronaat of pro werkvolk.Het gaat om het formuleren van een zinnig sociaal economisch programma ten dienste van het algemmen belang.
Het VB is effectief soms te conservatief maar uw overdrijvingen zijn erover.

Laatst gewijzigd door grievous : 5 mei 2010 om 18:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be