![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() ![]() De Vlaams Belang Jongeren van Antwerpen organiseren een debat tussen het solidarisme en het liberalisme. Hoeveel jaar is het geleden dat vanuit het Vlaams Belang zelf zulk initiatief kwam? Een positieve evolutie, een teken aan de wand of gewoon een interessante avond? Wie geeft allemaal present? Hier alvast het Facebook-gedoe over dit debat.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 28 april 2010 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Nu heb ik geen faceboekskes of wat dan ook maar het lijkt me wel interessant. Goed initiatief vanuit de partij in ieder geval. Goede moderator ook.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() 25-03-2010 Actualiteit
De Vlaming verdedigen Vlaams Belang start een campagne om erop te wijzen dat onze partij als enige de Vlamingen verdedigt. Ik ben blij dat we nu duidelijk zeggen dat LDD géén alternatief is en dat de N-VA niets realiseert, alle postjes in kabinetten ten spijt. En ik ben blij dat we ons eindelijk ook sociaal-economisch beginnen te profileren, en ons bv. uitspreken tegen de valse concurrentie door China. De liberalen van de VLD en de ultraliberalen van LDD beweren dat het in het belang van een klein land als Vlaanderen is om de grenzen zonder beperkingen open te zetten voor grootmachten. Maar het gevolg is dat die grootmachten ons onder de voet lopen, zoals gebleken is in bv. de energiesector. Lokale verankering is in sleutelsectoren van je economie absoluut nodig, zeker tegenover wrede dictaturen die geen mensenrechten kennen... Links van zijn kant krijst dat Europa in de klimaathysterie zichzelf moet klemrijden met waanzinnige belastingen tegen CO2-uitstoot. Maar zolang China daar feestelijk zijn voeten aan veegt, betekent dat gewoon het wegdrijven van alle industriële productie uit Europa. De enige oplossing is dus China verplichten normen aan te nemen, en desnoods sancties te nemen. Franrkijk is een aangenaam vakantieland, maar Vlaanderen heeft met de overname van Fortis door BNP Paribas opnieuw geleerd dat een land ook economisch op zijn eigen belangen moet letten. En wat geldt voor 59 miljoen Fransen, geldt bij uitstek tegenover 1300 miljoen Chinezen... http://wimverreycken.skynetblogs.be/
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 29 april 2010 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Liberalisme is paradoxaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat initiatief verandert niks aan het feit dat het VB geen solidaristische partij is en ook nooit zal worden. Dergelijke debatjes zijn louter om de gemoederen wat te sussen, iedereen tevreden te stellen. Het VB is rechts-liberaal, een pro-bazenpartij die aan de lopende band zaagt over werknemersrechten en werknemers een loer wil draaien inzake flexibiliteit, sociale rechten, sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar staat dat het VBee het kapitalisme aan banden wil leggen? NERGENS! Integendeel, hun voorzitter verklaart zelfs dat hij de globalisering van de kapitalisten best wel te pruimen vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wilde net hetzelfde posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk er niet aan ooit ook nog maar 1 stap binnen te zetten in een VB-lokaal. Te hoge concentratie aan bedriegers bijeen. ![]() Het VB programma staat online. Daar zie ik felle pro-bazenpraat en zeer weinig pro Vlaams werkvolk. Woordjes van individuele personen die niet eens in naam van de partij VB spreken wegen daar niet tegen op. Laatst gewijzigd door F.Lurk : 30 april 2010 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En nu vooruit, terug naar het Wallonië van 60 jaar geleden, want morgen is er de jaarlijkse 1 mei strijd tegen Uw bazen.
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Het Belang heeft een pro-patronaatsprogramma, dat kan niet ontkend worden. Goed, maar hou dan op te beweren dat je een volkspartij bent die opkomt voor de kleine man, hou dan op met 1-mei manifestaties, hou dan op met te zeveren over solidarisme (geen mens in het VB die weet wat dat is). Net daarom dat ik enige sympathie heb voor NSA, want die koppelen daar tenminste voorstellen en inhoud aan die wel duidelijk pro eenvoudige werkmensen is en in het nadeel van de kapitalisten. Bij VB, Voorpost kunnen of willen ze dat niet. Het grappige toeval wil dat ik vanavond in Brugge een NSA'er heb gezien (die ik trouwens vrij regelmatig zie) die al met die Pernet gedebatteerd heeft, bleek dat'm uiteindelijk vrijwel voor 95% hetzelfde zei als NSA, iets dat compleet in tegenstrijd is met het VB-programma en die toen zelfs niet gepland was omdat die Pernet toen aangekondigd was als een spreker die klassiek solidarisme zou uitleggen wat niet hetzelfde is als dat NSA-solidarisme. Dus jah.... Laatst gewijzigd door F.Lurk : 1 mei 2010 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Zal ik doen, in de veronderstelling dat hij "metternich van politics.be" zal kennen......
Citaat:
Welnee, juist niet, men past gewoon het verhaaltje aan aan het publiek. Maar concrete inhoudelijke zaken worden niet voorgesteld. Dat solidarisme bij VB en co gaat niet verder dan promoten van klassenverzoening zonder er een prijs voor te willen betalen. Als er dan een NSAer met hun wel ingevuld programma afkomt, wordt die gewoon naar de mond gepraat of genegeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Moa jongentje toch, lees eens wat het VB allemaal zegt en schrijft! lees eens hun economisch programma, het staat op internet. De bazenpoepers van OpenVLD hadden het niet beter kunnen zeggen! Het VB praatte vroeger al het VEV voortdurend naar de mond en nu Voka! Patronaatsorganisaties dus, ze gebruiken zelfs studies van hen, en dat terwijl ze voortdurend zitten te zagen en te kankeren over de vakbonden. het VB heeft partij gekozen, namelijk voor de kapitalisten en tegen het Vlaamse werkvolk. Dus is het tijd dat het Vlaamse werkvolk ook partij kiest: anti-VB! Gelukkig begint bij velen het lichtje te branden, zeker dankzij die kwast van een voorzitter die neerkijkt op de gewone man. Veel werkmensen laat zich nog bedriegen door die vetzakken van het VB, maar het tij is aan het keren. Ik merk het ook bij ons op de werkvloer, waar naast mezelf zeker drie ex-VB'ers zijn die zich nu (in de laatste twee jaar) openlijk afkeren van die partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() en de moderator is Rob Klop....zoon van Wim, een bejaarde fascist die in de gemeenteraad van Antwerpen voorstelde om straten te noemen naar Duitse "oorlogshelden" en die 's avond in z'n blote flikker brandoffers aanricht voor de Germaanse goden Wodan en Donar...
daar kunnen de Planckaerts en de Pfaffs niet tegenop Laatst gewijzigd door Bill Clinton : 4 mei 2010 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Liberalen en solidaristen samen in één partij kan natuurlijk niet !
Een van de twee fracties dient op te krassen.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het VB is effectief soms te conservatief maar uw overdrijvingen zijn erover. Laatst gewijzigd door grievous : 5 mei 2010 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |