![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Voormalig Fortis-topman en haute-finance-hosselaar Jean-Paul Votron heeft maling aan woedende spaarders en getuigt vrijdag niet voor de rechtbank in Utrecht. "Op verzoek van advocaat Hendrik Jan Bos, die gedupeerde Fortis-beleggers vertegenwoordigt, had de rechtbank voor vrijdag een getuigenverhoor gepland. Donderdag werd echter duidelijk dat Votron in cassatie gaat bij de Hoge Raad. De Belg wil in eigen land in het Frans gehoord worden. [Dat snap ik. Belgie veroordeelt immers geen witte criminelen E.L] Eerder wezen de rechtbank in Utrecht en het gerechtshof in Arnhem een verzoek hiertoe af." (De Telegraaf) Steeds bozer wordende Nederlanders reageren iets anders dan de dociele Vlaming. Genieten. Een paar voorbeelden: 1)niet verhoord voor de rechtbank willen worden in het nederlands betekend dus gewoon even aresteren en net zo lang vast blijven zitten dat hij wel?? in het nederlands verhoord wil worden !als belg verstaat hij heel goed nederlands dus oppakken die man .hij heeft op nederlands grondgebied gewerkt . zodus nederlands! 2)Zo leren wij de Walen ook een keer kennen. De Vlamingen moeten dit soort gedrag al jaren lijdzaam ondergaan. Toch niet raar dat de vlamingen niet meer met dit soort volk in een land willen leven. 3)hahaha en Nederland trapt erin. Leuk he zo'n Europeese unie. bericht hiernaast laat zien hoe het in Amerika gaat gewoon een arrestatie bevel en een borgsom op z'n hoofd zetten en ik weet zeker dat ie zelfs chinees ken! 4)Misschien is de man niet dwars maar verschuilt waarschijnlijk op deze manier zijn domheid. Wie zegt dat hij Nederlands kan spreken. Het is tenslotte geen Nederlander, die vaak drie talen kunnen spreken 5)Schandalige vertoning van deze Belg. Maar ja hij heeft ook niet zomaar iets om zeep geholpen. Ik mag hopen dat zijn cassatie wordt afgewezen. Het zou te gek voor woorden zijn als het land waar de rechtspraak is opeens een andere taal moet gaan spreken omdat de getuige dit wil. Dit getuigt van grote minachting voor het nederlands rechtspraak, maar ook heeft hij minachting voor alle gedupeerden. 6)pure arrogantie. herkenbaar bij dit soort lieden. frans-taligen denken altijd beter te zijn dan anderen. 7)Arrogantie ten top. Toen hij het kantoor van ABN binnenstapte kon hij wel in het Nederlands speechen. Hij was zo trots op de overname. Nu kan hij geen Nederlands meer spreken! 8)wat een ongelooflijk arrogante ZAK is dit!! het spijt me het zo te moeten zeggen, maar deze sukkel dient zonder morren te verschijnen, en krijgt GEEN tolk! Belgen zijn toch twee- en soms zelfs drietalig? dus niet zeiken en staan, lamzak! 9)Voleur. Prison. Kortom internationaal opsporingsbevel. Ga naar de gevangenis, ga niet langs start, U ontvangt geen cent meer. Waarom neemt ie dan niet een franse advocaat? 10)Dit is precies het gedrag waarmee hij ook fortis ten gronde heeft gericht. De man is verblind door zijn eigen grootheidswaan. 11)Typische reactie van een arrogante graaier. Ongetwijfeld spreekt hij vloeiend Nederlands (b.v. bij 'belangrijke' contactpersonen of in de bestuurskamer), maar voor als hij op het matje moet komen ineens niet. Waarom wordt dit figuur b.v. niet veroordeelt wegens minachting voor de rechtbank? 12)Wegkruipen voor je verantwoordelijkheid heet dat.Wel de mijoenen krijgen uit andermans zak maar geen verantwoording durven af te leggen. 13)Votron is een van die talrijke Belgen die alleen maar Nederlands begrijpen als het hen uitkomt- lees; als het hen geld opbrengt. De man werkte voor Unilever, voor ABN Amro, voor Fortis en zou geen Nederlands kennen? Wie houdt hier wie voor de gek? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 mei 2010 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() misschien krijgen de nederlanders op die manier een beetje begrip voor de strijd die vlamingen al 100 jaar voeren,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: berecht die man gewoon, en geef hem het maximum. Dat hij geen nagel meer bezit om zijn gat af te krabben, �*lles moet in beslag genomen worden. En hij komt niet vrij voor hij opgebiecht heeft waar zijn persoonlijk offshore-bankrekeningen te vinden zijn, voor de inbeslagname. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog enkele genadeloze commentaren van De Telegraaf pagina's:
14) Zouden Votron en Lippens dingen te verbergen hebben die het daglicht niet kunnen verdragen? Als werknemer en dus insider van Fortis Bank Nederland zeg ik hierop volmondig: Ja! 15)Ja als ik in het buitenland ben en moet naar de rechter zou ik het ook fijn vinden om me te kunnen verdedigen in het nederlands dan maar met een tolk erbij...en dat is toch niet de eerste keer dat een buitenlander in nederland berecht moet worden ...iedereen werkt tegenwoordig met tolken ...niets mis mee 16) En ik vind dat als je directeur van een Nederlands bedrijf wordt, je geacht wordt Nederlands te kunnen spreken. Dat is net zoals je gaat emigreren naar een ander land met een andere taal dan dien je ook zo snel mogelijk die taal je eigen te maken. Dat heet inburgeren, je aanpassen. 17)Tja, dit soort horken zijn walen nu eenmaal. Gewoon een dwangsom opleggen van een miljoen per dag dat ze niet op komen dagen. En 1000 euro voor elk niet nederlands woord wat er door meneer in de rechtzaal wordt gesproken. Zal hem leren 18) Arrogant tot in elke vezel.Witte boorden mentaliteit voelt zich verheven boven het gepeupel. Zum kotschen om het maar eens in het Duits te zeggen 19)Ze zijn daar toch tweetalig. Dit is een typisch voorbeeld hoe trots hij is op zijn vaderland. Hij stimuleert de tweedeling nog maar eens even. Eerst ABN-AMRO bijna om zeep helpen dan de Fortis bijna failliet. Aanpakken deze witte boorden criminelen. kaalplukken en een paar jaar vastzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze beginnen de Belgicistjes door te hebben in Nederland. En ze zijn van hun streken niet gedient.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die man is een perfecte ambassadeur voor het Koninkrijk van de Waanzin en de Leugen.
Het wordt tijd voor een avenue Votronlaan hier ergens in de buurt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2010 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben toch blij met die reacties hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Die ga ik gebruiken in mijn handtekening.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 mei 2010 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is onzin en een leugen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Toppunt is dat hij even goed Nederlands spreekt als u en ik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ben ik toch blij dat sommige mensen over enkele jaren tijd tot in de kleur van hun ogen zijn veranderd of althans bewust geworden op sommige politieke thema's.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 mei 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs maakte iemand in mijn bijzijn de opmerking dat de Paus tijdens zijn Paashomilie zijn wensen in het Nederlands enkel richtte aan de inwoners van Nederland en niet aan die van België. Ik legde hem toen uit dat dat heel logisch is, omdat België een Franstalig land is - of zichzelf toch tenminste zo percipieert in het buitenland. 'Hoezo, België is toch een tweetalig land?', vroeg die kerel stomverbaasd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Een jaar geleden werden mijn Waalse vrienden het slachtoffer van geweld in Spanje, nochtans ze kregen geen rechtspraak in het Frans, iedereen gelijk , vind ik , en indien nodig, op eigen kosten een tolk, maar meer niet!!
En Lippens, de Nederlandse taal niet machtig???? Uitvluchten, ja, anders niets!! Ze hadden waarschijnlijk gedacht dat ze de dans zouden ontspringen, maar, niet dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zie hier toch een hoop onzin voorbij komen.
Een paar feitjes: 1) Votron staat niet terecht. Hij is opgeroepen als getuige. 2) De opmerking "Dat snap ik. Belgie veroordeelt immers geen witte criminelen E.L" slaat nergens op. België veroordeelt wel degelijk ook "witte" criminelen (ik kan je gerust een paar voorbeelden geven) maar Votron staat hier gewoon niet terecht, dus dit slaat zowieso als een tang op een varken. 3) Door te eisen in het Frans te mogen getuigen zou hij, indien hij terecht stond, geen veroordeling ontlopen. Maar zoals al gezegd, hij staat niet terecht. 4) In je eigen moedertaal willen getuigen is eigenlijk maar normaal. Als ik hier in Zwitserland zou moeten getuigen zou ik ook vragen om dat in het Nederlands te mogen doen. Als je als getuige iets zegt dat niet waar is stel je je bloot aan nogal wat repercussies. Dat je dat dus wil doen in de taal waar je in denkt is geheel begrijpelijk. Stel dat een Vlaming in Frankrijk moet getuigen, en vraagt dat in het Nederlands te doen, zou je hem dan ook arrogant vinden?
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Neen, maar is dat mogelijk?? Wordt dat toegelaten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Maar ocharme toch, wij Vlamingen zijn de rijke meerderheid, wat zien we af. Zieligaard