![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() De trukken via de topsport !!!!!!!!
Er zijn hier duizend en 1 achterpoortjes om fiscale fraude te plegen. Ik ga het over de sport en de de ropsport hebben, waar niemand over spreekt. Onze voetbalgoden. Een zeer goede kennis van mij, heeft vroeger (Weckx was toen minister van sport) in de hoge raad van bestuur van het BLOZO gezeteld. BLOZO is niets meer als de bank voor Vlaanderens sportfederaties enz..... Een hoge topambtenaar van het BTW milieu ![]() 1001 overtredingen waren aan het licht gekomen, doch ik hou me even alleen aan het bijzonderste. Jaarlijks worden er voor miljoenen transfers verricht onder de sportclubs van spelers (vooral voetbal) van zowel 1* devisie tot 4* nationaal. OP GEEN ENKELE VERKOOP OF TRANSACTIE IS ER OOIT BTW BETAALD Toen zijn verslag binnen kwam aan alle instanties, stond Belgie op zijn kop achter de schermen (Mocht totaal geen tuchtbaarheid aan gegeven worden) Men kwam tot de constatatie, indien er BTW zou moeten betaald worden met terugwerkende kracht, dat ALLE sportfederaties hun boeken konden neerleggen. Hier kan ik nog inkomen ( de terugwerkende kracht) Maar waarom, wordt hier nooit meer over gesproken? Waarom mogen bv clubs als Anderlecht, Brugge enz... ( noem er zomaar even 2 op) spelers verkopen zonder BTW af te dragen ?????????? Simpel - Aan brood en spelen mag men niet raken al van tijdens het Romeinse Rijk. Al het bijkomend gesjoemel van ontduiking via deze toegestane fraude kan en mag ik niet onthullen om ook diegenen die wel achter de BTW inning stonden niet in discrediet te brengen, want met mes op de keel hebben ze deze fraude oogluikend roegestaan. Onze topsporters in Monaco Waarom gaat men in feite in Monaco of een ander fiscaal paradijs wonen ? Niet voor het prijzengeld dat ze ontvangen bij een overwinning (hierop betalen ze gewoon belasting volgens de normale schaal - toch op het officieel gedeelte) MAAR WEL VOOR HET SPONSORING GELD Even een voorbeeld Neem nu Stevan Everts - Wat zou deze man verdient hebben enkel en alleen door zijn wedstrijden te rijden ? Al ooit iemand gehoord , van de prijzenpot van deze motorcross is ..... ???????? NIEMAND Maar hij heeft wel miljoenen verdient aan sponsoring geld van bepaalde motormerken. Hoe zit dat nu met dat sponsoringgeld ? De firmas die dat uitbetalen, mogen in Belgie dat voor 100% aftrekken van hun belastingen. Maar de atleet die dat verkrijgt moet hiervan 85% terug betalen aan de belastingen. Ook ik zou in Monaco gaan wonen. Waar zit nu de grootschalige fraude over deze sponsoring? We nemen even onze bekenste Belg tussen Amsterdam en Parijs Baron Eddy Mercks Deze 3 voudige dopingbaron (vroeger kreeg men nog een titel van Baron als z je 3x positief tijdens de tour) had een florerende zaak van koersfietsen. Eddy had een zoon Axel en deze MOEST in Monaco gaan wonen. Moest, omdat vader zijn zoon ging sponseren voor abnormale bedragen. Vader Merckx schreef en schreef en schreef maar sponsorgeld over naar Axel's rekening in Monaco en onze Eddy kon alles aftrekken van de belastingen en zoontje werd rijk doordat hij geen belastingen hierop moest betalen in Monaco. Maar zo rijk nu ook weer niet, want zoontje kwam regelmatig naar huis met enkele sportzakken cash geld die terug aan vader werden gegeven ![]() Goed circuit niet? VOLLEDIGE AFTREK BIJ DE BELASTINGEN EN DAN NOG EENS TERUG ZAKKEN ZWART GELD. (dit is maar 1 voorbeeld van de zoveel anderen en manieren om in de sport fraude te plegen) Welke partij durft dit nu eens aanpakken I.P.V invalieden,gewongen leefloners en stempelaars die WEL willen werken aan gestapo praktijken te onderwerpen? Ben benieuwd Leve de Rode Duivels - Hebben we verloren? -Speelt geen rol, we betalen toch geen BTW |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SS Leon Bult : 27 mei 2010 om 06:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De Liberaal Van Hengel heeft gisteren in Ter Zake nog maar eens de dooddoener herhaalt dat als je het inkomen op vermogen belast het vermogen gewoon op de loop gaat. In Frankrijk zou zo 7 miljard vermogen gaan lopen. Over inkomsten uit belasting op vermogen die hoger liggen dan dat want Sarkozy gaat ook niet in zijn eigen vel snijden zweeg hij zedig. Als Van Besien antwoordde dat het ook anders kan aangepakt worden zoals bvb in Nederland begon hij gewoon terug te zeiken over Frankrijk. En de journalist van de VRT zat erbij en keek ernaar en liet die dikke liberale leugenaar met zijn zalvende stem voort leugens en debiliteiten spuien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Dat is oud nieuws. Elke fiscalist weet dit. Voetballers krijgen ook als enige op 35 hun levensverzekering uitbetaald. Andere sporters kunnen daar alleen van dromen. Stem daarom niet traditioneel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat "N-VA-Bartje" dit nu ook weet en er iets aan gaat doen. Anderen en vorige iets verwijten heeft nu toch geen zin meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() wat baat het ?
jullie komen leuteren over BTW...... ![]() er is géén enkele voetbalclub in dit land die in regel is met zijn sociale bijdragen.... hun boekhouding is een rotzooi en indien ze zich moeten in regel stellen zoals een ander bedrijf verplicht is kunnen ze morgen allemaal de boeken neerleggen... ze zijn zo failliet als ze groot zijn... van éérste nationale tot bij de klein mannekes ! maar ja.... t'is "dé voetbal" hé en dan kan zoiets wél in dit land.... hoevéél verdient ne speler in eerste klasse...??? ![]()
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het geen loon is, maar een gift.
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel enkele vragen: - ga je op vermogen belasten of op groei van vermogen? - A & B verdienen allebei veel geld. A geeft het echter bijna onmiddelijk uit, B spaart. Na verloop van tijd bereikt B de grens voor vermogensbelasting en kan gaan betalen. A ontsnapt aan de dans. Eerlijk? - Wat als het vermogen in vastgoed of aandelen zit? Stel ik start een eigen bedrijf en dat wordt een succes. Op papier word ik als enige aandeelhouder schatrijk. Ga ik dan gedwongen worden elk jaar aandelen te verkopen om de belasting te betalen? Hoe gaat u die aandelen trouwens waarderen? Ga ik geld terug krijgen van de belastingen als de aandelenkoersen kelderen of de vastgoedmarkt instort? Zelfde met vastgoed. -Gaan de bestaande vermogensbelastingen (KI, Erfrechten,..) dan afgeschaft worden? Persoonlijk vind ik de tarieven op erfenissen sowieso al schandalig hoog. - Op vermogen is daarvoor al een hoop belasting betaald, i.e. bij de vergaring ervan. Loonlasten, vennootschapsbelasting,.... Om eerlijk te zijn, ik zou evt wel voor een belasting uit speculatieve winsten kunnen zijn, maar een vermogensbelasting an sich heb ik toch mjn vraagtekens bij. Sowieso zou ik willen dat de overheid eerst eens haar uitgaven en interne werking onder de loupe neemt, vooraleer een nieuwe belastingbron aan te boren. Jaar na jaar krijgt de modale burger minder service en hij/zij moet wel steeds meer betalen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 mei 2010 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien als men consequent is, zullen de verliezen in verhouding ook van het bedrijfsinkomen mogen worden afgetrokken. Het zou de staat in 2008 en 2009 miljarden aan inkomstenderving betekend hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Hoe dat de wergeving hierover in mekaar zit, weet ik niet.
Maar wel dat ze op 1.000.000 sponsoring er 850.000 moeten afstaan aan de staat. Nog een klein voorbeeld Cleysters blijft in Belgie Henin zat in Monaco Reden : Henin had het grootste sponsor contract allertijden die de firma Adidas ooit had uitgegeven Cleysters haar sponsoring door de Koreanen was 10x minder |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog een bedenking die ik mij maak. PVDA+ vertelde onlang dat de verhoging van de pensioenen gefinancieerd zou kunnen worden met hun miljoenairstaks. Is deze miljoenairstaks dan een sociale zekerheidsbijdrage?
|
![]() |
![]() |