Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2010, 14:43   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard BUB eist controle op verkiezingsuitslag

De BUB verspreidde op 3 juni van dit jaar een persbericht waaruit blijkt dat ze naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zijn gestapt om de uitslag van de verkiezingen van 2009 aan te klagen.

---
Oneerlijke verkiezingen
[...]
Krijgen geen aandacht in de media, blabla...
[...]
Deze flagrante discriminatie is des te erger daar er in België geen enkele controle bestaat op het resultaat van de verkiezingen, tenzij dan door de verkozen parlementen zelf, maar die controle is uiteraard totaal subjectief en dus onbestaande. Een pas verkozen parlement gaat immers nooit zijn eigen verkiezing in vraag stellen. Zulk een ondemocratisch handelen werd reeds door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens veroordeeld door een arrest van 2 maart 2010 (Grosaru t. Roemenië). Een gelijkaardige zaak, die ingeleid werd door de B.U.B. na de regionale verkiezingen van 2009, is nu hangende voor hetzelfde Hof.

Het kartel BELG.UNIE verzoekt dan ook de OVSE dringend waarnemers naar België te sturen om zowel de mediatoegang van de kleine partijen en vooral die van BELG.UNIE, als de verkiezingen zelf te controleren en in het bijzonder de evenementen die zich afspelen tussen het sluiten van de kiesbureaus en de proclamatie van de verkiezingsresultaten door het ministerie van binnenlandse zaken een halve dag later.

Alleen een scrupuleus respect voor de democratie kan de Belgische politiek uit de huidige chaos halen.

---

http://belgischeunie.be/nieuws.php?s..._from=&ucat=5&

Laatst gewijzigd door Patrice : 4 juli 2010 om 14:44.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 17:03   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

zot zijn doet gene pijn.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 17:14   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dat is toch geen nieuw BUB-bericht?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 09:30   #4
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
De BUB verspreidde op 3 juni van dit jaar een persbericht waaruit blijkt dat ze naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zijn gestapt om de uitslag van de verkiezingen van 2009 aan te klagen.

---
Oneerlijke verkiezingen
[...]
Krijgen geen aandacht in de media, blabla...
[...]
Deze flagrante discriminatie is des te erger daar er in België geen enkele controle bestaat op het resultaat van de verkiezingen, tenzij dan door de verkozen parlementen zelf, maar die controle is uiteraard totaal subjectief en dus onbestaande. Een pas verkozen parlement gaat immers nooit zijn eigen verkiezing in vraag stellen. Zulk een ondemocratisch handelen werd reeds door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens veroordeeld door een arrest van 2 maart 2010 (Grosaru t. Roemenië). Een gelijkaardige zaak, die ingeleid werd door de B.U.B. na de regionale verkiezingen van 2009, is nu hangende voor hetzelfde Hof.

Het kartel BELG.UNIE verzoekt dan ook de OVSE dringend waarnemers naar België te sturen om zowel de mediatoegang van de kleine partijen en vooral die van BELG.UNIE, als de verkiezingen zelf te controleren en in het bijzonder de evenementen die zich afspelen tussen het sluiten van de kiesbureaus en de proclamatie van de verkiezingsresultaten door het ministerie van binnenlandse zaken een halve dag later.

Alleen een scrupuleus respect voor de democratie kan de Belgische politiek uit de huidige chaos halen.

---

http://belgischeunie.be/nieuws.php?s..._from=&ucat=5&
Die kerels zijn geweldig!
Oud 5 juli 2010, 19:05   #5
bartje
Minister-President

Standaard

Zaaaaaaaalig gewoon dat microbepartijtje..... Dat die niet eens beseffen hoe hopeloos belachelijk ze zich maken... Maar ja hé, een overgrote meerderheid van de Belgen kiest voor een unitair België; blijven ze zelfs van overtuigd na de monsteroverwinning van N-VA.
Als je hier naar al die berichten van de BUB kijkt door de jaren heen lig je echt in een deuk van het lachen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 07:10   #6
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Pas op, ze hebben 30.000 stemmen he. Die parlee slaat aan...
Oud 6 juli 2010, 21:23   #7
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
zot zijn doet gene pijn.
Wat is er mis met dat men controle eist op verkiezingsresultaten? Op voorhand hebben bijzitters in BHV aangekondigd stemmen van Franstaligen om te zetten naar NVA stemmen.

Is vragen om controle zot? Waarom?
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 21:26   #8
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Zaaaaaaaalig gewoon dat microbepartijtje..... Dat die niet eens beseffen hoe hopeloos belachelijk ze zich maken... Maar ja hé, een overgrote meerderheid van de Belgen kiest voor een unitair België; blijven ze zelfs van overtuigd na de monsteroverwinning van N-VA.
Als je hier naar al die berichten van de BUB kijkt door de jaren heen lig je echt in een deuk van het lachen.
Eerlijk gezegd vind ik dat jij in je post je meer belachelijk maakt dan BUB bij het vragen van controle. Zie mijn vorige post: wat is er mis met vragen om controle?

Daarnaast is een onafhankelijk Vlaanderen niet de reden waarom de mensen op NVA heeft gestemd. De meerderheid van de stemmers op NVA zijn zelfs tegen de splitsing van dit land meen ik gelezen te hebben na de verkiezingen.
Oud 6 juli 2010, 21:37   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik dat jij in je post je meer belachelijk maakt dan BUB bij het vragen van controle. Zie mijn vorige post: wat is er mis met vragen om controle?

Daarnaast is een onafhankelijk Vlaanderen niet de reden waarom de mensen op NVA heeft gestemd. De meerderheid van de stemmers op NVA zijn zelfs tegen de splitsing van dit land meen ik gelezen te hebben na de verkiezingen.
LoL
Oud 6 juli 2010, 22:14   #10
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met dat men controle eist op verkiezingsresultaten? Op voorhand hebben bijzitters in BHV aangekondigd stemmen van Franstaligen om te zetten naar NVA stemmen.

Is vragen om controle zot? Waarom?
De BUB verkondigt enkel een controle om een zondebok te vinden voor haar verkiezingsresultaat.

Trouwens:
Wat is het toppunt van moed?
a) een scheet laten als je met diarree zit
b) een spookrijder proberen in te halen
c) het in het openbaar opnemen voor de BUB
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 23:00   #11
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Ik ben absoluut niet voor de standpunten van BUB integendeel
maar ze hebben een punt

kleine partijen krijgen weinig aandacht
een parlement dat zichzelf wettig verklaart is vreemd.
Het feit dat het grondwettelijk hof werd genegeerd (ook al moet er wel een nieuwe regering komen, anders gaat het ni verder)
en het feit dat bijzitters zeggen dat ze franse stemmen bij NVA gaan zetten (ook al gun ik NVA dat wel)

moet toch wel enorm de rode lampen en alarmen laten afgaan bij internationale waarnemers, vooral voor een stichtend lid van de EU het toonbeeld van democratie ... kuch
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 23:56   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

En jij zal dat bewijzen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 23:57   #13
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Ik ben absoluut niet voor de standpunten van BUB integendeel
maar ze hebben een punt

kleine partijen krijgen weinig aandacht
een parlement dat zichzelf wettig verklaart is vreemd.
Het feit dat het grondwettelijk hof werd genegeerd (ook al moet er wel een nieuwe regering komen, anders gaat het ni verder)
en het feit dat bijzitters zeggen dat ze franse stemmen bij NVA gaan zetten (ook al gun ik NVA dat wel)

moet toch wel enorm de rode lampen en alarmen laten afgaan bij internationale waarnemers, vooral voor een stichtend lid van de EU het toonbeeld van democratie ... kuch
Tja, straks kunnen geinterneerden uit Beernem ook een partij oprichten.
Oud 7 juli 2010, 00:47   #14
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En jij zal dat bewijzen?
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=SU2KHT5M

"En dan is er nog de opmerkelijke vaststelling in het postelectorale onderzoek van TNS/Dimarso dat slechts 35 procent van de N-VA-kiezers wil dat België daadwerkelijk barst."

http://www.standaard.be/artikel/deta...HT3U&word=N-va

"In totaal is maar een vijfde van alle kiezers voor Vlaamse onafhankelijkheid. Een even grote groep wil terugkeren naar het unitaire België."
-------------

Anyway, aangezien NVA niet van plan is de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen maar deze slechts op middellange termijn te bekomen is er geen probleem.

Ik ben trouwens geen fan van enquetefetisjisme maar ik zie enquetes (met cijfers) wel als trends En de trend die ik hier zie is (ongeacht of het cijfer op zichzelf correct is of niet, een foutmarge van 15% is enorm groot) dat de kiezers van NVA willen dat NVA de communautaire problemen oplost maar die onafhankelijkheid daar (nog) niet bij willen.

Aan NVA om de mensen te overtuigen van onafhankelijkheid de komende jaren/decennia
Oud 7 juli 2010, 00:56   #15
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
De BUB verkondigt enkel een controle om een zondebok te vinden voor haar verkiezingsresultaat.

Trouwens:
Wat is het toppunt van moed?
a) een scheet laten als je met diarree zit
b) een spookrijder proberen in te halen
c) het in het openbaar opnemen voor de BUB
Ik ben tegen de partijstandpunten van BUB. Maar als ze eens niet zot doen moeten ze niet vanaf de eerste seconde afgeschoten worden.

Om een voorbeeld uit 'mijn' branche te geven: er was een fysicus (helaas ben ik de naam kwijt maar de anecdote staat in het boek 'Stephen Hawkings universum') die nooit door iemand serieus werd genomen omdat hij vaak gek deed naar de normen van de gemiddelde mensen. Maar hij was echter een van de eerste die zei dat er 'missing matter' was in het universum. Niemand nam hem echter serieus omwille van zijn andere acties ook al had hij het deze keer wel bij het rechte eind.

Wat ik dus wil zeggen: beoordeel deze actie niet omwille van het barslechte imago van BUB maar beoordeel de actie zelf. BUB bashen kan je altijd doen in een BUB-bash thread.
Oud 7 juli 2010, 08:07   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=SU2KHT5M

"En dan is er nog de opmerkelijke vaststelling in het postelectorale onderzoek van TNS/Dimarso dat slechts 35 procent van de N-VA-kiezers wil dat België daadwerkelijk barst."

http://www.standaard.be/artikel/deta...HT3U&word=N-va

"In totaal is maar een vijfde van alle kiezers voor Vlaamse onafhankelijkheid. Een even grote groep wil terugkeren naar het unitaire België."
-------------

Anyway, aangezien NVA niet van plan is de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen maar deze slechts op middellange termijn te bekomen is er geen probleem.

Ik ben trouwens geen fan van enquetefetisjisme maar ik zie enquetes (met cijfers) wel als trends En de trend die ik hier zie is (ongeacht of het cijfer op zichzelf correct is of niet, een foutmarge van 15% is enorm groot) dat de kiezers van NVA willen dat NVA de communautaire problemen oplost maar die onafhankelijkheid daar (nog) niet bij willen.

Aan NVA om de mensen te overtuigen van onafhankelijkheid de komende jaren/decennia
En wie bepaald dat? Hoe weten ze dit? Woestijnvis is blijkbaar weer bezig. Er heeft niemand aan mijn deur gestaan om dit te vragen.
Zolang dit niet gebeurt zit dat een pure hoax.

Als iemand op een separatistische partij kiest, dan kiest hij voor separatisme punt.
Dat is een veel gebruikte tactiek van mensen die de democratie willen ondermijnen. Zo van, de kiezer stemt massaal rechts, maar toch beweren dat 1/10 van de kiezers werkelijk rechts is om toch tegen de wil van de bevolking in te regeren.

Laatst gewijzigd door giserke : 7 juli 2010 om 08:09.
Oud 7 juli 2010, 08:20   #17
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op, ze hebben 30.000 stemmen he. Die parlee slaat aan...
Da's voldoende om een een stadje te bevolken.

"Toute la Belgique ? Non! Un village peuplé d’irréductibles résiste
encore et toujours ..."
Oud 7 juli 2010, 11:29   #18
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wie bepaald dat? Hoe weten ze dit? Woestijnvis is blijkbaar weer bezig. Er heeft niemand aan mijn deur gestaan om dit te vragen.
Zolang dit niet gebeurt zit dat een pure hoax.

Als iemand op een separatistische partij kiest, dan kiest hij voor separatisme punt.
Dat is een veel gebruikte tactiek van mensen die de democratie willen ondermijnen. Zo van, de kiezer stemt massaal rechts, maar toch beweren dat 1/10 van de kiezers werkelijk rechts is om toch tegen de wil van de bevolking in te regeren.
Kiezers stemmen voor de partij waarvan het programma hen het meeste ligt, niet de partij met het programma waar ze VOLLEDIG achter staan.

Als je het nieuws terugkijkt van op de verkiezingsdag zijn er enkele mensen aan bod gekomen die zelf beweerden voor NVA te stemmen maar niet voor onafhankelijkheid te zijn. Ga je alle stemmen weigeren van mensen die tegen onafhankelijkheid zijn?

Trouwens het onderzoek is bij nader order nog steeds verricht door een erkend onderzoeksbureau. Je zal toch met meer moeten afkomen dan zeggen dat het een hoax is om aan te tonen dat het een hoax is.
Oud 7 juli 2010, 11:32   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je het nieuws terugkijkt van op de verkiezingsdag zijn er enkele mensen aan bod gekomen die zelf beweerden voor NVA te stemmen maar niet voor onafhankelijkheid te zijn. Ga je alle stemmen weigeren van mensen die tegen onafhankelijkheid zijn?
Onderzoek wijst uit dat zowat de helft van de BUB-stemmers tegen een unitair België en tegen de monarchie zijn.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 juli 2010 om 11:32.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 11:38   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Kiezers stemmen voor de partij waarvan het programma hen het meeste ligt, niet de partij met het programma waar ze VOLLEDIG achter staan.

Trouwens het onderzoek is bij nader order nog steeds verricht door een erkend onderzoeksbureau. Je zal toch met meer moeten afkomen dan zeggen dat het een hoax is om aan te tonen dat het een hoax is.
Het communautair programma en de splitsing van Belgie is de kern en rode draad van het N-VA programma.
het is niet zomaar een bijvoegseltje zoals bij LDD.
Dus iemand die op een partij stemt moet wel akkoord gaan met de kernstandpunten van een partij.

Laatst gewijzigd door giserke : 7 juli 2010 om 11:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be