![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Eerst de volgende (korte) video bekijken want deze topic sluit aan op wat Mark Steyn te zeggen heeft:
Speelduur: 1m47s http://fora.tv/2010/04/26/Mark_Steyn..._Turned_Muslim Wat is uw reactie hierop?
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 27 mei 2010 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NO I WOULD NOT !!! Cos there is non. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Wat mij opvalt is de volgende evolutie:
Een paar jaar geleden zei ik nog: "Stop die immigratie, stop met uzelf aan te passen aan de Moslims, voor je het weet dan wordt dit hier een Moslimland." Toen was de reactie van Links: "Dit is puur Islamofobie. Denken dat dit een Moslimland wordt en dat de Islam de wereld gaat overnemen is pure fantasie." Nu zijn we een paar jaar later, ik zeg nog altijd hetzelfde, en mijn vermoedens en "doemdenkerij" worden alsmaar meer bevestigd. En wat is de reactie van Links? Niet: "Sorry, wij zaten fout, jij had blijkbaar gelijk." Maar wel: "En wat dan nog dat het hier Islamitisch wordt? Wat is daar mis mee?" Dit is een duidelijke en alarmerende evolutie dat de Linksen maken. Eerst werden ze gewaarschuwd en geloofden ze er niet in, nu zijn ze er met hun beide voeten ingetrapt en verdedigen ze de Islam zelfs ("Wat is er mis mee?"). Vervelend om altijd gelijk te krijgen, zeker wanneer mijn voorspellingen onaangenaam zijn. Anderzijds is dit een blijk dat debat niet werkt. De Linksen storten ons in een Islamitische toekomst en we staan erbij, kijken ernaar en ondergaan. In 1940 waren het de Rechtsen die het deden, in 2010 zijn het de Linksen ![]()
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 27 mei 2010 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een beetje idioot, hij reduceert elk verschil in o.a. levensstandaard tot cultuurverschillen en verliest daarbij uit het oog dat vele Arabische regimes nauwe banden hebben met zijn bejubelde Angelsaksische modelstaten. Zo haalt hij de voorbeelden Caïro(Egypte) en Amman(Jordanië) aan om aan te tonen dat 'moslimstaten' onvrij zijn etc., terwijl dat nu toch net de 2 grote voorbeelden zijn van neoliberale regimes die met handen en voeten gebonden zijn aan de politiek van de VS, het IMF, de WTO,... en aan de belangen van enkele internationale kapitaalgroepen. Deze video is een perfect voorbeeld van hoe politieke kwesties worden 'geculturaliseerd' ten einde structurele machtsrelaties te verhullen.
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Klopt, nu wordt in Egypte wellicht de noodtoestand, die daar als sinds de jaren '80 (denk ik) van kracht is, verlengd. Dat heeft de dictatuur van Moebarak de mogelijkheid om legitieme protestbewegingen te criminaliseren en mensen zonder enige vorm van aanklacht, proces of rechtszekerheid, ... op te sluiten.
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Preguntando caminamos! Laatst gewijzigd door Flashheart : 27 mei 2010 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je niet meehuilt met de wolven in het bos, word je al snel als "moslimvriendje" en meer van dat fraais bestempeld. "Wie niet voor ons is, is tegen ons", weet je wel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 mei 2010 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://www.hbvl.be/verkiezingen/2010...ereniging.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn veel misdaden begaan in naam van het Christendom, maar hoewel ik niet gelovig ben - vind ik de kern van de christelijke leer wel mooi. Of om ht anders te zeggen: Jezus was een figuur van pure liefde, Mohammed een warlord. God is de strenge maar liefhebbende vader. Allah is een compleet irrationeel opperwezen waaraan je je compleet dient te onderwerpen. Ik stel mij ook de vraag op welke manier de samenleving er beter van wordt om de mensen te laten zitten met hun geloof? Zou men niet beter aanmoedigen dat er een kritische houding wordt aangenomen? Dat Mohamed en Fatima eens zélf gaan nadenken ipv van generatie op generatie in het keurslijf van de Islam gedwongen te worden? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 mei 2010 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarbij is het ook noodzakelijk op te merken dat de constructie van kennis over de Ander geen machtsneutraal en a-ideologisch proces is, zie daarvoor o.a. de reeds eerder vernoemde Saïd.
Preguntando caminamos! Laatst gewijzigd door Flashheart : 27 mei 2010 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Weet je waarom het de "Linksen" geen moer kan schelen dat we hier in Europa of het westen in algemeen islamitische staten zouden worden?
Het zijn de meest van de zogenaamde linkse stroming die nu al profiteren van het moderne kabal (loonslaverij of valse democratie) van kapitalisme en het doet er echt niet toe welk geloof dan dominerend is. Vroeger had de Kerk het hier voor het zeggen en werd de bevolking daar mee in het gareel gehouden maar die grip is zo goed als nihil en het kapitalisme op zich is niet voldoende. Men wil daarom nu ook gelijdelijk aan de Islam die plaats laten innemen om weer een makkleijk drukkingsmiddel bij te hebben om in het gareel te lopen. En uiteraard is extreem rechts ,of al dat daar in tegen wil gaan, dan te verketteren omdat dit anders roet in dat plannetje kan gooien.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 27 mei 2010 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is het wenselijk dat Mohammed en Fatima in (1) een niet bestaande Godsfiguur blijven geloven en (2) de Koran als het letterlijk woord Gods bekijken? Of is het wenselijker dat Mohammed en Fatima de wereld met ogen uit de 21e eeuw beginnen te bekijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |