![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Geacht forum,
Graag had ik uw medewerking willen vragen over een aantal vragen i.v.m mijn examenstof, graag had ik dan ook in het belang van de juistheid van de antwoorden een persoon met kennis van zaken hierop gehad, waarvoor dank! 1) wat zijn de grote beleidsobjectieven of uitdagingen van deze federale regering. welke? werk er één uit 2) hoe stelt het federaal begrotingsdebat zich? wat zegt de meerderheid,wat zegt de oppositie van het begrotingbeleid? 3) wat zijn de grote beleidsuitdagingen en objectieven van de vlaamse regering?hoe gaat men eraan werken? 4) wat zijn grote dossiers voor internationale aanpak?waar komen die aan de orde? 5) er is veel kans dat men het vergrijzingsdebat via sluipende besluitvorming beslecht.Leg uit. 6) situeer het politiek debat over vergroten van de economische koek en verdelen van de koek.hoe zie je daarin toch een convergentie of vergelijk ontstaan? welke partijen zijn hierin elkaars tegenvoeter? 7) je bent minister van sociale zaken,schets de belangrijke beleidsuitdagingen die op je af komen.hoe zou je ermee omgaan? 8) geef aan een buitenstaander bondig toelichting bij de bestuursniveaus en de coalities(federaal,vlaams). Er is politieke en institutionele asymmetrie.wat is dat?leg de potentiele spanningen uit die dit met zich kan meebrengen(voorbeeld) 9)je moet voor TOEMEKA (een vereniging voor toegankelijke politiek) een politiek lexicon samenstellen zodat alle groepen in de samenleving meekunnen met de politiek. welke begrippen zou je er in steken?(waarom) geef van 5 belangrijke begrippen het meest wezenlijke uit de definitie (vb. partij,meerderheid,fractie,belgisch federalisme,regeerakkoord, vertrouwensstemming). 10) waarom is europa zo onbekend en onbemind? bedankt alvast voor uw antwoorden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|