![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De kerkelijke liefdadigheid reactiveren om de sociale zorg betaalbaar te houden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 100,00% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Besparen op Hulpverlening van de Staat door een beroep te doen op hulpverlening door Kerken, is erg in.
Bush is ermee begonnen in de VS. Weliswaar heeft hij daarbij miljarden dollar overheidsgeld naar zijn Kerkelijk vriendjes weten door te schuiven, waardoor de grootte van de besparing wat verminderd is. Verwonderlijk genoeg heeft Obama al laten weten, dat hij die politiek van Bush gaat verder zetten op grotere schaal. Dat heet dan verandering! In Rotterdam worden op die manier ook miljoenen € bespaard op staatshulp. Kunnen we dan in België ook niet beter de kerkelijke liefdadigheidsorganisaties reactiveren om zo de sociale zorg betaalbaar te houden? Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2008 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft de hoodddoekdiscussie te maken met de liefdadigheid van de kerk???
Trouwens bij mijn weten zitten we niet in Amerika en nergens ter wereld is de sociale zekerheid zo ruim als in dit deel van Europa. Wel klopt het dat steeds meer mensen afhangen van liefdadigheid van kerken omdat dienst en hulpverlening meer mensen over de vloer krijgen dan ze kunnen helpen; Dus ja; er is wel wat mis... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou de kerk in't algemeen wel een boost geven om eindelijk nog eens iets anders te doen preken en met de klokken te luiden ...
Per slot van rekening preken ze menslievendheid tot en met maar doen ze tegenwoordig bitter weinig om de mensen te helpen. Ik heb al wel gehoord dat men bij de protestantse kerken wel degelijk hulp geeft aan minderbedeelden . Maar 't lijkt me wel iets dat moet losstaan van de staat ... ![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Een enquête met honderd procent voor één optie. Nog nooit gebeurd.
En toch is het uitbesteden van de sociale zorg aan kerkelijke instellingen precies datgene wat Bush gedaan heeft, en wat ook door Obama bekrachtigd is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kan je die vrijgekomen middelen aan subsidies besteden voor winstmakende bedrijven, waar we allemaal rijker van worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2010 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Wat dacht je van gewoon de subsidies voor religies in het geheel af te schaffen? Zou al veel helpen. Ik ben resoluut tegen een nieuwe verzuiling van de sociale zekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wou iets zetten in de zin van: "te laat, ze hebben gisterenavond de laatste vertegenwoordiger van de kalotenkerk opgesloten in de Begijnenstraat ..", maar die van jou slaat alles. Had ge deze al gehoord ? In Westvleteren brouwen ze nu ook alkoholvrij bier. Want dan kunnen de kinderen meedrinken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |