![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mensen die vervuld zijn en gerealiseerd: wat zouden die zich onledig houden met het afkammen van minder fortuinlijken, laat staan armen?
Integendeel, ze voelen compassie voor wie hun eigen soort geluk gerateerd heeft, voor welke reden dan ook. Het bashen, bullyen en verdere schade willen toebrengen aan de minsten en de zwaksten wijst op (geheime, verzwegen, of onbewuste) hoge frustratie. Dat zijn dan meestal mensen die het materieel wel goed hebben, maar daar een zware prijs hebben moeten voor betalen, in psychologische en innerlijke termen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik bespeur hier een tikkeltje frustratie.
Ik concludeer ook dat je veronderstelt dat je eigen geluk helemaal afhangt van anderen én van je eigen materiële status. Het is dus een contradictie: je verwijt rijken dat ze rijk zijn, maar zegt dat armen alleen maar gelukkig kunnen worden door rijk te worden. Geld maakt niet gelukkig, maar het zou moeten zijn: geen geld maakt sowieso niet gelukkig. Maar die armenbashers: wie zijn dat eigenlijk?
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() De middenklasse die gaat werken voor de industriële klasse. Die veel belastingen moeten betalen enkel en alleen maar door hun eigen fout door er aan toe te geven, maar toch constant moeten zaniken op mensen uit de lagere klasse met een vervangingsinkomen. Een lagere klasse die ten eerste al niet dezelfde kansen krijgt als deze middenklasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben een zageventenbasher.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is nonsens dat geld niet gelukkig maakt
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of : liever "rijk en ongelukkig" dan "arm en ongelukkig"
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 juni 2010 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Kijk in Nederland heeft de uittredende(!) regering de tegemoetkoming voor kinderopvang voor gezinnen met minimuninkomens 30€ per maand verlaagd.
Dat noem ik armenbashers. De armpjes nog rap eens een ezelsstamp geven alvorens te vertrekken. Maar meer specifiek voor forum ga ik niet uitleggen wat armenbashers zijn. Die vallen zo voor het rapen voor iemand met de juiste sensibilitiet. Vraag nu niet wat de juiste sensibiliteit is... Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |