![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kunnen begot nog geen schoolreiske organizeren zonder de ouders tegen hun schenen te schoppen.
Of hadden ze gedacht dat de gewone m/v in de straat zomaar van die ouderwetse godsdienstige voorschriften zouden slikken ? Hoe is het mogelijk dat men zo wereldvreemd kan zijn ? Afwachten of dit nieuwsitem doorbreekt naar de nasionale pers, want in dat geval zal het veel stemmen opleveren voor het Blok. link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...te-eten-2.aspx titel: "Kleuters zijn verplicht om halal vlees te eten" tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 juni 2010 om 06:06. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik zou graag eens de uitleg van de school horen ... spijtig dat deze tekst zo eenzijdig is ..
Naar mijn mening moet de school zich niet bezighouden met halal of eender welk ander godsdienstig gedoe ... |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() 2
#5 |
Minister-President
|
![]() De uitleg van de school was: 'we kunnen toch niet aan alle leerlingen individueel gaan vragen wat ze willen eten?'
#6 |
Minister-President
|
![]() Raar, ik dacht dat Christenen geen vlees geofferd aan een andere god mochten eten?
|
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hierover moeilijk doen is ronduit belachelijk en getuigt van meer dan een klein beetje xenophobie.
Om te beginnen proeft ge het verschil niet eens of vlees al dan niet halal is; dus wat is dan het probleem? De Moslims zijn tevreden, en de niet-Moslims merken geen verschil. Met andere woorden het gaat hier enkel om de andere zijn speelgoed afpakken uit anti-pathie. Kinderachtig is dat. Ik ben persoonlijk agnostisch, maar als mensen nu in een Godsdient geloven is dat toch hun recht in een democratie? Of niet soms? Of enkel 'de goeie' Godsdienst? Kunnen we dan niet meteen een inquisitie invoeren? En autochtone Moslims - naar waar moeten die dan terugsturen? Of gewoon 'uitroeien' gelijk op deze forum een fan van Van Themsche gisteren voorstelde? Haat en minachting lossen echt niks op hoor. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van sommigen mogen Moslims blijkbaar niet blij zijn, of ten minste zich niet gedragen als Moslims in dit land (Vlaanderen). Zo gaan we het migranten probleem nooit oplossen... Wederzijdse respect, goed ondersteunde inburgeringscursussen en taallessen (zoals de N-VA voor pleit) en een Justitie dat werkt door misdadigers effectief te straffen, dat is wat er moet komen, en niet werpen met uitwerpselen gelijk een verwende baviaan a la FDW
|
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Halalvlees voor de moslimpeutertjes..geen probleem..maar laat een keuze..dit is een seculier land zonder (islam) staatsgodsdienst.. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die school geeft de kinderen al verschillende jaren halalvlees op schoolreis. Enige verschil is dat ze dit jaar daar in een brief melding van gemaakt hebben zodat de ouders van moslimkinderen zonder bezwaar hun kinderen op schoolreis konden sturen.
Is dat nu een probleem dat in dat vlees bv geen varkensvlees gedraaid is? De titel is misleidend. 'kinderen zijn VERPLICHT halalvlees te eten'. Als die frieten krijgen gaan de ouders dan ook een petitie starten: 'kinderen zijn VERPLICHT frieten te eten'. Ik denk niet dat er ook maar één kind verplicht werd vlees te eten. Trouwens wat is er mis met halalvlees? Ik vermoed dat deze petitie er eerder gekomen is met druk vanuit welbepaalde politieke hoek. Het idiote kiesvee laat zich weer afleiden van de echte problemen in dit land: hoe zorgen we er voor dat onze kinderen en kleinkinderen werk hebben en een goed leven kunnen leiden. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En anders dan bvb. werken voor de gemmente, is men wel verplicht om naar school te gaan he. De andere oplossing is aparte moslim scholen, maar dat zou een rampzalige koers zijn om te varen... |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het meest frappante vond ik nog de uitleg van die halalslager: halal betekent dat het vlees enkel mag komen van een slachter die moslim is, voor de bereiding idem, maw het mag niet bezoedeld worden door de vuile pikkels van ongelovigen (anders wordt het haram). Van concurrentievervalsing gesproken, enerzijds de school verplichten enkel halalvlees aan te bieden en dan nog gaan zeggen bij wie het moet gehaald worden. Maar als een verkoper van garagedeuren geen moslims wilt voor die garagepoorten te plaatsen (met het nep-argument dat de klanten dat liever hebben) dan is het racisme maar zeggen dat ongelovigen geen halalvlees mogen bereiden (omwille van de even grote drogreden dat het anders 'bezoedeld' is, volgens één of ander religieus boekske) dat moet dan wel kunnen. Dan zwijg ik nog over het feit dat de slachtwetten werden versoepeld (ten nadele van het dierenwelzijn) om dat volkje ter wille te zijn. Moest ik kinderen hebben op die school zou ik ze presto in een andere school inschrijven. Een school waar een minderheid niet bepaalt wat iedereen wel en niet mag eten.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het verontrustend hoeveel mensen zich hier maar al te vrijwillig onderwerpen aan de islamregels.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nog een ding; de problemen met migranten in dit land worden voor 99% veroorzaakt door een kleine groep jonge mannen die minder dan 1% van de migranten hier vertegenwoordigt. Door op Neandertalische wijze geen onderscheid te maken tussen dat groep en het overgrote merendeel van migranten die zich wel aan de wet houden en geen extremistisch nonsens vertolken, verergert men de situatie alleen maar.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Sal laten we het even omdraaien. Waarom eten de moslims geen gewoon vlees? Al de andersgelovigen zijn tevreden en de moslims proeven het verschil niet. Zo beweer jij alvast. Als je aanhaalt dat dat tegen hun religie is dan heb je geen punt. Vermits ik atheïstisch ben is het tegen mijn geloof om geofferd vlees te eten. Het feit dat je het xenofobisch vind als sommigen klagen dat een meerderheid zich moet aanpassen aan een minderheid is ook veelzeggend.
Niemand hier zegt dat ze geen halal mogen eten. Waar het ons over gaat is dat de school iedereen verplicht halal te eten. Tot nader order kan men normaal zulke zaken niet legaal verplichten. Jij wenst de rechten van de meerderheid te schenden om een minderheid tegemoet te komen, dat is de omgedraaide wereld. Laat de school ofwel appart eten voorzien voor de moslims of laat de moslimouders hun kinderen een lunchdoos meegeven. |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De argumenten van de school zijn maar zwak, want kunnen omgekeerd ook toegepast worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom stoort dat jullie dat Moslims Moslims zijn? Geloven jullie niet in het vrijheid van het denken? Kom ervoor uit en toon hoe fascistisch het ware gelaat van FDW en co is, aub.
Laatst gewijzigd door Salvadorii : 3 juni 2010 om 14:46. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat: