Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 juni 2010, 20:24   #1
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard Verkiezingshumor: wie zoekt die vindt ... een verkiezingsbloeper

"Nooit opgeven ... met u (de kiezer) te beliegen" ze had beter haar zin afgemaakt ... zodat de CD&V slogan tenminste klopte. Marriane thyssen stopt met partijvoorzitter te zijn nadat ze nog geen vol jaar gestart is ...

"In 5 minuten gaat dat BHV hier gesplitst worden", iets in die aard zei een andere CD&Ver toch recent: 5 minuten geleden, of was het nu 5 jaar?

"Verantwoordelijkheid" zeiden ze bij de CD&V in hun verkiezingscampagne 2010 tot vervelends toe, nadat ze het land bijna meer dan 3 jaar in een politieke crisis hadden gegijzeld. Tja, dan gaat een kiezer toch eens nadenken wie daar nu weer verantwoordelijk voor was ...

"Als je zo veel stemmen krijgt moet je verantwoordelijkheid opnemen" Marianne haar verkiezings-plaat bleef hangen toen ze in een debat na de verkiezingen De Wever op zijn plichten wou wijzen

Marianne Thyssen had als vlaamse kandidate 2e meeste voorkeurstemmen: de Senaat 310.925 voorkeurstemmen, Bart De wever had er 753.680. Marriane Thyssen is naar betere oorden gevlucht: Europa

"Wie gelooft die mensen nog" was iets dat een CD&Ver tegen guy verhofstad zei tijdens een verkiezingsdebat. Tja ... de kiezer heeft altijd gelijk zeggen ze wel eens (verkiezingen 2010) ...

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 juni 2010 om 20:43.
Europese Vlaming is offline  
Oud 24 juni 2010, 20:37   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

'' Zonder een grote staatshervorming is goed bestuur onmogelijk en ziet de CD&V er geen heil in om een regering te vormen''

Dit kwam van Leterme en hij heeft zijn stelling met grote onderscheiding bewezen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juni 2010 om 20:40.
daiwa is offline  
Oud 24 juni 2010, 22:54   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
"Nooit opgeven ... met u (de kiezer) te beliegen" ze had beter haar zin afgemaakt ... zodat de CD&V slogan tenminste klopte. Marriane thyssen stopt met partijvoorzitter te zijn nadat ze nog geen vol jaar gestart is ...

"In 5 minuten gaat dat BHV hier gesplitst worden", iets in die aard zei een andere CD&Ver toch recent: 5 minuten geleden, of was het nu 5 jaar?

"Verantwoordelijkheid" zeiden ze bij de CD&V in hun verkiezingscampagne 2010 tot vervelends toe, nadat ze het land bijna meer dan 3 jaar in een politieke crisis hadden gegijzeld. Tja, dan gaat een kiezer toch eens nadenken wie daar nu weer verantwoordelijk voor was ...

"Als je zo veel stemmen krijgt moet je verantwoordelijkheid opnemen" Marianne haar verkiezings-plaat bleef hangen toen ze in een debat na de verkiezingen De Wever op zijn plichten wou wijzen

Marianne Thyssen had als vlaamse kandidate 2e meeste voorkeurstemmen: de Senaat 310.925 voorkeurstemmen, Bart De wever had er 753.680. Marriane Thyssen is naar betere oorden gevlucht: Europa

"Wie gelooft die mensen nog" was iets dat een CD&Ver tegen guy verhofstad zei tijdens een verkiezingsdebat. Tja ... de kiezer heeft altijd gelijk zeggen ze wel eens (verkiezingen 2010) ...
Foei, nog wat komen natrappen op die arme CD&V. Kent ge dan niet het christelijke spreekwoord: "het geknakte riet zult ge niet breken"?
fonne is offline  
Oud 24 juni 2010, 23:12   #4
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Foei, nog wat komen natrappen op die arme CD&V. Kent ge dan niet het christelijke spreekwoord: "het geknakte riet zult ge niet breken"?
Ergens hebt ge een punt hoor maar alleen al om de CD&V met de voeten op de grond te houden moet het gezegd worden. Na 8 jaar paars gingen zij eens komen om het op te lossen, 'de problemen van de mensen' enzo. Achteraf blijkt Thyssen dan verwonderd dat ze de grondstroom in Vlaanderen niet opgemerkt had (kondigden de publieke opinie over haar regering en peilingen over NVA al niet op voorhand aan dat ze niet goed bezig was, vraag ik mij dan af? Hoe koppig en blind moet ge zijn om niet door te hebben dat de gemiddelde Vlaming helemaal niét akkoord was met het beleid van CD&V de laatste jaren)
gehuigert is offline  
Oud 25 juni 2010, 08:24   #5
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

wat ze bij de tjeven niet snappen is dat er in ieder "keizerrijk" een opkomst én een ondergang is..... want een alléénheerser kan niet eeuwig stand houden......

welnu momenteel zijn ze aan de totale ondergang bezig....

hoe hard de oude generaals ook verkondigen dat de soldaten moeten blijven geloven in de overwinning !

"omnia cadunt"
Oud 25 juni 2010, 08:49   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Het meest verbazend is dat de CD&V het zovele decennia lang heeft volgehouden. Want als zogezegde "standenpartij" zat de verdeeldheid er van in het begin in gebakken. Ooit was er het christelijk geloof dat (bij de ene wat meer dan bij de andere) als een bindende factor kon beschouwd worden. Maar dat is nu ook naar de archieven verwezen. Op dit ogenblik is het scherpste antagonisme het conservatief Belgicisme (ACW) tegenover het Vlaamsgezind streven naar een zeer grondige staatshervorming. Met zijn stevig uitgebouwde organisatie en (niet te onderschatten) zijn aanzienlijk financieel vermogen (Arco-groep) heeft het ACW de CD&V stevig in zijn klauwen. De Vlaamsgeörienteerden kunnen daar heel moeilijk tegenop tornen. Voor hen blijft er slechts de keuze tussen plooien en zwijgen of eruit trekken.
Oud 25 juni 2010, 08:52   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het meest verbazend is dat de CD&V het zovele decennia lang heeft volgehouden. Want als zogezegde "standenpartij" zat de verdeeldheid er van in het begin in gebakken. Ooit was er het christelijk geloof dat (bij de ene wat meer dan bij de andere) als een bindende factor kon beschouwd worden. Maar dat is nu ook naar de archieven verwezen. Op dit ogenblik is het scherpste antagonisme het conservatief Belgicisme (ACW) tegenover het Vlaamsgezind streven naar een zeer grondige staatshervorming. Met zijn stevig uitgebouwde organisatie en (niet te onderschatten) zijn aanzienlijk financieel vermogen (Arco-groep) heeft het ACW de CD&V stevig in zijn klauwen. De Vlaamsgeörienteerden kunnen daar heel moeilijk tegenop tornen. Voor hen blijft er slechts de keuze tussen plooien en zwijgen of eruit trekken.
Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat er Vlaamsgezinden zijn in de CD&V.

"Ik ben Vlaams gezind maar ik ben al dertig jaar in een ultra-Belgicistische partij tegen Vlaanderen aan het vechten."

Het is gewoonweg niet geloofwaardig.
Oud 25 juni 2010, 09:03   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

"Ik ben Vlaams gezind maar ik ben al dertig jaar in een ultra-Belgicistische partij tegen Vlaanderen aan het vechten."
Het zou mij benieuwen wie die uitspraak gedaan heeft. Het getuigt in elk geval van een weinig consequente houding. Wanneer je zelf tot dergelijk onthutsend besluit komt en je blijft toch zitten, dan ben je ófwel laf, ófwel geven de centen de doorslag.
Oud 25 juni 2010, 09:06   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou mij benieuwen wie die uitspraak gedaan heeft. Het getuigt in elk geval van een weinig consequente houding. Wanneer je zelf tot dergelijk onthutsend besluit komt en je blijft toch zitten, dan ben je ófwel laf, ófwel geven de centen de doorslag.
Het is dan ook geen uitspraak die daadwerkelijk gedaan is door een CD&V'er, maar niettemin is hij van toepassing op de zogenaamde "Vlaamsvoelenden" in de CVP.
Oud 25 juni 2010, 09:25   #10
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Imo niet zo verbazend, gezien die nog steeds enorm sterke verzuiling,
en de PRIMA ledenwerking (I've been told).

Het gaat trouwens iets te ver om de CD&V nu al "volledig" af te schrijven.
Ze moeten zich nu wel dringend herpakken
als ze nog een paar keer 20% van de Vlaamse stemmen willen halen.
(Dat zegt dus iemand die VLD, SPA en CDV zo snel mogelijk onder de 10% wil zien. )

BDW is zeer goed nieuws voor de Vlaamse Beweging,
maar jammer genoeg zijn er in de N-VA op dit moment
nog steeds geen andere politici van formaat opgestaan.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 juni 2010 om 09:26.
Felix (be) is offline  
Oud 25 juni 2010, 12:28   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met zo'n grove slagzinnen, ga je een aantal Vlaamsvoelenden (nog geen Vlaamsgezinden, maar potentieel wel aanwezig) niet aansporen om een overstap te maken naar een V-partij.

Om je beter te doen begrijpen hoe extreem jouw slagzin is, geef ik je volgende aangepaste versie, ter overweging:

"Ik ben democratisch maar ik ben al dertig jaar in een ultra-fascistische partij tegen de democratie aan het vechten."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 juni 2010, 12:47   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met zo'n grove slagzinnen, ga je een aantal Vlaamsvoelenden (nog geen Vlaamsgezinden, maar potentieel wel aanwezig) niet aansporen om een overstap te maken naar een V-partij.

Om je beter te doen begrijpen hoe extreem jouw slagzin is, geef ik je volgende aangepaste versie, ter overweging:

"Ik ben democratisch maar ik ben al dertig jaar in een ultra-fascistische partij tegen de democratie aan het vechten."
Vlaamsvoelenden in de CD&V? Laat me niet lachen...
Oud 25 juni 2010, 13:12   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, je hebt misschien gelijk,
net zoals ik je geen tweede maal zal laten lachen met het feit dat er democratisch gezinden zouden zijn in het Belang.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 juni 2010, 13:25   #14
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
net zoals ik je geen tweede maal zal laten lachen met het feit dat er democratisch gezinden zouden zijn in het Belang.
+1.
gehuigert is offline  
Oud 25 juni 2010, 13:54   #15
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luc Van Den Brande , die met dat plastieken kieken aan 't jongleren was , toch wel denk ik .
fb718882 is offline  
Oud 25 juni 2010, 14:11   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal wel of niet zo zijn, maar, dat heeft niets te zien met de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezinden in de CD&V.
Oud 25 juni 2010, 14:24   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Luc Van Den Brande , die met dat plastieken kieken aan 't jongleren was , toch wel denk ik .
Ik herken dat toch niet echt als een Vlaamse eigenschap.
Oud 25 juni 2010, 14:36   #18
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik herken dat toch niet echt als een Vlaamse eigenschap.
Tsja , ze kunnen niet allemaal met een écht vendel staan zwaaien natuurlijk !
fb718882 is offline  
Oud 25 juni 2010, 15:09   #19
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal wel of niet zo zijn, maar, dat heeft niets te zien met de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezinden in de CD&V.
Ge kunt toch onmogelijk ontkennen dat de CD&V-ers die uit de Volkunie komen niet vlaamsgezind meer zouden zijn ? Sauwens ?
fb718882 is offline  
Oud 25 juni 2010, 16:46   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ge kunt toch onmogelijk ontkennen dat de CD&V-ers die uit de Volkunie komen niet vlaamsgezind meer zouden zijn ? Sauwens ?
We hadden wel net het begrip "Vlaamsvoelend" uitgevonden, om het verschil aan te duiden tussen een echte Vlaamsgezinde, en iemand die zijn Vlaamse verantwoordelijkheid niet ten volle opneemt in een machtspartij.

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be