Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 04:23   #1
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard Jeugdrechters 'geschokt' na bezoek jeugdgevangenis

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GCG2R7L32

De vraag die aan het einde gesteld wordt is best wel goed: "Ik vraag mij af welke jongeren we op die manier zullen creëren"

Het doel van het gevangenis-wezen is dacht ik niet alleen ze van de straat houden, maar ze ook voorbereiden om terug te keren naar de straat.

Ze een beter mens maken. En daar bedoel ik niet verkiezingspropaganda mee, ik bedoel gewoon, kritisch denkende mensen die weten wat hun kansen en hun middelen zijn. Door het leven gaand zonder de ander al te veel te storen.

Dan is de vraag: is het huidige systeem in staat dat te bereiken?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 05:40   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

De vraag die aan het einde gesteld wordt is best wel goed: "Ik vraag mij af welke jongeren we op die manier zullen creëren"

Het doel van het gevangenis-wezen is dacht ik niet alleen ze van de straat houden, maar ze ook voorbereiden om terug te keren naar de straat.

Ze een beter mens maken. En daar bedoel ik niet verkiezingspropaganda mee, ik bedoel gewoon, kritisch denkende mensen die weten wat hun kansen en hun middelen zijn. Door het leven gaand zonder de ander al te veel te storen.

Voor veel gevangenen is het leven in de gevangenis een luxe leven.
Terwijl de jongeren die niet in gevangenissen zitten van rechters het verbod krijgen nog ergens te spelen of zelfs rond te lopen, eisen diezelfde rechters dat jongeren in de gevangenissen of alle luxe beschikken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 06:47   #3
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Begin met het afnemen van het kindergeld. Zolang ze minderjarig zijn, zijn de ouders verantwoordelijk. Zowel de jonge zondaar als de ouder moeten de gevolgen dragen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 06:52   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had eerder verwacht dat ze geschokt zouden zijn dat ze te zacht aangepakt worden, ...

het moet dus nog softer of wa ? ...

Ik denk persoonlijk dat eer je in belgie, door een jeugdkrommer in de doos gesmeten wordt, ge wel al een stevig parcours hebt afgelegd...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 07:27   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had eerder verwacht dat ze geschokt zouden zijn dat ze te zacht aangepakt worden, ...

het moet dus nog softer of wa ? ...

Ik denk persoonlijk dat eer je in belgie, door een jeugdkrommer in de doos gesmeten wordt, ge wel al een stevig parcours hebt afgelegd...
Daar gaat het niet over Herr Flick, het gaat over de varkensstal waarin mensen opgesloten zitten in Belgie. De toestand is mensonwaardig schrijven de VN-Rapporten.

Als je thuis dieren houdt in de omstandigheden waarin Belgie kinderen en volwassenen opsluit, dan ben je strafbaar.
Oud 9 juni 2010, 07:28   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Voor veel gevangenen is het leven in de gevangenis een luxe leven.
Terwijl de jongeren die niet in gevangenissen zitten van rechters het verbod krijgen nog ergens te spelen of zelfs rond te lopen, eisen diezelfde rechters dat jongeren in de gevangenissen of alle luxe beschikken.
Dat is gesproken als iemand die er niets van kent.
Oud 9 juni 2010, 09:12   #7
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is gesproken als iemand die er niets van kent.
Ik wel and I agree.

de jongeren daar opgesloten hebben zware misdrijven gepleegd. De maatschappij moet beschermd worden.
Citaat:
"Ik vraag mij af welke jongeren we op die manier zullen creëren"
Ze zijn reeds gecreërd. Te laat om er nu mee te beginnen.

BOOTCAMP INVOEREN !! 6hr appel aan bed, tandenborstel WC-kuisen, sport, discipline, studie, moraliteit, afzien godverdomme !!!

Laatst gewijzigd door Cdude : 9 juni 2010 om 09:38.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 09:26   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik ook geschokt maar dan door de reacties van die jeugdrechters. Het gaat om criminelen, niet om koorknapen. Ze zitten trouwens geen tien jaar vast in die instelling, het gaat meestal om een paar maanden. Desnoods kunnen we toch ook een kooienkamp neerzetten zoals op Guantanamo Bay? Probleem ineens opgelost.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:45   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

Het huidige systeem biedt zelfs geen opvang in België.

Waarom ze niet naar Siberië sturen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2010 om 10:45.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 11:35   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik wel and I agree.

de jongeren daar opgesloten hebben zware misdrijven gepleegd. De maatschappij moet beschermd worden.
Dat geloof ik graag.

Maar ze moeten niet opgesloten worden in een varkenstal.

Ik betwijfel of je iemand gaat beter maken door de kinderen als varkens te behandelen.

De rechters zeggen zelf dat de kinderen opgesloten zitten in afschuwelijke omstandigheden, volgens u zijn dat dan leugenaars?
Oud 9 juni 2010, 11:36   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ook geschokt maar dan door de reacties van die jeugdrechters. Het gaat om criminelen, niet om koorknapen. Ze zitten trouwens geen tien jaar vast in die instelling, het gaat meestal om een paar maanden. Desnoods kunnen we toch ook een kooienkamp neerzetten zoals op Guantanamo Bay? Probleem ineens opgelost.
Hang toch ineens een gewicht aan hun benen en gooi ze in de Schelde.
Oud 9 juni 2010, 16:38   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het collectief bewustzijn is weer ergens niet klaar voor.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 17:10   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De rechters zeggen zelf dat de kinderen opgesloten zitten in afschuwelijke omstandigheden, volgens u zijn dat dan leugenaars?
Rechters die opgroeien in een landhuis het hectaren grond en iemand die hun reet afveegt, is het niet hebben van een somelier al een "verschrikkelijke omstandigheid"

Graag feiten en exacte beschrijving omstandigheden.
Oud 9 juni 2010, 19:14   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rechters die opgroeien in een landhuis het hectaren grond en iemand die hun reet afveegt, is het niet hebben van een somelier al een "verschrikkelijke omstandigheid"

Oud 9 juni 2010, 19:56   #15
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als zelfs rechters het zeggen, zal er idd wel een probleem zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 20:02   #16
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als zelfs rechters het zeggen, zal er idd wel een probleem zijn.
Neen, rechters leggen straffen op. Hebben enkel ervaring met de wet.
NIET met strafuitvoering dus "als zelfs de rechters het zeggen " is geen argument.

Facts and figures, wil ik zien.
Oud 10 juni 2010, 05:34   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik graag.

Maar ze moeten niet opgesloten worden in een varkenstal.

Ik betwijfel of je iemand gaat beter maken door de kinderen als varkens te behandelen.

ZE hebben dan te minsten nog een varkensstal.
Veel van hun slachtoffers hebben zelfs dat niet meer na de geweldpleging.
Want die mensen zien vaak hun hele hebben en houden onder de hamer verdwijnen om de medische kosten te kunnen betalen die deze jongeren veroorzaakt hebben.

En zullen we eens anders beginnen.

Waar zat het verstand van de rechter die een kindercrèche sloot omdat die kinderen te veel lawaai maakten tijdens het buitenspelen?
De crèche kreeg de keuze, zorgen dat de kinderen niet meer buiten kwamen of gesloten worden.

En rechters zijn in veel gevallen idioten en leugenaars en wereldvreemde verwende nesten.

Of zullen we eens beginnen over de jongeren die meer dan 25km ver moeten om nog te kunnen spelen, omdat rechters alle speelpleintjes tot verboden zone voor jongeren hebben gemaakt.
Of over de dronkaards die na het doodrijden van mensen slechts een voorwaardelijk straf krijgen.
Of over de rechters die jongeren na het plegen van een roofoverval met dodelijk geweld, deze jongeren gewoon laten lopen, omdat er nergens geen plaats is die voldoende luxe bied volgen de rechters hun idee.

En ik kom zeer regelmatig in gevangenissen. Zowel jeugd als gewone gevangenissen om beroepsreden.
90% van de jongeren in vrijheid kunnen zich zelfs niet eens 1/10 veroorloven van wat de jongeren in de instellingen ter beschikking hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 06:32   #18
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En rechters zijn in veel gevallen idioten en leugenaars en wereldvreemde verwende nesten.
Vergeet af en toe eens niet flink te overdrijven hoor. Ik durf wedden dat je geen enkele rechter persoonlijk kent.

Uiteraard zullen er wel idioten tussen zitten links en rechts, zoals in elke beroepscategorie, maar rechters worden elke dag opnieuw geconfronteerd met bedrog, tragedie en ellende in alle vormen en maten, en zien elke dag de meest uiteenlopende figuren verschijnen, van doodbrave sukkelaars die het moeten redden met een zeer klein pensioentje tot beroepscriminelen die voor alles een uitleg hebben.

Dergelijke mensen zijn niet wereldvreemd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 06:37   #19
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

ge hebt natuurlijk nog de typische puberale reactie : wel als iedereen ons crapuul vindt, dan zullen we eens het ergste crapuul worden se...

adequate bestraffing , rechtvaardigheid schenken aan de slachtoffers en succesvolle heropvoeding van compleet ontspoorde jongeren: dat is geen zaak die je eens efkes vlug met den botte bijl gaat regelen.

Maar nu loopt het wel helemaal fout. ze zitten niet of zelden, en ze komen er vaak erger uit dan voorheen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 07:18   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over Herr Flick, het gaat over de varkensstal waarin mensen opgesloten zitten in Belgie. De toestand is mensonwaardig schrijven de VN-Rapporten.

Als je thuis dieren houdt in de omstandigheden waarin Belgie kinderen en volwassenen opsluit, dan ben je strafbaar.
Ik weet dat je een ervarings deskundige bent, maar wat denk je dan, ... een kazerne, waar ge zelf maar voor alles moet zorgen dan, alles proper houden, verbouwen, zelf meubels maken, ... op tijd en stond opstaan en een werkprogramma, ... bouw uw eigen jail en verfraai hem... verbouw uw eigen groentjes, etc... etc...

of toch maar in een kot van 2 x 3 met nen tv en playstation... want bij mij ben je die tv en playstation kwijt he, ... ne Wi Fit zult ge trouwens ook niet meer vandoen hebben, ... hooguit s avonds tijd voor boek of gazet te lezen en een brief te schrijven,... (gencesureerd uiteraard... ) bezoekkamertjes afschafen en 1 x per week bezoek, en 2 telefoontjes. that s it.

Maar ge zit wel proper en ruim want ge bouwt uw eigen gevang dus... er staan kazernes genoeg leeg om zo een projecten te starten... De omheining en heli netten zullen we natuurlijk zelf eerst wel zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be