![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het ziet ernaar uit dat er toch één nieuwe partij is doorgebroken:
de PP van modrikamen en aernoudt Vinden jullie dit een goede zaak? |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het zijn Belgicisten, maar volgens mij wel van het soort waar mee te klappen vakt. Ze zijn tegen de uitbreiding van brussel en voor de splitsing van BHV.
Verder rechts-liberaal. Dus misschien een onjectieve bondgenoot? Al had ik liever Wallonie D'abord + RWF een zetel zien halen (hebben samen een score van om en bij de 3%) Laatst gewijzigd door flamingant : 13 juni 2010 om 23:51. |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat ik denk dat iemand gediend is met belgicistische dedeckerianen.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Hoe zit dat eigenlijk met BUB, LSP en pvda +?
|
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel geblaat, weinig wol. Geen zitjes.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Strenger migratiebeleid, afbouw ambtenarenapparaat, ... Ze zijn inderdaad niet slecht op het eerste zicht. Vraag blijft of ze het menen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En of ze groot genoeg zijn om iets met aan te vangen.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() 1 zetel betekent niet veel. Op economisch gebied kunnen ze van zich laten horen, maar anders is de PP wellicht geen lang leven beschoren. Als de MR in de oppositie belandt, zullen liberale stemmen wel daar naar toe gaan bij de volgende verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was eens een partijtje,NVA,vanuit de kruimels van een andere formatie ontstaan,dat ook heel zielig met 1 zeteltje moest beginnen. ![]() Ik zie eigenlijk wel degelijk een toekomst voor de PP ,hun verhaal zou in Brussel en zijn direkte omgeving wel eens erg kunnen aanslaan.De Brusselse bevolking veranderd,we kunnen niet aannemen dat MR/CdH/PS een "allenrecht" zullen blijven hebben op die veranderende Brusselaars. Bemerk hoe,ook bij deze verkiezingen,zowel in Vlaanderen als Wallonie er "komplete partijen" aan kiezers verschuiven.....Iets waar nu NVA en PS van geprofiteerd hebben..Iemand anders zou dat ook kunnen met een "ander" verhaal,ontdaan van ideologie en fanatisme...Nog eens,vooral voor nieuwe Brusselaars is het communautaire waarschijnlijk kompleet irrelevant.... Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2010 om 05:30. |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() pvda heeft bijna een zetel gehaald, maar het is hun niet gegund deze verkiezing. Ze zijn wel overal gestegen want ook een goede verdienste is ondanks de mediaboycot van de vrt en vtm. LDD en het vlaams belang klagen er dan steen en been over, pvda heeft evenveel reden om te klagen.
Anyway, volgend jaar als we opnieuw federaal moeten stemmen en de illusie "dewever" over is halen we misschien wel een zetel. |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Luik: 3,09% Senaat (Franstalig): 2,07% Antwerpen: 2,02% Henegouwen: 1,68% Limburg: 1,62% Namen: 1,55% Senaat (Nederlandstalig): 1,35% Oost-Vlaanderen; 1,25% Leuven: 1,17% BHV: 1,12% Waals-Brabant: 1,04% West-Vlaanderen: 0,83% Luxemburg: 0,74% Je moet dus al een heel optimistische inschatting geven om te zeggen dat de PvdA 'ergens' bijna een zetel heeft behaald. Citaat:
Wees vooral blij met de vooruitgang, analyseer waarom je het niet nog beter hebt gedaan en werk verder. Maar laat de klaagzangen en het 'volgend jaar in Jeruza... euh, het parlement'-gedoe achterwege.
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach ja, het klopt ook wel wat je zegt zenne burkide. Maar ik heb het echter niet alleen over zendtijd waar ze mee doen in de discussie (want ze zijn inderdaad maar een kleine partij). Maar bij de VRT beweren ze dat ze over alle partijen berichten, maar enkel de grotere partijen komen in hun schema´s en poll´s voor.
Wat ik wel degelijk mis bij de pvda is een charismatige figuur die de standpunten eens duidelijk uitlegt en de partij op sleeptouw kan nemen naar hogere score´s. Een soort linkse Bart de wever zeg maar ![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ach dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. pvda is Belgistisch. Persoonlijk ben ik eerder voorstander van afslanking van de bestuursorganen. De gewesten afschaffen en terug 1 unitair belgie maken lijkt mij niet een haalbare kaart (of 1 van heel lange adem). cofederalisme met een nog zeer sterke verwevenheid met wallonie zie ik echter wel werken.
Sollidariteit mogen we nooit uit het oog verliezen, het leven is op zich al hard genoeg. Maar niet alleen voor sociaal model maar ook economisch lijkt het mij van groot belang dat we de banden met wallonie niet helemaal doorknippen. Spijtig is het dat alle vlaams nationalistische partijen mij het gevoel geven dat het één tegen alle is. De vlamingen tegenover de walen. Ik ontken niet dat de waalse politici daar voor een deel tussen zitten. Maar een oplossing en een goede samenwerking creëer je niet door elkaar als vijand te beschouwen. Dus of het een vlaming, een waal of een belg is die pvda groot maakt is belgie maakt mij niet uit. Het moet iemand zijn die de standpunten duidelijk kan vertellen. Iemand die kan zeggen dat we enkel vooruit gaan als het merendeel van het geld dat gebruikt word om politieke zakken te vullen moeten gaan naar de verpleging, het beroep moet aantrekkelijker gemaakt worden. Ofwel door loonsverhoging ofwel door een doorgedreven vacaturebeleid, desnoods in het buitenland. Vele verplegers doen hun werk graag maar de werkdruk is te hoog. Dat de verspilling die er is door verschillende schoolnetten te hebben moet gebruikt worden om meer leerkrachten aan te nemen zodat de klassen kleiner worden. Dat het geld geïnvesteerd moet worden in de gebouwen zodat het terug naar deze tijd gebracht kunnen gebracht worden. En dat we zo de kwaliteit terug omhoog kunnen brengen. Het kan ook niet zijn dat een bedrijf mensen ontslaat zonder een geldige reden of wanneer het bedrijf grote winsten heeft. Indien ze het toch doen moeten ze compensatie´s betalen en liefst in de aard dat ze tweemaal zouden nadenken voordat ze het doen. (en deze compensatie´s zouden naar de werkmensen, niet naar de belasting moeten gaan). Anderzijds, vind ik, moet het voor een bedrijf wel lonend zijn om liefst 1 persoon teveel te hebben werken dan 1 te weinig. De kosten die een bedrijf heeft om mensen aan het werk te hebben moeten daarom ook een pak naar beneden. Niet om concurrentiekrachten te verhogen, wel omdat het niet logisch is om bedrijven te straffen als ze personeel aanwerven. *lol, ik denk dat ik me wat heb laten gaan, dus ik ben gestopt met typen ![]() |
![]() |