![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Troje: VLD of Vlaams Blok? | |||
VLD |
![]() ![]() ![]() |
10 | 58,82% |
Vlaams Blok |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Jullie kennen het verhaal van het paard van Troje ongetwijfeld:
Odysseus en de zijnen liggen al tien jaar voor de poorten van Troje, omdat Paris de mooiste vrouw van Griekenland, Helena, had ontvoerd. Om Troje te veroveren bedenkt Odysseus een geniaal plan: hij verstopt 1/3 van zijn mannen in een groot houten paard, dat de Trojanen volgens plan binnenhalen. Wie is vandaag het paard van Troje? En wie zijn de Trojanen? 1. De VLD'ers zijn de Trojanen en hebben het paard van Troje, zijnde NCD, enkele Spiritisten, ... binnengehaald met hun verruimingsoperatie. of, en dan zou het een geniaal plan zijn, hoewel ik de VLD zichzelf hiervoor nog niet zie in gevaar brengen ![]() 2. De Gucht = Odysseus en de VLD offert enkele fin-de-carrière politici op om het Blok-electoraat te verdelen om zo een einde te maken aan het Blok. De invoering van de kiesdrempel van 5% was een voorbereiding van dit plan. Vlaams Blok (kiezers) = Troje dus. Misschien hoort dit onderwerp eerder thuis bij "koetjes en kalfjes", maar kom... Feit is dat de jongste ontwikkelingen in het Vlaamse politieke landschap in zekere zin toch tragisch zullen aflopen... hopelijk in goede zin...
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zouden ze echter malen om het enkel in Antwerpen sterke blok. Globaal spreken we over een 10�*15% stemmen. Ik denk niet dat men daarvoor dergelijke combines zou riskeren. Ik voel eer frustratie hangen, en hopelijk profiteert de CD&V niet van dergelijk pre-electoraal gehos.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er ook rekening mee gehouden dat Beysen het cordon sanitaire wil doorbreken?
Hoeveel % zouden die twee samen binnenhalen aan stemmen? Gaat de VLD nog wel de grootste blijven en dus de toekomstige coalitie mogen samenstellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is belangrijker (en mag ik dus niet bezoedelen met dit onderwerp): politiek of de vijfde verdieping? En daarom heb ik koetjes en kalfjes dus gespaard van dit onderwerp. (Hoe is het daar trouwens nog de laatste tijd, op de 5de?) Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als het nu ook gemeenteraadsverkiezingen waren, dan zou ik het in Antwerpen wel zien gebeuren dat VB en LA samen sterk zullen scoren en zelfs nog meer brokken zullen maken binnen de VLD. Maar terug bij deze verkiezingen: ik hoop alleen dat de CD&V niet de grootste wordt.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Mijn fameuze 5° verdiep veeg ik in een oogwenk proper, gezien de kwaliteitsondergrond die er ligt. Goede parket is tegen een stootje bestand. Langs de andere kant is politiek in realiteit reeds zo danig vies goedje, dat een paar onschuldige spielereien niet van dien aard zijn om het nog erger te bezoedelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan ons Bartje te zien zal de VLD er alles aan doen om mee te kunnen blijven regeren. Zelfs als ze iemand anders dan Verhofstadt als premier moeten nemen. Misschien wordt het zelfs een tripartite van de grote drie? Of was de PS niet incontournable? Met twee halen ze geen meerderheid. Het Blok mag niet mee doen. De N-VA haalt de kiesdrempel niet. De groenen zijn ze al langer liever kwijt dan rijk. Is er dan nog een andere keuze? Eens benieuwd wie er als eerste voor de (nieuwe) eisen van de franstaligen door de knieën zal gaan deze keer... Maar wat als de maat vol is en ze geen regering meer samen met de Waalse partijen willen vormen? Zouden ze dan van pure ellende het confederalisme doorduwen? Het kunnen nog spannende avonturen worden in het Belziekske van 2003. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |