Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Troje: VLD of Vlaams Blok?
VLD 10 58,82%
Vlaams Blok 7 41,18%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2003, 19:01   #1
DNB
Schepen

Standaard

Jullie kennen het verhaal van het paard van Troje ongetwijfeld:

Odysseus en de zijnen liggen al tien jaar voor de poorten van Troje, omdat Paris de mooiste vrouw van Griekenland, Helena, had ontvoerd. Om Troje te veroveren bedenkt Odysseus een geniaal plan: hij verstopt 1/3 van zijn mannen in een groot houten paard, dat de Trojanen volgens plan binnenhalen.

Wie is vandaag het paard van Troje? En wie zijn de Trojanen?

1. De VLD'ers zijn de Trojanen en hebben het paard van Troje, zijnde NCD, enkele Spiritisten, ... binnengehaald met hun verruimingsoperatie.

of, en dan zou het een geniaal plan zijn, hoewel ik de VLD zichzelf hiervoor nog niet zie in gevaar brengen

2. De Gucht = Odysseus en de VLD offert enkele fin-de-carrière politici op om het Blok-electoraat te verdelen om zo een einde te maken aan het Blok. De invoering van de kiesdrempel van 5% was een voorbereiding van dit plan. Vlaams Blok (kiezers) = Troje dus.

Misschien hoort dit onderwerp eerder thuis bij "koetjes en kalfjes", maar kom...

Feit is dat de jongste ontwikkelingen in het Vlaamse politieke landschap in zekere zin toch tragisch zullen aflopen... hopelijk in goede zin...
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2003, 19:05   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Jullie kennen het verhaal van het paard van Troje ongetwijfeld:

Odysseus en de zijnen liggen al tien jaar voor de poorten van Troje, omdat Paris de mooiste vrouw van Griekenland, Helena, had ontvoerd. Om Troje te veroveren bedenkt Odysseus een geniaal plan: hij verstopt 1/3 van zijn mannen in een groot houten paard, dat de Trojanen volgens plan binnenhalen.

Wie is vandaag het paard van Troje? En wie zijn de Trojanen?

1. De VLD'ers zijn de Trojanen en hebben het paard van Troje, zijnde NCD, enkele Spiritisten, ... binnengehaald met hun verruimingsoperatie.

of, en dan zou het een geniaal plan zijn, hoewel ik de VLD zichzelf hiervoor nog niet zie in gevaar brengen

2. De Gucht = Odysseus en de VLD offert enkele fin-de-carrière politici op om het Blok-electoraat te verdelen om zo een einde te maken aan het Blok. De invoering van de kiesdrempel van 5% was een voorbereiding van dit plan. Vlaams Blok (kiezers) = Troje dus.

Misschien hoort dit onderwerp eerder thuis bij "koetjes en kalfjes", maar kom...

Feit is dat de jongste ontwikkelingen in het Vlaamse politieke landschap in zekere zin toch tragisch zullen aflopen... hopelijk in goede zin...
Verdenk jij politici echt van genialiteit?
Wat zouden ze echter malen om het enkel in Antwerpen sterke blok.
Globaal spreken we over een 10�*15% stemmen.
Ik denk niet dat men daarvoor dergelijke combines zou riskeren.
Ik voel eer frustratie hangen, en hopelijk profiteert de CD&V niet van dergelijk pre-electoraal gehos.
Oud 20 januari 2003, 19:06   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb je er ook rekening mee gehouden dat Beysen het cordon sanitaire wil doorbreken?
Hoeveel % zouden die twee samen binnenhalen aan stemmen?
Gaat de VLD nog wel de grootste blijven en dus de toekomstige coalitie mogen samenstellen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2003, 20:15   #4
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Verdenk jij politici echt van genialiteit?
Wat zouden ze echter malen om het enkel in Antwerpen sterke blok.
't Was eerder wishful thinking
Citaat:
Globaal spreken we over een 10�*15% stemmen.
En op Belgisch niveau zelfs maar de helft...
Citaat:
Ik denk niet dat men daarvoor dergelijke combines zou riskeren.
Tuurlijk niet, opnieuw: wishful thinking. Vandaar dat ik ook zei dat dit onderwerp misschien eerder bij de koetjes en de kalfjes thuishoorde... Maar ik heb volgende afweging gemaakt:
Wat is belangrijker (en mag ik dus niet bezoedelen met dit onderwerp): politiek of de vijfde verdieping? En daarom heb ik koetjes en kalfjes dus gespaard van dit onderwerp. (Hoe is het daar trouwens nog de laatste tijd, op de 5de?)

Citaat:
Ik voel eer frustratie hangen, en hopelijk profiteert de CD&V niet van dergelijk pre-electoraal gehos.
Amen!
Oud 20 januari 2003, 20:22   #5
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Heb je er ook rekening mee gehouden dat Beysen het cordon sanitaire wil doorbreken?
Hoeveel % zouden die twee samen binnenhalen aan stemmen?
Gaat de VLD nog wel de grootste blijven en dus de toekomstige coalitie mogen samenstellen?
Het ziet ernaar uit dat Leo Go(o)vaerts niet naar het Liberaal Appèl gaat, en dus met een eigen (senaats)lijst komt. Ik denk dat VB + LA + Go(o) niet meer zetels zullen halen dan het VB in 1999 in zijn eentje haalde. Meer stemmen misschien wel, maar meer zetels niet.

Als het nu ook gemeenteraadsverkiezingen waren, dan zou ik het in Antwerpen wel zien gebeuren dat VB en LA samen sterk zullen scoren en zelfs nog meer brokken zullen maken binnen de VLD.

Maar terug bij deze verkiezingen: ik hoop alleen dat de CD&V niet de grootste wordt.
Oud 20 januari 2003, 21:36   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Wat is belangrijker (en mag ik dus niet bezoedelen met dit onderwerp): politiek of de vijfde verdieping? En daarom heb ik koetjes en kalfjes dus gespaard van dit onderwerp. (Hoe is het daar trouwens nog de laatste tijd, op de 5de?)

Mijn fameuze 5° verdiep veeg ik in een oogwenk proper, gezien de kwaliteitsondergrond die er ligt.
Goede parket is tegen een stootje bestand.
Langs de andere kant is politiek in realiteit reeds zo danig vies goedje, dat een paar onschuldige spielereien niet van dien aard zijn om het nog erger te bezoedelen.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2003, 00:32   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik hoop alleen dat de CD&V niet de grootste wordt.
Dat hopen er meer maar toch zit het er dankzij Beysen dik in.
En aan ons Bartje te zien zal de VLD er alles aan doen om mee te kunnen blijven regeren. Zelfs als ze iemand anders dan Verhofstadt als premier moeten nemen.
Misschien wordt het zelfs een tripartite van de grote drie? Of was de PS niet incontournable? Met twee halen ze geen meerderheid. Het Blok mag niet mee doen. De N-VA haalt de kiesdrempel niet. De groenen zijn ze al langer liever kwijt dan rijk. Is er dan nog een andere keuze?
Eens benieuwd wie er als eerste voor de (nieuwe) eisen van de franstaligen door de knieën zal gaan deze keer...
Maar wat als de maat vol is en ze geen regering meer samen met de Waalse partijen willen vormen? Zouden ze dan van pure ellende het confederalisme doorduwen?
Het kunnen nog spannende avonturen worden in het Belziekske van 2003.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2003, 13:10   #8
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(...)Zelfs als ze iemand anders dan Verhofstadt als premier moeten nemen.
Di Rupo? Als sp.a-SPIRIT het niet te slecht doet, zit dat er wel in...
Citaat:
Misschien wordt het zelfs een tripartite van de grote drie? Of was de PS niet incontournable? Met twee halen ze geen meerderheid. Het Blok mag niet mee doen. De N-VA haalt de kiesdrempel niet. De groenen zijn ze al langer liever kwijt dan rijk. Is er dan nog een andere keuze?
Eens benieuwd wie er als eerste voor de (nieuwe) eisen van de franstaligen door de knieën zal gaan deze keer...
Ik denk niet dat ze het tot een tripartite rooms-paars laten komen, dan doet paars nog liever verder met groen. Wat op zich misschien geen slechte zet is, want ik weet nog niet zo zeker of ze het zich beklagen met de groenen te hebben geregeerd: ze hebben nu een zondebok! En als het moet, halen ze de groenen er opnieuw bij, om er opnieuw op te kunnen kakken excusez-le-môt. Allez, de rooien zullen er niks op tegen hebben om met de groenen verder te doen, en de blauwen hebben hun zondebok.
Citaat:
Maar wat als de maat vol is en ze geen regering meer samen met de Waalse partijen willen vormen? Zouden ze dan van pure ellende het confederalisme doorduwen?
Het kunnen nog spannende avonturen worden in het Belziekske van 2003.
Oud 14 juni 2010, 11:19   #9
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA haalt de kiesdrempel niet.
Waar is de tijd he?
Oud 14 juni 2010, 16:37   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Waar is de tijd he?
Inderdaad
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 18:33   #11
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Inderda:ad

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be