![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burgemeester
|
![]() Opel werknemers afgewezen door Volvo op basis van psychotechnische proeven:
Citaat:
Ik ben er zeker van, binnenkort zullen ze moeten 'geactiveerd' worden door het duo VDAB en RVA. Maar de werkgevers valt natuurlijk niets te verwijten, nietwaar? Van kieskeurigheid geen sprake, althans volgens de gangbare politiek correcte mening.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() "400 gegadigden voor jobs bij N-VA"
Hier maken ze ook geen schijn van kans: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=SV2RON49 ================================================== ===== Triestig voor de opel-mensen. Ik had die testen (vragen) eens graag gezien zodat we zelf een oordeel konden vellen. Misschien werden chinees-conforme antwoorden verwacht... Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 juni 2010 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=6-fdHLh_KXo
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
echter dat we geen lassers zoeken, we zoeken nieuwe Volvo-werknemers. Wij willen mensen die we in verschillende functies kunnen inzetten. De lasafdeling werkt meer en meer met machines, er wordt nog weinig manueel gelast. Dus moeten onze mensen vooral ook die machines kunnen bedienen. Bovendien evolueert onze fabriek voortdurend. Functies die nu nog bestaan, zijn misschien volgend jaar niet meer nodig. Daarom willen we personeel dat we op dat moment kunnen overplaatsen naar een nieuwe functie." Nog nooit zo'n zever gelezen.... Functies die nu nog bestaan, zijn misschien volgend jaar niet meer nodig. Daarom willen we personeel dat we op dat moment kunnen overplaatsen naar een nieuwe functie. Dus hun personeel is nu eventueel aan 't studeren voor eventuele nieuwe functies die er misschien komen.... Wat is een Volvo-werknemer? Wellicht een timmerman die misschien schoenlapper moet worden ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 juni 2010 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 19 juni 2010 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 19 juni 2010 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat heeft een ander uitzendbureau te maken met die testen? Een lasser van Opel blijft dezelfde mens... Ik denk dat die Volvo-werknemer een supermens is ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 juni 2010 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dat jij de link niet las?
Dat mensen die +20j vastgeroest zijn in één job, met een mentaliteit van "ze moeten het mij niet vertellen hoe het moet", niet de ideale werknemers in een modern fabriek met roterende functies zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ze met testen NOOIT kunnen vaststellen is de WIL van iemand. Mensen die ooit eerder de testen deden scoorden beter...?...? Dat zijn dus plantrekkers, niet meer, niet minder. Die weten wat ze moeten antwoorden en zijn geen garantie voor werknemers die in de praktijk zullen voldoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toevallig heb ik, in een lang verleden, ervaring met lasrobots in een metaalbedrijf . Ondanks dat er VEEL betere lassers aanwezig waren(ik had mr basis) mocht toch IK de lasrobot leren bedienen(PLC). Ik ben ondertussen IT'er rarara.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Via een ander bureau kan hij NOGMAALS de testen doen en, de testen kennende, wel slagen voor de testen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt waar ik WIL da héél erg graag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik sluit me volledig bij de openingspost aan. In de periode dat ik werkloos was, heb ik ook een paar honderd sollicitaties gedaan, en naast die idiote psychotechnische proeven, heb ik ook gemerkt dat werkgevers gewoon te veeleisend zijn. Je kan niet eisen dat een gewone bediende perfect vijftalig is, zes jaar ervaring heeft, binnen de 10 km van het bedrijf woont en bovendien ook al op voorhand expert is in de materie van het bedrijf
ik heb weet van een aanwervingprocedure voor ingenieur: Na DRIE ronden en EENENDERTIG gediplomeerde kandidaten, hadden ze de geschikte kandidaat nog niet gevonden. Ik heb toen gezegd: "zijn al die kandidaten hun diploma dan niet waard, of zou het misschien, heel misschien, niet kunnen dat jullie wat te veeleisend zijn?"
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 juni 2010 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bedrijf wil en kan tegenwoordig niet meer investeren in de opleiding van het personeel.
Daarom dat grote bedrijven alleen de psychopathische creme de la creme willen aanwerven.
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |