Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2010, 18:07   #1
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard De boemerang van Groene Tinne

Lessen voor verliezers

Citaat:
...
Er is nog rechtvaardigheid in deze wereld...Tinne Van Der Straeten, Groen!-parlementslid voor Brussel, verloor door het systeem van de apparentering haar zetel aan Eva Brems, Groen!-kandidate te Leuven. Wat een onrecht, zul je zeggen, zo’n doorgewinterde trouwe partijmilitante die baan moet ruimen voor een wit konijn dat nooit iets aan de partij of de Groene zaak bijgedragen heeft. Wel, er is ook een andere kant aan. Alleen in Brabant bestaat het systeem van de apparentering nog, elders is het door de invoering van provinciale kieskringen verdwenen. De uitzonderingspositie van Brabant is een gevolg van de niet-splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. En wie stal ook weer het hart van het FDF en de Coburgs door zich tijdens de BHV-stemming van de Vlaamse consensus te desolidariseren en niet voor de toepassing van de Grondwet (d.w.z. de splitsing) te stemmen? Groene Tinne toch wel zeker. Zij heeft haar uitstoting uit het parlement hartsgrondig verdiend. Hopelijk put zij nog lang troost uit de schouderklopjes die ze destijds in Le Soir gekregen heeft.
...
Het lot heeft soms veel gevoel voor ironie...
Felix (be) is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:18   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Lessen voor verliezers

Ze krijgt wat ze verdient.
daiwa is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:20   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

haha idd daiwa
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 07:18   #4
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Lessen voor verliezers

Tenminste wat Groen! betreft, die krijgen altijd lik op stuk voor hun stommiteiten. Herinner u de door Agalev mee ingediende hervorming van de kieswet, inclusief kiesdrempels, om vervolgens als enige partij die naam waardig in alle kiesomschrijvingen onder die drempel te duiken.
Oud 8 juli 2010, 07:33   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Oh nee. Tinne die de baan moet ruimen voor die Brems troela. Zeer spijtige zaak vind ik. Maar langs de andere kant hoop ik wel dat de groenen hier uit leren. Ze moeten eens stoppen met hun achterhaalt Belgisch nationalisme.

Ook tof dat we weer eens een gedegen full time parlementaire kwijt zijn en er een bijberoep blabla parlementaire bij krijgen als ik me niet vergis.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 8 juli 2010 om 07:35.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 8 juli 2010, 07:41   #6
Renesse
Minister-President

Standaard

Ik ben ervan overtuigd dat er in groene kringen op een paar na zoals Ludo Dierickx geen Belgische nationalisten te vinden zijn. Het feit dat ze een fractie vormen met Ecolo, de reden voor de onthoudingen van ons lief paardenbekje, komt volgens mij meer voor uit een soort internationalisme dan uit Belgisch nationalisme.

In België zijn er drie grote breuklijnen: het sociaal-economische, het levensbeschouwelijke en het communautaire. Als je één van die zaken negeert zul je vroeg of laat je gat branden.
Oud 8 juli 2010, 09:04   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat er in groene kringen op een paar na zoals Ludo Dierickx geen Belgische nationalisten te vinden zijn. Het feit dat ze een fractie vormen met Ecolo, de reden voor de onthoudingen van ons lief paardenbekje, komt volgens mij meer voor uit een soort internationalisme dan uit Belgisch nationalisme.

In België zijn er drie grote breuklijnen: het sociaal-economische, het levensbeschouwelijke en het communautaire. Als je één van die zaken negeert zul je vroeg of laat je gat branden.
Da' s wel juist denk ik. (alhoewel dat levensbeschouwelijke alleen nog maar zou gelden in oubollige kringen van magistraten en soortgelijke, cfr de berichtgeving over de gedachtenwisselingen van Danneels met de flikken van Brussel)

En in die zin: de groenen, als would be kommunisten, demoniseren graag de flaminganten, toch zo leuk bestempeld als extreem-rechtse nazi's en racisten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 juli 2010 om 09:06.
De schoofzak is offline  
Oud 8 juli 2010, 10:40   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ter info, in de Vlaamse wetsvoorstellen rond splitsing BHV is er nog steeds een apparentering Vlaams-Brabant/Brussel en Waals-Brabant/Brussel.

Dus zelfs met splitsing zou ze haar zetel waarschijnlijk kwijtgespeeld zijn.
Oud 8 juli 2010, 10:46   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Tinne gaat nu anders gaan leven.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 8 juli 2010, 11:06   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Oh nee. Tinne die de baan moet ruimen voor die Brems troela. Zeer spijtige zaak vind ik. Maar langs de andere kant hoop ik wel dat de groenen hier uit leren. Ze moeten eens stoppen met hun achterhaalt Belgisch nationalisme.

Ook tof dat we weer eens een gedegen full time parlementaire kwijt zijn en er een bijberoep blabla parlementaire bij krijgen als ik me niet vergis.
Blabla is het juiste woord.
In wat is die Brems prof ?
Pseudo wetenschappelijk geblaat ?
Echt verstandig moet ge daar volgens mij niet voor zijn. Gewoon goed kunnen doorlullen en volt blijven overkomen lijken mij de hoofdkwaliteiten.
Kortom, het wordt een top politica.
Pericles is offline  
Oud 8 juli 2010, 11:14   #11
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Jullie zijn verachtelijk
Tinne was een van de beste parlementsleden, terwijl de een redelijk deel van de rest van het parlement (quasi de volledige VB en LDD fractie) zich bezighield met zo weinig mogelijk doen voor zoveel mogelijk geld.

toccata is offline  
Oud 8 juli 2010, 11:15   #12
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Jullie zijn verachtelijk
Tinne was een van de beste parlementsleden, terwijl de een redelijk deel van de rest van het parlement (quasi de volledige VB en LDD fractie) zich bezighield met zo weinig mogelijk doen voor zoveel mogelijk geld.
ja dat zal wel.
Pericles is offline  
Oud 8 juli 2010, 11:45   #13
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jullie zijn verachtelijk
Dank u, dank u.

Citaat:
Een van de beste, maar nog niet goed genoeg om in te zien dat haar stemgedrag in de kamercommissie haar de kop zou kosten
Oud 8 juli 2010, 11:52   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zijn verachtelijk
en van haar gat gemaakt dat ze heeft, toen bleek dat de Zenne al dagenlang vervuild werd zoals niet in vele jaren het geval meer was .... onder verantwoordelijkheid van een (fr) groene ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 juli 2010, 12:27   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zijn verachtelijk
Probeer toch uw frustraties wat te beheersen aub...
Oud 8 juli 2010, 12:39   #16
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Blabla is het juiste woord.
In wat is die Brems prof ?
Pseudo wetenschappelijk geblaat ?
Echt verstandig moet ge daar volgens mij niet voor zijn. Gewoon goed kunnen doorlullen en volt blijven overkomen lijken mij de hoofdkwaliteiten.
Kortom, het wordt een top politica.
Als het zo gemakkelijk is om professor te worden, word het dan zelf

Nu goed, er zijn wel meer mensen die lijden aan een of andere fobie voor professoren op dit forum.

Als ik één off topic vraag mag stellen: wat hebben jullie tegen professoren? Bang dat ze meer weten over een bepaald onderwerp dan u?

Laatst gewijzigd door gehuigert : 8 juli 2010 om 12:39.
gehuigert is offline  
Oud 8 juli 2010, 12:56   #17
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie zijn verachtelijk
Mijn post was niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik geef je volledig gelijk. Ik heb tien keer liever Vanderstraeten in het parlement dan Brems.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 8 juli 2010, 12:58   #18
Bartjeuh
Banneling

Standaard Leer eerst deftig schrijven vooraleer...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ze moeten eens stoppen met hun achterhaalt Belgisch nationalisme.
En anderen zouden dan weer beter stoppen met hun ACHTERHAALDE fouten tegen de spelling van een taal die ze tot Enige, En Door Iedereen Te Respecteren Nationale Taal zouden willen gebombardeerd zien...
Bartjeuh is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:02   #19
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En anderen zouden dan weer beter stoppen met hun ACHTERHAALDE fouten tegen de spelling van een taal die ze tot Enige, En Door Iedereen Te Respecteren Nationale Taal zouden willen gebombardeerd zien...
De enige taal die die ambitie heeft, is het Frans.

Had u ook nog iets over de inhoud te zeggen?
Oud 8 juli 2010, 13:04   #20
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Had u ook nog iets over de inhoud te zeggen?
Wel, begin dan met eerst eens die inhoud foutvrij weer te geven. Dan pas gaan we er iets over willen/kunnen zeggen...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 8 juli 2010 om 13:05.
Bartjeuh is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be