![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Brussel en omgeving geldt al een tijdje een de facto verbod voor optredens van Nederlandse rappers (Alleen Appa zou nog welkom zijn in Brussel), Franse radicale toprappers daarentegen worden met behulp van belastinggeld naar Brussel gehaald om de radicale jeugd te paaien.
Het ging om: http://www.youtube.com/watch?v=rawWCdhabyo Rim'k-Nessbeal - Chez toi c'est chez moi (1.160.000 hits) 2009 en http://www.youtube.com/watch?v=czgy5LJz_6Y 113 - Célébration (3.800.000 hits) En de lokale Brusselse act (populairste Belgische rappers ooit) http://www.youtube.com/watch?v=uJK-NBrXlHo Saad feat Mourad & Imana - Bxl En Force (790.000 hits) 2008 Er zouden wat incidenten zijn geweest in Brussel tijdens de concerten met (Vlaamse) politieagenten. (Die zich, heel verstandig, schielijk terugtrokken uit de provocerende sfeer bij de concerten) Une dépêche de Belga avait annoncé que des bagarres avaient éclaté samed rue de Ribaucourt �* Molenbeek pendant le concert de Rim K du groupe français de rap 113. Le bourgmestre de Molenbeek Philippe Moureaux a lui aussi démenti toute intervention policière, parlant 'd’une rixe entre deux petites bandes �* l’extrême fin du concert' (Lesoir) Het echt interessante is natuurlijk dat de oude Moureaux et al wél in de gaten hebben wat er broeit bij de jeugd. Ook radicaal partij kiezen voor de jeugd als politiek instrument. En de witte Vlaming slaapt. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 juni 2010 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ligt het probleem door het feit dat ze er Franse toprappers laten optreden? Rim K is tenminste bekend in Franstalig België, vooral met zijn groep 113 trouwens. Ik denk niet echt dat ze er Nederlandstalige rappers kennen. Neem iets totaal anders in een andere genre: iedereen in Vlaanderen kent nu die fameuze "Dos Cervezas por favor!". Men is positief of negatief daarover, daar is niet het punt. De Vlamingen weten tenminste waarover men spreekt. Ik denk niet echt dat de meeste Franstalige Belgen dat liedje kennen...........
Laatst gewijzigd door Everytime : 20 juni 2010 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is me niet helemaal duidelijk waarom die "jongeren" begonnen zijn met hun rébellot. Stond de muziek hen niet aan, was de drank te duur of is er een andere reden?
Tja Franstalige rappers, ben zo ooit in Gent beland op een optreden van Starflam, de rapband uit de Luikse Bronx . Die mannen deden heel hun optreden hun uiterste best om tussen hun nummers in hun walging van het Vlaams Belang uit te schreeuwen. Artiesten met een boodschap noemen ze dat dan ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Rap is een krachtig genre. Met zijn gebalde teksten op zware beats slaagt men erin om binnen de opgelegde tijd van ong 3 minuten te zeggen wat men wil zeggen.
De rappers die in de jaren tachtig vanuit The Bronx en LA South Central als paddestoelen uit de grond schoten waren het zwarte equivalent voor de blanke protestzangers en later de punk uit de jaren zeventig. Ik weet niet of het klopt van het weghouden van Nederlandstalige rappers uit Brussel. Maar als dat zo is dan bewijst dat maar weer dat het establishment schrik heeft dat de boodschap die rappers uitdragen wel eens zou kunnen overslaan op de jongeren. Men heeft zo'n schrik van mondige jonge mensen die wel eens tegen de schenen van het bestel zouden kunnen schoppen. Da's altijd al zo geweest!
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Cd verkoop...ooit van gehoord? ![]() Ik heb ze allemaal bekeken...wil dit nu zeggen dat ik ze goed vind?
Laatst gewijzigd door illwill : 20 juni 2010 om 13:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cd-verkoop? Voor wat dat anno 2010 nog waard is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om. NIemand koopt een cd van een groep die hij/zij niet goed vind. Een hit op u-tube betekent kwa populariteit helemaal niets.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 20 juni 2010 om 13:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, ik heb net de filmpjes bekeken...vind ik ze daarom goed? Zou ik er dan een cd van kopen of downloaden? Je maakt mij niet wijs, dat een platenmaatschappij miljoenen uitgeeft op basis van hits op u-tube. Dat ze bekendheid kunnen krijgen...dat spreek ik niet tegen. Maar op het eind van de rit zijn de platenmaatschappijen die bepalen wat er gebeurt en wat zij willen zien...en dat zijn geen hits op u-tube. Nogmaals, je koopt geen cd van iemand die je NIET goed vind. Je bekijkt wel filmpjes op you-tube die je niet goed vind. Populariteit kun je kortom niet meten adhv hits op u-tube.
Laatst gewijzigd door illwill : 20 juni 2010 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog ongeveer 2 % van de platen wordt uberhaupt nog op cd uitgebracht. (De rest op internet) Voornamelijk internationale Angelsaksische producties die dan nog het grote geluk hebben dat zij vrijwel de complete vulling van de Vlaamsche radio en tvstations tegen betaling van Vlaams belastinggeld mogen waarnemen. De luisteraars zelf hebben zich allang tot andere platforms gewend . Joetoep is hier het belangrijkste voorbeeld. Dat u de relatie niet wenst te leggen tussen populariteit en YouTube hits, is uw goed recht. Ik zeg dat het de allerbeste graadmeter is voor het gewicht van een nummer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=qrO4YZeyl0I Lady Gaga - Bad Romance (230.000.000 hits) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 20 juni 2010 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja, de diepere boodschap van een 50 Cent ontgaat me toch ook
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ![]() Die vieze tanden van hem alleen al. En die liefhebbende sfeer. Duidelijk een Neo-pacifistische humanitair. Waarom noem je wat Moureaux doet 'paaien'? Ik zou het eerder een soort van opjutterij noemen, die haatkunstenaars. Op FB had ik wel al de oproep gezien om het concert te laten verbieden. Net zo hoogstaand als een Dieudonné... wel triest voor die jeugd om daarmee 'groot' te moeten worden. Punk was ook boze kunst, maar dat was ten minste nog creatief, en in het echte leven wilden punkers geen vlieg kwaad doen, integendeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Op de FB oproep :
Citaat:
En Brussel schittert weer eens in het buitenland: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...rapgroep.dhtml Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 20 juni 2010 om 17:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook uitgelegd waarom je de populariteit niet kan meten afhankelijk van you-tube. Je enigste weerwerk hiervoor is... "ik zeg". Dat is jouw goed recht. Mensen maken zichzelf de beste fabeltjes wijs. Mij niet gelaten. ![]() Geef trouwens eens je bron voor cijfers als deze 2%...
Laatst gewijzigd door illwill : 20 juni 2010 om 17:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand op u-tube een clipje bekijkt is hij/zij fan en vind dit dan goed? ![]()
![]() |
![]() |