![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is een echte plaag aan het worden :: pestboetes door politie van allochtone afkomst!
Ik krijg deze morgen de derde op nog geen jaar tijd in de bus : 1) 50 euro boete voor het nachtelijk parkeren voor mijn huis en het belemmeren van de doorgang voor voetgangers( om 3:00 's nachts stond ik met één band op de rand van het trottoir). In mijn straat loopt geen kat 'om 3uur s nachts en er konden zelfs twee rolstoelen tegelijk over het voetpad. Naam vd inspecteur : Oulad Khlie AbdelKamal. Ik zag de politiecombi in de straat wel bijna 10 minuten stilstaan, ze zagen duidelijk dat ik thuis was en er nog licht brandde, ze kunnen aan de hand van mijn bewonerskaart achter de voorruit direct zien dat ik dus onmiddellijk mijn wagen kan verplaatsen indien nodig. Nee hoor, Oulad schrijft liever direct een boete uit. Ik dacht dat ze hier voor een andere bewoner stonden. Ik heb twee weken terug nog de politie gebeld omdat een firma bij mij meubels moest leveren en er twee wagens op dezelfde plaats maar dan wel volledig op het voetpad stonden en de camion dus niet kon leveren (m.b.v. een lift). Toen hebben mijn Vlaamse politievrienden géén boetes willen uitschrijven en moesten we onze meubels manouvreren tussen de wagens door! Hoewel de wagens dus pertinent hinderlijk geparkeerd stonden en er om 11uur 's morgens wél voetgangers waren. De flik heeft gebeld en onderhandeld met de bestuurder van de wagens en die moesten gewoon in de loop van de dag de auto's komen verzetten....(zinloos want de camion was dan al terug vertrokken natuurlijk) Als een wagen voor mijn deur dus voor mij - de bewoner - hinderlijk geparkeerd staat is verbaliseren niet nodig voor een Gentse (Vlaamse) Flik. Maar de allochtone flik zal de bewoner in het midden van de nacht dus wel komen verbaliseren in een zeer rustige wijk als er geen kat op straat loopt ?! 2) Een andere op de nationale feestdag (21 juli 2005) om 7:50 's morgens 150 euro boete voor parkeren op dezelfde identieke plaats. Heel Gent stond die nacht vol auto's door de recorddag aan bezoekers van de Gentse feesten. Nee hoor, nationale feestdag, 7:50 uur 's morgens : alle bewoners uit Gent met Gentse bewonerskaarten krijgen van Abdul EL Azacharwi een nationale boete als ze voor hun deur geparkeerd staan! 3) Vorig jaar kreeg ik van een agressieve Achmed Abdul Alibaba 150 euro boete terwijl ik in één minuut sigaretten ging halen ; omdat mijn vriendin in een auto zat met draaiende motor en de auto iets te dicht tegen het zebrapad stond! Het was m'n vriendin d'r verjaardag en ze was helemaal opgemaakt. Misschien daarom dat ik 150 euro boete krijg. Minder dan een minuut in een stilstaande wagen met draaiende motor en passagier aanwezig moesten we nog wachten tot de "inspecteur" Achmed Ali Baba mij en mijn vriendin voldoende uitgekafferd had en onze verjaardagsavond kompleet verknalde. We waren danig uit ons lood geslagen. Gentse flikken staan bij de jeugd hier gekend als begripvol en zeker niet te snel in het hanteren van boetes. Maar pas nu maar op als je een nieuw aangeworven allochtoon als inspecteur hebt want dan moet je leven volgens de letters en komma van de wet! Als het zo begint te gaan met de Gentse politie zullen ze me veel gaan zien in de politierechtbanken want de goede naam die de flikken hier in Gent hebben wordt zo SNEL gekelderd. Laatst gewijzigd door Katun : 31 januari 2006 om 14:24. Reden: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Verder geen frustraties die u op de verkeerde mensen afreageert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() niet echt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een flik is ook maar een mens dus zou je eigenlijk ook eens de puntjes op de i mogen zetten. Er lopen in Gent heel wat toffe flikken rond en dat weet iedereen. Maar pas op als er een allochtoon bijzit want die is gebrand om het "volgens het boekje te doen".
Mijn ervaring is mijn ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Effe over punt 1: wilt u dat men om 3 uur 's nachts bij u komt bellen? Ik alvast niet. Zelfs niet als er nog licht brandt, want er is veel kans dat ik het licht vergeten uit te doen ben.
Deze agent volgt voor de rest blijkbaar nogal strikt zijn boekje, en zo zijn er nog (allochtoon of autochtoon). De meeste zijn gematigder, en misschien zal deze man ook in die richting verschuiven. Het enige wat je kan doen is geen overtredingen maken he. (zoals het eigenlijk moet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als ik dan toch zo hinderlijk geparkeerd sta moeten ze mij uit mijn bed bellen en dan is het probleem stanté pédé opgelost! Of is de oplossing van het probleem niet de bedoeling en gaat het enkel om de boete ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Als u uit uw bed gebeld wordt bent u kwaad en is er een behoorlijke kans op nog meer overlast (lawaai,...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ze zagen het licht branden 1) aan de voordeur 2) in de living 3) in de gang 4) mijn bureau. Mijn auto stond lijnrecht voor de voordeur, met één band op het trottoir. Het enige verlichte huis in de straat want ik moet soms 's nachts werken en mijn buren niet.
Hadden ze uitgestapt om een boete onder mijn ruit te steken dan waren ze bijna bedwelmd geweest door de sigarettenrook die uit mijn bureau kwam. Ze hebben de moeite zelfs niet gedaan om een boete onder de ruit te steken. Er was 100% doorgang voor auto's en 99,9% doorgang voor voetgangers en rolstoelen. Een gevaar voor de samenleving dat mij 2000 frank zal kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Dit heeft niets te maken met afkomt, maar eerder met karakter van de desbetreffende politiemensen.
Unity, Faith, Discipline----->Message of Mr. Jinnah Few individuals significantly alter the course of history. Fewer still modify the map of the world.Hardly anyone can be credited with creating a nation-state.MOHAMMED ALI JINNAH DID ALL THREE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nu heb ik in mijn leven wel al boetes gekregen, erover gejammerd en betaald. Maar deze drie boetes hebben één unieke overeenkomst : een absurd strikte interpretatie van de wet en een allochtone naam in de hoofding met de betrokken inspecteurs.
Ik stel gewoon vast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Dit is gewoon de aard van die agent. In mijn buurgemeente is er net zo een op pensioen gegaan (geen allochtoon), die minstens zo strikt was (en daarom ook niet bepaald geliefd was) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Agenten met de bijnamen "de schrijver" "'t schrijverke" "potlood" en "pennemans" zijn er overal.
Net zoals agenten die naar de mooie blauwe lucht kijken als ze een hond (mét baasje) tegen een gevel zien urineren... Agenten zijn ook maar mensen eh..
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hou u aan de regels en stop met zagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... of wat een schoolvoorbeeld is van hoe herinneringen subjectief ingevuld worden en men op die herinneringen discriminatief is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Katun is een frustreeke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar goed.
Samengevat: - dat er gezaagd wordt als allochtonen zich niét aan de wet houden. - dat er gezaagd wordt als allochten zich wél aan de wet houden. Conclusie: Zagers buiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou willen dat die flikken eens wat meer in mijn straat zouden komen om al die arrogante stoepparkeerders op de bon te slingeren. Of ze nu voor hun eigen deur staan of niet, voor vijf minuten of een hele dag, om drie uur 's middags of om om drie uur 's nachts, of er nu geen speld dan wel een hele falanx rolstoelen langs kan.
Wie door het rood rijdt en daarop wordt betrapt, wordt ook gepenaliseerd, doet er niet toe hoe lang het al rood was, of er al dan niet iets 'af kwam', 's nachts of overdag. En wat er al helemaal niet toe doet, is de afkomst van de verbaliserende agent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() .....en ik moet nog de eerste van origine Arabier tegenkomen die "Ali Baba" heet.
Teveel films gezien zeker? Waren de 40 rovers er ook bij? Ter info: Ali Baba is een sprookjesfiguur in de Arabische literatuur. Zoals "Klein Duimpje" of "Sneeuwwitje". Ik heb met deze namen ook nog niemand zien rondlopen. "baba", waarvan de vertaling "papa of vake" is, is zelfs een kinderlijke woordenschat die NOOIT wordt gebruikt in een naam. Soms worden de woorden "Ab of Oum" gebruikt, die respectievelijk "vader en moeder" betekenen. Vooral "Ahmed Abdul Ali Baba", waarvan de laatste drie woorden dan "aanbidder van vake Ali" zou betekenen is onmogelijk in een Arabische naam. Mss best je PV herlezen, 't is zeker een "drukfout" ![]() PS: Hoe blijven sommigen toch stommiteiten schrijven zonder te beseffen dat dit een wereldwijde forum is, waar er af en toe ook mensen meelezen die zich daarmee een bult lachen. Broekventjes die zich hier komen uitleven en kappen op alles wat maar exotisch klinkt, maar voorts hun mond niet durven openen in het openbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Jonge politiemensen zijn steeds wat strenger.
|
![]() |
![]() |