![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Miljarden jaren evolutie hebben de levende wezens op onze planeet reeds achter de rug. Uit één gemeenschappelijke voorouder zijn de enkele honderdduizenden door de mens beschreven en de nog veel meer onbeschreven soorten organismen geëvolueerd. Over het algemeen kwamen er steeds meer soorten bij. Elke soort kreeg zijn specifieke eigenschappen vanwege evolutionaire voordelen die verschilden tussen verschillende soorten, omgevingen waarin ze voorkwamen en andere soorten die in de omgeving voorkwamen.
Op een bepaald moment was er een soort die zichzelf Homo sapiens ging noemen. Deze soort onderscheidde zichzelf door de combinatie van zijn denkvermogen enerzijds en zijn handen die perfect geschikt waren om de aarde te bewerken anderzijds. Van deze eigenschappen maakte de soort gretig gebruik. In relatief korte tijd had deze soort een groot deel van de aarde zodanig hard bewerkt dat dit deel van de aarde niet langer natuur genoemd kon worden. Terwijl de natuur gekenmerkt bleef door stevige natuurlijke selectie, werd de 'beschaafde wereld' na een tijd gekenmerkt door het gebrek daaraan. In de beschaafde wereld kon na een tijd elke mens met eender welke kwaal overleven en zich voortplanten. Mutaties bleven ontstaan bij de mensen, maar ze waren nog zelden bepalend voor het al dan niet kunnen overleven en voortplanten. Dat zorgt er in combinatie met het feit dat de meeste mutaties nadelig zijn voor dat deze mens onmogelijk nog evolueren kan in een hogere levensvorm. De andere levensvormen die in de beschaafde wereld leven staan voor een steeds groter wordend deel bloot aan menselijke selectie naast de natuurlijke. De 'wilde' dieren die hier leven passen zich aan de door de mens gecreëerde veranderingen van de omgeving aan. Complexe relaties tussen soorten worden ingeruild voor eenzijdige relaties tussen soort en onnatuurlijke omgeving. Daarnaast hebben we ook nog organismen die enkel en alleen door de mens geselecteerd worden met als doel het leven van de mens aangenamer te maken. De natuur, de wereld waarin organismen kunnen ontstaan die deze natuur kunnen ombouwen, wordt alsmaar kleiner. Dit terwijl in een groot aaneengesloten gebied een grotere selectiedruk bestaat. Door de oppervlakte van de natuur te verkleinen wordt de selectiedruk dus mee verkleind. De kans dat een organisme ontstaat dat in staat is om dingen te doen waartoe de mens niet in staat is, wordt door ons, de mens, verkleind of zelfs helemaal vernield. Dit terwijl het ontstaan van meerdere wezens die zich kunnen onttrekken van de natuur er net voor kan zorgen dat deze wezens elkaar kunnen aanvullen en samen in staat kunnen zijn tot dingen waar wij als mens alleen maar van kunnen dromen. Daarom en ook vanwege de schoonheid van bio-diversiteit zouden wij mensen moeten stoppen met het bewerken van de laatste resterende oppervlakte aan natuur op de aarde. We zouden er zelfs goed aan doen om oppervlakte van de aarde die nu door mensen bewoond wordt terug te laten verwilderen. Om de oppervlakte die wij innemen te verkleinen, moeten wij in aantal afnemen. Wij kunnen enkel in aantal afnemen wanneer iedereen gemiddeld minder dan twee kinderen heeft. Dit is nu in het totaalplaatje helemaal niet het geval. Vooral daar waar mensen arm zijn kweekt men nog als konijnen. Dit doet men daar omdat het daar de eigen kinderen zijn die voor de sociale zekerheid moeten zorgen. In die situatie kan je maar beter meer dan twee kinderen maken voor het geval er een paar sterven. De oplossing voor het terugdringen van de grote wereldpopulatie is daarom het wereldwijd invoeren van dezelfde sociale zekerheid. Dat dit één sociale zekerheid is en geen verschillende sociale zekerheid per land is essentieel. Dit is namelijk de sociale globalisering die nodig is naast de economische globalisering opdat de welvaart die in een land gecreëerd wordt niet geëxporteerd wordt naar een ander land. Een sociale zekerheid in een land met buitenlandse parasieten is gewoonweg niet mogelijk vanwege het gebrek aan geld, dus moeten de buitenlandse parasieten daar mee voor betalen. Wanneer de sociale globalisering een feit is, kan de wereldbevolking beginnen afnemen, indien nodig met een verbod op meer dan twee kinderen per persoon. Hierna kan er oppervlakte van de aarde terug aan de natuur gegeven worden, waarna de schoonheid van evolutie voor partners voor de mens kan zorgen. Deze partners kunnen de gebreken van de mens aanvullen en vice versa. Het resultaat is een aarde met een mooie natuur en een beschaafde wereld met een niet voor te stellen welvaart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() minstens 70% van de planeet wordt niet ingenomen door de mens. Dat is al de meerderheid.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Bevissing en vervuiling van oceanen, is dat innemen of niet? En wat met luchtvervuiling? Laatst gewijzigd door Heftruck : 29 juni 2010 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
verder is de OP inderdaad warrig en onduidelijk, en spreekt hij zichzelf tegen.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Graag zou ik weten waar ik mezelf tegenspreek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() De mens kan en zal wel degelijk verder evolueren ondanks het gebrek aan natuurlijke selectie. Daarvoor heeft hij technologie uitgevonden en het is slechts een kwestie van tijd tot er elektronica wordt toegevoegd om sneller te denken, meer te onthouden, een upgrade van een hart zodat het kan blijven pompen, ...
Tip: lees de boeken van Kurzweil |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
voor het overige verkondig je een wollig verhaal, onrealistisch en onmogelijk te realiseren. je maakt een fout door de mens afgezonderd van de natuur te plaatsen. De mens maakt nog steeds deel uit van de natuur, en ondergaat die nog in grote mate. En voor een dier dat om te overleven zich aanpast aan een veranderende omgeving maakt het niet uit of die veranderingen het gevolg zijn van een natuurlijk proces of één door mensen geinduceerd. De evolutionaire mechanismen zijn identiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Natuur" is ook dat mensen en dieren (en planten) van mekaar afhankelijk zijn.
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2010 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben akkoord dat het zowel voor de mens als voor de meeste andere levende wezens beter zou zijn mochten we (mensen) iets minder talrijk zijn. Ik meen dat dit de essentie is van je tekst. Zoals gezegd, akkoord hiermee! Ik hoop dat dit bewustzijn zich snel en algemeen moge verspreiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry voor de late reactie. Ik ben een paar dagen weggeweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dus zaak om met zoveel mogelijk mensen deze boodschap te verspreiden (bewustmaking) zodat op een dag een meerderheid hiervan overtuigd raakt. Ik hoop dat jij en ook anderen hierbij hun steentje willen blijven bijdragen Met hoe meer we zijn, hoe sneller het kan gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spijtig dat er geen twee wereldbollen zijn. Dan konden de progressieven op één bol samenhokken en de anderen die zich louter focussen op economie, geld verdienen en materialisme op de andere bol. Nu bekopen de goeden het met de slechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Cfr. Philip Larkin 'This be the verse' : "Get out as early as you can, and don't have any kids yourself !" Of is er ergens een probleempje ?
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 7 juli 2010 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt ongetwijfeld voor het grootste stuk gelijk Blue Sky. Het is niet altijd makkelijk om positief te blijven als je de indruk krijgt steeds tegen een muur van onwetendheid en onverschilligheid moet opboksen. Toch is er in feite geen alternatief. Je kan maar proberen om een stroom (die hier tegenin gaat) snel mogelijk zo krachtig mogelijk te krijgen. Of het tijdig lukt of niet zal moeten blijken. Ook al zijn de kansen op succes misschien klein, het is beter op z’n minst te proberen. Indien men dit niet doet zijn de kansen immers nog kleiner (waarschijnlijk onbestaande). Dus blijven strijden aub, maak de stroom krachtig, maak hem onweerstaanbaar. Laatst gewijzigd door satiper : 7 juli 2010 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Helemaal mee eens. Ik zal dan ook zelf principieel nooit meer dan twee kinderen maken. Twee is het maximum, liefst van al één.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel kinderen ik wil en heb zijn mijn affaires, en daar hebt ge u niet mee te moeien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is " 'k zien gère kindjes " een voldoende reden om er maar op los te kweken, zonder enige verantwoordelijkheidszin ten aanzien van de kinderen zelf, de maatschappij en het leefmilieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er staan al vanalle fouten in de analyse; de oplossing zal dus evenzeer fout zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zo kan ik nog wel even blijven doorgaan. De tip van de week dus: leer eerst eens wat basiskennis, en kom dan af met hoogdravende theorieën die erop neerkomen om een dictatoriaal regime te installeren waarbij iedereen doet wat de Grote Leider van hem vraagt.
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar ik zelf voorstander van ben is een verhoging van het kindergeld voor het eerste kind t.o.v. nu. Dit opdat iedereen het kan ervaren om een kind groot te brengen en opdat dat eerste kind zeker niets tekort zal komen. Daarnaast ben ik er ook voorstander van dat er voor extra kinderen geen extra kindergeld meer betaald mag worden. Wie meer dan één kind wilt, moet daar zelf voor werken i.p.v. anderen dat te laten betalen. Dat is veel eerlijker dan de huidige situatie en het komt de kinderen en de samenleving, zowel de lokale samenleving als de wereldwijde, zowel van mensen als van ander leven, ten goede. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() @Turkje
1° Al waren er miljoenen soorten onafhankelijk van elkaar ontstaan waaruit de rest geëvolueerd is, deze 'bewering' is onderdeel van de inleiding en niet van de werkelijke discussie. Ik zou echter wel graag uit interesse van jou horen wat er onwaarschijnlijk is aan één gemeenschappelijke voorouder. 2° Er zijn heel zeker periodes geweest waarin er meer soorten verdwenen dan bijkwamen, bijvoorbeeld vlak na een grote natuurramp. Daarom zeg ik ook dat er over het algemeen en niet constant soorten bijkwamen. Eerst was er één soort en nu zijn er veel meer. 3° De natuur beïnvloed nog steeds de mens en de mens beïnvloed de natuur. De beïnvloeding van de mens lijkt me negatief, maar dat is voor een deel inderdaad persoonlijke interpretatie. 4° Bij dat gebrek aan natuurlijke selectie in onze wereld heb ik het over de mens in het bijzonder. De selectiedruk op de mens is bij ons zo klein geworden dat de mens alleen nog maar in iets slechter kan evolueren. Kan je dat tegenspreken? En zo kan ik nog wel even reageren op commentaren van jou. Ik heb 'On the origin of species' gelezen en me veel verder in het onderwerp evolutie verdiept. Jij ook? De tip van de week is dus inderdaad “Doe eerst eens wat basiskennis op!”. Laatst gewijzigd door Robinus V : 7 juli 2010 om 15:58. |
![]() |
![]() |