![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Schrijfclubonderwerp: WK-voetbal
Een paar dagen geleden was ik weer 'ns bij de schrijfclub. Er werd gevraagd iets te schrijven ivm WK-voetbal en ik schreef ik oa het volgende: Soms voel ik me dom zonder te weten waarom. Echt waar. Als te weinig kunstenaar met toenemende hoeveelheid creatieve maaksels ontmoet ik helaas ook wel mensen die mij achteraf een gevoel geven van onbegrijpelijke domheid. Zoals ook in verband met iets als dak-& thuisloosheid- problematiek. Volgens mij bestaat er het probleem dat veel mensen niet goed in staat zijn hun tijd een zinvolle invulling te geven, wat overigens allerlei oorzaken kan hebben. Er zijn dak-& thuislozen die na een jeugd met veel slaag en ouderlijk geschreeuw en met minder intellectuele bagage het ouderlijk huis moesten verlaten. Wat dit betreft denk ik wel eens dat allerlei opvangplekken beter kunnen dan thans het geval is, waarbij het (kunnen) verwoorden van ervaringen en gedachtes een prioriteit zou kunnen zijn, waarbij moderner wordende techniek aangewend kan worden om in te gaan op specifieke vragen. Of niet soms? Via modernere techniek dan radio en televisie is er een enorm archief van audio- en videomateriaal beschikbaar dat ingaat op allerlei vragen en ook vraag ik me wel eens af waarom er niet meer sociale begeleiding bestaat zoals mensen te helpen met het invullen van formulieren en ook: Mensen helpen bij de huishouding. Als je een tijd dakloos bent geweest is zoiets toch niet zomaar eenvoudig? Wat dit betreft ervaar ik echt wel een gevoel van onbegrijpelijke domheid. Zo ken ik een inloopplek waar te pas en onpas een grote tv aanstaat met wielrennen, voetbal of autoracen ... Daarbij vraag ik me wel eens af hoe het zit met affiniteit van de verantwoordelijke hulpverleners jegens de doelgroep, dak-& thuislozen in dit geval. Ook zijn er van die inloopplekken waar er voor de gezelligheid of zo irritante muziek wordt gespeeld, en dat soms ook tamelijk luid. Vorige week schrok ik zelfs van wat er gebeurde in inloophuis X en met onuitspreekbare teleurstelling maakte ik spoed om dat gebouw te verlaten. Via Internet zijn er videoos te zien zoals: Hoe repareer ik een lekke band, of: Hoe schilder ik een raamkozijn of: Hoe maak ik m'n huis schoon, en nog veel meer interessante videoos. Interessante videoos via Internet zijn er talloos, en in loop der tijd probeerde ik het wel zulke videoos onder de aandacht te brengen. En wat gebeurde er in X? Na een middagje daar in de hobbyruimte kwam ik beneden. Een filmscherm was opgehangen, en een beamer die een voetbalwedstrijd projecteerde. Hé, kunnen ze dat betalen? En voor de zoveelste keer vervolgde ik m'n weg waarbij ik dacht aan een zinnetje dat ik jaren geleden eens schreef: Soms voel ik me dom zonder te weten waarom. --- Wil iemand reageren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ron, je moet niet altijd proberen de wereld te verbeteren joh.
Als er een periode is dat elke hollander voor zijn tv dient te plakken is het dezer dagen wel. Dakloos of niet. Gun je landgenoten dat plezier nu eens. Jullie staan wel in de finale eh?! Om kort te gaan: ik ga zondag de finale kijken in Eindhoven ofzo. Maak nou niet dat ik daar een stelletje daklozen tegen het lijf loop die iedereen willen bekeren tot allerlei educatieve youtubefilmkes. Nee, ik wil zatte en stonede hollanders tegenkomen. Mensen die zo gelukkig zijn dat ze net die verdomde duitsers hebben geklopt dat ze tenminste enkele ogenblikken vergeten dat ze straks terug in hun kartonnen doos moeten gaan slapen. Ik wil maar zeggen: er zijn inderdaad mensen genoeg die wat hulp kunnen gebruiken en als jij je geroepen voelt om te gaan helpen, voel u vrij. Het is niet voor mij weggelegd. Maar wordt nu eens een paar dagen nen echte hollander eh. Het enige wat bij jullie nu telt is zondag. Accepteer of emigreer ron. ![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, Jazeker gaat serieus over de zeik zijn als-ie hier straks nog maar eens een wk-draad spot. En met hier bedoel ik in K&K en dus niet in het daarvoor bestemde 'Sport'-subforum.
Enfin, Jazeker gaat u dat straks allemaal haarfijn uitleggen, maar wat er ook gebeurt: ik ben dezen draad ni gestart eh!
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 7 juli 2010 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Melt je aan als student filosofie.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 juli 2010 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is een subtiele kwinkslag naar het een of ander mag ik hopen, toch? Derk?
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ze je bij die schrijfclub al eens verteld dat het gebruik van lange zinnen de leesbaarheid van je tekst niet ten goede komt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De volgende dondermiddag maakte ik volgend tekeningetje tijdens workshop: Tekenen voor de Scheurkalender. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |