Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 13:04   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Put your money where your mouth is: change the world ! :)

Ik heb daarnet voor de allereerste keer in mijn leven een politieke organisatie financieel gesteund & it feels great

Ik geloof dat we - met zijn allen - op een 'crossroads' in de globale geschiedenis staan. Er zijn zaken die voor mij een zekerheid zijn zoals het relatief achteruitgaan van de globale macht van 'het westen', het onhoudbaar zijn van het huidige financieel-economische systeem op termijn, een diepe cultuurcrisis in voornamelijk westerse maatschappijen enzovoort.

Wat nog wel bepaald kan worden is hoe die aanpassing gaat verlopen en vooral waar naar toe die aanpassing uiteindelijk gaat leiden.

Ik ben altijd al sterk geinteresseerd geweest in politiek, maar heb niet de gewoonte om er laaiend enthousiast over te zijn, ik bekijk het eerder met een hoop minachtend en berustend cynisme. Helaas zowel over de menselijke kwaliteiten van de meeste (top)politici als hun professionele.

Nu hebben we denk ik een unieke kans om ook van hier - in België - bij te dragen aan iemand die voor mij een unicum is binnen de politiek en er zich tegelijkertijd een unieke opportuniteit voordoet.

De man: Ron Paul
De opportuniteit: Republikeinse primaries VS.

De Man

De man is voor mij uniek omdat hij eigenlijk in de eerste plaats helemaal geen 'politicus' is - zoals wij hen helaas kennen.

Integer, eerlijk, consistent en onomkoopbaar met zijn hart op de juiste plaats. Bovendien - en dat maakt hem des te unieker - heeft hij ook een track record dat dat bewijst zowel in zijn lange politieke carrière als zijn carrière als dokter. Het meest treffende voorbeeld vind ik zelf dat hij als dokter al tegen Medicare/Medicaid systemen was en dus weigerde om patienten volgens dit schema te behandelen, hij behandelde ze daarom gratis.

Er zijn talloze youtube videos van en over de man te vinden voor wie meer over hem wil weten. Onderstaande link is een goede start
http://www.ronpaul.com/who-is-ron-paul/.

Ik heb zelf zijn boeken: The Revolution - a manifesto, End The Fed en Liberty Defined aangeschaft en gelezen en kan ze alleen maar sterk aanbevelen.

Zijn politieke visie is er een waarin de overheid van de VS een veel kleinere rol gaat spelen in iedereens leven. Rekening houdend met wat politiek haalbaar is als hij het tot president zou scheppen betekent dit concreet voor de VS en ons allemaal:

- een heel andere buitenland politiek. Niet langer 'politieman van de wereld'.
Deze macht heeft de president in de VS ook reëel, in tegenstelling tot wat de meeste mensen wordt wijsgemaakt kan de president als 'commander in chief' helemaal in zijn eentje beslissen om de troepen simpelweg terug te trekken. De VS zou zich niet langer met de zaken van Jan en Alleman gaan bemoeien.

- het aan banden leggen van de manoevreerruimte van het wereldwijde financiële systeem, in casu de FED.

- Wereldwijde exposure voor wat ooit het motto van de VS was, i.e. the land of the free.

Tenzij hij vermoord wordt geloof ik ook dat hij die drie zaken zou realiseren ongeacht hoeveel druk er op hem zal worden uitgeoefend om het niet te doen. Ik geloof niet dat het waarschijnlijk is dat er zich in de voorzienbare toekomst nog iemand zal aanbieden met een dergerlijke sterke integriteit, economisch inzicht (waarschuwde al voor de subprimes in 2002(!)) en warm hart met ook nog eens een track record dat dit staaft.

Hij is ook al 76(!) en Ron Paul 2016 is denk ik vooralsnog geen optie meer (hoewel, wie weet ). Dit is van enorm belang omdat het de invloed van de massamedia om hem zwart te maken beperkt.

De opportuniteit:

Om talloze redenen maakt hij een enorm grote kans om nog maandenlang een leidende rol in het Amerikaanse politieke systeem te spelen.

Er zijn daar momenteel de Republikeinse voorverkiezingen bezig en waar die vroeger 'op een wip en een gauw' beslecht werden - na 'Super Tuesday' was het gewoonlijk beslist en had 1 kandidaat voldoende 'delegates' om de overwinning te claimen, hebben de Republikeinen dit keer hun systeem veranderd omdat ze dachten dat dat in hun voordeel zou spelen bij latere verkiezingen tegen Obama. Het komt erop neer dat het nu waarschijnlijk veel, veel langer gaat duren eer beslist is wie de uiteindelijke kandidaat van de republikeinen gaat zijn.

Er is alle reden om te geloven dat Ron Paul heel die tijd zijn boodschap van vrijheid en een andere buitenlandpolitiek gaat kunnen promoten. Er zijn namelijk eigenlijk maar twee/drie kandidaten die effectief gaan meedoen voor een langere periode: Romney (de 'gedoodverfde winnaar' (met steun van o.a. Goldman Sachs en de massamedia) & Ron Paul.

Alle anderen hun kandidatuur is eigenlijk niet serieus en leven quasi volledig bij gratie van de massamedia: in een hoop staten staan ze niet eens op de kieslijsten, ze komen over als debielen in debatten, hebben een weerzinwekkend politiek en/of privé verleden en / of simpelweg niet de organisatie of fondsen om nog te concurreren eens ze uit gratie van de media vallen. (Which they all do eventually)

Naast de zekerheid van bovenstaande denk ik dat hij eens de race nog beperkt is tot twee/drie kandidaten misschien echt wel een kans maakt om de nominatie binnen te halen. Alleszins zal hij op zijn minst een erg sterke stem binnen de Republikeinse partij gaan krijgen. Indien de Republikeinen nog maar een schijn van kans willen maken tegen Obama zullen ze zelfs als hij niet wint, serieus rekening moeten houden met hem en zijn aanhang.

Nu kan je als buitenlander niet op Ron Paul stemmen of bijdragen aan zijn politieke campagne, maar je kan wel bijdragen aan een project van zijn grassroots: 'De Ron Paul Superbrochure': I.e. een professioneel gemaakte campagnebrochure van vrijwilligers die dan per post wordt verstuurd naar de geregistreerde kiezers in de VS staten.

Ik denk dat dit project echt wel een relatieve impact kan hebben gezien hij het het minst goed doet bij oudere kiezers die meestal meer/volledig op massamedia afgaan om te kiezen voor wie ze stemmen. Daarnaast zijn net deze mensen veel meer geneigd om de tijd te nemen om een dergerlijke brochure grondig door te nemen.

En zij zijn een extreem belangrijke groep kiezers. (In de eerste twee primaries haalde Ron Paul bijna 50% van de stemmen van de -35 jarigen, maar maar 11% bij 65+ ers)

De link naar de brochure met meer uitleg staat hier:

http://www.ronpaulbrochure.com/

Nu opgelet als je zelf wil bijdragen; niet via die link doen, tenzij je de amerikaanse nationaliteit hebt - dat is illegaal.

Wat je wél legaal kan doen is via chip-in bijdragen op volgende link

http://www.dailypaul.com/200002/supe...da-now-mailing

Ik heb daarnet 100$ bijgedragen & it feels great

En hiermee beeindig ik dan ook mijn langste post/rant op politics in héél, héél lange tijd

ChipIn Event Title: Ron Paul NEVADA Superbrochures
ChipIn Event Organizer: Eric Erkenbrack
Transaction ID: 624c64e12832ee88
Contribution Amount: $100.00
Contribution Date: January 15, 2012 10:03 AM UTC

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 januari 2012 om 13:05.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:00   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

http://www.thestatecolumn.com/south-...na-money-bomb/

Ron Paul Raises $1m In South Carolina Money Bomb
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 17:50   #3
zomdupar
Banneling

Standaard

Ron Paul die in rijkdom zal leven tot zijn dood, dankt u.

Euromillions had u mss nog iets opgeleverd.

Weggegooid geld mijn vriend.

Helaas.
zomdupar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:36   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zomdupar Bekijk bericht
Ron Paul die in rijkdom zal leven tot zijn dood, dankt u.

Euromillions had u mss nog iets opgeleverd.

Weggegooid geld mijn vriend.

Helaas.
Hoezo? Zelfs als Ron Paul niet wint heb ik misschien een paar mensen overtuigd van zijn boodschap en kan het geld best missen. En ik heb iets gesteund waar ik echt in geloof...

Ik zie het niet als weggegooid geld, maar als een van mijn beste investeringen dit jaar Ben van plan het nog vaker te doen in de toekomst
Oud 16 januari 2012, 18:39   #5
Albrecht
Banneling

Standaard

Ron Paul is niet wat Amerika écht nodig heeft, maar wel de beste kandidaat die er bijzit.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:40   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hoezo? Zelfs als Ron Paul niet wint heb ik misschien een paar mensen overtuigd van zijn boodschap en kan het geld best missen. En ik heb iets gesteund waar ik echt in geloof...

Ik zie het niet als weggegooid geld, maar als een van mijn beste investeringen dit jaar Ben van plan het nog vaker te doen in de toekomst
Dan kan ik je wel wat suggesties geven om hier in België geld te investeren, hoor.

PM me als je eventueel interesse hebt daar eens over te praten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:43   #7
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

'k wil niet ambetant doen maar het is naar Amerikaans recht wel illegaal voor niet-Amerikaanse burgers om donaties te doen aan politieke campagnes...

http://www.fec.gov/pages/brochures/foreign.shtml

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 16 januari 2012 om 18:44.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:48   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
'k wil niet ambetant doen maar het is naar Amerikaans recht wel illegaal voor niet-Amerikaanse burgers om donaties te doen aan politieke campagnes...

http://www.fec.gov/pages/brochures/foreign.shtml
Daarmee dat het dan ook - volledig wettelijk - onrechtstreeks gebeurd.

Er wordt overigens niet aan de campagne gedoneerd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 16 januari 2012 om 18:49.
Oud 16 januari 2012, 19:11   #9
zomdupar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Of hoe sommige schatrijk kunnen worden door populistische praat te verkopen ...

Sarah Palin ftw
Oud 16 januari 2012, 19:22   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij steunt Palin maar je beschuldigt Ron Paul van populisme?
Oud 16 januari 2012, 19:24   #11
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:

volgens de FEC website:

The Federal Election Campaign Act (FECA) prohibits any foreign national from contributing, donating or spending funds in connection with any federal, state, or local election in the United States, either directly or indirectly. It is also unlawful to help foreign nationals violate that ban or to solicit, receive or accept contributions or donations from them. Persons who knowingly and willfully engage in these activities may be subject to fines and/or imprisonment.

M.a.w. zowel direct als indirect is het verboden te doneren aan iets dat betrekking heeft op een verkiezing.
Oud 16 januari 2012, 19:26   #12
zomdupar
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij steunt Palin maar je beschuldigt Ron Paul van populisme?
euh, sarcasme ...

Sarah palin is de definitie van populisme ...

mijn excuses dat ik dat ik u heb misleid
Oud 16 januari 2012, 19:27   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De samenvatting van een wet =/= de wet.

Deze bijdragen zijn volledig legaal. Wat je in feite doet - als ik het goed begreep - is een bepaald product kopen van een bepaalde, onafhankelijke, organisatie. (De RP campagne is, zover ik weet, de enige campagne dat geen 'een campagne' is, maar basically heel veel groepjes ongeregeld. Je kan niet verbieden dat een onafhankelijke groep iets doet, zolang die geen vzw status hebben die niet aan politieke participatie mag doen.)

Zover ik het begreep zijn alle andere campagne's 1 grote VZW achtig iets. Maar dat is dus niet het geval bij Ron Paul. Het nadeel daarvan is dat er geen controle over is door 'het Ron Paul team'- of is dat juist een voordeel?

Maak u geen zorgen: het is volledig legaal.
Oud 16 januari 2012, 19:30   #14
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

'k betwijfel het, maar 't is niet mijn probleem
Oud 16 januari 2012, 22:10   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
'k betwijfel het, maar 't is niet mijn probleem
Als het al een probleem zou zijn, is het het mijne en ik maak me ter zake geen enkele zorg.
Oud 16 januari 2012, 22:12   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De samenvatting van een wet =/= de wet.

Deze bijdragen zijn volledig legaal. Wat je in feite doet - als ik het goed begreep - is een bepaald product kopen van een bepaalde, onafhankelijke, organisatie. (De RP campagne is, zover ik weet, de enige campagne dat geen 'een campagne' is, maar basically heel veel groepjes ongeregeld. Je kan niet verbieden dat een onafhankelijke groep iets doet, zolang die geen vzw status hebben die niet aan politieke participatie mag doen.)
Vervang het woord bepaalde onafhankelijke organisatie door privé-persoon in wie ik voldoende vertrouwen heb dat hij het geld effectief ook daaraan besteed en manieren om het na te kijken en je hebt het correct.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be