![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.hbvl.be/limburg/lanaken/o...p-lanaken.aspx
en eergisteren was er ook al een poging tot... in Blankenberge.. De laatste jaren lijken de pedofiliezaken uit hun voegen te barsten.. Een sexueel gefrustreerde maatschappij ? Het internet ? Snellere aangiftes ? Que Pasa ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou gokken op snellere aangiftes.
een kind maak je tegenwoordig niet zo makkelijk meer wijs dat het moet zwijgen over wat gebeurd is. de voorlichting naar kinderen toe over seksueel misbruik is sinds Dutroux echt wel veel veranderd.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in onzen tijd mochten we niet meegaan met vreemde mannen... nu weten sommige 12 jarigen al wat ne pedofiel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en jonger ook. heel dat gedoe met de kerk ontgaat kinderen niet, die stellen zich daar vragen over en nemen veel dingen op. Je bent als volwassene zowat verplicht om daar uitleg bij te geven, anders gaan die dingen een eigen leven leiden, bovendien praten kinderen ook met elkaar. Dat was ten tijde Dutroux niet anders. op het laatste kinderfeestje waar ik was zag ik een 6-jarige jongen met een groot plastiek zwaard achter een andere 6-jarige lopen, roepend "ik ben een priester en ik ga u pakken". Sja. Toen ik klein was en ze mij vertelden dat ik geen snoepjes mocht aannemen van vreemde mannen dacht ik dat het enige gevaar was dat die snoepjes vergiftigd gingen zijn (cf. heksen met giftige appels enzo ![]() Ik zou nie weten hoe ik dat begin uit te leggen allemaal, eigenlijk. Maar het is ook wel goed dat daar van jongsaf uitleg bij gegeven wordt, er zijn er teveel die dingen meemaken die ze echt niet als normaal hoeven te beschouwen.
![]() |