![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Parlementslid
|
![]() http://inflandersfields.eu/2010/06/h...okgordijn.html
Gebrek van de staat voor de kerk, of omgekeerd? De kerk blaast hoog van de toren, maar dat kunnen ze enkel omdat er nog niks gevonden is. Feit is, dit is een gerechtelijk onderzoek naar pedofilie. Voor de mensen die vergeten zijn wat dat is: volwassen mensen die kinderen seksueel misbruiken. Daar gaat het over. Maar de kerk wil het toch hebben over een "diplomatiek incident". Hoe zit dat met de kerk? Verdienen ze nog steeds respect, of zijn ze blaffende honden met hun staart tussen hun benen? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Gewoon uitzoeken tot op het bot.De kerk moet toch al toegeven dat er serieuze misstappen werden begaan, dus alles nu uitspitten, zich persoonlijk en als instituut verontschuldigen bij de slachtoffers , eventueel schadevergoeding betalen en met een nieuwe lei opnieuw starten!! Dat is volgens mij de enige manier om verder geloofwaardig te kunnen functioneren.Er zullen dus missionarissen nodig zijn , en veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(als ze nog leven) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Laatste nieuws.......er zouden reeds meer dan 5000 slachtoffers zijn van die vuile bende.En danneels weet of wist van niets ???????????????????????????????????????
Dus breek desnoods zelfs de vloeren open van de kerken. Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 30 juni 2010 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel dat ze Daneels schuldig vinden.... En die was toch zo goed thuis in Laken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat verbrand is, vind je nooit meer terug...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Breek de vloeren open in Laken??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Binnenkort zal er wel iemand anders met evenveel verve opperen - nu dat we toch zo goed bezig zijn - dat er zich slechts 1 op 1.000 zich gemeld heeft en dat er dus wellicht 500.000 slachtoffers in Vlaanderen alleen zijn. Voil�*, dat zijn volwassen cijfers en nu wachten op bevestiging ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wacht liever op ramingen door échte instituten, niet op een volledig uit de lucht gegrepen cijfer waar zelfs slechte logica achter zit. De echte grootteorde zal wel meer zijn dan 5000, uw cijfer van 500 000 is gewoon een pertinente overdrijving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wilde net ook zoiets schrijven Anselmo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Nog een beetje en iedereen is misbruikt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() En dan lees je artikels zoals onderstaande bericht en komt mijn nekhaar omhoog.
Citaat:
![]() Dat ze eens een hand boven hun hoofd houden en kijken wie er onder staat.
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ooo ik kan ook iets vertellen maar het is niet zo erg.
Van een leraar op het 1ste middelbaar. Was dus een "leek" bij de Kruisberen euh heren dus. Ik had nooit een rustig weekend omdat gedurende een jaar lang, ik elke maandag aan het bord moest komen en 'stoempen" in mijn rug kreeg van zijn duim omdat het precies niet rap genoeg ging volgens die leraar. Een rot jaar jaar dus en elke maandag had ik PIJN. Heb dat altijd verzwegen. Ik ken de naam nog van die man en waar die van afkomstig is & woont. Laatst gewijzigd door Tejokus : 1 juli 2010 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Speurders en priester Devillé met de dood bedreigd
vrijdag 02 juli 2010 Auteur: Yves Barbieux Het Brusselse parket heeft een dreigbrief ontvangen waarin de onderzoekers naar seksueel misbruik binnen de Kerk binnen de twee dagen een kogel door het hoofd wordt beloofd. Priester Rik Devillé, die het dossier al langer aankaart bij Kerk en gerecht, kreeg drie dagen geleden een telefoontje met een soortgelijke boodschap. Het gerecht is bijzonder karig met informatie over de geheimzinnige brief, maar verscheidene betrouwbare bronnen hebben ons het nieuws bevestigd. Het doodvonnis zou binnen de twee dagen worden uitgevoerd, aldus de briefschrijver. Doodsbedreigingen kreeg ook priester Rik Devillé, het boegbeeld achter de Vlaamse Werkgroep Mensenrechten in de Kerk die in achttien jaar meer dan 300 dossiers van seksueel misbruik door geestelijken verzamelde en ze aan het gerecht heeft doorgespeeld. 'Twee dagen geleden (dinsdag, nvdr) kreeg ik dat zeer onaangename telefoontje', bevestigt Rik Devillé ons aan de telefoon. 'De man sprak perfect Nederlands. Prettig is natuurlijk anders, ook al denk ik stilaan dat dergelijke zaken deel gaan uitmaken van heel het gebeuren rond deze dossiers.' 'Ik krijg al sinds 1992 verwijten naar het hoofd geslingerd over mijn strijd om seksueel misbruik binnen de Kerk aan te klagen. Daarin wordt beweerd dat ik mij graag een dissident binnen de Kerk noem en een verwoed pedojager. Dat is niet juist. Ik heb in heel mijn leven nog slechts één pedofiel in levenden lijve ontmoet. Het is daarentegen wel juist dat ik een luisterend oor ben voor slachtoffers van deze praktijken. Ik ben niet op zoek naar hen gegaan, maar ik heb er in 1992 wel het boek De laatste dictatuur over geschreven en dat wordt mij duidelijk nog altijd niet in dank afgenomen.' Hoop op verandering Rik Devillé beschrijft zijn houding in deze problematiek als 'de normaalste zaak van de wereld. Het is niet omdat ik deel uitmaak van de Kerk dat ik mij verplicht moet voelen om wantoestanden binnen de Kerk met de mantel der liefde te bedekken. Daarom word ik wellicht ook een nestbevuiler genoemd. Maar ik ben geen kruistocht begonnen tegen het aartsbisdom. Misbruik wordt ook in andere bisdommen gepleegd en ook die feiten wil ik te berde brengen als ik er weet van krijg.' Toen de commissie-Adriaenssens in het leven werd geroepen, rees bij Rik Devillé de hoop dat er goed werk zou worden geleverd en dat de slachtoffers van misbruik door geestelijken mochten hopen op een gepaste reactie. 'Ik had voor mezelf bepaald dat ik tot oktober zou wachten alvorens ik een oordeel zou vellen over de commissie en haar manier van werken', zegt priester Rik Devillé. 'Ik had de indruk dat de samenwerking tussen onze werkgroep en de commissie-Adriaenssens positief verliep. Maar ik had nog enige twijfel of het advies van de commissie door de bisschoppen zonder meer zou worden opgevolgd, of dat zij er daar doof voor zouden zijn en de commissie gewoon naar af zouden sturen. Helaas krijg ik door het ontslag van de commissie niet de tijd om dit uit te vissen.' Computers nog niet terug De verstandhouding is in elk geval ver zoek tussen de kerkelijke overheid en de onderzoekers die een week geleden een huiszoeking deden op het aartsbisdom in Mechelen en bij kardinaal Godfried Danneels. Gisteren werd het tweede verhoor van Peter Adriaenssens uitgesteld omdat de advocaten van het aartsbisdom zo snel mogelijk een onderhoud wilden hebben met de onderzoekers. Zij wilden de druk op de ketel opvoeren om zo snel mogelijk de vele computers terug te krijgen die tijdens de huiszoekingen in beslag waren genomen. Om dat voor mekaar te krijgen hadden de advocaten zelfs informatici opgetrommeld die de lange wachttijd daarvoor - tot eind deze week - aanvochten. http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GE42SCLKC Wat een corrupte maffiose bende is de RK. Die club heeft niks meer met evangelie en boodschap van Jezus te maken. Hopelijk komt die grote manifestatie, die uit de US georkestreerd wordt er op het vaticaan en wordt Ratzinger afgezet. En geen nieuwe meer, maar platgooien die zooi. Al hun rijkdom aanslaan, ten gelde maken en aan de behoeftigen geven. Dat is een van de boodschappen uit de bijbel. Weg met de paus!!!!
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook zo: misbruik van vertrouwen is ook misbruik.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zet je dan in,zoals Rik Dévillé,om te bouwen aan een rechtvaardige wereld,waar ieders rechten moeten gerespecteerd worden,en dan wordt je als dan voor je inzet,telefonisch met de dood bedreigd.Hopelijk kunnen ze de annonieme beller vlug opsporen,en op het matje roepen.Met al die gesofistikeerde materialen waarover ze tegenwoordig beschikken,moet dat toch mogelijk zijn.En de annonieme briefschrijver? die een brief stuurde naar de speurders???Waarschijnlijk dezelfde zeker??? In wat voor wereld leven wij toch,den dag van vandaag??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die zijn eigen leugens geloofd, is vooral zijn probleem, en de rest van zijn gelovigen gewoon uitlachen voor naieve kloten dat ze dat nog geloven ook. Den opperbevelhebber zou niet geweten hebben dat pater en priester x en y en niet links en rechts met kinderen te doen hadden zeker. Na verschillende klachten of brieven naar het bisdom... De pasters die dan weer nie van hun meid konden blijven of teveel met een normale vrouw te doen hadden, ... dat kon niet natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |