![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() 23 July 2010, 11:28 PM
ZAGREB — Croatia’s tourism ministry condemned on Friday the ethnically motivated assault of three Serb tourists and said the country was still safe for tourists, the state news agency reported. Two Croats, aged 16 and 47, physically and verbally attacked a Serb man and his two sons on Thursday at a beach in Podgradina, near the central coastal town of Zadar, local media reported. One attacker slapped one boy and hit the other in the face. The tourists said they were assaulted because they were speaking Serbian, the reports said. Elke zomer het zelfde verhaal. Een paar Servische toeristen zijn aangevallen in Kroatië. Op het strand spraken de toeristen met een Servisch accent en naar aanleiding daarvan werden ze met boksbeugels aangevallen. Bron: http://www.khaleejtimes.com/DisplayA...=international Nazi slogan Srbe na vrbe [Serviërs aan de bomen] boven een viaduct in de Kroatische stad Split. Dit vond plaats naar aanleiding van de komst van de Servische tennisspelers in Split, de afgelopen maand. ![]() Schokkend Kroaten zingen hoe Serviërs vermoord werden! Stelling: Balkan landen zoals Kroatië horen niet thuis in de EU. 15 jaar na de oorlog is in Kroatië de vijandigheid tegen de Serviërs nog steeds duidelijk aanwezig. Dit kunnen jullie je niet voorstellen, maar in Kroatië worden Serviërs met dit soort gedrag geconfronteerd! Dit gebeurt vaak in dat land. Dit kan toch niet? Waar zijn de mensenrechten organisaties? Waarom wordt Kroatië niet op het matje geroepen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ook dat Kroatië niet bij de EU mag. Eerst moeten de Serviërs die verdreven werden terugkeren en moeten ze minderheidsrechten krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is inderdaad onaanvaardbaar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() 100% eens
Ik dacht dat de Kroaten hun achterlijkheid aan het verdwijnen was maar blijkbaar heb ik me vergist want zij zijn nog altijd dezelfde ouwe Katholieke barbaren van de Balkan . Laatst gewijzigd door Bertie : 26 juli 2010 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ²
Toch ben ik in 2003 samen met een Servische vriend van me zonder problemen door Kroatië en Bosnië gereisd. Terwijl hij overal het woord deed. De ergste opmerking die hij naar z'n hoofd kreeg was 'ah, een toerist uit het beloofde land' van een serveerster in Dubrovnik.
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |