Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2008, 18:28   #1
fabianen
Gouverneur

Standaard Tanden bleken,en tandartsen.

Bijna iedereen doet het,maar weet je ook dat het je tandglazuur aantast maw binnen twintig jaar zit je echt met problemen.Nu ok,straks een hoge prijs voor je offer?
En nog iets,ga ieder half jaar naar de tandarts(laat het niet bleken),een paar tinten minder vind ik nog altijd ok),ze zijn gezond,maar toch ontdekt ie gaatjes?!Was m'n tanden zorgvuldig en toch heb ik het zitten.
Als een tandarts een met z'n boor(per ongeluk,of expres?),een tand aanraakt is het tandglazuur beschadigd niet? de tand begint te rotten,en dan is er binnen het half jaar wel een gaatje te zien?De tandarts verdiend er meer aan niet?
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 18:30   #2
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Waar wil je hiermee precies heen?
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 18:47   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Bijna iedereen doet het,maar weet je ook dat het je tandglazuur aantast maw binnen twintig jaar zit je echt met problemen.Nu ok,straks een hoge prijs voor je offer?
En nog iets,ga ieder half jaar naar de tandarts(laat het niet bleken),een paar tinten minder vind ik nog altijd ok),ze zijn gezond,maar toch ontdekt ie gaatjes?!Was m'n tanden zorgvuldig en toch heb ik het zitten.
Als een tandarts een met z'n boor(per ongeluk,of expres?),een tand aanraakt is het tandglazuur beschadigd niet? de tand begint te rotten,en dan is er binnen het half jaar wel een gaatje te zien?De tandarts verdiend er meer aan niet?
zeer onsamenghangend gebrabbel. Wat is uw punt precies? breng mss wat meer structuur in uw betoog..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 18:52   #4
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Waar wil je hiermee precies heen?
Nergens,beetje kritisch denken mag toch af en toe,wat bedenkingen,geen aantijgingen naar wie ook.Vaststellingen die ik voor m'n eigen maak en wie weet dat anderen een zelfde soortelijke bedenking heeft.Heb geen grafieken of zo,gewoon,m'n zeg.Mag het?Wil hier er geen super verhaal uithalen en me verweren(god,wat doen er hier dat veel).
Oud 25 december 2008, 19:54   #5
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergens,beetje kritisch denken mag toch af en toe,wat bedenkingen,geen aantijgingen naar wie ook.Vaststellingen die ik voor m'n eigen maak en wie weet dat anderen een zelfde soortelijke bedenking heeft.Heb geen grafieken of zo,gewoon,m'n zeg.Mag het?Wil hier er geen super verhaal uithalen en me verweren(god,wat doen er hier dat veel).
Van mij mag het Fabiaantje...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:24   #6
fabianen
Gouverneur

Standaard

Ja,een beetje weerwoord geven.
Oud 26 december 2008, 17:28   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Toen ik nog rookte wou ik ook altijd mijn tandjes laten bleken.

Bleek dat ik dan vooral NIET mocht roken, geen koffie, geen rode wijn, geen thee, geen bloedappelsienen, kortom geen vanalles waar een kleurtje aanzat.

Sinds ik gestopt ben met roken zijn mijn tanden sowieso een tint of twee lichter geworden, wèl rode wijn, wèl thee, wèl koffie, wèl bloedappelsientjes..... en zelfs donkerbruine Leffe!

Mijn tandarts zit niet met zijn boor per ongeluk gaatjes te boren in mijn tanden hoor, ik heb een zéér conservatieve tandarts. vorige maal vond hij "niks" in een tand die verdomd pijn deed, eventueel "een scheurtje" maar ik vind het niet en ik kan er dan toch niks aan doen zei ie. Eergisteren halve tand kwijt... scheurtje was scheur geworden en nu is hij in twee. Zien of we hem terug kunnen opbouwen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:46   #8
fabianen
Gouverneur

Standaard

Witte tanden zijn gewoon,het gezicht van de eeuw nu.Rijk en zeer rijk moet je zijn,als je wat minder wit in je face hebt.
Oud 26 december 2008, 17:47   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Witte tanden zijn gewoon,het gezicht van de eeuw nu.Rijk en zeer rijk moet je zijn,als je wat minder wit in je face hebt.
Klopt! maar ik heb kleine tandjes en houdt mijn lippen stijf op mekaar....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 18:04   #10
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Ik rook, drink koffie en rode wijn... Maar om naar een tandarts te lopen en m'n tanden te laten bleken, neen daar heb ik geen zin in. Zoiets laten doen kost veel geld en het is een behandeling die je regelmatig laten herhalen.
Zola,g m'n tanden gezond zijn is het goed voor mij, ookal heb ik dan geen hollywood-smile.
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 18:06   #11
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Klopt! maar ik heb kleine tandjes en houdt mijn lippen stijf op mekaar....
Erg he,M'n ziet naar tanden,en enkel dat telt nog,en iedereen heeft witte tanden,dus,hoeveel valse tanden lopen er dezer dagen?

Laatst gewijzigd door fabianen : 26 december 2008 om 18:12.
Oud 26 december 2008, 18:14   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Tanden moeten niet compleet wit zijn (geen waterstofperoxide tanden) maar gele tanden of bruine varianten zijn gewoonweg goor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:14   #13
Groentje-18

Standaard

²
Een hagelwit gebit voor een +50iger komt ook weer niet zo natuurlijk over. Maar het omgekeerde uiterste ...
Jezelf gewoon goed verzorgen is volgens mij genoeg voor de gewone mens die niet van plan is een carriëre te maken in het medialandschap.
Daarnaast ben ik geen fan van chemische brol. Ik bekijk zelfs de tandpasta met argwaan (maar gebruik 'm wel, voor de duidelijkheid ), laat staan een bleekmiddel...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:48   #14
Ambiorix

Standaard

elke dag twee keer uw tanden poetsen zal wel volstaan zeker
Oud 26 december 2008, 22:15   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
elke dag twee keer uw tanden poetsen zal wel volstaan zeker
Der zijn veel mensen die dat nog niet doen. Ik ken behoorlijk wat vrijgezelle kerels die met de gele tanden rondlopen en stinken uit hun bek omdat tanden poetsen geen dagdagelijkse bezigheid is.

En dan maar zagen dat ze vrijgezel zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 22:31   #16
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²
Een hagelwit gebit voor een +50iger komt ook weer niet zo natuurlijk over. Maar het omgekeerde uiterste ...
Jezelf gewoon goed verzorgen is volgens mij genoeg voor de gewone mens die niet van plan is een carriëre te maken in het medialandschap.
Daarnaast ben ik geen fan van chemische brol. Ik bekijk zelfs de tandpasta met argwaan (maar gebruik 'm wel, voor de duidelijkheid ), laat staan een bleekmiddel...
Ik was mijn tanden tweemaal per dag met javel en moet bekennen dat die nog steeds redelijk wit zijn...

Maar ik stink volgens sommigen wel uit mijn bek... Hoe dat komt begrijp ik evenwel niet...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 22:39   #17
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Der zijn veel mensen die dat nog niet doen. Ik ken behoorlijk wat vrijgezelle kerels die met de gele tanden rondlopen en stinken uit hun bek omdat tanden poetsen geen dagdagelijkse bezigheid is.

En dan maar zagen dat ze vrijgezel zijn....

allez man, gewoon al uit puur hygienische redenen is het toch ferm aangewezen. Hoe heerlijk is het om bij een tandartsbezoek na vijf minuten te horen dat ge weeral geen gaatjes hebt en ge kunt vertrekken.
Oud 26 december 2008, 22:47   #18
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toen ik nog rookte wou ik ook altijd mijn tandjes laten bleken.

Bleek dat ik dan vooral NIET mocht roken, geen koffie, geen rode wijn, geen thee, geen bloedappelsienen, kortom geen vanalles waar een kleurtje aanzat.

Sinds ik gestopt ben met roken zijn mijn tanden sowieso een tint of twee lichter geworden, wèl rode wijn, wèl thee, wèl koffie, wèl bloedappelsientjes..... en zelfs donkerbruine Leffe!

Mijn tandarts zit niet met zijn boor per ongeluk gaatjes te boren in mijn tanden hoor, ik heb een zéér conservatieve tandarts. vorige maal vond hij "niks" in een tand die verdomd pijn deed, eventueel "een scheurtje" maar ik vind het niet en ik kan er dan toch niks aan doen zei ie. Eergisteren halve tand kwijt... scheurtje was scheur geworden en nu is hij in twee. Zien of we hem terug kunnen opbouwen zeker?
Nu ik ga ook nog altijd naar een tandarts waar ik al mn hele leven ga: verre verwant enzo.

Echter die man -een stuk ouder dan mn eigen ouders- zit op het einde van zn carrière, en toen hij de laatste keer niet echt iets zag, hoewel het wat pijn deed, was ik niet tevreden.

Ik wilde dat hij zo'n fotoscan ofzo zou nemen, waar de foto dan duidelijk alle gebreken aan de tanden toont. Maar die man heeft dat niet. Ik denk de volgende keer toch naar een jonge moderne tandarts te gaan hoor.
Oud 26 december 2008, 22:50   #19
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Maar ik stink volgens sommigen wel uit mijn bek... Hoe dat komt begrijp ik evenwel niet...
Wel sterk dat die dat zo durven, ik zou dat niet durven, zo zeggen dat de adem slecht is. Ik zou hinten geven met: "ook een snoepje?". Maar ik heb die snoepjes nooit bij, niet nodig.
Oud 26 december 2008, 22:50   #20
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Wel sterk dat die dat zo durven, ik zou dat niet durven, zo zeggen dat de adem slecht is. Ik zou hinten geven met: "ook een snoepje?". Maar ik heb die snoepjes nooit bij, niet nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be