![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() WikiLeaks today released over 75,000 secret US military reports covering the war in Afghanistan.
The Afghan War Diary an extraordinary secret compendium of over 91,000 reports covering the war in Afghanistan from 2004 to 2010. The reports describe the majority of lethal military actions involving the United States military. They include the number of persons internally stated to be killed, wounded, or detained during each action, together with the precise geographical location of each event, and the military units involved and major weapon systems used. De interne rapporten geven het aantal doden en gewonden en gevangene aan bij elke actie op de exacte plaats van de daad en de wapens die er bij gebruikt zijn en de betrokken militaire Units. Het zijn dus verslagen in detail van alle activiteiten van het leger in Afghanistan. http://wardiary.wikileaks.org/ Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 26 juli 2010 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2010 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik heb net gekeken, allemachtig wat een berg informatie. Opvallend is dat uit de berichtgeving blijkt hoe goed de Taliban bewapend en georganiseerd is.
Wat hebben die Yanken toch in hun hoofd gehaald? Denken ze nu echt het beter te kunnen dan de Russen voor hen? Wat een sukkels!
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Iets zegt mij dat deze 'leak' wel eens 'on purpose' kan zijn van de USA. Zo'n berg informatie, 'toevallig' gelekt en dan nog wel opensource?
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of geloof je wel dat het gelekt is met een doel maar niet door de VS zelf? Krijgt de lekker geld van Wikileaks? Wat kan het doel zijn van het lekken van deze informatie
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Een bijzondere speech van een veteraan die zich schaamt..
![]() http://www.youtube.com/watch?v=akm3nYN8aG8 Ik voel schuld elke keer als ik een jong meisje zie zoals het kind dat we buiten trokken Ik voel schuld als ik een oude man zie zoals degene die niet meer lopen kon... die we op een stretcher aan de politie meegaven... Er werd ons verteld dat we terroristen bevechten maar de echte terrorist was ik en is de bezetting... Er kan alleen een oorlog zijn als soldaten willen vechten... ze hebben soldaten nodig die willen doden en gedood worden zonder vragen te stellen. Degene die ons naar de oorlog sturen moeten deze verkopen. Racisme is een vitaal wapen dat deze regering gebruikt voor deze oorlog. Alle wapens van de rijken zouden onschuldig zijn als mensen niet bereid waren ze te gebruiken. Racisme is een heftiger wapen dan een Toma Hawk. Wij,soldaten en werkende klasse hebben niets te winnen aan deze oorlog, alleen te verliezen. De elite, de miljardairs die profiteren van ons lijden weten dat ze hun rijkdom te danken hebben aan hun overtuigingskracht ons te doen denken dat wij iets te winnen hebben aan de oorlog. maar we lijden er alleen maar onder. We moeten wakker worden en leren dat de vijand geen onbekende mensen in een ver land zijn maar mensen die we kennen en die we kunnen identificeren.... ![]()
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!! www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat is er niet een maar het zijn er talloze.
Nog maar zeer weinig Amerikanen hebben ook maar het geringste vertrouwen in hun eigen regering. Alom worden ze uitgemaakt voor de rotte elitaire vis die ze ook daadwerkelijk zijn. Met een jaar staan de VS er alleen voor en dan zul je zien dat ook zij snel de benen nemen. De aftocht blazen zoals dat heet en opnieuw zit een land tot berstens vol met wapentuig zodat de onderlinge slachting kan beginnen.