![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Deze week viel de eerste veroordeling voor een Amerikaan die medeplichtig was aan de martelingen/vernederingen in Abu Graib, Irak. Het was de fotograaf, hij krijgt een jaar cel wegens wangedrag en is oneervol geschorst uit het leger. Hij barstte in tranen uit in de rechtzaal. De overige veroordelingen zullen nog veel zwaarder zijn.
Niet alleen de Wereld maar ook Amerika was geschokt door de martelingen. Talk-shows werden erover volgepraat, iedereen sprak van grote schande, de president bood zijn persoonlijke excuses aan. En dat is het grote verschil met de reacties in de Islamitische wereld over de onthoofding van Nick Berg. Terwijl in Europa en Amerika de martelfoto’s op TV ceremonieel herhaald werden om te benadrukken hoe erg het was, reageert de Islamitische wereld bijna goedkeurend op de onthoofding van Nick. Geen Arabische intellectuelen die zich drukmaken om het imago van de islamitische wereld. Terwijl in Amerika de ’schuldigen’ al worden veroordeeld, heeft men in die woestijn blijkbaar geen tijd om hand in eigen boezem te steken. Zeyad, een Irakees, schrijft er schande over op zijn weblog: Check de link:Moslimwereld is hypocriet!
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Btw, mooie titel die je voor dit topic hebt gekozen; iedereen weet direct hoe plooibaar jouw moraal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() In die weblog van Zeyad staan trouwens nog andere interessante dingen te lezen... zoals kritiek op Muqtada al Sadr vanwege Iraqi's...
Misschien moet Mustapha dat maar eens lezen...
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Al Sadr wint aan aanhang, Al Sistani bijna schaakmat gezet.
Hoe langer de Amerikanen Al Sadr blijven bekampen, hoe rustiger de sji'ieten de kant van Al Sadr gaan kiezen. Paar weken geleden de magistrale zet van Al Sadr "als er een hoge geestelijke sji'ietische leider mij oproept om mijn militie te ontmantelen doen ik dat meteen." Denken jullie dat er reactie kwam? Buiten een vage reactie ven Sistani in de zin van "trek je milities terug tot buiten de heilige steden", kwam er niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Moeilijk hé als een Irakees daar zelf komt mee aanzetten. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Deze moslim, een Irakees notabene doet dat wel en meer zelfs... Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Sji'ia zijn razend op hem omdat hij de strijd voert uit de heilige Moskeeen.. Al Sistani staat verre van schaakmat.. Wie heeft trouwens Al-Najafi proberen te vermoorden vorige week ? Al Sadr of Zarqawi ?
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er enkelingen die deze baarbaarse zaken afkeuren, het zou er dat nog aan mankeren. Maar ik herinner mij vooral de beelden van dansende moslims na de aanslagen op 9/11 hier bij ons op de Grote Markt en elders in de wereld. Rare manier van afkeuren hebben die. Als ze zulke terroristische daden niet afkeuren, waarom zou het nu anders zijn? Als je eens de vergelijking maakt hoe ontzet men in het Westen heeft gereageert op de beelden uit de Abu Graib gevangenis en hoe men in de islamitische wereld reageert op de onthoofding van Nick Berg dan kom je tot de vastelling dat er helemaal niets wordt afgekeurd.
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @ Wolf
In welk moslimland was jij toen de executie van Berg bekend raakte? Met welke moslims heb jij gesproken? Verwacht je misschien dat ze je voortaan bij ieder nieuwsfeit een kaartje zullen sturen met hun mening? Ik vind het bijzonder kortzichtig om te denken dat iets wat niet in de (lees: jouw) media komt, niet gebeurt. En ik meen voor de rest dat ik het perfecte recht heb om je een racist te noemen, gezien de radicale tegenstelling tussen enerzijds 'wij' en 'begaan met mensenrechten', en anderzijds 'zij' en 'totaal immoreel' - het is toch zo dat ik jouw posts interpreteer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Elke vrijdag is er een hele ceremonie, een ceremonie waarop de strijders plechtig op de koran zweren dat ze zullen strijden tot de dood. Die aantal neemt alleen maar toe ipv af. Citaat:
Onder ons gezegd en gezwegen, Zarqawi bestaat niet, het is een virtueel manneke van de VS. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
"Enkelingen" die het afkeuren??????????? Yeah, right. Je denkt toch ook altijd dat je de waarheid in pacht hebt eh?? Een artikeltje hier gelezen, een quotje daar en meneer kan al besluiten dat er in de islamitische wereld goedkeurend werd gereageerd over de onthoofding. Wel, van mensen zoals jij word ik ZIEK! ![]() |
||
![]() |
![]() |