![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... in Humo (oei Jaani) van deze week op pag 42 moet het dus wel waar zijn.
Ik citeer (en zet mijn pointe in vetjes); Citaat:
En voor er iemand over Herge begint; die zei ooit zelf dat hij in vergelijking met Franquin maar een armzielig tekenaartje was. I rest my kees. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en ook wel een beetje ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat Franquin de beste EVVA is, is een conditio sine qua non.
Kijk gewoon naar de detail in elke tekening. En dan hebben we het nog niet over de zalige zwarte humor van Guust. Het heeft mijn wereldbeeld en denkwijze mee geschapen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't was ne linkse. nèm.
![]() Maar ik ben wel dol op de Guust Flater strips |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bosschaert vergelijken met Franquin? Da's een Ferrari vergelijken met een Kenworth truck.
Beiden goed in waar ze voor geschapen zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat er een vergelijk mogelijk is. Zwartkijken is gewoon geniaal, niks aan te doen.Als je daarnaast de De Geverniste Vernepelingskes zet. Ook humor, maar echt van een heel ander soort nietwaar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 juli 2010 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Guust rijdt trouwens ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is in België geen enkele hedendaagse humoristisch striptekenaar en/of cartoonist die ook maar in de buurt komt van Franquin. Franquin is de allergrootste, de rest vecht voor de tweede plaats.
Zijn talent is tot op heden ongeëvenaard gebleken, wat toch ietwat moeilijk te rijmen valt met zijn minderwaardigheidscomplex dat hem parten speelde, of zijn depressies waar hij levenslang mee worstelde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Interessante figuur, maar persoonlijk zou ik hem, ook al lijdt hij aan een manisch-depressieve stoornis, niet echt als een lijdend kunstenaar beschouwen.
Maar het maakt geen verschil. Is zijn talent als komiek, schrijver en TV-maker toegenomen door zijn manisch-depressieve stoornis ? Ik betwijfel het. Uiteraard drukt dit een stempel op je werk en creativiteit, maar het bemoeilijkt of vertraagt het evenzeer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt geloven in mythes is niet erg moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kiko heeft gesproken. Dan zwijg ik.
Laatst gewijzigd door knipptics : 29 juli 2010 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar alle waarschijnlijkheid zouden zijn talenten nooit zijn uitlaatklep zijn geworden en zijn talenten verborgen zijn gebleven als hij geen last gehad zou hebben van depressies en minderwaardigheidsgevoelens. Hij wilde namelijk met zijn tekeningen juist zichzelf en de wereld overtuigen dat hij evenwaardig was als elke andere medemens en hij wel thuishoorde in de maatschappij. De kans is heel groot dat als hij een zelfzeker en vrolijk persoon was geweest hij nooit zoveel tijd en aandacht zou hebben gespendeerd aan zijn werk en dus veel slechtere kwaliteit zou hebben afgeleverd. |
|
![]() |
![]() |