Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2010, 00:50   #1
Vyvyan
Banneling

Standaard Gay Games in Keulen begonnen

Met een openingsceremonie zijn zaterdag in het West-Duitse Keulen de achtste Gay Games begonnen. Tot 7 augustus strijden ongeveer tienduizend overwegend homoseksuele sporters uit tientallen landen om de medailles, meldden Duitse media.

Dat snap ik nou niet he. Wel constant zeiken over gelijke behandeling en acceptatie en uitsluiting en van dat. Mij best trouwens. Maar dan wel telkens weer van die aparte feestjes voor zichzelf organiseren. Gay Games, gay pride parades, gay dit en gay dat. Dat spreekt elkaar toch helemaal tegen?

En wat voor sporten gaan ze trouwens op die Gay Games doen? Paalzitten? 4 x 100 meter rimmen? Handtas werpen? Zakhappen? Klootschieten? Hink-stap-rukken? Zaadslingeren?
En die "openingsceremonie"....... wat moet ik me daar nou weer van voorstellen? Wil ik dat eigenlijk wel weten?
Vyvyan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 01:02   #2
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vyvyan Bekijk bericht
Met een openingsceremonie zijn zaterdag in het West-Duitse Keulen de achtste Gay Games begonnen. Tot 7 augustus strijden ongeveer tienduizend overwegend homoseksuele sporters uit tientallen landen om de medailles, meldden Duitse media.

Dat snap ik nou niet he. Wel constant zeiken over gelijke behandeling en acceptatie en uitsluiting en van dat. Mij best trouwens. Maar dan wel telkens weer van die aparte feestjes voor zichzelf organiseren. Gay Games, gay pride parades, gay dit en gay dat. Dat spreekt elkaar toch helemaal tegen?

En wat voor sporten gaan ze trouwens op die Gay Games doen? Paalzitten? 4 x 100 meter rimmen? Handtas werpen? Zakhappen? Klootschieten? Hink-stap-rukken? Zaadslingeren?
En die "openingsceremonie"....... wat moet ik me daar nou weer van voorstellen? Wil ik dat eigenlijk wel weten?

Als dat u zo stoort schrijf u dan in ??... Of denk je dat dat niet kan of mag ?? zeveraar

Laatst gewijzigd door Wisord : 1 augustus 2010 om 01:03.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 01:08   #3
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vyvyan Bekijk bericht

Ik snap dat nou niet, die postzegelverzamelaars met hun aparte bijeenkomsten enz...

Mensen met ongeveer dezelfde interesse komen nu eenmaal graag samen. Dit sluit een gelijke behandeling en acceptatie niet uit.

Of is een postzegelverzamelaarsclub ook in tegenspraak dat postzegelverzamelaars niet gediscrimineerd worden?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 01:19   #4
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik snap dat nou niet, die postzegelverzamelaars met hun aparte bijeenkomsten enz...

Mensen met ongeveer dezelfde interesse komen nu eenmaal graag samen. Dit sluit een gelijke behandeling en acceptatie niet uit.

Of is een postzegelverzamelaarsclub ook in tegenspraak dat postzegelverzamelaars niet gediscrimineerd worden?

2
Oud 1 augustus 2010, 01:46   #5
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind dit een moeilijke. Ik snap enerzijds de openingsposter wel die waarschijnlijk bedoelt dat aparte gay games averechts (kunnen) werken voor de emancipatie van homo's.
Anderzijds snap ik ook dat mensen graag samen zijn met anderen met wie ze bepaalde interesses delen.

Persoonlijk zie ook ik niet echt de meerwaarde van zulke games, althans, niet op sportief gebied in elk geval. Ik bedoel... als je op de gay games de gouden plak op de 100 meter sprint wint met een tijd van 12,07 seconde, dan is het misschien wel fijn voor je dat je officiëel de snelste homo ter wereld bent, maar als sportprestatie is en blijft het gewoon bar slecht natuurlijk. Win je als homo de gewone olympische spelen, dan zet je een geweldige sportieve prestatie neer en doet dat homo-zijn er verder helemaal niet toe. Dat boeit ook helemaal niet. Als u begrijpt wat ik bedoel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 01:49   #6
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik vind dit een moeilijke. Ik snap enerzijds de openingsposter wel die waarschijnlijk bedoelt dat aparte gay games averechts (kunnen) werken voor de emancipatie van homo's.
Anderzijds snap ik ook dat mensen graag samen zijn met anderen met wie ze bepaalde interesses delen.

Persoonlijk zie ook ik niet echt de meerwaarde van zulke games, althans, niet op sportief gebied in elk geval. Ik bedoel... als je op de gay games de gouden plak op de 100 meter sprint wint met een tijd van 12,07 seconde, dan is het misschien wel fijn voor je dat je officiëel de snelste homo ter wereld bent, maar als sportprestatie is en blijft het gewoon bar slecht natuurlijk. Win je als homo de gewone olympische spelen, dan zet je een geweldige sportieve prestatie neer en doet dat homo-zijn er verder helemaal niet toe. Dat boeit ook helemaal niet. Als u begrijpt wat ik bedoel.
Zolang het niet over moslims en immigratie gaat, zijn we het vaak eens met elkaar. Zo ook hier.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 01:53   #7
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat het idee er achter is dat holebi's heel vaak niet welkom zijn in "algemene" sportclubs, laat staan in de top-sport.
Tja, als je al holebi niet welkom bent in een "hetero-sportclub" dan heb je de keuze tussen niet meer sporten, gaan sporten met een "hetero-masker" aan of sporten in een holebi-vriendelijke sportclub.

Dus misschien is de meerwaarde niet te zoeken in het puur sportieve, maar in het zichzelf kunnen zijn terwijl men sport.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 1 augustus 2010 om 01:56.
Oud 1 augustus 2010, 02:02   #8
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het idee er achter is dat holebi's heel vaak niet welkom zijn in "algemene" sportclubs, laat staan in de top-sport.
Tja, als je al holebi niet welkom bent in een "hetero-sportclub" dan heb je de keuze tussen niet meer sporten, gaan sporten met een "hetero-masker" aan of sporten in een holebi-vriendelijke sportclub.

Dus misschien is de meerwaarde niet te zoeken in het puur sportieve, maar in het zichzelf kunnen zijn terwijl men sport
.

Idd , in een maatschapij waar 10 tot 50 procent u van abnormaal tot anders beschouwd lijkt het mij ook zo.
Oud 1 augustus 2010, 02:05   #9
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd , in een maatschapij waar 10 tot 50 procent u van abnormaal tot anders beschouwd lijkt het mij ook zo.
Vraag een: hoe kom je aan die cijfers?
Vraag twee: die lui die met pluimen in hun gat rondlopen op de gay pride, willen die niet net anders beschouwd worden?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 02:18   #10
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus misschien is de meerwaarde niet te zoeken in het puur sportieve, maar in het zichzelf kunnen zijn terwijl men sport.
Toen ik nog actief voetbalde, zat er bij mij in het elftal ook een homo (statistisch gezien niet verwonderlijk natuurlijk), die er ook gewoon voor uitkwam dat hij homo was. En ik kan me echt niet heugen dat iemand daar ooit een probleem van gemaakt heeft. Niet eens met het gezamelijk douchen na training of wedstrijd o.i.d. En die club waarbij ik speelde, had nochthans een grote K (van katholiek) in de initialen.
Maar dat kan natuurlijk een uitzondering zijn geweest.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 02:50   #11
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toen ik nog actief voetbalde, zat er bij mij in het elftal ook een homo (statistisch gezien niet verwonderlijk natuurlijk), die er ook gewoon voor uitkwam dat hij homo was. En ik kan me echt niet heugen dat iemand daar ooit een probleem van gemaakt heeft. Niet eens met het gezamelijk douchen na training of wedstrijd o.i.d. En die club waarbij ik speelde, had nochthans een grote K (van katholiek) in de initialen.
Maar dat kan natuurlijk een uitzondering zijn geweest.
Het tij begint inderdaad gelukkig te keren. Al zijn helaas niet alle sportclubs even openminded als degene waar u in gezeten heeft. 60 % van de topvoetballers is van mening dat holebi's in de topsport hun geaardheid beter geheim houden.

Ik heb ook in een katholieke jeugdbeweging gezeten, de meeste leden en mede-leid(st)ers hadden er geen probleem mee, de proost, sommige leden en sommige ouders van leden wel.
Ik zat daarnaast ook in een holebi-jongerenvereniging.

Soms is het al holebi ook gewoon eens leuk om eens niet "dé homo" van de club te zijn, om even niet tot de minderheid te horen. Om eens gewoon over knappe gasten te kunnen klappen met andere personen die ook op mannen vallen zodat ze weten min of meer weten waarover je het hebt (en niet snel van onderwerp veranderen omdat ze er zich ongemakkelijk bij voelen).
Versta me niet verkeerd: ik heb heel veel fun gemaakt met hetero's en ga dat blijven doen (ik zit nu nog in verenigingen waar voor zover ik weet alleen maar hetero's zitten), maar af en toe tussen gelijkgezinden zitten is ook wel leuk.
Oud 1 augustus 2010, 09:40   #12
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Alle homo's zijn abnormaal. De volle 100%. Bij een normaal mens is de voortplantingsfunctie (verwezenlijkt in combinatie met het andere geslacht) in logische harmonie met de seksuele oriëntatie. Bij homoseksuelen is deze harmonie verstoord.

Uiteindelijk is dat ook het probleem niet. De vraag is eerder hoe onze samenleving omgaat met abnormale mensen. Een afwijking mag niet zonder meer een alibi zijn voor discriminatie. Soms is het zelfs een reden om extra te investeren (brailleschrift voor blinden, cursussen liplezen voor doven, toegankelijkheid van gebouwen voor verlamden...).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 09:41   #13
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:

Zo'n evenement heeft natuurlijk primair een sociale functie. Een beetje zoals F.C. De Kampioenen.
Oud 1 augustus 2010, 09:46   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Alle homo's zijn abnormaal. De volle 100%. Bij een normaal mens is de voortplantingsfunctie (verwezenlijkt in combinatie met het andere geslacht) in logische harmonie met de seksuele oriëntatie. Bij homoseksuelen is deze harmonie verstoord.
Dikke zever.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 09:48   #15
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dat is toch allemaal zwaar overdreven? Homo's zijn vaak bang voor "de reacties", maar in de meerderheid van de gevallen valt het achteraf reuze mee.

Wat de topsport betreft... Dat wisselt nogal van sport tot sport, denk ik. En misschien is het ook wel van de sekse afhankelijk. Interessant om te zien is bijvoorbeeld hoe het tennis verscheidene openlijk lesbische speelsters heeft gekend (Martina Navratilova, Amélie Mauresmo, Lisa Raymond, Conchita Martinez, etc.) terwijl openlijk homoseksuele mannelijke spelers mij tot ver buiten de top-100 onbekend zijn.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 1 augustus 2010 om 09:52.
Oud 1 augustus 2010, 09:51   #16
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dikke zever.
Jij kiest natuurlijk voor een emotioneel meer bevredigende analyse. De waarheid kwetst je ego te veel. Dat zie ik wel vaker: men kan "het" niet accepteren, dus men gaat "het" zo voorstellen dat het makkelijker te omarmen valt: als iets positiefs, verrijkends, leuks en zelfs iets om trots op te zijn. Zelfaanvaarding neigt dan wel erg sterk naar zelfbedrog.
Oud 1 augustus 2010, 09:56   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kiest natuurlijk voor een emotioneel meer bevredigende analyse. De waarheid kwetst je ego te veel. Dat zie ik wel vaker: men kan "het" niet accepteren, dus men gaat "het" zo voorstellen dat het makkelijker te omarmen valt: als iets positiefs, verrijkends, leuks en zelfs iets om trots op te zijn. Zelfaanvaarding neigt dan wel erg sterk naar zelfbedrog.
Nog meer zever.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 augustus 2010, 09:58   #18
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Nog meer zever.
Geen zin in een deftige argumentatie? Jammer, maar begrijpelijk. Tenslotte steunt heel je psychische evenwicht op deze ontkenning.
Oud 1 augustus 2010, 10:08   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zin in een deftige argumentatie? Jammer, maar begrijpelijk. Tenslotte steunt heel je psychische evenwicht op deze ontkenning.
Jij hangt echt aaneen van die onnozele zever...

Er zijn altijd homo's - gelukkig niet te veel - die een soort van ziekelijke neiging hebben om zichzelf (en helaas ook de hele holebigemeenschap) negatief af te schilderen. Volgens mij zit daar een soort van zelfkastijding achter wegens het zich niet kunnen verzoenen met de eigen geaardheid.

Zie je? Ik kan ook amateur-psycholoogje spelen.

Citaat:
Oud 1 augustus 2010, 10:23   #20
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Jij hangt echt aaneen van die onnozele zever...

Er zijn altijd homo's - gelukkig niet te veel - die een soort van ziekelijke neiging hebben om zichzelf (en helaas ook de hele holebigemeenschap) negatief af te schilderen. Volgens mij zit daar een soort van zelfkastijding achter wegens het zich niet kunnen verzoenen met de eigen geaardheid.

Zie je? Ik kan ook amateur-psycholoogje spelen.
Ik schilder niemand als "negatief" af. Het is niet omdat autisten, homoseksuelen, impotente mensen, blinden, doven, verlamden, mensen met een hazenlip e.d.m. afwijken van wat we als een normaal, geslaagd mens mogen beschouwen, dat deze mensen slechter, lager of wat dan ook zijn. Homoseksuelen ondervinden in sommige gevallen weinig hinder van hun handicap. Ze zijn bovendien altijd meer dan hun handicap: sommige zijn grote kunstenaars, atleten, managers, intellectuelen, ingenieurs, etc.

Maar het is wel duidelijk dat het allemaal foutjes in de natuur zijn, zoals er in de natuur al eeuwenlang foutjes voorkomen. De natuur is niet perfect, derhalve zijn ook haar producten niet volmaakt en soms zelfs op cruciale punten gehandicapt.

Dit heeft dus niets met zelfkastijding te maken. Integendeel, ik beschouw mijn benadering als een hogere vorm van zelfaanvaarding: moeilijker, maar ook eerlijker en op een meer voldragen wijze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be