![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Veel anti-zionisten, en mensen die kritiek hebben op Israel , staan niet automatisch achter Hamas. Dit lijkt vanzelfsprekend.. toch, in vele discussies over Israel hier, denken blijkbaar veel voorstanders van Israel dat mensen in solidariteit met Palestina achter Hamas staan; wat nogal van simplistisch denken betuigt.
In de context bekeken van de verkiezingen in januari 2006, met de corruptie van Fatah en de plo , en het sociaal netwerk (scholen, ziekenhuizen) waarin Hamas verweven zit kan ik desondanks de overwinning van Hamas begrijpen.. er was weinig alternatief, dat was het probleem. Ook de martelaarspositie waarin Hamas zich telkens drukt dankzij de brutale Israelische doodseskaders -die niet enkel Hamas maar ook vaak onschuldige mensen rondom Hamas personen doodt- heeft meegeholpen. Dank u, Israel, om mede verantwoordelijk te zijn voor de oprichting van Hamas eind jaren '80, en hun huidig succes nu. ...Maar laat het duidelijk zijn dat Hamas een islam-fundamentalistische organisatie is die hard in Gaza nu te keer gaat tegen vrouwen, en zelf kinderkampen aanvalt van UNRWA omdat die gemengd zijn. Daarnaast is er ook de discussie over de terreur die Hamas voert tegen Israel. BLIND qassam raketten (die trouwens van heel slechte kwaliteit zijn, en nogal amateuristisch eigenlijk, gelukkig voor de mensen in Tel Aviv) afvuren houdt in dat burgerbevolking om kan komen. Vele van die raketten zijn doelbewust gericht op kolonies , maar ik vind in dit geval het blinde terreur ook. Tuurlijk vele van die kolonisten zijn dolgedraaide provocateurs die in een arabischvrij Eretz-Israel geloven, maar ze moeten terug gedwongen worden met diplomatiek en druk.... Niet met die dwaze qassam raketten, die o.a. die kolonisten hun kinderen kunnen treffen (kolonisten geven blijkbaar meer om hun radicaal zionisme dan om hun familie door bewust te gaan wonen in vers afgenomen Palestijns gebied). Verzet moet gericht worden tegen de agressor, zelfmoordaanslagen en raketten afvuren zijn dit gewoon niet. Laatst gewijzigd door Tamam : 2 augustus 2010 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dit topic heel erg kwalijk. Enerzijds zegt u dat antizionisten niet achter Hamas staan, anderzijds zegt u hen sympathie toe omdat volgens u, hun doel de middelen heiligt. Of althans, u 'begrijpt het'. Nu, ik begrijp ook best waarom een willekeurige man zijn overspelige vrouw vermoordt, maar dat betekent nog niet dat ik het op wat voor manier dan ook goedkeur.
De voorstelling van Israël als agressor en Hamas als verzetsmacht, is zeer subjectief en ontmaskert uw onvermogen om het grote plaatje te zien. Misschien dat u dat ooit nog zult krijgen, ik ga er alvast niet op hopen. Ciao! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Je hebt het duidelijk niet goed gelezen.
Waar zeg ik dat het doel de middelen heiligt? Ik keur hun raketten en zelfmoordaanslagen af! Het enigste wat ik begrijp is waarom ze de verkiezingen gewonnen hebben, om de redenen die ik eerder opnoemde. Dat maakt me niet pro-Hamas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nee, die is volkomen correct. het Palestijns verzet is er maar gekomen nadat de zionisten daar de boel zijn gaan verzieken. Ze hebben nadien zelfs Hamas gesteund tegen de Plo omdat die internationaal te veel de aandacht vestigde op de Palestijnse vluchtelingen en ze de Palestijnen trachten te verdelen. verdeel en heers politiek zo je wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 augustus 2010 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 augustus 2010 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij gebrek aan inhoudelijke argumenten, is dat mantra nu eenmaal één van hun laatste strohalmen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als anti zionist steun ik voluit Hamas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ja jong, je kan even goed tegen de muur praten hoor. Bij deze mijnheer zit de afkeer van joden er zeer diep ingebakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zp hebben de VS in Afghanistan de religieuze zotten aan de macht gebracht en doen ze in Irak juist hetzelfde. Israël en de VS voeren helemaal geen strijd tegen de islamisering (whatever that may be), ze zijn er juist de oorzaak van.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Juist! Door de oorlog in Afghanistan (ik laat die in Irak even buiten beschouwing, ik vind beide oorlogen heel verschillend) worden die landen net méér geislamiseerd. In het begin waren de "gewone" Afghanen blij: er was terug vrijheid. Echter, die vrijheid hebben ze betaald met bomaanslagen. Zij willen terug naar hun situatie voor de oorlog. Er was misschien onderdrukking, maar ze waren tenminste veilig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Correctie: antisemiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Every one of these rocket attacks... is a false-flag, self-dealt blow, a public relations stunt, a self-terrorizing ploy by Israeli leaders to traumatize their own citizens."http://www.youtube.com/watch?v=PtwIr8pCnBU |
|
![]() |
![]() |