Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2010, 21:57   #1
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard anti-zionisme en Hamas

Veel anti-zionisten, en mensen die kritiek hebben op Israel , staan niet automatisch achter Hamas. Dit lijkt vanzelfsprekend.. toch, in vele discussies over Israel hier, denken blijkbaar veel voorstanders van Israel dat mensen in solidariteit met Palestina achter Hamas staan; wat nogal van simplistisch denken betuigt.

In de context bekeken van de verkiezingen in januari 2006, met de corruptie van Fatah en de plo , en het sociaal netwerk (scholen, ziekenhuizen) waarin Hamas verweven zit kan ik desondanks de overwinning van Hamas begrijpen.. er was weinig alternatief, dat was het probleem. Ook de martelaarspositie waarin Hamas zich telkens drukt dankzij de brutale Israelische doodseskaders -die niet enkel Hamas maar ook vaak onschuldige mensen rondom Hamas personen doodt- heeft meegeholpen. Dank u, Israel, om mede verantwoordelijk te zijn voor de oprichting van Hamas eind jaren '80, en hun huidig succes nu.

...Maar laat het duidelijk zijn dat Hamas een islam-fundamentalistische organisatie is die hard in Gaza nu te keer gaat tegen vrouwen, en zelf kinderkampen aanvalt van UNRWA omdat die gemengd zijn.

Daarnaast is er ook de discussie over de terreur die Hamas voert tegen Israel. BLIND qassam raketten (die trouwens van heel slechte kwaliteit zijn, en nogal amateuristisch eigenlijk, gelukkig voor de mensen in Tel Aviv) afvuren houdt in dat burgerbevolking om kan komen. Vele van die raketten zijn doelbewust gericht op kolonies , maar ik vind in dit geval het blinde terreur ook. Tuurlijk vele van die kolonisten zijn dolgedraaide provocateurs die in een arabischvrij Eretz-Israel geloven, maar ze moeten terug gedwongen worden met diplomatiek en druk.... Niet met die dwaze qassam raketten, die o.a. die kolonisten hun kinderen kunnen treffen (kolonisten geven blijkbaar meer om hun radicaal zionisme dan om hun familie door bewust te gaan wonen in vers afgenomen Palestijns gebied).

Verzet moet gericht worden tegen de agressor, zelfmoordaanslagen en raketten afvuren zijn dit gewoon niet.

Laatst gewijzigd door Tamam : 2 augustus 2010 om 22:00.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 00:42   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit topic heel erg kwalijk. Enerzijds zegt u dat antizionisten niet achter Hamas staan, anderzijds zegt u hen sympathie toe omdat volgens u, hun doel de middelen heiligt. Of althans, u 'begrijpt het'. Nu, ik begrijp ook best waarom een willekeurige man zijn overspelige vrouw vermoordt, maar dat betekent nog niet dat ik het op wat voor manier dan ook goedkeur.

De voorstelling van Israël als agressor en Hamas als verzetsmacht, is zeer subjectief en ontmaskert uw onvermogen om het grote plaatje te zien. Misschien dat u dat ooit nog zult krijgen, ik ga er alvast niet op hopen.

Ciao!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 08:52   #3
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Je hebt het duidelijk niet goed gelezen.

Waar zeg ik dat het doel de middelen heiligt? Ik keur hun raketten en zelfmoordaanslagen af!

Het enigste wat ik begrijp is waarom ze de verkiezingen gewonnen hebben, om de redenen die ik eerder opnoemde. Dat maakt me niet pro-Hamas.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 11:31   #4
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind dit topic heel erg kwalijk. ....
De voorstelling van Israël als agressor en Hamas als verzetsmacht is zeer subjectief ,
nee, die is volkomen correct. het Palestijns verzet is er maar gekomen nadat de zionisten daar de boel zijn gaan verzieken. Ze hebben nadien zelfs Hamas gesteund tegen de Plo omdat die internationaal te veel de aandacht vestigde op de Palestijnse vluchtelingen en ze de Palestijnen trachten te verdelen. verdeel en heers politiek zo je wil.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 14:01   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Je hebt het duidelijk niet goed gelezen.

Waar zeg ik dat het doel de middelen heiligt? Ik keur hun raketten en zelfmoordaanslagen af!

Het enigste wat ik begrijp is waarom ze de verkiezingen gewonnen hebben, om de redenen die ik eerder opnoemde. Dat maakt me niet pro-Hamas.
Maar wel méér pro-Hamas dan pro-Israël. En daar gaat het toch om, zeker als u kanten wilt kiezen, wat u ook doet.
Oud 3 augustus 2010, 14:04   #6
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nee, die is volkomen correct. het Palestijns verzet is er maar gekomen nadat de zionisten daar de boel zijn gaan verzieken. Ze hebben nadien zelfs Hamas gesteund tegen de Plo omdat die internationaal te veel de aandacht vestigde op de Palestijnse vluchtelingen en ze de Palestijnen trachten te verdelen. verdeel en heers politiek zo je wil.
Zoals u weet waren de Joden de eersten die zich moesten verdedigen, in Palestina nota bene, wat voor hen een veilige thuishaven moest zijn. Kijk, wij houden ook niet van immigranten, maar we vallen hun wijken niet aan met moordende massa's. In dat geval zou dat onze immigranten ook legitimeren om hier een eigen staat te stichten.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 augustus 2010 om 14:04.
Oud 3 augustus 2010, 15:04   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel anti-zionisten, en mensen die kritiek hebben op Israel , staan niet automatisch achter Hamas. Dit lijkt vanzelfsprekend.. toch, in vele discussies over Israel hier, denken blijkbaar veel voorstanders van Israel dat mensen in solidariteit met Palestina achter Hamas staan; wat nogal van simplistisch denken betuigt.
In een oorlog denkt men nogal vlug zwart / wit. Het middenveld verdwijnt. Iemand die poogt de rede te verdedigen wordt door de strijdenden gemakkelijk verdacht van sympathie voor de andere partij. "Je bent voor ons of je bent tegen ons". Je kan dat misschien 'simplistisch' noemen, maar het is een proces dat zich jammer genoeg in vele conflictsituaties afspeelt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 augustus 2010 om 15:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 23:00   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat zij dat denken. Zo dom kunnen zij niet zijn.
Maar bij gebrek aan inhoudelijke argumenten, is dat mantra nu eenmaal één van hun laatste strohalmen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 13:35   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als anti zionist steun ik voluit Hamas.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 14:23   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De strijd die Israël voert tegen de Islamisering van de wereld, is ook onze strijd. U kiest daarentegen voor uw antisemitisme en laat ons nog liever islamiseren dan dat u een Jood uw steun toe zegt.
Oud 7 augustus 2010, 14:23   #11
individu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoe kunt ge toch tégen een volk zijn?

Tégen een manier van handelen, j�*, maar vergeet niet dat die mensen ook al veel hebben meegemaakt.
individu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 23:07   #12
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door individu Bekijk bericht
Hoe kunt ge toch tégen een volk zijn?

Tégen een manier van handelen, j�*, maar vergeet niet dat die mensen ook al veel hebben meegemaakt.
Ja jong, je kan even goed tegen de muur praten hoor. Bij deze mijnheer zit de afkeer van joden er zeer diep ingebakken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 23:08   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De strijd die Israël voert tegen de Islamisering van de wereld, is ook onze strijd. U kiest daarentegen voor uw antisemitisme en laat ons nog liever islamiseren dan dat u een Jood uw steun toe zegt.
Zou dit mogelijk een familietraditie zijn ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:07   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zou dit mogelijk een familietraditie zijn ?
Ik denk eerder een hardnekkig breinvirus. Want zelfs ouders kunnen je volgens mij niet zodanig indoctrineren...
Oud 8 augustus 2010, 02:22   #15
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aberante waanzin wat u schrijft. Israël heeft Hamas mee opgericht en gefinancierd, tegen de seculiere, progressieve en linkse Palestijnse organisaties in, juist omdat Hamas veel meer aan de Israëlische behoefte kon voldoen dan Fatah, de PLO of het PfLP ooit zouden kunnen.
Zp hebben de VS in Afghanistan de religieuze zotten aan de macht gebracht en doen ze in Irak juist hetzelfde.

Israël en de VS voeren helemaal geen strijd tegen de islamisering (whatever that may be), ze zijn er juist de oorzaak van.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 12:33   #16
individu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Israël en de VS voeren helemaal geen strijd tegen de islamisering (whatever that may be), ze zijn er juist de oorzaak van.
Juist! Door de oorlog in Afghanistan (ik laat die in Irak even buiten beschouwing, ik vind beide oorlogen heel verschillend) worden die landen net méér geislamiseerd. In het begin waren de "gewone" Afghanen blij: er was terug vrijheid. Echter, die vrijheid hebben ze betaald met bomaanslagen. Zij willen terug naar hun situatie voor de oorlog. Er was misschien onderdrukking, maar ze waren tenminste veilig.
individu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 17:36   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Aberante waanzin wat u schrijft. Israël heeft Hamas mee opgericht en gefinancierd, tegen de seculiere, progressieve en linkse Palestijnse organisaties in, juist omdat Hamas veel meer aan de Israëlische behoefte kon voldoen dan Fatah, de PLO of het PfLP ooit zouden kunnen.
Zp hebben de VS in Afghanistan de religieuze zotten aan de macht gebracht en doen ze in Irak juist hetzelfde.

Het moslimbroederschap is wel wat groter dan enkel Hamas.
Oud 10 augustus 2010, 13:04   #18
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: antisemiet.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 18:08   #19
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnaast is er ook de discussie over de terreur die Hamas voert tegen Israel. BLIND qassam raketten (die trouwens van heel slechte kwaliteit zijn, en nogal amateuristisch eigenlijk, gelukkig voor de mensen in Tel Aviv) afvuren houdt in dat burgerbevolking om kan komen. Vele van die raketten zijn doelbewust gericht op kolonies , maar ik vind in dit geval het blinde terreur ook. Tuurlijk vele van die kolonisten zijn dolgedraaide provocateurs die in een arabischvrij Eretz-Israel geloven, maar ze moeten terug gedwongen worden met diplomatiek en druk.... Niet met die dwaze qassam raketten, die o.a. die kolonisten hun kinderen kunnen treffen (kolonisten geven blijkbaar meer om hun radicaal zionisme dan om hun familie door bewust te gaan wonen in vers afgenomen Palestijns gebied).
Qassam raketten bestaan niet... volgens velen, o.a. de premier van een NAVO land:
"Every one of these rocket attacks... is a false-flag, self-dealt blow, a public relations stunt, a self-terrorizing ploy by Israeli leaders to traumatize their own citizens."
http://www.youtube.com/watch?v=PtwIr8pCnBU
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be