Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 juli 2010, 19:43   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Leterme mag opnieuw minister worden.

Voor mij mag, moet Yves Leterme vakminister worden. Die mens heeft zich totaal niet kunnen bewijzen door constante tegenwerking van Milquet en de liberalen. Je zag ook dat hij zich niet goed voelde bij de functie van eerste minister en dan doe je wel eens iets doms, tja...

Als Vlaams minister vond ik Leterme wel uitstekend, zowieso is Leterme de beste Vlaamse minister president die er al geweest is.

Dus waarom zou Leterme geen nieuwe kans mogen krijgen, bijvoorbeeld als minister van financiën ? Het vakministerschap zal hem zeer goed liggen. Ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. In West-Vlaanderen heeft Yves Leterme zeker zijn aanhang, sommigen hebben in juni wel niet op hem gestemd uit onvrede over zijn partij, anderen hebben alleen voor de kamerlijst gestemd. Waarom zou de CD&V nog meer dan 23% halen in West-Vlaanderen voor de kamer en slechts 17% voor de senaat ? Dat zijn stemmen voor Leterme, niet voor de CD&V !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juli 2010 om 19:46.
Max van Dietschland is offline  
Oud 20 juli 2010, 19:47   #2
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Voor mij mag, moet Yves Leterme vakminister worden. Die mens heeft zich totaal niet kunnen bewijzen door constante tegenwerking van Milquet en de liberalen. Je zag ook dat hij zich niet goed voelde bij de functie van eerste minister en dan doe je wel eens iets doms, tja...

Als Vlaams minister vond ik Leterme wel uitstekend, zowieso is Leterme de beste Vlaamse minister president die er al geweest is.

Dus waarom zou Leterme geen nieuwe kans mogen krijgen, bijvoorbeeld als minister van financiën ? Het vakministerschap zal hem zeer goed liggen. Ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. In West-Vlaanderen heeft Yves Leterme zeker zijn aanhang, sommigen hebben in juni wel niet op hem gestemd uit onvrede over zijn partij, anderen hebben alleen voor de kamerlijst gestemd. Waarom zou de CD&V nog meer dan 23% halen in West-Vlaanderen voor de kamer en slechts 17% voor de senaat ? Dat zijn stemmen voor Leterme, niet voor de CD&V !
Waarom blijf je die loser eigenlijk verdedigen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 juli 2010, 19:57   #3
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom blijf je die loser eigenlijk verdedigen?
Ik ken Leterme iets beter dan jullie door vrienden en kenissen uit Sint-Jan (Ieper). We weten genoeg wat er achter de schermen allemaal is gebeurd. En niet alleen door Milquet en de liberalen, maar ook door zijn eigen partij !

Ik kom zelf uit een rasechte CVP familie zoals veel west-Vlamingen wellicht, een ver familielid heeft zelfs nog gewerkt in het kabinet van Leterme toen hij Vlaams minister president was. Vroeger was ik opgegroeid binnen een CVP omgeving en heb hierdoor heel wat vrienden en kennissen binnen die partij. Echter zelf heb ik bijna nooit op de CVP gestemd, behalve dan een paar keer voor de gemeenteraadsverkiezingen. Omdat ik al snel de ware aard van de oude kroko's als Martens, Dehaene, Eyskens en dergelijke door had. Bovendien ben ik ook een heel stuk nationalistischer en conservatiever dan mijn familie en kwam ik zo bij het toenmalige Vlaams Blok uit. Toch kwam ik nog veel te weten over de interne keuken van de CVP, al is dat door de jaren wel een beetje geminderd.

Echter Leterme is als persoon een goeie gast en zou een goed vakminister zijn. Het is niet omdat iemand een ander gedachtengoed heeft, dat die persoon niets waardevol kan doen !

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juli 2010 om 19:59.
Oud 20 juli 2010, 20:01   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Leterme iets beter dan jullie door vrienden en kenissen uit Sint-Jan (Ieper). We weten genoeg wat er achter de schermen allemaal is gebeurd. En niet alleen door Milquet en de liberalen, maar ook door zijn eigen partij !

Ik kom zelf uit een rasechte CVP familie zoals veel west-Vlamingen wellicht, een ver familielid heeft zelfs nog gewerkt in het kabinet van Leterme toen hij Vlaams minister president was. Vroeger was ik opgegroeid binnen een CVP omgeving en heb hierdoor heel wat vrienden en kennissen binnen die partij. Echter zelf heb ik bijna nooit op de CVP gestemd, behalve dan een paar keer voor de gemeenteraadsverkiezingen. Omdat ik al snel de ware aard van de oude kroko's als Martens, Dehaene, Eyskens en dergelijke door had. Bovendien ben ik ook een heel stuk nationalistischer en conservatiever dan mijn familie en kwam ik zo bij het toenmalige Vlaams Blok uit. Toch kwam ik nog veel te weten over de interne keuken van de CVP, al is dat door de jaren wel een beetje geminderd.

Echter Leterme is als persoon een goeie gast en zou een goed vakminister zijn. Het is niet omdat iemand een ander gedachtengoed heeft, dat die persoon niets waardevol kan doen !
Het kan zijn dat hij sympathiek is en hij zal wel intelligent zijn en goed met cijfers overweg kunnen, maar politiek-strategisch is hij toch een absolute nul? Iemand die zich altijd te grazen laat nemen zoekt toch beter een andere functie?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 juli 2010, 20:06   #5
Max van Dietschland

Standaard

Trouwens ook Bart Dewever heeft meerdere malen gezegd dat de CD&V machtscenakels Leterme helemaal hebben opgebrand.

Eigenlijk mocht Leterme nooit hebben meegedaan hebben aan de federale verkiezingen van 2007. Waarom zou het indertijd zo lang hebben geduurd voordat Leterme zich kandidaat stelde ? Er was voordien al twijfel over de slaagkansen en Leterme deed het zeer goed als minister president.

Persoonlijk vind ik zeker de regering Peeters II veel minder functioneren.

Oud 20 juli 2010, 20:10   #6
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het kan zijn dat hij sympathiek is en hij zal wel intelligent zijn en goed met cijfers overweg kunnen, maar politiek-strategisch is hij toch een absolute nul? Iemand die zich altijd te grazen laat nemen zoekt toch beter een andere functie?
Laat ons zeggen dat de man niet geschikt zou zijn om staatshoofd, regeringsleider, minister van buitenlandse zaken of defensie te zijn van het Dietse Rijk, maar als vakminister van financiën of begroting of minister-president van een deelstaat, zou hij zeker wel goed kunnen. Op dit gebied laat hij veel anderen achter zich, die nu op die posten zitten.

Ik zal nog moeten zien of Dewever of zelfs Di Rupo het kan. Verhofstadt kon alleen maar 8 jaar premier zijn door de staatskas leeg te plunderen als afkoopsom naar de franstaligen toe...

Oud 20 juli 2010, 20:12   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

in West-Vlaanderen is Leterme echt nog een god. daarbuiten wordt hij net iets anders bekeken.....
Oud 20 juli 2010, 20:14   #8
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De realiteit is dat Leterme tot dusver enkel en uitsluitend heeft uitgeblonken in schrijnende onbekwaamheid, en dat er geen enkele aanleiding is om aan te nemen dat dit ooit anders zou kunnen zijn.

Dat belet voor mijn part niet dat u best Leterme als vriend kan koesteren, maar hou zijn "verantwoordelijkheid" dan binnen de perken van uw kaartersclub of zo, waar zijn totaal gebrek aan inzicht en zijn stommiteiten geen kwaad berokkenen.
Gwylan is offline  
Oud 20 juli 2010, 20:17   #9
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in West-Vlaanderen is Leterme echt nog een god. daarbuiten wordt hij net iets anders bekeken.....
Waarom zou Leterme zo populair zijn in eigen streek ?

Er zijn uiteraard ook fervente tegenstanders binnen West-Vlaanderen, denk maar aan Jean Marie Dedecker en zijn aanhang en zeker ook VLD'ers moeten niets van Leterme hebben. Maar ze zijn niet erg talrijk.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juli 2010 om 20:22.
Oud 20 juli 2010, 20:34   #10
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Leterme iets beter dan jullie door vrienden en kennissen uit Sint-Jan (Ieper).
Ik kom zelf uit een rasechte CVP familie zoals veel west-Vlamingen wellicht, een ver familielid heeft zelfs nog gewerkt in het kabinet van Leterme toen hij Vlaams minister president was. Vroeger was ik opgegroeid binnen een CVP omgeving en heb hierdoor heel wat vrienden en kennissen binnen die partij.
Dit zijn echt een paar goede argumenten vóór de CD&V. Als ik familie, vrienden en kennissen had bij de CD&V zou ik ook voor deze partij stemmen. Of misschien zelfs wel een postje in de gemeenteraad of zo kunnen krijgen.

Puur rationaal is een CD&V stem echter nietszeggend. Men weet nooit wat de tjeefen uiteindelijk gaan uitspoken na de verkiezingen. Zo ook Leterme: voor de verkiezingen vlaams, na de verkiezingen een brave belgist. Iemand die zijn beloftes structureel en consequent breekt verdient geen tweede kans; dan liever iemand die ik nog het voordeel van de twijfel kan geven.
schaker is offline  
Oud 20 juli 2010, 20:41   #11
Max van Dietschland

Standaard

Zelf heb ik zelfs nog nooit op Leterme gestemd, omdat ik zijn partij niet vertrouw, ik weet goed genoeg hoe die partij werkt en het bevalt mij niets. Ook inhoudelijk staat die partij te ver van mijn gedachtengoed. Dat belet echter niet om vrienden en kennissen te hebben binnen CD&V. Je moet ook eens durven je blik te verruimen, en niet altijd binnen hetzelfde wereldje te blijven. Je steekt daar veel van op

Veel lokale mandatarissen zeggen iets helemaal anders dan Eyskens en consoorten. Ook over de vreemdelingen bijvoorbeeld, sommigen nemen letterlijk de standpunten van Dewinter over op café, al zullen ze uit schrik voor de partijtop nooit openlijk verklaren natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juli 2010 om 20:43.
Oud 20 juli 2010, 20:43   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Dit zijn echt een paar goede argumenten vóór de CD&V. Als ik familie, vrienden en kennissen had bij de CD&V zou ik ook voor deze partij stemmen. Of misschien zelfs wel een postje in de gemeenteraad of zo kunnen krijgen.

Puur rationaal is een CD&V stem echter nietszeggend. Men weet nooit wat de tjeefen uiteindelijk gaan uitspoken na de verkiezingen. Zo ook Leterme: voor de verkiezingen vlaams, na de verkiezingen een brave belgist. Iemand die zijn beloftes structureel en consequent breekt verdient geen tweede kans; dan liever iemand die ik nog het voordeel van de twijfel kan geven.
Men weet dat zeer goed, zoals Theysen zei een tijdje geleden, Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezing, daarna moet er terug geregeerd worden.

De CD&V bestaat uit Belgische machtsbastions, die zijn anti-Vlaams per definitie. En die zullen dat blijven zo lang ze bestaan.
Oud 20 juli 2010, 20:46   #13
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Men weet dat zeer goed, zoals Theysen zei een tijdje geleden, Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezing, daarna moet er terug geregeerd worden.

De CD&V bestaat uit Belgische machtsbastions, die zijn anti-Vlaams per definitie. En die zullen dat blijven zo lang ze bestaan.
De CD&V bestaat ook uit enorm veel lokale afdelingen met gemeenteraadsleden, schepenen en burgemeesters (veel meer dan andere partijen) en die zijn niet per definitie anti-Vlaams. Dat zul je wel zien in 2012 bij de gemeenteraadsverkiezingen. Het gaat daar nog flink rommelen binnen die CD&V

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juli 2010 om 20:47.
Oud 20 juli 2010, 21:21   #14
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Max ouwe makker, wat voor onzin kraam je hier weer uit.

Je hebt nooit CVP gestemd, behalve een paar keer voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zelf kan ik geen beter voorbeeld verzinnen bij het begrip tsjeef.

Nog beter vind ik de argumentatie: "Leterme is een goeie gast, want Max weet wat er 'werkelijk' gebeurd is".

Er is geen plaats voor de heer Leterme meer in de Belgische en Vlaemsche besturen. Laat ik me vanavond aan een voorspelling wagen: Voor de heer Leterme wordt naar een premier-vervangend inkomen gezocht. De meest waarschijnlijke optie is als volgt: Breyne gaat seffens op pensioen en zijn protégé Leterme neemt het van hem over. Als uitvoerder van rampenplannen kent Leterme namelijk zijn gelijke niet. Ief op den Brugschen Dam!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 juli 2010 om 21:29.
4x10E6 is offline  
Oud 21 juli 2010, 08:58   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is nu wat stiller geworden rond de CD&V (het laatste wat we hoorden was ivm het geval Broers,waarbij Stefaan Declerk zich gedwongen zag om zijn eigen partijvoorzitter op vriendelijk/vaderlijke wijze even terecht te wijzen,en daarmee een nieuwe brand,en onnodige ruzie met de NVA, vakkundig bluste).

En ja,als er binnen de CD&V het aantal potentieel "ministriabele" kandidaten afgelopen wordt,voor een BEPERKT aantal ministerposten die aan een CD&V-er zullen toegewezen worden,dan is "Yves" nog niet uitgeteld....

De andere optie,zoals al eerder hier vermeld in deze thread,zou zijn dat men hem in een "provinciaal" mandaat duwt.Echter,dat is een "einde politieke carriere" -post,en dat zie ik "Yves" nog niet doen....

Het is een moeilijke oefening,zowel voor CD&V als voor NVA,om elkaar NIET als "vijanden" te zien....maar als reisgenoten......maar het zal zo moeten.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juli 2010 om 09:00.
kelt is nu online  
Oud 21 juli 2010, 09:10   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hahahaha....

Wat moet je eigenlijk doen om als politieker echt dood te zijn bij de CD&V ?
Henri1 is offline  
Oud 21 juli 2010, 09:24   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hahahaha....

Wat moet je eigenlijk doen om als politieker echt dood te zijn bij de CD&V ?
niet verkozen worden.
kelt is nu online  
Oud 21 juli 2010, 09:30   #18
Max van Dietschland

Standaard

Van alle CD&V'ers op de kamerlijsten heeft Leterme de meeste stemmen gehaald, dan moet de partij deze persoon als minister voordragen. Ook dat is democratie.

Oud 21 juli 2010, 09:35   #19
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Max ouwe makker, wat voor onzin kraam je hier weer uit. Je hebt nooit CVP gestemd, behalve een paar keer voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zelf kan ik geen beter voorbeeld verzinnen bij het begrip tsjeef.
Ik heb nooit voor de nationale CVP gestemd ! Gemeenteraadsverkiezingen is iets anders vind ik. Daar speelt de nationale politiek niet mee en het was ook in een periode waar het Vlaams Blok nog niet opkwam in de gemeente.

Oud 21 juli 2010, 09:41   #20
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:

Leterme heeft zijn kansen grondig verspeeld en is dus serieus opgebrand... Dat komt ervan als je je blijft hechten aan het premierschap... Hij had de kans om de handdoek in de ring te gooien in 2008 maar koos om aan te blijven.... Next!
camel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be