Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2004, 13:59   #1
kwelduvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik citeer een nieuw artikel van de Vlaams Blok web site:

[21/05/2004] - Ongestraft

De goed-nieuws-regering heeft het weerom gepresteerd. Op haar justitietop van maart jongstleden pakte ze met het nodige tromgeroffel en trompetgeschal uit met nieuw cijfermateriaal waaruit moest blijken dat de misdaadcijfers te Brussel gedaald zouden zijn. Het was een apetrotse minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael die de verzamelde pers hiervan op de hoogte mocht brengen.

Naar kwalijke VLD-traditie blijken (ook) deze cijfers vervalst of gewoonweg verzonnen. Joost Colpin, woordvoerder van het Brusselse parket, is er heel duidelijk over. De criminaliteit in Brussel daalde hoegenaamd niet, maar steeg daarentegen afgelopen jaar met 7,5 %, de jeugdcriminaliteit steeg zelfs met 32 %.

Men moet het maar durven. Terwijl de veiligheidssituatie voor de Brusselaars ronduit rampzalig is, gaat het bewind zowaar victorie kraaien. Alle schaamte voorbij ...

In alle Brusselse politiezones is er - zonder enige uitzondering - een stijging. In Jette, St. Jans-Molenbeek, Ganshoren, Koekelberg en Elsene, stijgt de criminaliteit zelfs met 14 %. Cijfers die kunnen tellen.

Colpin verstaat er zich niet aan dat de federale regering met dergelijke waanzinnige cijfers is komen aanzetten. "Ik weet niet waar Dewael zijn cijfers haalde", aldus nog de parketwoordvoerder. Het antwoord op deze vraag is heel eenvoudig: uit zijn duim!

De VLD is daarmee overigens niet aan haar proefstuk toe. Voor de verkiezingen van vorig jaar stond Verhofstadt himself nog te zwaaien met vervalste misdaadcijfers. "Het is veiliger geworden, ge voelt dat toch," klonk het toen nog. Dit jaar was het de beurt aan zijn lakei Dewael om hetzelfde te komen doen.

De volksverlakkerij gaat klaarblijkelijk ongestraft door. Ongestraft ... tot 13 juni.
kwelduvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:02   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wanneer gaat men nu eens eerst lezen en eens kijken op het forum voor men iets neerzet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be