Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2010, 11:36   #1
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard Man van 43 vrijt al 2 jaar met 15 jarige: Pedofilie of niet?

Citaat:
Man uit Spa (43) vrijt al twee jaar met 15-jarige

In Wallonië is grote beroering ontstaan over een seksuele relatie van een man van 43 met een 15-jarige. Bovendien bekent het bizarre koppel dat ze al sinds twee jaar seks hebben. De grootouders van het meisje konden het niet meer aanzien en smeekten het gerecht om paal en perk te stellen aan de situatie. De man riskeert twee jaar cel, want volgens de wet is seks pas toegelaten vanaf 16 jaar. "Ja maar ik ben mijn leeftijd ver vooruit", stelt zijn 'liefje' die volgende week 16 wordt.

Serge (43) uit Spa is de vader van liefst zes kinderen. Eén van zijn dochters nodigde in november 2008 enkele vriendinnetjes uit voor een feestje. Eén van hen valt meteen voor Serge. Het is naar eigen zeggen echt een 'coup de foudre' tussen de twee. Het meisje is op dat moment nog geen 14 jaar, maar dat bekent ze pas drie weken later. Ze ziet er veel ouder uit dan ze in werkelijkheid is. Serge beslist toch om hun relatie voort te zetten.

Frituur
De man wil de celstraf van mogelijk twee jaar erbij pakken. "Als het moet, dan heb ik dat over voor onze liefde," verrast Serge in La Nouvelle Gazette. "De wet zal ons niet beletten om elkaar graag te zien. Toen ik haar leerde kennen, verminkte het meisje zichzelf. Sinds ze met mij is, voelt ze zich beschermd, geborgen. We hebben al grootse plannen. Ze moet absoluut haar opleiding weer oppikken tot ze 18 jaar is. Onze droom is om samen een frituur te openen in het noorden van Frankrijk. Dat is altijd onze gemeenschappelijke passie geweest."

Verbod elkaar te zien
Toen Richard Kaylen, de grootvader van het meisje, de relatie ontdekte, diende hij klacht in. 17 maanden lang deed het gerecht niets. Op 10 maart 2010 kreeg Serge een brief in de bus dat hij naar het politiebureau van Spa moest. Daar wordt hij meteen doorverwezen naar een onderzoeksrechter die een psychologische begeleiding beval. Serge mocht zijn liefje niet meer zien gedurende drie maanden.

Hard leven
"Dit is zo erg", zegt het jonge liefje van Serge. "Ik begrijp de wetgever, maar wij zijn verliefd en ik had zo'n hard leven dat ik mijn leeftijd ver vooruit ben." Serge pikt in. "We zouden zo graag deze wereld verlaten en samen gelukkig zijn. Het constante geroddel is zo zwaar om dragen." (kh)
Bron:HLN.be

Naar wat ik kan opmaken uit de tekst ,lijkt dit verhaal zich af te spelen in een marginaal milieu.
Maar door één bepaalde reactie op het HLN-forum maak ik mij toch een paar bedenkingen.
Iemande opperde er namelijk het volgende:

Citaat:
Ja, wat is hier de juiste reactie op? Half gedogend afkeuren, zeker als ze 16 wordt, kunnen ze er niet veel aan doen. En als ze zou omgedraaid worden: ne 16 jarige gast die een 43 jarige vrouw vogelt. Dan zat de helf hier wrs: "wa ne sjans heeft dieje kerel...". Twee maten, twee gewichten. Dat maakt deze zaak lastig om een deftige ethisch onderbouwde en doordachte mening op te formuleren.
En inderdaad, ik heb zo'n reactie's al vaker gelezen. Wanneer een vrouw van pakweg 45 seks heeft met een 15 jarige dan zijn de reacties helemaal anders dan wanneer het een 45 jarige man en een 15 jarig meisje betreft.

In dit geval is er een leeftijdsverschil van 28 jaar. Een 30 jarige vrouw die een relatie heeft met een man van 58.....we liggen er niet wakker van.
En ja, sommige meisjes (meer dan we vermoeden)van 13 of 14 hebben de dag van vandaag al een actief seksleven, dat ontkennen we ook niet.
Zelf ben ik van mening dat dit meisje eerder een vaderfiguur zoekt en ook effectief ziet in die 43 jarige man. En ook dat ze geen onderscheid kan maken tussen vaderfiguur en 'de man van haar leven' . Kan best zijn dat die man echt verliefd is op dat meisje en het goed met haar voorheeft. maar een 40 plusser die in bed duikt met een 13 jarige noem ik toch ziekelijk.
Maar waar trekken we dan de grens tussen pedofilie en echte liefde?
En tot waar mag en kan de wetgeving gaan? Want een jongen van 18 die seks heeft met een meisje 14 jaar is dus ook strafbaar en moeten we dan ook als pedofiel behandelen.
Gynaecologen schrijven de pil voor aan 13 �* 14 jarigen.....zijn die dan ook schuldig?
Ik had graag jullie mening hierover eens geweten.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 20 augustus 2010 om 11:37.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:19   #2
kameleon
Minister

Standaard

Ik ben een rare op dat vlak of misschien ook niet. Ik neem Darwin en de dierenwereld als maatstaf. Als een meisje lichamelijk in een fase komt waar ze vruchtbaar is dan lijkt het mij normaal dat ze interactie heeft met mannen. Op die leeftijd toont men ook meer interesse voor het andere geslacht. Helaas heeft men sex op die leeftijd iets helemaal onnatuurlijks gemaakt omdat meisjes van die leeftijd eerst hun diploma dienen te behalen. Wat kan een staat met meisjes doen die op hun 15 al met een kind rond lopen. Dat rendeert niet, ook niet naar latere leeftijd toe.

Ook leeftijdsverschil is iets louter onnatuurlijk. Bij dieren zien we interactie tussen oud en jong. Moesten we onze geboortedatum niet bijhouden zouden we ook niet weten hoe oud we zelf zijn en onze partner, ik ben benieuwd welke koppeltjes er dan allemaal zouden gevormd worden.

In dit geval denk ik dat het om iemand gaat die een vaderfiguur zoekt. Goed of slecht ? Zolang dat meisje gelukkig is en dat blijkt ze inderdaad te zijn. En zolang hij dat meisje niet uitbuit. Dat de grootmoeder het een schande vindt om haar eigen gezicht niet te verliezen tegenover haar omgeving is van geen tel.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:28   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De wet zegt dat het niet mag.

Moorden mag ook niet; maar er kunnen verzachtende omstandigheden zijn en in extremis kan je er voor vrijgesproken worden.

Ik vind net hetzelfde voor deze pedo-zaak.

Het meisje was volgens de wet te jong om zelfstandig te kunnen beslissen; er is een vermoeden van misbruik.
Maar dat wil niet zeggen dat de dader even crimineel is als Dutroux.

Er moet een maatschappelijk signaal komen: de man had beter gewacht tot zijn liefke de wettelijke leeftijd had.
Een evenwichtige straf is aangewezen.
Dat mag, indien het grondig onderzoek uitwijst dat er geen reële uitbuiting of misbruik was, voor mijn part vb. een jaar gevang zijn, onder voorwaarde maar uit te voeren als hij terug gelijkaardige feiten zou bedrijven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:31   #4
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik ben een rare op dat vlak of misschien ook niet. Ik neem Darwin en de dierenwereld als maatstaf. Als een meisje lichamelijk in een fase komt waar ze vruchtbaar is dan lijkt het mij normaal dat ze interactie heeft met mannen. Op die leeftijd toont men ook meer interesse voor het andere geslacht. Helaas heeft men sex op die leeftijd iets helemaal onnatuurlijks gemaakt omdat meisjes van die leeftijd eerst hun diploma dienen te behalen. Wat kan een staat met meisjes doen die op hun 15 al met een kind rond lopen. Dat rendeert niet, ook niet naar latere leeftijd toe.

Ook leeftijdsverschil is iets louter onnatuurlijk. Bij dieren zien we interactie tussen oud en jong. Moesten we onze geboortedatum niet bijhouden zouden we ook niet weten hoe oud we zelf zijn en onze partner, ik ben benieuwd welke koppeltjes er dan allemaal zouden gevormd worden.
Ik daag u uit om waar u nu zit tijdens het lezen van dit bericht eens goed rond te kijken en op te sommen wat u ziet dat nog kan beschouwd worden als zijnde 'natuurlijk'.
Tenzij u toevallig ergens draadloos in het midden van een bos zit te surfen, heb ik een sterk vermoeden dat uw lijst enorm beperkt zal zijn.
Hoe spijtig het al dan niet moge wezen, onze samenleving en onze intermenselijke reacties kunnen vandaag de dag niet meer louter gebaseerd worden op wat als 'natuurlijk' wordt beschouwd.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:31   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De wet zegt dat het niet mag.

Moorden mag ook niet; maar er kunnen verzachtende omstandigheden zijn en in extremis kan je er voor vrijgesproken worden.

Ik vind net hetzelfde voor deze pedo-zaak.

Het meisje was volgens de wet te jong om zelfstandig te kunnen beslissen; er is een vermoeden van misbruik.
Maar dat wil niet zeggen dat de dader even crimineel is als Dutroux.

Er moet een maatschappelijk signaal komen: de man had beter gewacht tot zijn liefke de wettelijke leeftijd had.
Een evenwichtige straf is aangewezen.
Dat mag, indien het grondig onderzoek uitwijst dat er geen reële uitbuiting of misbruik was, voor mijn part vb. een jaar gevang zijn, onder voorwaarde maar uit te voeren als hij terug gelijkaardige feiten zou bedrijven.
Vraag is dan wel of dat meisje dit zelf wou,ik zie persoonlijk geen verschil tussen een jonge vrouw van 15 jaar en eentje van 18 dus ben ik een pedo
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:33   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Sud Presse > Actualité > Belgique

Voor foto...
Oud 20 augustus 2010, 12:35   #7
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik daag u uit om waar u nu zit tijdens het lezen van dit bericht eens goed rond te kijken en op te sommen wat u ziet dat nog kan beschouwd worden als zijnde 'natuurlijk'.
Tenzij u toevallig ergens draadloos in het midden van een bos zit te surfen, heb ik een sterk vermoeden dat uw lijst enorm beperkt zal zijn.
Hoe spijtig het al dan niet moge wezen, onze samenleving en onze intermenselijke reacties kunnen vandaag de dag niet meer louter gebaseerd worden op wat als 'natuurlijk' wordt beschouwd.
Niets is meer natuurlijk. Een meisje van 12 jaar moet dan wel bijvoorbeeld al kiezen wat ze in het middelbaar wilt volgen, daar hebben ze dan wel al genoeg wijsheid voor. Er zijn er op 18, 19, 20 die na een paar maanden hogeschool al stoppen omdat die richting hen toch niet blijkt te bevallen. Ach ja....

Stel dat die man en dat meisje een relatie hadden zonder sex, dan was het helemaal geen probleem ? Eigenlijk nogal hypocriet he seg.
Oud 20 augustus 2010, 12:36   #8
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het is voor zo'n gevallen dat men wetten moet maken, een 19-jarige die aanpapt met een 14-jarige en niemand in de omgeving vind dit storend dan wordt dit horizontaal geklasseerd..
En ze is nu 15, bij aanvang was ze maar 13 of 14 dus...ver binnen de strafbare grenzen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:37   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vraag is dan wel of dat meisje dit zelf wou,ik zie persoonlijk geen verschil tussen een jonge vrouw van 15 jaar en eentje van 18 dus ben ik een pedo
Als 44-jarige zie ik(je) wel degelijk het verschil tussen een puber of een volwassen vrouw..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:39   #10
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Technisch gesproken geen pedofilie. Wel seks met een minderjarige. Is verboten. En degoutant. Opsluiten dus.

Eerlijk gezegd, als een 43-jarige hem in mijn 15-jarige dochter zou hangen, dan gaat die 43-jarige niet naar de gevangenis. Ik waarschijnlijk wel.

Wie het verschil niet ziet tussen een 15-jarige en een 18-jarige is een dwaas en is intussen van ouderdom, door openkomende dementie of door overmatig alcoholgebruik vergeten hoe h/zij als 15-jarige was. Dat er een verschil is over hoe "de maatschappij" oordeelt over jongens tegenover meisjes, klopt natuurlijk wel. Daar is volgens mij onlangs een uitgebreide draad over gepasseerd.

EDIT: dit was hem http://forum.politics.be/showthread....ght=leerkracht

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 augustus 2010 om 12:44.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:40   #11
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat de staat met een meisje van 15 ,die al een kind heeft, kan doen is het punt niet.
Wat een meisje van 15 met haar kind doet is relevanter denk ik . Lichamelijk zijn ze inderdaad rijp om een kind op de wereld te zetten, maar zijn ze het ook mentaal?
Als ik op het lichamelijke had moeten afgaan dan kon ik mijn eerste kind op 11 jarige leeftijd hebben gehad. Lichamelijk was ik ook ver op mijn leeftijd vooruit, maar mentaal zeker nog niet.
Seks op 14 jarige leeftijd noem ik zeker niet onnatuurlijk....ik ben ook 14 geweest.
Het is normaal dat je op die leeftijd wil experimenteren, je bent volop je eigen lichaam aan het ontdekken , je krijgt de wildste verhalen van vrienden en vriendinnen te horen,al dan niet waarheidsgetrouw en je wilt zelf wel eens ervaren wat seks nu eigenlijk is. Sommige omdat ze er effectief klaar voor zijn, anderen omdat ze niet willen onderdoen voor hun vrienden.

Het belangrijkste voor mij is dat je er dan ook kan over praten met je ouders.
In het geval van dit 15 jarig meisje zijn het de grootouders di eaan de alarmbel trekken. Waar zijn haar ouders? Ofwel kan het haar ouders geen bal schelen, ofwel zijn de ouders van dat meisje door bepaalde omstandigheden niet in staat om haar op te voeden (overlijden,ziekte,...)
Dan heb je al onmiddellijk 2 problemen: er is een grote generatiekloof tussen haar en haar grootouders en ze mist een vaderfiguur.
Mijn grootmoeder was best een ruimdenkend mens en van een vuile mop was ze ook niet vies.....maar ik zag mezelf toch niet bij haar aankloppen met vragen over sexualiteit, vriendjes of de pil.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 20 augustus 2010, 12:43   #12
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Technisch gesproken geen pedofilie. Wel seks met een minderjarige. Is verboten. En degoutant. Opsluiten dus.

Eerlijk gezegd, als een 43-jarige hem in mijn 15-jarige dochter zou hangen, dan gaat die 43-jarige niet naar de gevangenis. Ik waarschijnlijk wel.

Wie het verschil niet ziet tussen een 15-jarige en een 18-jarige is een dwaas en is intussen van ouderdom, door openkomende dementie of door overmatig alcoholgebruik vergeten hoe h/zij als 15-jarige was. Dat er een verschil is over hoe "de maatschappij" oordeelt over jongens tegenover meisjes, klopt natuurlijk wel. Daar is volgens mij onlangs een uitgebreide draad over gepasseerd.
Moest ik een 15 jarige dochter hebben en haar "vriendje" is 43 jaar....dan zou ik jou waarschijnlijk gezelschap komen houden in de gevangenis. (mocht die gemengd zijn )

Maar laat ons eens stellen dat jij een zoon hebt van 15 en hij komt thuis met het verhaal dat hij de nacht van zijn leven had met een 43 jarige vrouw?
Hoe zou je dan reageren?

Oud 20 augustus 2010, 12:44   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als 44-jarige zie ik(je) wel degelijk het verschil tussen een puber of een volwassen vrouw..
Ik ken vrouwen van 15 jaar die meer volwassen zijn dan sommige van 18 jaar,wie bepaalt wanneer iemand puber is of niet?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:45   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Moest ik een 15 jarige dochter hebben en haar "vriendje" is 43 jaar....dan zou ik jou waarschijnlijk gezelschap komen houden in de gevangenis. (mocht die gemengd zijn )

Maar laat ons eens stellen dat jij een zoon hebt van 15 en hij komt thuis met het verhaal dat hij de nacht van zijn leven had met een 43 jarige vrouw?
Hoe zou je dan reageren?
"Goed zo jongen"

*schouderklopje*

"En, hoe was dat nu?"
Oud 20 augustus 2010, 12:47   #15
kameleon
Minister

Standaard

Zijzelf beweert dan weer dat ze mentaal wel rijp is omdat ze zoveel in het leven al heeft meegemaakt.

Als ze die vaderfiguur gaat zoeken dan heb je al grotendeels de vraag opgelost waar één van de ouders is. Dat wilt zeggen dat de vader er nooit geweest is voor haar of op de verkeerde manier. Haar kleineren, wie weet zelfs misbruik...
Voor een meisje van 13 was ze anders ook wel al heel jong om in haar armen te snijden hoor. Mentaal speelde er op die leeftijd dus ook wel al wat in haar hoofd.
Om te beseffen dat er iets verkeerd is moet je mentaal ook rijp zijn om dat te kunnen vatten. Een 7-jarige die misbruikt wordt zal dat op zijn 7 jaar nog niet beseffen maar pas later bij het ouder worden. Dus ja, misschien is ze echt wel mentaal vroegrijp.
Oud 20 augustus 2010, 12:47   #16
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht

Hoe zou je dan reageren?
Ik zou hem in ieder geval niet bejubelen. Er scheelt iets met mensen die in de veertig zijn en het doen met pubers. Het is niet abnormaal dat pubers opkijken (ook op "die" manier) naar ouderen, maar het omgekeerde is in mijn ogen een teken van regressie. Of erger.
Oud 20 augustus 2010, 12:49   #17
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niets is meer natuurlijk. Een meisje van 12 jaar moet dan wel bijvoorbeeld al kiezen wat ze in het middelbaar wilt volgen, daar hebben ze dan wel al genoeg wijsheid voor. Er zijn er op 18, 19, 20 die na een paar maanden hogeschool al stoppen omdat die richting hen toch niet blijkt te bevallen. Ach ja....

Stel dat die man en dat meisje een relatie hadden zonder sex, dan was het helemaal geen probleem ? Eigenlijk nogal hypocriet he seg.
Om het kort te zeggen, er is een reden waarom een divergentie bestaat tussen 'natuurlijke volwassenheid' en 'maatschappelijke volwassenheid'.
De natuurlijke volwassenheid is afgestemd op ons 'dier-zijn' wat veronderstelt dat enkel rekening wordt gehouden met de primaire behoeften. Indien wij enkel deze behoeften zouden moeten voldoen, is het perfect mogelijk dat een 14-jarige al als volwassen kan beschouwd worden.
Onze maatschappij zit vandaag de dag echter ontzettend veel complexer in elkaar dan het louter wensen te voldoen aan primaire behoeften. Die complexiteit heeft ervoor gezorgd dat onze 'maatschappelijke volwassenheid' steeds verder werd uitgesteld met als resultaat een kloof met de 'natuurlijke volwassenheid'. Volwassen zijn betekent vandaag de dag immers veel meer dan louter in staat zijn om te kunnen overleven en zich voort te planten. Seks en voortplanting heeft in deze maatschappij een veel ruimere betekenis en impact dan die in de pure dierenwereld heeft. Zo niet zou bv. een verkrachting ook niet langer strafbaar mogen zijn wegens bij een heel aantal dieren 'natuurlijk' zijnde.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:49   #18
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zijzelf beweert dan weer dat ze mentaal wel rijp is omdat ze zoveel in het leven al heeft meegemaakt.

Als ze die vaderfiguur gaat zoeken dan heb je al grotendeels de vraag opgelost waar één van de ouders is. Dat wilt zeggen dat de vader er nooit geweest is voor haar of op de verkeerde manier. Haar kleineren, wie weet zelfs misbruik...
Voor een meisje van 13 was ze anders ook wel al heel jong om in haar armen te snijden hoor. Mentaal speelde er op die leeftijd dus ook wel al wat in haar hoofd.
Om te beseffen dat er iets verkeerd is moet je mentaal ook rijp zijn om dat te kunnen vatten. Een 7-jarige die misbruikt wordt zal dat op zijn 7 jaar nog niet beseffen maar pas later bij het ouder worden. Dus ja, misschien is ze echt wel mentaal vroegrijp.
Er lopen maar weinig pubers rond die dat niet van zichzelf vinden. Dat is een van de tekenen van puberteit. En dan wil ik nog niet beginnen over hoe ontzettend fout het is dat een vaderfiguur zijn piet in ... euhm ... de dochterfiguur steekt. Ga er dan een pannenkoek mee eten.
Oud 20 augustus 2010, 12:50   #19
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

In een marginaal milieu ?

Het gaat potverdekke om ondernemers !
In de Fried PotatoeChips Catering weliswaar...
Oud 20 augustus 2010, 12:54   #20
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er lopen maar weinig pubers rond die dat niet van zichzelf vinden. Dat is een van de tekenen van puberteit. En dan wil ik nog niet beginnen over hoe ontzettend fout het is dat een vaderfiguur zijn piet in ... euhm ... de dochterfiguur steekt. Ga er dan een pannenkoek mee eten.
Ok, maar hoor je het meisje klagen ? Als we afgaan op het meisje ondervindt zij zelf er meer last van dat de relatie wordt stopgezet dan dat de relatie gewoon zou verder gaan. Wat moet je daarmee ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be