![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las net in de gazet dat er nog nooit zoveel illegale wapens gepakt waren door de politie, als in 2009.
Je kan in dit apenland voor een heel beperkt bedragje, zo staat er te lezen, een pistool, revolver of oorlogstuig kopen. Voor "enkele honderden euro's". Ja, dat is niet moeilijk hé. Waarom schrijven ze er niet bij hoeveel je aan je broek gesmeerd krijgt, als de politie je pakt met zo'n schiettuig ? Niet de theorie van 'zoveel riskeer je', of dat niet alleen. Neen, de werkelijke uitgesproken straf, en de effectief betaalde boeten en gezeten tijd ervoor. (zwak van de politiemededeling; nog zwakker van de journalist met zero kritische zin) Want ik vermoed dat dat schandalig weinig is; vaak zelfs "niets'. Ik vind dat iemand die een wapen bewust koopt (rare formulering; bedoeld om een tegenstelling te bekomen met: een pistool uit de oorlog, geërfd van grootvader die het gepikt had van een vuile Duitser ...), minstens 5 jaar den bak in moet. Bovenop de eventuele criminele feiten die hij gepleegd heeft natuurlijk. De toestand zoals hij nu is in dit apenland, vind ik maar hypocriet. Ik wil het sportschieten hier nog buiten beschouwing laten (ik ben er ook geen voorstander van), maar die mensen worden meer geambeteerd dan die echte criminelen. Akkoord ? link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100818_005 titel: Nooit zoveel illegale wapens in ons land beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Toen ik twee jaar geleden zei dat de strenge wapenwet voor meer illegale wapens en meer criminaliteit (vooral inbraken en gewapende overvallen) gaat zorgen geloofde je mij niet. Ben blij dat je zelf tot het inzicht bent gekomen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar strenge wapenwet ?? Hoeveel echte straf, uitgevoerde gevangenisstraf en effectief betaalde boete krijgt meneer of mevrouw x, als hij/zij betrapt wordt op bezit van een illegaal pistool ? Streng mijn teelballen ja.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een feit dat er voor die verstrenging minder illegale wapens waren nietwaar?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verweerwapen bezitten zonder vergunning is niet hetzelfde als verboden wapendracht, dat dan ook met of tot vijf jaar gevangenisstraf bestraft wordt. Het gaat dus over het wapen zelf, de hoedanigheid ervan. Stel je hebt geen wapenvergunning en je koopt een Browning HP om jezelf en je gezin te verdedigen. Wat hier gebeurd is bezit van een verweerwapen zonder vergunning. Ik denk dat hier een maximumstraf van een jaar op staat. Stel je koopt diezelfde Browning HP, maar de nummers zijn eruit gevijld. Nu is dat pistool plots een verboden wapen, er staat tot vijf jaar op.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg maakt het geen zak meer uit of je nu een 6 mm, een 9 mm of een kanon koopt/hebt. Illegaal is illegaal.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter een ilegaal wapen dan geen wapen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld is geld en weg is weg. Mij maken ze trouwens ook niet wijs dat ze al die wapens die ingeleverd waren netjes verbrand hebben. Het zal wel meer geweest zijn ; eentje voor de oven, eentje voor mij, eentje voor mama, eentje voor papa...en terug eentje voor de oven.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vraag je hoeveel iemand die gepakt wordt met een illegaal wapen echt daarvoor aangerekend wordt. Niet 'wat er in het boekje staat dat je theoretisch kan krijgen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv moesten die wapens in het vaticaan liggen dan was dat zero straf. Wil datzelfde wapen bij een clochard liggen die al 3 keer een pak waspoeder gestolen had in de supermarkt dan zou dat misschien 2 jaar zijn. En mocht dat zelfde bij mij liggen dan zou ik waarschijnlijk naar de 5 jaar kunnen uitkijken.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de toestand van dat wapen die in wezen bepalend is, daar zit het verschil tussen drie maand en vijf jaar. Het gezwets is wettelijk van aard.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politie zegt "er zijn nooit meer illegale wapens aangetroffen".
Jij zegt "dat is geen juridisch begrip (of zoiets). Ik bekijk zo af en toe de actualiteit in de gazetten; ik lees berichtgeving over veroordelingen (die zijn openbaar, dacht ik zo) over van alles en nog wat; ik lees berichtgeving over het feit dat al eens iemand aangetroffen wordt op café met een wapen; of over een wapen in een auto ... maar dus nooit: x krijgt een veroordeling wegens wapen op zak. Ze komen er dus van af met een vermanend vingertje ?? Samengevat: De politie pakt zovele illegale wapens; en ik lees niets over veroordelingen daarover. Dat gecombineerd met mijn mening dat iemand die een vuurwapen gaat kopen op illegale wijze, voor minstens 5 jaar in den bak zou moeten zitten. 10 jaar als hij dat deed om iets crimineels mee uit te halen. Straffen boven op de straf voor eventueel gepleegde feiten. Mijn maatschappelijke aanklacht is dus: er is misschien wel een wet die zegt dat bepaalde wapens illegaal zijn, maar er is helemaal geen fatsoenlijk beleid tegen illegale wapens.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 augustus 2010 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij ons zijn de wetten er alleen voor wie zich er aan onderwerpt.Voor diegene die goede advokaten kunnen betalen,en voor diegenen die desnoods hard terugmeppen, gelden geen wetten,alleen het recht van de sterkste.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef vooral de Staat het monopolie op geweld en wapenbezit ja. Fantastisch idee.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, als je die kogel in bezit neemt in het midden van je hersenen, dan ben je er aan. Nu ernstig: niemand heeft jou gevraagd om onnozele voorbeelden te komen geven. Gelieve ze dan ook voor u te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel miljaar toch, wat lees ik net in de Frut ?
Dat tien Walenkoppen betrapt zijn in de buurt van de Ijzerwake, met 'verboden wapens' op zak. En ze blijven maar enkele uren aangehouden. Waarvoor gaat iemand van de buurt van Luik, met dergelijke wapens, naar de overkant van de staatsgrens Vlaanderen-Walenland, naar zoiets als de Ijzerwake ?? Toch niet "om zich te verdedigen" ? Neen, om mensen verrot te slaan. Waar gaat iemand met niet-criminele geest zich zo'n wapens aanschaffen ? Ik kom alleszins niet in zo'n winkeltjes ... Ik ben benieuwd naar het gerechtelijk staartje van dit voorvalletje. link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ijzerwake.aspx titel: Walen met boksbeugels en matrakken opgepakt nabij IJzerwake tekst: Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U mag die feiten natuurlijk onnozel vinden omdat ze niet in uw visie passen. Dat maakt die feiten echter niet minder waar.
|
![]() |
![]() |