Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2010, 21:04   #1
erlise
Banneling

Standaard REPRISE: ”Hebt u een hekel aan Turken, meneer Sarrazin?”

Thilo Sarrazin veroorzaakte met zijn kritiek op islamitische migranten een golf van verontwaardiging. Tegen de ”Welt am Sonntag” zei hij: ”Ik ben geen racist.”

Welt am Sonntag: Uw boek is al voordat het is verschenen een bestseller. Hebt u de Bondskanselier en SPD-chef Gabriel bedankt voor de door hun verontwaardiging gemaakte reclame?

Thilo Sarrazin: Het is verbazingwekkend hoeveel mensen over het boek praten zonder het gelezen te hebben. Maar het lijkt erop, dat mevrouw Merkel zich heeft ontpopt tot een van mijn beste boekpromotors.

Welt am Sonntag: Hoe kwam u op deze Cassandratitel?

Thilo Sarrazin: Geen onderzoeker werkt zonder een arbeidshypothese, want zijn onderzoek moet immers een richting hebben. Ik ben een op getallen georiënteerd mens. Mijn mening over Turken in Kreuzberg werd er niet door gevormd, dat ik door Kreuzberg gelopen ben en gezegd heb: alweer een hoofddoek of alweer een kinderwagen. Ik heb de Berlijnse statistieken bekeken. Ik heb er als wethouder van financiën al over nagedacht: hoe betalen we dat eigenlijk allemaal?

Welt am Sonntag: Men zou hier ook in kunnen lezen dat u een hekel aan Turken hebt.

Thilo Sarrazin: Dan hebt u het boek niet goed gelezen. Mijn sociologische gedachten gaan toch veel verder. Ik neem de sinds 45 jaar dalende geboortecijfers in Duitsland en het toenemende aantal kinderen met een onderontwikkelde afkomst als uitgangspunt. Ik laat zien, hoe bepaalde prestatie-indicatoren al jarenlang dalen. Het meest hebben mij de statistieken van BASF aangegrepen, die de testprestaties van hun jonge sollicitanten in rekenen en spelling over een periode van 35 jaar hebben vergeleken. De prestaties gaan dramatisch naar beneden.

Welt am Sonntag: En daar zouden de Turken schuld aan zijn?

Thilo Sarrazin: Ik analyseer een misstand, die innovatie in Duitsland verhindert. Pas heel laat in het boek kom ik op het thema migratie.

Welt am Sonntag: Wie precies zijn die ”wij”, over wie u het in uw boek heeft?

Verder dit interview inclusief video en vertaald door onze stem hier

*knip*

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 2 september 2010 om 00:10. Reden: Reclame
erlise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 22:15   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

ARD - Beckmann : Sarrazin.
Kijken jullie ?
http://www.daserste.de/beckmann/send...u2z5v80~cm.asp

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2010 om 22:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 00:41   #3
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erlise Bekijk bericht
Thilo Sarrazin veroorzaakte met zijn kritiek op islamitische migranten een golf van verontwaardiging. Tegen de ”Welt am Sonntag” zei hij: ”Ik ben geen racist.”

Welt am Sonntag: Uw boek is al voordat het is verschenen een bestseller. Hebt u de Bondskanselier en SPD-chef Gabriel bedankt voor de door hun verontwaardiging gemaakte reclame?

Thilo Sarrazin: Het is verbazingwekkend hoeveel mensen over het boek praten zonder het gelezen te hebben. Maar het lijkt erop, dat mevrouw Merkel zich heeft ontpopt tot een van mijn beste boekpromotors.

Welt am Sonntag: Hoe kwam u op deze Cassandratitel?

Thilo Sarrazin: Geen onderzoeker werkt zonder een arbeidshypothese, want zijn onderzoek moet immers een richting hebben. Ik ben een op getallen georiënteerd mens. Mijn mening over Turken in Kreuzberg werd er niet door gevormd, dat ik door Kreuzberg gelopen ben en gezegd heb: alweer een hoofddoek of alweer een kinderwagen. Ik heb de Berlijnse statistieken bekeken. Ik heb er als wethouder van financiën al over nagedacht: hoe betalen we dat eigenlijk allemaal?

Welt am Sonntag: Men zou hier ook in kunnen lezen dat u een hekel aan Turken hebt.

Thilo Sarrazin: Dan hebt u het boek niet goed gelezen. Mijn sociologische gedachten gaan toch veel verder. Ik neem de sinds 45 jaar dalende geboortecijfers in Duitsland en het toenemende aantal kinderen met een onderontwikkelde afkomst als uitgangspunt. Ik laat zien, hoe bepaalde prestatie-indicatoren al jarenlang dalen. Het meest hebben mij de statistieken van BASF aangegrepen, die de testprestaties van hun jonge sollicitanten in rekenen en spelling over een periode van 35 jaar hebben vergeleken. De prestaties gaan dramatisch naar beneden.

Welt am Sonntag: En daar zouden de Turken schuld aan zijn?

Thilo Sarrazin: Ik analyseer een misstand, die innovatie in Duitsland verhindert. Pas heel laat in het boek kom ik op het thema migratie.

Welt am Sonntag: Wie precies zijn die ”wij”, over wie u het in uw boek heeft?

Verder dit interview inclusief video en vertaald door onze stem hier

PS: bezoek als dank ook eens onze sponsors zodat wij meer kunnen vertalen
Thilo Sarrazin heeft 100 % gelijk in al wat hij zegt. Ik heb zin om zijn boek te lezen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 12:59   #4
erlise
Banneling

Standaard Waarom Sarrazin moet hangen

Duitsland gilt moord en brand. Bankier en SPD-politicus Thilo Sarrazin schreef een boek over het probleem met de moslimmigratie in Duitsland. Een inhoudelijk boek. Hoe durft hij!

Sarrazin handelt ‘perfide’ zegt woordvoerster Renate Künast, van de Grünen, en ze trekt daarbij een gezicht alsof ze al de hele dag vieze dingen heeft moeten eten.

Ze maakt zich er druk over dat Sarrazin nog steeds niet ontslagen is bij de Bundesbank.

En ja, zijn chef mag zich dan wel van hem distantiëren, Sarrazin blijkt niet zo makkelijk te ontslaan.

Er moeten dus, stelt Künast voor, nieuwe regels komen om dit alsnog te laten gebeuren. Verder is ze voor een open debat over de integratie, maar dan wel opbouwend. Dus niet als Sarrazin ‘arrogant doet’ over zijn (vele) tegenstanders. Hij moet hangen! Hangen! Hangen!

lees dit stuk verder inclusief 3 videos hier

*knip*

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 2 september 2010 om 00:10. Reden: Reclame
erlise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 13:40   #5
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de poco-berichtgeving in de Duitse media gevolgd, en Sarrazin op nog geen enkele onwaarheid kunnen betrappen. De joden zijn kwaad omdat hij gezegd heeft dat asjkenazische joden een gen hebben dat intelligentie bevordert. Tja,... het is wel een wetenschappelijk bewezen feit, evenals de gemiddelde domheid van volken die de inteelt-regels van een bepaalde, iets talrijker, religieuze traditie volgen, die wat minder nobelprijswinnaars heeft voortgebracht dan de joden, maar ja, we moeten beweren dat dat toeval is.
Oud 31 augustus 2010, 14:36   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb de poco-berichtgeving in de Duitse media gevolgd, en Sarrazin op nog geen enkele onwaarheid kunnen betrappen. De joden zijn kwaad omdat hij gezegd heeft dat asjkenazische joden een gen hebben dat intelligentie bevordert. Tja,... het is wel een wetenschappelijk bewezen feit, evenals de gemiddelde domheid van volken die de inteelt-regels van een bepaalde, iets talrijker, religieuze traditie volgen, die wat minder nobelprijswinnaars heeft voortgebracht dan de joden, maar ja, we moeten beweren dat dat toeval is.
Zijn die joden dan kwaad omdat ze allemaal dat extra intelligentiegen menen te hebben of omdat ze geshokeerd zijn over zo'n onwetenschappelijke uitspraak die enkel de mythe van een superieur volk in stand houdt, wat op haar beurt zorgt voor isolatie en antisemitisme?

Trouwens als er een deel van de mensheid is dat 'enigszins' met recht superieure intelligentie kan claimen zijn het de Oost aziaten, die zowel beter scoren op intelligentietests als de rest van de wereld als een grotere gemiddelde herseninhoud hebben.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2010 om 14:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 14:37   #7
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Thilo Sarrazin heeft 100 % gelijk in al wat hij zegt. Ik heb zin om zijn boek te lezen.
Ik neem aan dat Sarrazin bekend is met internationale IQ-scores. Die zijn wel erg omstreden, maar wat ik niet zo omstreden vind, is wat ik alle dagen om me heen zie, en dat wijst er voorlopig nog niet op dat op alle bovenkamers dezelfde computer staat.
Oud 31 augustus 2010, 14:38   #8
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Trouwens als er een deel van de mensheid is dat 'enigszins' met recht superieure intelligentie kan claimen zijn het de Oost aziaten, die zowel beter scoren op intelligentietests als de rest van de wereld als een grotere gemiddelde herseninhoud hebben.
Ze hebben last met creativiteit.

Geen idee of het cultureel weggedrild wordt, of hun brein enkel replicerend werkt.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 14:39   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...we moeten beweren dat dat toeval is.
Het is dus of genetisch of toeval volgens u?
Oud 31 augustus 2010, 14:42   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht

Geen idee of het cultureel weggedrild wordt, of hun brein enkel replicerend werkt.
dat. Maar ik heb de indruk dat men zicht daarvan bewust is meer en meer. Sommige volkeren/culturen denken ook collectiever. Die gaan mindere individuele ontdekkingen doen of prijzen winnen, maar dat maakt hen daarom niet minder geschikt om te overleven.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2010 om 14:43.
Oud 31 augustus 2010, 14:48   #11
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
dat. Maar ik heb de indruk dat men zicht daarvan bewust is meer en meer. Sommige volkeren/culturen denken ook collectiever. Die gaan mindere individuele ontdekkingen doen of prijzen winnen, maar dat maakt hen daarom niet minder geschikt om te overleven.
Dat geschikt zijn hangt uiteraard van de situatie af.
Japan heeft geluk gehad. Als Yankee een ander sociaal paradigma had, bleef het niet bij 1 atoombom.
En bestond het volk niet meer.

Vanaf de negentiende eeuw kregen we een tonneel waarbij het "fittest" zijn gelijkstond aan technische innovatie.
Overleven van volkeren is niet anders dan biologische evolutie.
Oud 31 augustus 2010, 14:56   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geschikt zijn hangt uiteraard van de situatie af.
Japan heeft geluk gehad. Als Yankee een ander sociaal paradigma had, bleef het niet bij 1 atoombom.
En bestond het volk niet meer.
Goed gezien. Dat is dan ook de reden waarom de Japanners de VS niet massaal heten voor wat op zich een gruwelijke misdaad is (ook al poogt men dat in het Westen begrijperlijkerwijze te ontkennen omwille van de drang naar een zuiver geweten). Ik laat zelden een gelegenheid voorbijgaan een Japanner te vragen naar hoe ze denken over die situatie. Gerefereerd wordt dan naar de mentaliteit van de imperiale troepen die ook fanatiek was, maw ze zouden eveneens een bom op een burgerdoelwit gegooid hebben moesten ze die gehad hebben. Concluderen dat de VS 'mercifull' waren door er slechts twee te werpen gaat dan weer te ver. Ik denk dat ze eerder mogelijkheden zagen hun imperium te vergroten door overgave af te dwingen. Wie wil er nu heersen over een wasteland?
Oud 31 augustus 2010, 15:09   #13
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Terug naar Sarrazin. De lemmingencultuur van Groot Groen Communistisch Links blijkt opnieuw. Ondemocratische regeltjes willen inlassen omdat iemand hun Groen-fascisme aankatst.
De zweep er over (zie avatar) maar dan andersom.
Toch zit er een onbegrijpelijk element in het hele verhaal.
Alle EU landen hebben behoorlijke problemen met migranten en toch willen ze coûte que coûte de deur wagenwijd openhouden.
Wie zit er exact achter deze islamofiele cultuur?

Idee?
Oud 31 augustus 2010, 17:39   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Joodse intelligentie

Citaat:
Zijn die joden dan kwaad omdat ze allemaal dat extra intelligentiegen menen te hebben of omdat ze geshokeerd zijn over zo'n onwetenschappelijke uitspraak die enkel de mythe van een superieur volk in stand houdt, wat op haar beurt zorgt voor isolatie en antisemitisme?
Ik kan je vraag niet beantwoorden zonder open deuren in te trappen, en dat zullen vele anderen wel doen, zoals hier in de inleidende alinea. Geen open deur is misschien de delicate relatie tussen Europese en Sefardische joden in Israël. Als de uitspraak onwetenschappelijk is, dan is het wellicht ook onwetenschappelijk genetische ziekten als Gay-Sachs vaker bij Ashkenazim aan te treffen, en kunnen eventueel geërgerden hun beklag gaan doen bij de Scientific American.

Citaat:

Het klopt dat de Ashkenazim dit 30-40 gram grotere hersenvolume niet hebben, wat normaliter de enige, voor het overleven van de genen "lonende" manier zou zijn geweest om naar een grotere intelligentie te evolueren. Een dergelijke evolutie zou echter geen duizend, maar vele tienduizenden jaren hebben gevergd, en zolang bestaan die Ashkenazische joden nog niet.

De Midden- en Oost-Europese Joden konden er in hun beroepen die grote taalvaardigheid en vooral wiskundeknobbels vergden, in een vijandige omgeving die hun overlevenskansen zonder die vaardigheden beperkte, evolutionair baat bij hebben de biochemische bescherming tegen een aantal genetische ziekten op te offeren aan een grotere intelligentie. Anders dan de ontwikkeling van grotere hersenen, vergde dit slechts een minieme verandering in het genetisch materiaal.

En met een IQ van 107-115, volgens anderen 118, hebben de joden nog een flinke voorsprong op de Noordoost-Aziaten met 108-110.
Oud 31 augustus 2010, 17:46   #15
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

IQ is genetisch bepaalt... ik besef dat dat moeilijk te aanvaarden is, maar sorry... als de ouders zo achterlijk waren als het kont-uiteinde van een varken, dan gaat dat voor het kind allicht ook zo zijn.

Men heeft dit lang in verband gebracht met opvoeding, maar de realiteit is anders... dit heeft maar op mindere mate invloed op de IQ van het kind.
Oud 31 augustus 2010, 17:47   #16
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed gezien. Dat is dan ook de reden waarom de Japanners de VS niet massaal heten voor wat op zich een gruwelijke misdaad is (ook al poogt men dat in het Westen begrijperlijkerwijze te ontkennen omwille van de drang naar een zuiver geweten). Ik laat zelden een gelegenheid voorbijgaan een Japanner te vragen naar hoe ze denken over die situatie. Gerefereerd wordt dan naar de mentaliteit van de imperiale troepen die ook fanatiek was, maw ze zouden eveneens een bom op een burgerdoelwit gegooid hebben moesten ze die gehad hebben. Concluderen dat de VS 'mercifull' waren door er slechts twee te werpen gaat dan weer te ver. Ik denk dat ze eerder mogelijkheden zagen hun imperium te vergroten door overgave af te dwingen. Wie wil er nu heersen over een wasteland?
Klopt. Er werd keurig geleerd uit de fouten van WOII.

Duitsland bestaat niet langer en Japan is een soort van bondgenoot.
Oud 31 augustus 2010, 17:48   #17
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
IQ is genetisch bepaalt... ik besef dat dat moeilijk te aanvaarden is, maar sorry...
Ik geloof je, hoor.
Oud 31 augustus 2010, 17:49   #18
Discobitch
Banneling

Standaard

Voor de slimmerikken allerhande:

Absoluut hersenvolume en intelligentie zijn vrij zwak gecorreleerd.
Oud 31 augustus 2010, 17:53   #19
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Meestal bestaat er een positieve terugkoppeling tussen genetische aanleg en culturele beïnvloeding. Genetisch tot grote intelligentie voorbestemde ouders zijn vaker intelligent, en geven vaker een verstandige opvoeding aan kinderen die vaker van nature intelligent zijn. Iets soortgelijks zal gelden voor volgzaamheid, creativiteit enz.

Het klopt ook dat verschillende mensengroepen, die we thans wegens een niet nader te omschrijven cultureel en voorbijgaand fenomeen niet meer als "rassen" mogen aanduiden, verschillende "specialisaties" in hebben ontwikkeld die ook aan het volume van bepaalde hersencentra kan worden gerelateerd. Zo blinken de Australische aboriginals uit in ruimtelijke oriëntatie, maar verlaten ze de lagere school doorgaans als analfabeten.
Oud 31 augustus 2010, 17:55   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan je vraag niet beantwoorden zonder open deuren in te trappen, en dat zullen vele anderen wel doen, zoals hier in de inleidende alinea. Geen open deur is misschien de delicate relatie tussen Europese en Sefardische joden in Israël. Als de uitspraak onwetenschappelijk is, dan is het wellicht ook onwetenschappelijk genetische ziekten als Gay-Sachs vaker bij Ashkenazim aan te treffen, en kunnen eventueel geërgerden hun beklag gaan doen bij de Scientific American.
Je vergelijking klopt niet. Er is nog nooit een gen voor intelligentie vastgesteld! Het gaat hier om leugens. Maar tot welk doel? Superioriteit te bewijzen? Walgelijk zou dat zijn.

Citaat:
Het klopt dat de Ashkenazim dit 30-40 gram grotere hersenvolume niet hebben, wat normaliter de enige, voor het overleven van de genen "lonende" manier zou zijn geweest om naar een grotere intelligentie te evolueren. Een dergelijke evolutie zou echter geen duizend, maar vele tienduizenden jaren hebben gevergd, en zolang bestaan die Ashkenazische joden nog niet.

De Midden- en Oost-Europese Joden konden er in hun beroepen die grote taalvaardigheid en vooral wiskundeknobbels vergden, in een vijandige omgeving die hun overlevenskansen zonder die vaardigheden beperkte, evolutionair baat bij hebben de biochemische bescherming tegen een aantal genetische ziekten op te offeren aan een grotere intelligentie. Anders dan de ontwikkeling van grotere hersenen, vergde dit slechts een minieme verandering in het genetisch materiaal.

En met een IQ van 107-115, volgens anderen 118, hebben de joden nog een flinke voorsprong op de Noordoost-Aziaten met 108-110.
waar haal je die cijfers vandaan? Studies die landen vergelijken tonen Israël een eind onder het gemiddelde van 100 qua IQ, een verschil niet volledig te verklaren door de niet Joden die er wonen. (dit op bv. de PISA test). zowiezo bewandel je hier een route die poogt superioriteit van een volk te bewijzen. Ik waarschuw voor de gevaren van die ingesteldheid. Moesten de Duitsers dit proberen het zou een schandaal zijn. Laat het ook een schandaal zijn voor anderen. En kom niet af met anekdotische zever zoals nobelprijzen. De duitsers zouden beginnen over hun filosofen en componisten. Beiden zijn onwetenschappelijke argumenten die übermenchgedachten in de hand werken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2010 om 17:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be