![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las net het onderstaande artikel in De Standaard.
Daarin viel het mij op dat een 'vrouw' (sic) van net 18, reeds gekend was bij de politie voor 58 diefstallen. Het is duidelijk dat dat meisje elke opvoeding moeten missen heeft. De maatschappij heeft noch dat meisje zelf, noch haar ouders, ooit 'geholpen' om haar op het rechte pad te brengen. En wat zei Marjan Thijssen tijdens die verkiezingsshow waarbij het (nva-)publiek in een massale lach schoot ? "Justitie werkt toch" wist ze te liegen. Hopelijk wordt justitie ook nog een puntje in de regeringsonderhandelingen (al dan niet na nieuwe verkiezingen). link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100829_024 Titel: Drie jonge winkeldievegges opgepakt Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle tekenen dat justitie niét werkt zouden persoonlijk naar M.T. moeten gemaild worden. Kwestie dat ze het weet tegen dat ze opnieuw door CD&V opgeroepen wordt
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Iedereen heeft recht op opvoeding.
Wat niet wil zeggen dat ze hier illegaal verblijft. Haar land is voor haar verantwoordelijk, zelfs al willen beide partijen dat niet. Daar bestaan verdragen over.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang iedereen een eigen interpretatie kan geven aan opvoeding, is dat recht door iedereen opneembaar. Volgens de extreme rebellen is zelfs stelen enz. een goede zaak (niet deelnemen aan het kapitalistisch systeem, anarchie tov de overheid, ...)
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja... Roma-zigeuners. Er zijn hier zoveel die vinden dat ze elk veld mogen vernielen en dan gaan stelen. Een MP3-spelertje was ook al belangrijk genoeg om er een jonge knaap voor te vermoorden. Ik zal wel weer een racist zijn, zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn mp3 spelertje ligt voorlopig in de kast, hoor... moeten ze eerst door mijn deur raken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ofwel word je mensenschuw, ofwel aanvaard je het feit dat er nu eenmaal mensen misdaden plegen, ofwel stigmatiseer je één groep wegens een persoonlijke afkeer; ik verkies optie twee.
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje raar dat die mensen intussen ook totaal gedesillusioneerd zijn, nietwaar?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 augustus 2010 om 02:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. dieven in elkaar te slaan 2. die dieven na het in elkaar slaan geen hulp te bieden maar gewoon op straat te gooien? Lijkt mij een mooi voorbeeld van schuldig verzuim als dat ooit voor de politierechtbank komt
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele ouders kunnen er niet aan doen dat hun kinderen het foute pad opgaan,veel is te danken aan deze klote maatschappij,ik heb hier dan ook al veel verwezen naar de "maatschappij die mensen opzet tot wangedrag" dwz. de overconsumptie maatschappij vraagt aan onze jongeren onmogelijke dingen.Je moet mee gaan met deze stroom of je verdrinkt,en ik kan het weten als ex dakloze,vele waren intelligente mensen die ontspoort waren de deze maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is dan volgens u die klote maatschappij: de burgers of het bestel ? We leven in een maatschappij waar ieder zijn/haar lot bepaalt, met een pak meer vrijheden dan pakweg één of twee decennia geleden. Je verwoordt alsof een individu slachtoffer wordt van z'n bekomen vrijheden. Een dakloze heeft gekozen om dakloze te zijn. Dat jij ondertussenn ex-dakloos bent is omdat je toch maar wenst te genieten van het groene gras aan de andere kant. Hopelijk heb je ook een job zodat je op z'nminst een meerwaarde betekent voor die maatschappij die jij zo graag hekelt. Groeten Rudy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* wie word(t) verplicht van TV te hebben,juist ja de gewone mensen *Wie word(t) verplicht van een Internet aansluiting te hebben,juist ja de gewone mensen *Wie word(t) verplicht van een woonst te hebben,juist ja de gewone mensen *wie word(t) verplicht om proper en net over de straat te lopen,juist ja de gewone mensen *Wie word(t) verplicht om kinderen alles te geven wat ze nodig(?) zouden hebben,juist de gewone mensen ECT ECT ECT ECT Maar je moet niets,de klote maatschappij verplicht jou niets hé,wel dat is nu eens boelchit zé !! En dat ik op de straat ben beland was zeker mijn schuld niet,wel die van jullie als belachelijke overdreven consumptie maatschappij waar iedereen rijk en beter moet zijn als zijn buurman of vrouw Dat denk ik er nu van,en dan maar verwonderd zijn dat jullie kinderen zo stout worden,eigen schuld dikke bult Laatst gewijzigd door duveltje382 : 31 augustus 2010 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet ze niet op de straat gooien, maar op het voetpad. Dat vermijdt tenminste dat je voor de politierechtbank komt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als niet ieder ministerie iets met opvoeding te maken heeft, dan zit er iets mis.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan inderdaad als ouder nog zo je best doen. Maar als iemand die net 18 is, erin lukt om voor zoveel feiten gelinkt te worden aan diefstal, sorry, maar dan is justitie grof in faling. Ik wil er geen aantal op plakken, maar vanaf een zeker ogenblik moet er toch iets gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heb je dan juist gekocht dat je geen geld meer had nadien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen heeft recht op een onvoorwaardelijk basisinkomen.
Dat zou al veel helpen, dan moeten mensen niet stelen. Komaan zeg, een mens leeft maar één keer, die tijd kunnen we aan betere dingen besteden dan een nep-overlevingsgevecht door altijd te moeten gaan werken om het kapitalisme in stand te houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |