Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 13:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Heeft de jeugd recht op opvoeding ?

Ik las net het onderstaande artikel in De Standaard.

Daarin viel het mij op dat een 'vrouw' (sic) van net 18, reeds gekend was bij de politie voor 58 diefstallen.

Het is duidelijk dat dat meisje elke opvoeding moeten missen heeft.
De maatschappij heeft noch dat meisje zelf, noch haar ouders, ooit 'geholpen' om haar op het rechte pad te brengen.

En wat zei Marjan Thijssen tijdens die verkiezingsshow waarbij het (nva-)publiek in een massale lach schoot ? "Justitie werkt toch" wist ze te liegen.

Hopelijk wordt justitie ook nog een puntje in de regeringsonderhandelingen (al dan niet na nieuwe verkiezingen).

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100829_024

Titel: Drie jonge winkeldievegges opgepakt

Citaat:
AALST - De lokale politie van Aalst heeft zaterdagmiddag drie jonge winkeldievegges, twee tienermeisjes en één vrouw die net 18 was, opgepakt in het centrum van Aalst. Dat zegt het parket van Dendermonde.

'Rond de middag stalen de drie kledij uit de boetiek Pimkie in de Nieuwstraat in Aalst. Toen de diefstal werd opgemerkt, waarschuwde de uitbaatster de politie. Na een korte zoekactie werden de drie jonge vrouwen in het centrum van Aalst opgemerkt. De buit hadden ze niet meer op zak, maar de prijslabels van de gestolen kledij werden wel in hun buurt teruggevonden,' aldus het parket van Dendermonde.

De politie vermoedt dat de gestolen kledij tussen het moment van de diefstal en de arrestatie aan een vierde medeplichtige werd overgedragen.
Uit de identiteitscontroles bleek dat de drie opgepakte jonge vrouwen Roma-zigeuners zijn die vooral in het Brusselse verblijven.

Michaela P., de vrouw die net 18 geworden was, bleek als minderjarige al voor 58 feiten van diefstallen te zijn opgepakt. Ze wordt naar Boekarest gerepatrieerd en via snelrecht voor de diefstallen berecht. De twee minderjarige tienermeisjes werden aan het parket van Brussel toevertrouwd. Daar werden ze terug vrijgelaten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 13:42   #2
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Alle tekenen dat justitie niét werkt zouden persoonlijk naar M.T. moeten gemaild worden. Kwestie dat ze het weet tegen dat ze opnieuw door CD&V opgeroepen wordt

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 01:18   #3
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Iedereen heeft recht op opvoeding.

Wat niet wil zeggen dat ze hier illegaal verblijft. Haar land is voor haar verantwoordelijk, zelfs al willen beide partijen dat niet. Daar bestaan verdragen over.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 01:20   #4
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Zolang iedereen een eigen interpretatie kan geven aan opvoeding, is dat recht door iedereen opneembaar. Volgens de extreme rebellen is zelfs stelen enz. een goede zaak (niet deelnemen aan het kapitalistisch systeem, anarchie tov de overheid, ...)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 augustus 2010, 02:08   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Och ja... Roma-zigeuners. Er zijn hier zoveel die vinden dat ze elk veld mogen vernielen en dan gaan stelen. Een MP3-spelertje was ook al belangrijk genoeg om er een jonge knaap voor te vermoorden. Ik zal wel weer een racist zijn, zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 02:11   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn mp3 spelertje ligt voorlopig in de kast, hoor... moeten ze eerst door mijn deur raken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 augustus 2010, 02:14   #7
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Och ja... Roma-zigeuners. Er zijn hier zoveel die vinden dat ze elk veld mogen vernielen en dan gaan stelen. Een MP3-spelertje was ook al belangrijk genoeg om er een jonge knaap voor te vermoorden. Ik zal wel weer een racist zijn, zeker?
Pars pro toto is geen goede instelling als het op stigmatiseren aankomt. Dan kan je ook alle rechters (wegens moordenaars vrijspreken die dan opnieuw moorden of kleine bandieten gewoon laten rondlopen wegens te veel werk), alle leerkrachten (cfr. Ronald Janssen), alle geestelijken (cfr. kindermisbruik), alle politici (cfr. corrupt), alle werkgevers (cfr. mensen zwart in dienst nemen), alle werknemers (cfr. ziekteverzuim), enz. mijden.

Ofwel word je mensenschuw, ofwel aanvaard je het feit dat er nu eenmaal mensen misdaden plegen, ofwel stigmatiseer je één groep wegens een persoonlijke afkeer; ik verkies optie twee.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 augustus 2010, 02:16   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn mp3 spelertje ligt voorlopig in de kast, hoor... moeten ze eerst door mijn deur raken.
En als ik dat hoor dan ligt er een flinke zware ijzeren staaf naast mijn bed. Ze zullen welk merken als alle lichten aan gaan. Zo vragen de flikken het ons ook. Geeft ze maar ne goeie klap en de volgende morgen vinden ze wel op straat... dood of levend.

Beetje raar dat die mensen intussen ook totaal gedesillusioneerd zijn, nietwaar?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 augustus 2010 om 02:17.
Oud 30 augustus 2010, 02:31   #9
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als ik dat hoor dan ligt er een flinke zware ijzeren staaf naast mijn bed. Ze zullen welk merken als alle lichten aan gaan. Zo vragen de flikken het ons ook. Geeft ze maar ne goeie klap en de volgende morgen vinden ze wel op straat... dood of levend.

Beetje raar dat die mensen intussen ook totaal gedesillusioneerd zijn, nietwaar?
Flikken sporen zelf aan om
1. dieven in elkaar te slaan
2. die dieven na het in elkaar slaan geen hulp te bieden maar gewoon op straat te gooien?

Lijkt mij een mooi voorbeeld van schuldig verzuim als dat ooit voor de politierechtbank komt

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 augustus 2010, 17:26   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik las net het onderstaande artikel in De Standaard.

Daarin viel het mij op dat een 'vrouw' (sic) van net 18, reeds gekend was bij de politie voor 58 diefstallen.

Het is duidelijk dat dat meisje elke opvoeding moeten missen heeft.
De maatschappij heeft noch dat meisje zelf, noch haar ouders, ooit 'geholpen' om haar op het rechte pad te brengen.

En wat zei Marjan Thijssen tijdens die verkiezingsshow waarbij het (nva-)publiek in een massale lach schoot ? "Justitie werkt toch" wist ze te liegen.

Hopelijk wordt justitie ook nog een puntje in de regeringsonderhandelingen (al dan niet na nieuwe verkiezingen).

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100829_024

Titel: Drie jonge winkeldievegges opgepakt
Wat heeft justitie met opvoeding te maken ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 17:40   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Vele ouders kunnen er niet aan doen dat hun kinderen het foute pad opgaan,veel is te danken aan deze klote maatschappij,ik heb hier dan ook al veel verwezen naar de "maatschappij die mensen opzet tot wangedrag" dwz. de overconsumptie maatschappij vraagt aan onze jongeren onmogelijke dingen.Je moet mee gaan met deze stroom of je verdrinkt,en ik kan het weten als ex dakloze,vele waren intelligente mensen die ontspoort waren de deze maatschappij
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 18:33   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vele ouders kunnen er niet aan doen dat hun kinderen het foute pad opgaan,veel is te danken aan deze klote maatschappij,ik heb hier dan ook al veel verwezen naar de "maatschappij die mensen opzet tot wangedrag" dwz. de overconsumptie maatschappij vraagt aan onze jongeren onmogelijke dingen.Je moet mee gaan met deze stroom of je verdrinkt,en ik kan het weten als ex dakloze,vele waren intelligente mensen die ontspoort waren de deze maatschappij
Dag Duvel.

Wie is dan volgens u die klote maatschappij: de burgers of het bestel ?
We leven in een maatschappij waar ieder zijn/haar lot bepaalt, met een pak meer vrijheden dan pakweg één of twee decennia geleden.

Je verwoordt alsof een individu slachtoffer wordt van z'n bekomen vrijheden.
Een dakloze heeft gekozen om dakloze te zijn. Dat jij ondertussenn ex-dakloos bent is omdat je toch maar wenst te genieten van het groene gras aan de andere kant. Hopelijk heb je ook een job zodat je op z'nminst een meerwaarde betekent voor die maatschappij die jij zo graag hekelt.

Groeten

Rudy
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 18:47   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Duvel.

Wie is dan volgens u die klote maatschappij: de burgers of het bestel ?
We leven in een maatschappij waar ieder zijn/haar lot bepaalt, met een pak meer vrijheden dan pakweg één of twee decennia geleden.

Je verwoordt alsof een individu slachtoffer wordt van z'n bekomen vrijheden.
Een dakloze heeft gekozen om dakloze te zijn. Dat jij ondertussenn ex-dakloos bent is omdat je toch maar wenst te genieten van het groene gras aan de andere kant. Hopelijk heb je ook een job zodat je op z'nminst een meerwaarde betekent voor die maatschappij die jij zo graag hekelt.

Groeten

Rudy
*Wie word(t) verplicht van met auto te leven nu,juist ja de gewone mensen

* wie word(t) verplicht van TV te hebben,juist ja de gewone mensen

*Wie word(t) verplicht van een Internet aansluiting te hebben,juist ja de gewone mensen

*Wie word(t) verplicht van een woonst te hebben,juist ja de gewone mensen

*wie word(t) verplicht om proper en net over de straat te lopen,juist ja de gewone mensen

*Wie word(t) verplicht om kinderen alles te geven wat ze nodig(?) zouden hebben,juist de gewone mensen

ECT ECT ECT ECT

Maar je moet niets,de klote maatschappij verplicht jou niets hé,wel dat is nu eens boelchit zé !!

En dat ik op de straat ben beland was zeker mijn schuld niet,wel die van jullie als belachelijke overdreven consumptie maatschappij waar iedereen rijk en beter moet zijn als zijn buurman of vrouw

Dat denk ik er nu van,en dan maar verwonderd zijn dat jullie kinderen zo stout worden,eigen schuld dikke bult

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 31 augustus 2010 om 18:49.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 21:59   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Flikken sporen zelf aan om
1. dieven in elkaar te slaan
2. die dieven na het in elkaar slaan geen hulp te bieden maar gewoon op straat te gooien?

Lijkt mij een mooi voorbeeld van schuldig verzuim als dat ooit voor de politierechtbank komt
LOL.
Je moet ze niet op de straat gooien, maar op het voetpad. Dat vermijdt tenminste dat je voor de politierechtbank komt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 31 augustus 2010, 22:00   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft justitie met opvoeding te maken ?
Als niet ieder ministerie iets met opvoeding te maken heeft, dan zit er iets mis.

Oud 31 augustus 2010, 22:08   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op kinderen staat nooit garantie.
Je kan inderdaad als ouder nog zo je best doen.

Maar als iemand die net 18 is, erin lukt om voor zoveel feiten gelinkt te worden aan diefstal, sorry, maar dan is justitie grof in faling.
Ik wil er geen aantal op plakken, maar vanaf een zeker ogenblik moet er toch iets gebeuren.

Oud 31 augustus 2010, 22:09   #17
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:

*Wie word(t) verplicht van een Internet aansluiting te hebben,juist ja de gewone mensen

*wie word(t) verplicht om proper en net over de straat te lopen,juist ja de gewone mensen

*Wie word(t) verplicht om kinderen alles te geven wat ze nodig(?) zouden hebben,juist de gewone mensen

ECT ECT ECT ECT

Maar je moet niets,de klote maatschappij verplicht jou niets hé,wel dat is nu eens boelchit zé !!

En dat ik op de straat ben beland was zeker mijn schuld niet,wel die van jullie als belachelijke overdreven consumptie maatschappij waar iedereen rijk en beter moet zijn als zijn buurman of vrouw

Dat denk ik er nu van,en dan maar verwonderd zijn dat jullie kinderen zo stout worden,eigen schuld dikke bult

Wat heb je dan juist gekocht dat je geen geld meer had nadien?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 06:16   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Iedereen heeft recht op een onvoorwaardelijk basisinkomen.
Dat zou al veel helpen, dan moeten mensen niet stelen.
Komaan zeg, een mens leeft maar één keer, die tijd kunnen we aan betere dingen besteden dan een nep-overlevingsgevecht door altijd te moeten gaan werken om het kapitalisme in stand te houden...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:42   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be