Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2010, 18:24   #1
gilad
Banneling

Standaard Jeremy Clarkson (Top Gear) onder vuur na grapje over burka

Dar je met de islam maar beter geen grapjes kan maken heeft nu ook Jeremy Clarkson, één van de drie gekende presentators van het razend populaire programma Top Gear over auto’s, ondervonden toen hij deze week in Engeland een rel veroorzaakte door een grap te maken over de burka.

Zes miljoen Britten zaten aan de buis gekluisterd toen Jeremy riep dat de zomer de gevaarlijkste tijd van het jaar is om in een auto te rijden. “Al die vrouwelijke voetgangers in korte rokjes! Je móet er wel naar kijken.”

Co-presentator Richard Hammond begon vervolgens over de boerka. “Dit is een voordeel van de boerka, want met dit kledingstuk verdwijnt het probleem.” Jeremy schudde zijn hoofd en zei: “Werkt niet. Ik zag laatst een moslima in een boerka. Ze struikelde waardoor ik haar rode string kon zien.” Sindsdien stromen de klachten binnen bij de BBC.

Volgens de Britse krant Daily Mail is The Muslim Women’s Network UK, de vereniging voor de belangen van moslima’s, not amused. “Over de boerka is momenteel een hevige discussie gaande, daar mag je geen grapjes over maken.”
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 18:27   #2
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Wat een bullsh*t... Overal kan je grapjes over maken en als het over burka's gaat hebben mensen opeens lange tenen. Kortom het is wel erg willekeurig.
Juist, omdat het zo omstreden is, is het nuttig dat er grappen over gemaakt worden, óók dat is integratie. Zolang Burka's niet verboden zijn (in tegenstelling tot een aantal andere landen), mag daar best tegenover staan dat men geen censuur gaat opdringen. Zowel verbieden als censuur past beide namelijk ook niet in de Britse traditie.

Verder is TopGear gewoon een leuk programma.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 31 juli 2010 om 18:35.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:11   #3
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wat een bullsh*t... Overal kan je grapjes over maken en als het over burka's gaat hebben mensen opeens lange tenen. Kortom het is wel erg willekeurig.
Juist, omdat het zo omstreden is, is het nuttig dat er grappen over gemaakt worden, óók dat is integratie. Zolang Burka's niet verboden zijn (in tegenstelling tot een aantal andere landen), mag daar best tegenover staan dat men geen censuur gaat opdringen. Zowel verbieden als censuur past beide namelijk ook niet in de Britse traditie.

Verder is TopGear gewoon een leuk programma.
De burka wordt meer en meer verboden, naast België en Frankrijk nu ook in Egypte en er zullen er nog meer volgen. Het zou beter zijn om via de EU een verbod op te leggen ipv individueel per land. Nadien kunnen dan de VN en de rest van het kwartet een verbod opleggen.
Oud 31 juli 2010, 19:16   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zelfs imam's in Saoedi Arabië zijn voor een boerka-verbod in Europa ; ik geloof persoonlijk dat de reden van deze opstelling is dat Saoedi Arabië een land is waar de heersende wahabietische islam met veel plezier allerlei zaken verbiedt. De gemiddelde Saoediër gelooft pertinent dat aalle criminaliteit in zijn land veroorzaakt wordt door de aanwezige christenen met hun bekende losse zeden....

Gisteren zag ik een zeer strikt geklede moslima met een wijd kleed, wit van kleur en prachtig doorschijnend, ze had een leuk boxershortbroekje aan en droeg een keurig hoofddoek... Ik kan dus niet anders dan akkoord gaan met dhr Clarkson.. die moslima's
zorgen voor religieus aangepaste kleding & die kan ook best sexy zijn, wat kan daar nu verkeerd aan zijn ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:24   #5
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zelfs imam's in Saoedi Arabië zijn voor een boerka-verbod in Europa ; ik geloof persoonlijk dat de reden van deze opstelling is dat Saoedi Arabië een land is waar de heersende wahabietische islam met veel plezier allerlei zaken verbiedt. De gemiddelde Saoediër gelooft pertinent dat alle criminaliteit in zijn land veroorzaakt wordt door de aanwezige christenen met hun bekende losse zeden....

Gisteren zag ik een zeer strikt geklede moslima met een wijd kleed, wit van kleur en prachtig doorschijnend, ze had een leuk boxershortbroekje aan en droeg een keurig hoofddoek... Ik kan dus niet anders dan akkoord gaan met dhr Clarkson.. die moslima's zorgen voor religieus aangepaste kleding & die kan ook best sexy zijn, wat kan daar nu verkeerd aan zijn ?
Tjah, het doel van die burka is nu net het tegenovergestelde van wat sexy mag zijn. De islam gaat er van uit dat mannen agressieve op sex beluste monsters zijn die met alles copuleren wat beweegt. In plaats van wat aan dat probleem van die islamistische sexmaniakken te doen, hebben ze beslist de vrouwen te straffen voor iets waar ze niet voor verantwoordelijk zijn. Oversextheid. Dus: stop de vrouw in een vuilzak en het probleem is opgelost.

Toch komen - statistisch gezien - verkrachtingen in Afghanistan en andere landen waar de niqab en burka verplicht zijn, ongeveer 19 keer meer voor dan in westerse landen waar vrouwen in monokini over het strand lopen. Vandaar dat ik voorstel om ipv moslim mannen enkel te besnijden, er meteen een ferme lap af te snijden en de 2 knollen ermee af. Tenslotte heb je maar één vent nodig om de hele harem te bevruchten. Dat kan zelfs onze aartsbisschop nog doen. Dan doet die ook nog iets voor zijn jaarwedde die wij hem uitbetalen.

Laatst gewijzigd door gilad : 31 juli 2010 om 19:28.
Oud 31 juli 2010, 19:32   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is een simpel verhaal - geen respect voor de medemens.

Zo ook het geval Clarkson - geen respect, geen humor alleen agressie.
Oud 31 juli 2010, 19:48   #7
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht

Nochtans, ik heb gehoord dat, wanneer die moslimfundis kort nadat ze een gijzelaar het hoofd hebben afgesneden, bijna altijd in een onbedaarlijke lachbui uitbarsten. Blijkbaar is er toch iets in't leven van alledag dat die mannen leuk vinden.
Oud 31 juli 2010, 19:56   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Volgens de Britse krant Daily Mail is The Muslim Women’s Network UK, de vereniging voor de belangen van moslima’s, not amused. “Over de boerka is momenteel een hevige discussie gaande, daar mag je geen grapjes over maken.”
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 20:12   #9
D'ARTOIS

Standaard

Het zoveelste teken dat die mensen niet in een westerse samenleving thuishoren.
Oud 31 juli 2010, 20:16   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans, ik heb gehoord dat, wanneer die moslimfundis kort nadat ze een gijzelaar het hoofd hebben afgesneden, bijna altijd in een onbedaarlijke lachbui uitbarsten. Blijkbaar is er toch iets in't leven van alledag dat die mannen leuk vinden.
Ach zo, hoorde je dat? Vrijdagavond in de moskee? Interessant.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 20:29   #11
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach zo, hoorde je dat? Vrijdagavond in de moskee? Interessant.
Inderdaad. De vrouwen gaan naar hun vrouwenclub, wat vaardigheden uitwisselen ivm handwerk, recepten voor kookgerechten uitwisselen en meer van dattum. De mannen hakken op vrijdagavond de een of andere niet-moslim het hoofd af, drinken daarna hete muntthee met veel natuursuiker en maken grapjes. En zo blijft het hele gezin gelukkig en blij.

Laatst gewijzigd door gilad : 31 juli 2010 om 20:29.
Oud 31 juli 2010, 21:23   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dar je met de islam maar beter geen grapjes kan maken heeft nu ook Jeremy Clarkson, één van de drie gekende presentators van het razend populaire programma Top Gear over auto’s, ondervonden toen hij deze week in Engeland een rel veroorzaakte door een grap te maken over de burka.

Zes miljoen Britten zaten aan de buis gekluisterd toen Jeremy riep dat de zomer de gevaarlijkste tijd van het jaar is om in een auto te rijden. “Al die vrouwelijke voetgangers in korte rokjes! Je móet er wel naar kijken.”

Co-presentator Richard Hammond begon vervolgens over de boerka. “Dit is een voordeel van de boerka, want met dit kledingstuk verdwijnt het probleem.” Jeremy schudde zijn hoofd en zei: “Werkt niet. Ik zag laatst een moslima in een boerka. Ze struikelde waardoor ik haar rode string kon zien.” Sindsdien stromen de klachten binnen bij de BBC.

Waar zijn de foto's?
Oud 31 juli 2010, 21:30   #13
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar zijn de foto's?
Omdat jij het bent:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Jeremy_Clarkson.jpg
Bekeken: 338
Grootte:  83,6 KB
ID: 70894

Graag gedaan!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 22:41   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Omdat jij het bent:

Bijlage 70894

Graag gedaan!

Inderdaad, die man mag geen grappen maken over de string van een moslima.
Oud 31 juli 2010, 22:45   #15
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zoals ik dus al zei, selectieve verontwaardiging. Daarbij Clarkson is net zo min vleiend over Britten, zo noemde hij Gordon Brown, die eenogige Schot; hij is dus wel consequent.

Verder is het niet gek, dat men daarover opmerkingen maakt, voor velen in het Westen, laten we er niet omheen draaien, komen dit soort zaken in het straatbeeld een beetje 'alien' over. Sterker men voelt zich er zelfs niet veilig bij, daar staan ze nooit bij stil. Wanneer zoiets toegestaan is, dan heb je ook gewenning nodig. Wanneer diezelfde groep, die aan de rest deze aanpassing vraagt, ook nog op hoge toon eist, dat men er niks over kan zeggen, daar wordt het wederzijds begrip niet beter van. En laten we wel wezen Clarkson had het niet over hoofddoekjes zoals Wilders, maar over Burka's en er zijn genoeg Europese landen, niet het Verenigd Koninkrijk, die dit nu juist willen verbieden.
Oud 31 juli 2010, 22:48   #16
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

(Óók wanneer je (hopelijk) sarcastisch was.)
Daar zou ik alleen mee eens zijn, wanneer men überhaupt geen grappen over strings zou mogen maken. Het geloof mag in deze géén enkele rol spelen.
Oud 31 juli 2010, 22:49   #17
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van mij mag hij dat wel, hoor. Jij bent zo'n poco linkiewinkie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 22:54   #18
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Van mij mag hij dat wel, hoor. Jij bent zo'n poco linkiewinkie.
Nog zoiets, wie heeft bedacht dat de lijn van de linkse partijen de enige politiek correcte is?
Oud 1 augustus 2010, 01:14   #19
D'ARTOIS

Standaard

Het kan me niet schelen of ze een burka dragen of niet - maar luidkeels gaan protesteren en miauwen omdat Clarkson een woordspeling bezigt is van de gekken te gek.
Oud 1 augustus 2010, 01:28   #20
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het kan me niet schelen of ze een burka dragen of niet - maar luidkeels gaan protesteren en miauwen omdat Clarkson een woordspeling bezigt is van de gekken te gek.
Over dat eerste zullen wel discussies moeten volgen. Eerlijkheidshalve heb ik geen problemen met hoofddoekjes (hoe moet het dan met nonnnen(ik ben katholiek)?). Burka's en Niqaabs zijn anders, omdat men geen aangezicht ziet... En om er een veel geclaimd cliché uit te gooien, dat getuigd niet van respect en eerder van minachting van een ander. (Allicht denken andere culturen hier anders over, dat is dan een principieel verschil van mening.)Kortom men zal zoiets principieel anders invullen. Ik zal dan wel een te westerse katholiek zijn, dat is dan maar zo en daar schaam ik me ook niet voor

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 1 augustus 2010 om 01:37.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be