![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Weet u wat fractionerend bankieren is?
Stelt u zich vragen bij de huidige crisis? Kent u het monetaire stelsel waar u dagelijks mee te maken hebt? Dan raad ik u aan om even deze documentaire te bekijken. http://video.google.nl/videoplay?doc...3024925961431# Staat altijd open ter discussie. Grtz
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik verwacht binnen 5 tot 10 jaar dat het zover is.
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of misschien beter gezegd, ze hebben er zich nooit vragen bij gesteld. Want indien ze het zouden snappen, kan je je niet voorstellen dat ze het ooit zouden aanvaard hebben. Hetzelfde geldt voor de huidige crisis. Ze geloven dat het de gewone gang van zaken is ons systeem, ups en downs, weetjewel. Net zoals ze geloven dat er zoiets nodig is als een [i]index[/I En het gekke is .... centrale banken, de index, en tal van andere creaties zijn destijds uit de grond gestampt, zogezegd net om crisissen te vermijden. Terwijl het net die creaties zijn die sluipenderwijs de middenklasse terug naar de armoede voeren. Anyway, ik kan uren doorbomen over ons huidig westers systeem, maar 't is te laat nu. Misschien later. Wat vast staat is dat ons woelige tijden wachten. Maar de meerderheid (zoals steeds blijkt doorheen de geschiedenis) heeft geen besef van hoe ernstig de situatie is. We stevenen af op het totale bankroet van de westerse samenleving. De VS staan op de rand van de afgrond en Europa zal volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het duurt geen tien jaar meer.
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De meeste mensen zullen ook wel begrijpen dat de waarde van een artikel alleen maar wordt bepaald door wat mensen er voor willen geven. Mooiste voorbeel is kunst. Film is een mooi voorbeeld van doomsday scenario's, poging om mensen tot een bepaalde overtuiging te brengen. Realiteit is wel een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarmee zijn de kritische bedenkingen bij het fractionerend bankieren natuurlijk volledig met argumenten weerlegd.
Mag ik u feliciteren, uw economisch inzicht is werkelijk fénomenaal. *kuch* |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben het absoluut met Nr 10, Big Slick en D'Artois volledig eens, tenzij dan wat betreft de timing. It's not a question of ''if'' but ''when''.
Het gaat imploderen en het zal zeer plots en zeer hard aankomen, ik denk enkel dat het wat langer gaat duren, vnl dan vanwege de plak- en redmiddelen die overheid en politici gebruiken (maar het systeem nog onder grotere druk zetten en de bel nog groter maken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen hebben er nooit bij stilgestaan. De massa begrijpt het gewoon niet hoe het werkt en wil het ook niet begrijpen: ze hebben toch allemaal een tv en een wagen etc... ''Zie nekeer hoe goed we het hebben''...... yep. Een gigantische tijdbom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als mensen overtuigd zijn van hun grote gelijk, heeft het aanhalen van argumenten geen zin. Zal dan toch weer ontaarden in een welles nietes spel. Statistieken zijn als een bikini, de mooiste plekjes blijven verborgen. En met grafieken, kun je alles bewijzen. Vind het gewoon weer typerend, hoe de "wereldverbeteraars" zich zo slim en onbegrepen voelen ten op zichte van de gewone bevolking. En hun wereldbeeld bestaat er uit dat de gewone mens in de samenleving daarbij nog dom, slecht, corrupt en machtsgeil is. De bevolking in Noord Korea leeft al jaren met hongersnood. In mijn wereld is de oorzaak van die hongersnood veroorzaakt door het regime van een dictator familie, en niet omdat een hard werkend belg een lening op zijn auto genomen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() was al een discussie van:
2005 he! Die Pindar was zijn tijd vooruit zeg! Enorm jammer dat zo iemand geband is! http://forum.politics.be/showthread.php?t=39991 Laatst gewijzigd door nworemover : 28 augustus 2010 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu 5 jaar later, in hetzelfde forum, beginnen we alweer, opnieuw en onder een andere titel. Maar de reacties van binnen 5 of 10 jaar is het zover, zijn er weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen nu en vijf jaar geleden zit natuurlijk wel een bankencrisis. Veroorzaakt door precies datgene dat hier wordt aangeklaagd.
't zou natuurlijk kunnen dat je vijf jaar lang op Pluto gewoond hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De wereld is om zeep, derde wereldoorlog is uitgebroken, europa en USA bestaan niet meer en iedereen is werkeloos. Samenvatting van de believers in deze posting wanneer het gebeurt : D'artois, binnen 5 a 10 jaar Bigg Slick, stevenen af op, hier maak ik in korte tijd van Nr 10, binnen de 10 jaar Straddle, binnenkort zal het gebeuren pelgrim, het is al gebeurt, zie de bankencrisis Samengevat zijn de believers weer safe voor een periode van minimum 10 jaar, want ze kunnen altijd aanhalen dat er wel iemand een correcte voorspelling heeft gedaan tussen nu (pelgrim) en binnen 10 jaar (d'artois en Nr10). Laatst gewijzigd door flatliner : 28 augustus 2010 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je niet beter eens antwoorden op de inhoudelijke aangehaalde feiten over dat fractionerend bankieren, want daar blijf je maar handig omheen lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is nog altijd een normale samenleving met up and downs. 5 jaar later, daar zijn ze weer, Honger in Noord korea is er nog altijd, en zou nog altijd veroorzaakt worden omdat een werkmens een lening neemt bij een bank. En ja hoor, binnen nu en 5 a 10 jaar is de wereld weeral omzeep. Ik vecht het eindbesluit aan, moet ik daarom iedere stap in een belachelijke redenering opsommen? Geef jij aan waar ik fout ben, jij verdedigt de stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inleiding van de film (kort samenvatting door den ik) De mensheid teert op racistisch, seksueel of religieus chauvenisme en fanantioek nationalisme. We moeten een radicale revolutie teweegbrengen in het menselijk brein De crisis is een crisis van bewustzijn en we kunnen de ouderwetse tradities niet meer aanvaarden. Een wereld vol ellende, conflicten, vernietigend barbarisme, agressie en ga zo verder. De mens is wreed, geweldadig, agressief, hebzuchtig, concurrerend en alzo hebben we de maatschappij opgebouwd. Einde van de samenvatting. Hier zie je mooi hoe wordt neergekeken op de gewone mens, wij zijn veel beter dan de barabaren dewelke de wereld bevolken. De wereldverbeteraars voelen zich dus verheven boven de gewone man in de straat. De gewone mens zijn denken moet dringend aangepast worden, aan de visie van de verbeteraar. Ik ga er nog altijd van uit dat de gewone mens goed is, eerlijk zijn boterham probeert te verdienen, en er het beste probeert van te maken met respect voor de medemens. Zijn er uitzonderingen op de regel, ja, maar ik geloof nog in de goedheid van de medemens. Neem ons ex groen! meisje dewelke geen plaats meer krijgt en nu een advocaten kantoor opstart. Zie jij haar nu echt des duivels omdat ze uit de partij stapt en in de kapitalistische wereld te werk gaat? Heeft ze dan in haar loopbaan voor groen! de wereld altijd voorgelogen? Ander voorbeeld, als ik Islam zie, zie ik geen fanantiek religieus chauvenisme. Is er extremisme bij de islam, ja, maar om dan direct te zeggen dat de volledige islam slecht is, nee, niet bij mij. Willen alle werklozen niet werken? Neen. Sommige wel, maar het is niet de regel. Zijn alle vlamingen racistisch, neen, sommige wel, maar niet allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Verder getuigt z'n bijdrage niet echt van veel inzicht in ons economisch model. Maar hey, zo gaat het immers steeds. Telkens wanneer de ondergang van een imperium wordt voorspeld door enkele 'doemdenkers', staat de meerderheid aan de kant te lachen met deze mensen. Feit is, in het verleden is ELK rijk na verloop van tijd ten onder gegaan. 't Is naief te denken dat wij in het westen eindelijk een model zouden gevonden hebben dat voor altijd gaat blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Je bewijst hiermee mijn stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb nu al heel mijn 25 jarig beroepsleven intensief en uitsluitend te maken gehad met geld, geldcreatie , de haute finance, en de bankencrisis. Ik kan u garanderen, 99 % van de bevolking (en dus tevens politici) begrijpen van fractional reserve banking geen fluit. Die constructie, maar vooral het misbruik ervan (en dat is nu juist het probleem), kan gewoon niet standhouden. Het is juist omdat niemand het begrijpt dat er zo'n misbruik van gemaakt kan worden en waarom we de bankencrisis hebben gekend. Er zijn genoeg docu's en boeken daarover voorhanden. (en het beeldverslag hierboven is al een goed begin - de analogie met de musical chairs is vrij belangrijk). Maar zoals met veel zaken moeten er eerst gigantische ongelukken gebeuren, vooraleer men gaat ingrijpen. We hebben de bankencrisis nu gezien, dat is nog maar een eerste milde crisis, maar er komen er nog, omdat het probleem NIET afdoende KAN kan opgelost worden, zeker niet als men het oplost met middelen die de crisis juist veroorzaakt hebben doh! Welnu er is geen oplossing, tenzij men heel het fractional reserve systeem afschaft en iets anders zoekt, wat niet eens kan zonder zeer verstrekkende sociale en maatschappelijke verschuivingen en wijzigingen... Wie wil die doos van pandora nu openen? Wie wil in dat potje gaan roeren? Politici (als ze het probleem al durven/kunnen inzien) zijn korte termijn denkers en gaan zich met structurele wijzigingen niet bezighouden tenzij de bom ontploft is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij zegt zelf dat je een expert bent, leg dan eens met je eigen woorden uit waar jij de problemen precies ziet. We kunnen een praktijk voorbeeld nemen, jij bent de bank, en ik kom met 100 euro naar je toe. Ik geef je die 100 euro, en jij belooft me om die bij te houden, en me eventueel na een jaar 103 euro terug te geven. Maar ik kan ieder moment die 100 euro terug opvragen. Je bent een beginnende bank, dus heb jij nu 100 euro in kas. |
|
![]() |
![]() |