![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Heeft daar iemand feitelijk al aan gedacht ? Dit België hoort gewoonweg op die lijst te staan. We zouden toch niet iets willen splitsen waar we elke dag zo mee bezig zijn ? Want we houden toch allemaal van België, zelfs de meest rabiate flamingant zal moeten toegeven dat hij heel de dag aan België zit te denken. Zonder België zou de flamingant in een zwart gat vallen.
Heel de wereld benijdt ons dat België. Een mooi en prachtig land, dat de buitenlanders steevast associëren met lekker eten, kunst, de prachtige bijna sprookjesachtige luister van ons Koningshuis, de bourgondische levensstijl, Kate Ryan en Jacques Brel, ..... Naar mijn mening zijn onze communautaire twisten stilaan toch een mooi stukje folklore aan het worden. We leven in een klein landje met twee verschillende taalgroepen die het perfect met elkaar kunnen vinden, maar waar de politici meer bezig zijn met politieke spelletjes dan met de noden van de bevolking. En de bevolking zelf dan ? Voor hen is dat goed zo. Ik durf zelfs stellen dat communautair overleg nog populairder is dan voetbal of veldrijden. Bij verkiezingen stemmen we steevast op de partij van het hoogste communautaire opbod. Heel dit België lijkt een surrealistisch circus met ons op de tribunen, en daar beneden dan de politici welke het publiek vermaken met hun dolle fratsen en ideeën. En op tijd en stond eens een cruciale deadline om de spanning er in te houden. Maar uiteindelijk gaan wij nederlandstalige en franstalige Belgen toch steeds weer aan tafel zitten, daar waar in landen als Joehoeslavië en Irak men de wapens laat spreken. We moeten dat toegeven. Vlamingen zijn graag op de hoogte van communautaire weetjes, het minste feit wordt direct uitvergroot op dit forum ; en bij een Waal is dat precies hetzelfde. Dat is iets wat ons Belgen maakt en het zou zonde zijn als dat niet meer zou bestaan. Hoog tijd dus voor de Unesco om dit land eens en voor altijd te beschermen. Wat een fantastisch land !!!!! Vive la Belgique !!!!!!!!!!!!!!!! Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 20 september 2010 om 18:29. |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zot zijn doet gene zeer hé houzee.
(dat rijmt nog ook ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ik voel me al lang geen Belg meer hoor Houzee.
van mij mag deze farce morgen ophouden. het enige wat de Franstaligen doen is tijd rekken, en waarom doen ze dat? om de gesprekken met Parijs inzake de toetreding van wallonië tot Frankrijk af te ronden? om de Vlaamse publieke opinie, via de Vlaamse media, tegen de N-VA te keren? |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Volkerenbond is destijds aan minder ten onder gegaan, als ik het goed heb.
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie voelt zich tegenwoordig nog echt Belg? Wie kan zich nog echt Belg voelen? En zeker bij de jeugd is dit nog veel sterker dan bij oudere generaties.
Waar en wanneer heeft men voeling met het land België en de inwoners aan de andere kant van de taalgrens? Men kijkt naar andere televisie zenders, luistert naar andere radioposten, leest andere kranten, spreekt een andere taal en beschouwt de kust als het ultimatum van ver reizen in eigen land. Als ik naar de Ardennen ga heb ik daar een leuke tijd (voor 3 dagen) maar ik heb eerlijk gezegd echt niet het gevoel dat ik in eigen land reis. Die voeling heb ik überhaupt niet, nooit gehad zelfs. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag dan ineens dat ze u opnemen in de lijst van beschermde diersoorten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Belgie hoort stillekes aan thuis voor de rechtbank in Den Haag
|
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Zucht.... Belgie
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() B. hoort meer thuis in dat unieke museum in Brussel:
http://www.natuurwetenschappen.be/museum/dinosaurs
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |