![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Nog maar een paar dagen tijd om je boek op te halen
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik vind dit een vorm van kinderachtig pestgedrag. gelukkig zijn de meeste atheisten die ik persoonlijk ken een stuk volwassener dan dat. vrede, redwasp
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vond de Inquisitie met haar "burn an atheist day" veel leuker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verspilling van papier & geld.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
hier in de stad leven gelovigen (moslims, orthodoxe christenen en katholieken) in vrede en respect samen met niet gelovigen. ze leven hier al eeuwen zo en, als er geen nationalistische heethoofden van buiten meer proberen om met granaten en 'snajpers' die vrede te verstoren, zullen ze dat incha'allah blijven doen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() heel slecht voor t milieu !
wat is er mis met versnipperen en recycleren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
waar woon jij dan? de antwerpse bosniers die ik ken (dat zijn er nogal wat) hebben evenveel servische en kroatische vrienden als ik. alleen tijdens hoogdagen van het nationalisme (zoals de voetbalmatch van gisteren en al helemaal tijdens een bosnie-servie) komt hun nationaal eergevoel iets te sterk naar boven. hier is de sfeer heel sereen. het is de laatste dag van ramadan. mijn katholieke (kroatische) vrienden hier hebben me de hele tijd aangemoedigd om het vasten vol te houden. morgen vieren de orthodoxe omwoners van de moskee waar ik ga bidden incha'allah het suikerfeest mee met hun moslim buren. toen ik aan onze tachtigjarige katholieke gastvrouw het programma van taize in sarajevo had uitgelegd, antwoordde ze "incha'allah". zij wees me direct naar welke moskee in de buurt ik het best kon gaan. mijn moslim vrienden kennen de priester van de parochie vrij goed. binnen sarajevo is er geen probleem tussen moslims en christenen (hoewel de nieuwe lading wahabioeten die sinds tien jaar de stad proberen in hun greep te krijgen dat willen veranderen). ik kan me echter voorstellen dat inwoners van steden als srebrenica diepere wonden met zich meedragen en dat het voor hen moeilijker is om terug samen te leven als voor de oorlog. ik bid dat zij het in hun hart vinden om te vergeven en hun leven terug op te nemen. vrede, redwasp
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan inderdaad varieren. De wahabieten die naar daar zijn gekomen, waar komen ze vandaan? Hoe planten wahabitische cellen zich eigenlijk voort? Heb je daar goede bronnen over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geslachtsgemeenschap Laatst gewijzigd door Anna List : 8 september 2010 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de wahabieten hier komen oorspronkelijk uit de saoudische dictatoriale staat, ze verspreiden het gif van de saoudische staat. maar veel 'nieuwe' wahabieten hier zijn gewoon bosniers. zij geloven dat de islam in bosnie gecorrumpeerd is en vol ziz met vernieuwingen (bidah). ze willen terug naar een zuivere leer en denken dat de wahabieten die kunnen brengen. meestal planten wahabitische cellen zich op dezelfde manier voort als andere fundamentalistische groeperingen. ze zoeken onzekere personen, maken die van alles wijs (sloganeske beweringen over zuiverheid, de echte islaam, de enige correcte leer...) en geven hun ego een boost. veel nieuwe wahabieten voelen zich dan ook enorm superieur aan de andere moslims. daarna zonderen ze die neofieten af door hen te vertellen dat alleen de wahabitische moskeeen goed zijn (zij gebruiken trouwens niet de term "wahabitisch" maar "salafi" of "ahl us sunah wa jamaah"). ze leren hen dat alle anderen besmet zijn en dat ze best alleen nog met "goede broeders" omgaan. daarnaast hebben ze een heel systeem waardoor ze "goede broeders" koppelen aan "goede zusters" en op die manier hun isolement compleet maken. de nieuwe wahabiet heeft dan alleen nog andere wahabieten in zijn kennissenkring en is klaar om zelf "dawa" (uitnodiging tot het wahabisme) te doen. de uiteindelijke bedoeling van deze beweging is om de islam overal om te vormen tot een ideologie die de saoudische dictatuur steunt en om de hele wereld te veranderen in een kolonie van de familie ibn saoud, de roversbende die het land van onze profeet (vrede zij met hem) stevig in de klauwen houdt. vrede, redwasp
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() hehehehe, even delen op facebook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Oh, komaan, als tegenactie mogen jullie kleine papieren vliegtuigjes en kartonnen torentjes verbranden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
gods boodschapper (vrede zij met hem) kwam in opstand TEGEN de dictatuur van de qoeraishieten, de wahabieten steunen de ergste dictatuur die daar ooit aan de macht is geweest. ik vind dat een belangrijk verschil. vrede, redwasp
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=44 Hoe is het met je boek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze eigenschap kan je toeschrijven op alle fundamentalisten, niet enkel de islamitische.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik vind dit kinderachtig en fout gedrag en veroordeel het, maar voor zover ik weet is dit wettelijk en mag men (tenzij in de bebouwde kom) naar believen boeken verbranden die men zelf heeft aangeschaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
aan de andere kant is het ook kinderachtig om beledigd te zijn als een boek wordt verbrand. |
|
![]() |
![]() |