Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 17:24   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Je bent politiecommissaris en je wil een centje bijverdienen

Het moreel verval zet zich gewoon in alle geledingen door. Wat moet je hier nu op zeggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Politiecommissaris verdient bij als verhuurder van werfsignalisatie

EEKLO/SINT-LAUREINS/KAPRIJKE - Commissaris Patrick H. (58) van de zone Meetjesland-Centrum (Eeklo, Sint-Laureins en Kaprijke) is gisteren voor de rechter verschenen omdat hij reclame maakte voor een bedrijfje dat werfsignalisatie verhuurde, waarvan hij zelf vennoot was.

EekloPatrick H. is als commissaris in de politiezone verantwoordelijk voor coördinatie, planning en voorbereiding van grote wegenwerken en grote evenementen. Maar enerzijds als lid van de politie de mensen wijzen op het feit dat de werfsignalisatie correct moet worden geplaatst, en tezelfdertijd vennoot zijn in een bedrijf dat die signalisatie verhuurt, met die dubbele pet die Patrick H. gedurende enkele maanden droeg, kon het parket niet lachen.

‘Ik wilde mij gewoon nuttig maken', zuchtte H. gisteren voor de correctionele rechtbank. ‘Het is allemaal een samenloop van omstandigheden. Ik heb veel kennis van die zaken en mijn vrouw wilde zelf een bedrijf oprichten dat als nieuwe speler zou voldoen aan de vraag van veel aannemers. Honderden mensen heb ik vroeger gezegd: Zorg eens dat het in orde is en hen tips gegeven. Met die kennis wou ik mij nu nuttig maken.'

Hij ontkent wel dat hij zelf naar aannemers stapte. ‘Nee, mensen kwamen mij zelf vragen: ken je geen bedrijf? En in drie gevallen heb ik het kaartje van mijn vrouws bedrijf Signalco gegeven.'

Voor die drie feiten zou Signalco respectievelijk 2.187 euro, 1.399 euro en 250 euro hebben ontvangen. ‘Ik besef nu dat ik een deontologische fout heb gemaakt.'

Toch begreep de rechter niet dat hij dat niet eerder had ingezien. Ook het openbaar ministerie begreep er niks van. ‘Heeft u zich ooit afgevraagd welk beeld de maatschappij van u heeft: overdag de politieagent en na de uren de man die de borden levert.'

Anonieme brief

‘Ik wilde mij nuttig maken', zuchtte H. nogmaals. Meester Beuselinck, advocaat van H., vond het ook niet rechtvaardig dat de korpschef van de zone, Antoinette Vanden Bossche, hem niet op het matje riep en de zaak intern aankaartte, maar direct en anoniem een brief naar het parket stuurde. Volgens hem ligt een persoonlijk geschil tussen de twee aan de basis hiervan.

De verdediging vroeg dan ook de gunst van opschorting van straf vanwege een blanco strafblad heeft, op amper twee jaar van zijn pensioen staat, sinds februari dit jaar ziek thuis is en intussen is de firma Signalco ook al opgedoekt.(...)
volledig artikel op www.nieuwsblad.be
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 17:34   #2
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet. Je kan hier toch moeilijk spreken van een vriendjesdienst. Signalisatie verhuren aan bedrijven kan je moeilijk zien als vervalsing (corruptie) van openbare aanbestedingen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:10   #3
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
.... De verdediging vroeg dan ook de gunst van opschorting van straf vanwege een blanco strafblad heeft, op amper twee jaar van zijn pensioen staat, sinds februari dit jaar ziek thuis is en intussen is de firma Signalco ook al opgedoekt.(...)
volledig artikel op www.nieuwsblad.be
'58 jaar en als ambtenaar ziek thuis sinds februari'. Met vol betaald loon zeker? Typisch!
Maar die arbeider uit de privé, die zou moeten werken tot zijn 67 en vervolgens een hongerpensioen.
Oud 16 september 2010, 19:13   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Het is schandalig dat de politie nog niet geprivatiseerd is. Dan zou zoiets nooit uitkomen. En mocht dat toch het geval zijn zou niemand er iets om geven omdat dat de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:21   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Je kan hier toch moeilijk spreken van een vriendjesdienst. Signalisatie verhuren aan bedrijven kan je moeilijk zien als vervalsing (corruptie) van openbare aanbestedingen.
Dan zal hij zeker vrijgesproken worden.
Oud 16 september 2010, 19:50   #6
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Lijkt mij een goeie sector, die verkeerssignalisatie... als je de goeie connecties hebt...
Oud 16 september 2010, 21:17   #7
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Het is schandalig dat de politie nog niet geprivatiseerd is. Dan zou zoiets nooit uitkomen. En mocht dat toch het geval zijn zou niemand er iets om geven omdat dat de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
Hahahaha!

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be